Opublikowano 7 lipca 20231 r No jak przeżyjesz bez tempomatu to całkiem niezły deal. To jeszcze tylko na zdjęcia czekamy. Na pocieszenie, jeśli masz tam manual, aktywny tempomat i tak nie byłby aż taki fajny. W korku bez automatu sam nie pojedzie, a na autostradzie zaczyna wcześnie hamować i wymusza wczesne zmiany pasa przy wyprzedzaniu wolniejszych pojazdów.
Opublikowano 7 lipca 20231 r 3 godziny temu, Mustang napisał: No jak przeżyjesz bez tempomatu to całkiem niezły deal. To jeszcze tylko na zdjęcia czekamy. Na pocieszenie, jeśli masz tam manual, aktywny tempomat i tak nie byłby aż taki fajny. W korku bez automatu sam nie pojedzie, a na autostradzie zaczyna wcześnie hamować i wymusza wczesne zmiany pasa przy wyprzedzaniu wolniejszych pojazdów. No ACC z manualem, to tak średnio ale na ekspresówce czy autostradzie, to dajesz na 6 i jedziesz, nie trzeba praktycznie redukować. Co do tego szybkiego hamowania, ale używam ACC (dla mnie to jest dealbreaker) od 2015r w różnych autach VAG (VW, Audi) i nigdy z tym nie miałem problemu. Zmniejszałem czułość radaru na 1-2 kreski odległości i dużo później hamował. No chyba, że coś w tym Golfie 8 zmienili wg „nowej” technologii…
Opublikowano 7 lipca 20231 r Ogólnie nie mam problemu kiedy samochód utrzymuje prędkość za pojazdem jadącym przede mną. Czy w korku czy na szosie, jest ok. Mam problem na autostradzie, kiedy ustawię sobie na przykład tempomat na 140, zbliżam się do ciężarówki na prawym pasie i w poprzednim aucie bym po prostu podjechał bliżej. Tutaj muszę zmienić pas bardzo wcześnie, bo w przeciwnym razie samochód zacznie mi delikatnie zwalniać. Czasem odechciewa się wracać na prawy jeśli z tyłu nikt nie ciśnie, bo tak duże odstępy są wymuszane przez system. Teoretycznie to pewnie zalecany dystans, ale w praktyce nie jest to naturalne.
Opublikowano 7 lipca 20231 r No ale nie możesz skrócić dystansu? Jest przecież 5 odległości. Ja zawsze nastawiam na 1 (jak pada albo jest śnieg to robię na 2). Ponadto zawsze od razu ustawiam wyrównywanie prędkości ACC w trybie sport.
Opublikowano 7 lipca 20231 r Aktywny tempomat w automacie to jest sztos. Nie wyobrażam sobie kupić teraz auta bez tego cuda. Czekam na te autonomiczne pojazdy
Opublikowano 7 lipca 20231 r Ja nie lubię tempomatu, w ogóle nie korzystam, a miałem nawet w Mazdzie 3 z 2003. Chujowe uczucie dla mnie jak auto samo trzyma prędkość, albo redukuje xd
Opublikowano 8 lipca 20231 r Nowe PowerShifty Forda są poprawione. Mają przede wszystkim wywalony tłumik drgań poza mokry układ, więc opiłki i plastiki odpadające gdy się zużywa nie trafiają już do oleju. Nadal jest to automat i to dwusprzęgłowy, więc jakakolwiek naprawa to są tysiące, ale te 200kkm robi zanim pojawią się pierwsze oznaki zużycia. Serwis chyba już porównywalny cenowo do DSG.
Opublikowano 8 lipca 20231 r 14 hours ago, balon said: No ale nie możesz skrócić dystansu? Jest przecież 5 odległości. Ja zawsze nastawiam na 1 (jak pada albo jest śnieg to robię na 2). Ponadto zawsze od razu ustawiam wyrównywanie prędkości ACC w trybie sport. Mam najmniejszy dystans ustawiony. 10 hours ago, krupek said: Ja nie lubię tempomatu, w ogóle nie korzystam, a miałem nawet w Mazdzie 3 z 2003. Chujowe uczucie dla mnie jak auto samo trzyma prędkość, albo redukuje xd Dla mnie tempomat to mus. Teraz nawet travel assist często włączam, jeśli jadę pustawą dwupasmówką i trzymam się ograniczenia.
Opublikowano 8 lipca 20231 r 29 minut temu, Mustang napisał: 15 godzin temu, balon napisał: Mam najmniejszy dystans ustawiony No to może coś w g8 ingerowali w radary. Ja mając na jeden, to w życiu nie czuje, że mi za szybko hamuje.
Opublikowano 8 lipca 20231 r Chyba nigdy nie skorzystałem z tempomatu, poza pierwszym włączeniem, by zobaczyć czy działa
Opublikowano 8 lipca 20231 r Zwyczajny tempomat to u mnie był rzadko grany ale aktywny zmienił postrzeganie tej opcji. Ja nawet na krajówkach na nim czasami jeżdżę.
