Skocz do zawartości

XelBlackHearts

Nowy Użytkownik
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralna

Informacje o profilu

  • Płeć:
    mężczyzna
  1. Witam Serdecznie. Jestem posiadaczem nowo kupionej Konsoli PS4 Slim (zakup dokonany w Kwietniu 2021). Chciałbym zaznaczyć, że to nie moja pierwsza Konsola. Ponieważ posiadałem "zwykłą" PS4, którą miałem około 5-6 lat. Ponieważ mam Siostrzeńca który "przytulił" w prezencie moją starą Konsole, postanowiłem kupić dla siebie drugi egzemplarz PS4 i stąd nabyłem nowego Slima. Gdybym był Świeżakiem który zakupił swoją pierwszą Konsole to nic pewnie bym nie zauważył... Jednak zauważyłem, że gry na PS4 Slim mają lekki spadek wydajności. Ale od początku: W Kwietniu 2021 kupiłem PS4 Slim i rozpocząłem z nową Konsolą przygodę z The Last of Us Part II. Cała Gra działała mi bezproblemowo. Podczas 2 tygodni grania w TLoU2 nie zauważyłem żadnych problemów z FPS, teksturami itp. Zaliczyłem najświeższą pozycję Naughty Dog płynnie i z wielką przyjemnością. Dopiero zauważyłem problemy podczas grania w Uncharted 4 i God of War: Moi drodzy Uncharted 4 to moja ulubiona gra. Zaliczyłem ją chyba 4-5 razy i także zdobyłem w niej swojego czasu Platynę. Można by rzec, że grę znam na pamięć xDD Kiedy postanowiłem po raz kolejny przejść Uncharted 4 lecz tym razem na nowej Konsoli: PS4 Slim to zauważyłem spadek wydajności, w porównaniu do PS4 "zwykłego". Nawet nie macie pojęcia jak mi szczęka opadła. W przypadku U4 zauważyłem trzy rzeczy które nigdy mi nie wystąpiły na zwykłej Konsoli, a pojawiły się na Slimie: 1. Tekstury - Ci z was którzy grali w U4 nie jednokrotnie pamiętają te epickie momenty kiedy Nathan wspina się np.: Po wieży zegarowej na Madagaskarze albo bo klifach w Szkocji. Powiem szczerze, że lubię wtedy oglądać sobie widoki i panoramy. Grając teraz w U4 zauważyłem np.: w Szkocji, że jak wspinam się po Klifach to tekstury dalekich panoram wczytują się z milisekundowym opóźnieniem. Nie jest to upierdliwe czy też nie szkodzi to w rozgrywce, ale przechodząc grę dawno temu nie zauważyłem, aby tekstury się wczytywały. One po prostu były już wczytane. A tutaj leciutkie zaskoczenie, że w ogóle to widzę. 2. Lags - Podczas ponownego przechodzenia U4 zauważyłem sporadycznie w paru momentach spadek FPS. Podczas całej gry może tylko z 6 razy. Głównie podczas strzelanek jak na przykład w głównej hali posiadłości Averyego w rozdziale New Devon albo podczas przełączania się z gry na cutscenki np.: pokonujemy najemników, który rozwalili sufit w największej wieży na Madagaskarze. Po ich pokonaniu Samuel podchodzi do zwłok jednego z najemników przy wielkim pomniku św. Dyzmy, aby wyciągnąć z jego umundurowania mapę - Wówczas uruchamia się cutescenka i jest minimalny spadek FPS, lag. Nie jest to jeszcze upierdliwe... Ale zauważalne. A grając na "zwykłej" PS4 nie widziałem lagów/spadków między przełączaniem się z gameplay na cutscenke. 3. I największy problem - Dźwięk. Podczas wcześniejszego przechodzenia U4 albo God of War na starszej Konsoli, nie było takiego problemu, ale teraz mocno, wręcz nagminnie jest problem z dialogami. Przykład: Kiedy Nathan chodzi sobie z Samuelem, gadają między sobą i Nathan rozmawia patrząc na postać (ekran gry patrzy bezpośrednio na Sama) to wówczas teksty które wymiana Sam są dobrze i wyraźnie słyszalne. Jednak jeśli nawet stojąc blisko Sama (dosłownie Sam jest za naszymi plecami, ale patrzymy na coś innego, na ekranie np.: oglądamy sobie jakiś pomnik) i Sam do nas coś mówi, wówczas jego dialog/wypowiedz jest tak jakby mocno wyciszona, jakby system PS4 wyciszał dźwięk wypowiedzi