No z tym że gry single mają się dobrze to nie jest do końca prawda.
Bo niestety z roku na rok, coraz więcej ludzi gra w gry usługi, a ludzie kupują coraz mniej gier. I nie widać na razie symptomów, które mogłyby ten trend odwrócić.
Dlatego też (oprócz powodów wymienionych wyżej), powstaje tyle gier usług. Tam jest po prostu coraz więcej kasy i każdy marzy by ich następna gra okazała się następnym Helldivers 2.
Ale z drugiej strony, jest też tam olbrzymia konkurencja, mnóstwo gier rywalizuje o ograniczony czas graczy, a ostatecznie i tak zdecydowana większość gra w kilka najpopularniejszych Gaasow jak CoD, Minecraft, Fortnite i kilka innych gier. I co roku zamykane są serwery dziesiątek gier.
Dlatego część developerów wypisuje się z tego wyścigu szczurów, bo ciężko jest rywalizować z takimi molochami jak wyżej i widzą dla siebie więcej szans w robieniu tradycyjnych niegaasowych gier, mimo iż to kurczący się rynek.