Opublikowano 8 lipca 20231 r 15 godzin temu, krupek napisał: Ja nie lubię tempomatu, w ogóle nie korzystam używałem kiedyś, ale tylko na trasie gdzie wiedziałem, że często stoją z suszarką
Opublikowano 8 lipca 20231 r 6 godzin temu, balon napisał: Zwyczajny tempomat to u mnie był rzadko grany ale aktywny zmienił postrzeganie tej opcji. Ja nawet na krajówkach na nim czasami jeżdżę. Tak, jeszcze w VAG-ach masz utrzymywanie dystansu do pojazdu poprzedzającego, zaje.bista sprawa.
Opublikowano 8 lipca 20231 r W VAG w ACC w standardzie chyba nie ma asystenta do jazdy w korku. Do Cupry wciąłem pakiet L, w którym jest aktywny tempomat z utrzymaniem prędkości i dystansu od samochodu, ale asystent do jazdy w korku jest w pakiecie XL, więc zjebałem. Aczkolwiek w Opolu korki są takie jakby ich nie było więc raczej nie korzystałbym z tego. ACC jak najbardziej spoko, ale nigdy wcześniej czegoś takiego nie miałem w samochodzie więc trzeba będzie się nauczyć stosowania.
Opublikowano 8 lipca 20231 r Przydaje się to w trasach, zdecydowanie mniej się męczę i nie czuje się taki zmiętolony tymi setkami km.
Opublikowano 8 lipca 20231 r 37 minut temu, Czoperrr napisał: W VAG w ACC w standardzie chyba nie ma asystenta do jazdy w korku. Do Cupry wciąłem pakiet L, w którym jest aktywny tempomat z utrzymaniem prędkości i dystansu od samochodu, ale asystent do jazdy w korku jest w pakiecie XL, więc zjebałem. Aczkolwiek w Opolu korki są takie jakby ich nie było więc raczej nie korzystałbym z tego. ACC jak najbardziej spoko, ale nigdy wcześniej czegoś takiego nie miałem w samochodzie więc trzeba będzie się nauczyć stosowania. Ten asystent do jazdy w korku jest mega. Moja żona mocno go katuje. Można naprawdę już nic nie robić (sam rusza - do pewnego momentu, sam się zatrzymuje, trzyma kierunek jazdy itd.). Można spokojnie czytać książkę lub coś oglądać.
Opublikowano 11 lipca 20231 r Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. U mnie też coś rodzinnego wpadło
Opublikowano 29 sierpnia 20231 r W dniu 11.07.2023 o 14:19, KOŁD napisał: U mnie też coś rodzinnego wpadło Nie brakuje Ci tam mocy trochę?
Opublikowano 4 września 20231 r W dniu 29.08.2023 o 17:20, Faranell napisał: Nie brakuje Ci tam mocy trochę? Te 340 kuca całkiem spoko na rodzinny dupowóz ale skrzynia w trybie comfort to jakiś żart jeżeli chodzi o laga
Opublikowano 4 września 20231 r 37 minut temu, KOŁD napisał: Te 340 kuca całkiem spoko na rodzinny dupowóz ale skrzynia w trybie comfort to jakiś żart jeżeli chodzi o laga No własnie, miałem okazje polatać trochę Macanem i czegoś mi tam brakuje, no i powyżej prędkości 160km/h bardzo dziwnie ten samochód się zachowuje, dość niestabilnie - ale być może ciśnienie w oponach było za wysokie. Cały czas mam z tyłu glowy Macana dla żony, no ale bije się z myślami. Teraz latam RSQ8 - ale jednak chyba nie dorosłem jeszcze do Suva, brakuje trochę pazura i dziwnie to brzmi przy 600 konnym samochodzie No i gabaryty w porównaniu do RS6: Zdecydowanie wolę taki parking : R8 z napędem na tył to jest coś niesamowitego
Opublikowano 6 września 20231 r V10 w R8 Ja użytkuje ostatnio czasami tego q8 ale w wersji bardziej normalnej bo 340km i mega mi siadło te auto. Szczególnie z zewnątrz mi się podoba, że nie jest takie krzykliwe i na pierwszy rzut oka, szczególnie z pewnej perspektywy wygląda jak hatch, podchodzisz bliżej i jednak widać te 5m długości i 2m szerokości.
Opublikowano 6 września 20231 r Do jazdy w trasie Q8 pewnie nadaje się świetnie, ale jak z parkowaniem? Czasem nawet Golfem podjeżdżam pod sam krawężnik albo ledwo jestem w stanie wysiąść na parkingu podziemnym, więc takim sporym suvem bym trochę miał obawy jeździć po mieście, to znaczy czułbym się nieco ograniczony w kwestii dostępnych miejsc do zaparkowania.
Opublikowano 6 września 20231 r Trzeba parkować tyłem, wysiadać ostrożnie i liczyć na to, że ktoś ci nie uderzy swoimi drzwiami
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.