postaci. Słychać go, ale cicho. A gdy nagle odwrócimy się do Sama podczas jego wypowiedzi, to nagle normalnie znowu go słyszymy. Rozumiem, że Gra chcę postawić na realizm. I nawet rozumiem to, że jak na przykład eksplorujemy klify czy jaskinie - I Samuel jest daleko od Nathana to słabiej go słychać, ale tutaj problem jest z dialogami nawet jak postać jest blisko nas. Wystarczy, że jesteśmy odwróceni od jednego z bohaterów i już postać jest słabo słyszalna. W cutscenkach niema problemu, ale podczas gameplayu już tak. Mógłbym przysiąc, że przechodząc grę wielokrotnie na starej Konsoli nie miałem takiego problemu z dźwiękiem. God of War Identyczne problemy co U4. Ale nawet bardziej odczuwalne. O tyle co U4 da się przeżyć to tutaj powyższe problemy są po prostu spotęgowane: 1. Tekstury - O tyle co w U4 zauważyłem minimalne wczytywanie tekstur i tylko panoram/odległych widoków. To w przypadku God of War tekstury wczytują się już blisko postaci. Np.: Jak wypływamy łodzią z Jeziora Dziewięciu do Jaskini Wiedźmy i płyniemy sobie przez przesmyk to patrząc na skały w jaskiniach widzę jak wręcz te skaliste tekstury tańczą xDD Doszedłem do wniosku, że problem tekstur występuję między zmianami wielkich lokalizacji. Jak nagle otwieramy jakieś drzwi i wychodzimy z Jeziora Dziewięciu na przykład do Konunsgardu albo Kopalni Volundr to wówczas tekstury się wczytują z leciutkim opóźnieniem. Na starszej konsoli zaliczyłem GoW dwa razy i nigdy czegoś takiego nie widziałem, a na Slimie przechodząc między lokacjami widzę jak tekstury się doczytują. 2. Lags - O zgrozo. Tutaj także szczęka mi opadła. Spadki FPS tutaj systematycznie występują jak pływałem łodzią jak Wąż Midgardu po raz pierwszy zaniżył poziom wody w Jeziorze Dziewięciu. Za każdym razem jak sobie pływałem między wysepkami to po prostu zamiast stałych 30fps, spadek był może do 18-20fps. Najbardziej odczuwalne było to jak wchodziłem lub schodziłem z łodzi. Dopiero jak Wąż Świata drugi raz obniżył wodę, aby odkryć na przykład kolejne niżej zatopione wysepki albo wejście do Skarbca Tyra to spadki fps już nie występowały jak pływałem po jeziorze. Natomiast zawsze, ale to zawsze jest okropny lag jak wychodziłem ze sklepu Broka w centrum świątyni Tyra - Wmawiam sobie, że jak wychodzimy na Jezioro Dziewięciu to po prostu autosave się uruchamia i stąd ten freez. Podobna zawieszka była jak wchodziłem do portali przemieszczając się po ścieżkach Drzewa Świata. Na starszym PS4 czegoś takiego nie było. 3. Dźwięk - Tutaj nie będę się rozpisywał bo identyczna sytuacja co w przypadku U4. Jak Atreus stoi za plecami Kratosa to słabo go słychać. A jak na niego patrzymy to już jest w porządku. Najbardziej upierdliwe jest to, jak rozmawiamy z Krasnoludami robiąc zakupy. Przykładowo podchodzimy do stołu Broka. Brok sobie rozmawia z Atreusem - Jak dzieciak stanie sobie za moimi plecami to wówczas słabo go słychać. Jak zmienię kąt widzenia. Na przykład tak stanę Kratosem, aby patrzeć na Broka i Atreusa jednocześnie - wówczas ich wymiana zdań jest normalnie słyszalna. Jak wspominałem. Gdyby nie to, że już kiedyś grałem w Uncharted 4 i GoW to kompletnie olałbym to, bo uznałbym, że to jest normalne działanie gier na starszej generacji Konsol. Wiadomo PS4 to już starsza generacja. Nie wymagam, aby nowe gry takie jak Cyberpunk 2077 śmigały na PS4. Ale jeśli odpalam sobie kolejny raz z rzędu U4 (Gra z 2016) na nowej świeżo kupionej Konsoli i takie kwiatki wychodzą to jednak coś jest mocno nie halo. Kurcze. Mam porównanie z zwykłym PS4. Producent według specyfikacji piszę, że podzespoły, procesor itp. w Slimie jest identyczny jak w przypadku zwykłej Konsoli. A jednak GoW i U4 lepiej mi działały na starszym modelu. O to co zrobiłem, aby poprawić wydajność PS4 Slim: 1. Wymieniłem Dysk. Chciałem sprawdzić czy nie mam uszkodzonego Dysku. Więc kupiłem za 200 zł Cruacial mx500 SSD 500GB. Bardzo fajny dysk nie zaprzeczę. Ale po wymianie jedynie Menu główne Konsoli przyspieszyło, Menu gier szybciej się wczytuje i gry szybciej się załadowują. Ale problem spadków fps, dźwięku czy też wczytujących się tekstur się nie poprawił - Co oznacza, że to nie był problem uszkodzenia jakiegoś fragmentu oryginalnego dysku HDD. 2. Dokonywałem Odbudowy Danych z poziomu SaveMode. Instalowałem całkowicie od nowa oprogramowanie Konsoli. Formatowałem Dysk. Nie pomogło. 3. Eksperymentowałem z Wyjściem Dźwięku. Zmieniałem LinearPCM na Dolby albo DTS. Także nie pomogło. 4. Zmieniałem kable HDMI. Eksperymentowałem z różnymi wersjami 2.1 i 2.0. Także nie jest to wina okablowania. Sprawdzałem wejścia HDMI i w Telewizorze jak i w Konsoli czy nie są uszkodzone. Wszystko tam jest w porządku. 5. Eksperymentowałem z ustawieniami w Telewizorze. Aktualizowałem oprogramowanie w TV. Ustawiałem tryb Gra itp. Także nie pomogło. 6. Zmieniałem ustawienia serwerów internetowych. Wiecie, ten trik 8.8.8.8 itp. Ale jedynie szybciej gry mi się pobierają. Posiadam 6-7 letni telewizor Philips FullHD, Stereo. Bez HDR. Na tym samym Telewizorze grałem na starszej Konsoli, a teraz gram na nowym Slimie. Tak naprawdę już nie wiem jak to możliwe, że GoW czy U4 na starszej Konsoli śmigały mi bezproblemowo, a teraz na nowo kupionym Slimie dostrzegam drobne spadki wydajności. Nie mogę stwierdzić, że Konsola jest uszkodzona albo ma wadę fabryczną skoro w Kwietniu 2021 grając w TLoU2 i Mortal Kombat 11 wszystko działało bezproblemowo. Dwie gry działały idealnie, a dwie kolejne już słabiej - Z czego trzeba pamiętać, że TLoU2 wyciskało z Konsoli wszystkie soki i nie było żadnych problemów. Pozostały mi w tym momencie zatem tylko cztery dedukcje: 1. Mój Telewizor się wyeksploatował i trzeba pomyśleć nad jakimś nowym najlepiej z 4K, HDR z wielokanałowym udźwiękowieniem, Atmos albo Acoustic. I wszystkie powyższe problemy to wina mojego TV bo może się już zestarzał. 2. Ostatnia aktualizacja oprogramowania Konsoli czyli Firmware 8.5 coś rozwaliło z udźwiękowieniem w nie których grach. 3. Slimy po prostu już takie są. Niby miały być takie same jak zwykłe PS4 pod względem specyfikacji, jedynie mają lepsze chłodzenie i konstrukcje, aby ciszej działały (To akurat fakt. W ogóle nie słyszę jak PS4 Slim pracuję). A okazuje się, że pomimo takiej samej specyfikacji - procesora, karty graficznej itp. To materiały jakie zostały wykorzystane do stworzenia karty i procesora w Slimie to nie wysokiej jakości monokryształ krzemu tylko jakaś chińszczyzna. Że CPU w Slimie nie wyrabia jak w przypadku zwykłego PS4. I muszę się pogodzić, że Slimy takie są. 4. Że to wszystko to moje widzimisię i grając kiedyś "wielokrotnie" w Uncharted 4 czy God of War nie zauważałem takich krzaczków. I dopiero teraz zacząłem to dostrzegać bo powiedzmy stałem się w ostatnim czasie perfekcjonistą xDDD Okeeeej o tyle co powiedzmy, że być możeeeee tekstury i spadki fps występowały także dawno temu talże na zwykłym PS4 - To na wszystkich Bogów mogę przysiąc, że problemów z udźwiękowieniem (dialogi postaci) w ogóle nie było.... Zresztą za tydzień odwiedzam mojego Siostrzeńca który posiada moją starszą Konsole i przy okazji sobie zrobię porównanie czy to jednak moje tylko wyobrażenie. Sorki za długą wypowiedz. Dzięki za wyrozumiałość. Pozdrawiam uprzejmie Xel
×
×
  • Dodaj nową pozycję...