Skocz do zawartości

Battlefield 4


Rekomendowane odpowiedzi

W DICE trwają intensywne prace nad poprawieniem komfortu gry w trybie wieloosobowym Battlefield 4. Z uwagi na pewne nieprawidłowości, powszechnie określane mianem problemów z kodem sieciowym, rozgrywka Battlefield 4 nie zawsze funkcjonuje w sposób optymalny. W niniejszym wpisie chcemy odnieść się do tej sytuacji i wyjaśnić, co robimy w celu jej rozwiązania.

Wyeliminowanie tzw. problemów z kodem sieciowym (jak nieodpowiednia kompensacja opóźnienia sieci czy błędy w samej symulacji gry) jest jednym z naszych priorytetów. Wiemy, że ten temat stanowi przedmiot gorących dyskusji fanów BF4, dlatego chcielibyśmy poświęcić kilka słów na przedstawienie podejmowanych przez nas kroków.

Pracujemy nad poprawieniem błędów w sferze bezpośredniej interakcji gracza ze światem BF4: poruszaniu się, strzelaniu, reakcji na trafienie i pokazywaniu na ekranie poczynań innych graczy.

Serwer przesyła do gry aktualizacyjne pakiety danych, które gra przetwarza z użyciem systemu wykonującego tzw. kompensację opóźnienia, aby podczas napływu kolejnych pakietów ruchy gracza na ekranie były naturalne. Zidentyfikowaliśmy i naprawiliśmy szereg błędów kompensacji opóźnienia, dzięki czemu udało się ograniczyć występowanie sytuacji, w których gracze mieli wrażenie, że ponieśli śmierć od jednego strzału.

Usunęliśmy również wiele błędów mogących prowadzić do nagłego cofania postaci (rubber banding), i pracujemy nad wyeliminowaniem kolejnych. Poniżej znajdziecie szczegółową listę kwestii już rozwiązanych bądź będących przedmiotem naszej uwagi. Mamy nadzieję, że rozjaśni Wam ona sytuację z błędami w kodzie sieciowym. Będziemy Was informować o postępach w pracach nad najważniejszymi problemami.

Co naprawiamy lub sprawdzamy

    Cofanie postaci (rubber banding)

Dokonaliśmy szeregu optymalizacji serwerów, aby zredukować częstotliwość występowania efektu nagłego cofania postaci. Przygotowujemy również poprawki błędów z ekranem dostosowania funkcji i stratami pakietów, powiązanymi właśnie z cofaniem postaci. Jednocześnie nie przestajemy gromadzić danych w celu dokładnego namierzenia okoliczności występowania tego błędu.

    Opóźnienie kamery śmierci / synchronizacja śmierci gracza
    Zdarzają się sytuacje, w których kamera śmierci uruchamia się, zanim gra wyświetli ostatnią partię zadanych obrażeń, co wywołuje wrażenie przedwczesnego zgonu. Występują również problemy z brakiem synchronizacji efektów krwi oraz wskaźników obrażeń i zdrowia w interfejsie ekranu gry. Poprawki tych błędów pojawią się w najbliższej aktualizacji BF4.

    Aktualizacja świata gry (tickrate)

Gracze pytają, czy podwyższymy tickrate Battlefield 4, czyli częstotliwość aktualizowania świata gry przez serwer. Nie mamy takiej operacji w naszych najbliższych planach, ale sondujemy możliwość podniesienia tickrate’u na wyznaczonych serwerach.

    Brak rejestracji obrażeń

Zgłaszacie sytuacje, w których strzały oddawane do wroga nie wyrządzają mu żadnej szkody. W aktualizacji wersji PC z 13 lutego zawarliśmy kod mający pomóc nam w namierzeniu okoliczności, w jakich do tego dochodzi. Obecnie sprawdzamy, kiedy ten efekt występuje i co go powoduje. Zgromadzone dane posłużą nam do naniesienia poprawek w systemach odpowiedzialnych za wymianę ognia.

    Nagła śmierć podczas szybkiego biegu

Niekiedy w trakcie chodu lub szybkiego biegu gracz nagle wylatuje w powietrze jak z procy i ginie na miejscu, jeśli na jego drodze znajdzie się jakiś obiekt. Powodem tego jest błąd matematyczny w kodzie fizyki postaci, którego poprawka znajdzie się w nadchodzącej aktualizacji.

    Różne

Przygotowujemy również poprawki błędów z synchronizacją zniszczeń interaktywnych obiektów w grze, niewłaściwie ukazanym kierunkiem strzałów i pojazdami poza strefą działań piechoty, które nie odnoszą uszkodzeń mimo prowadzonego w ich stronę ognia. Dodaliśmy również nowe ikony do interfejsu gry, które ułatwią Wam i nam identyfikację problemów sieciowych mogących negatywnie wpływać na rozgrywkę wieloosobową.

Ikony problemów sieciowych

Wraz z aktualizacjami z 30 i 31 stycznia w Battlefield 4 pojawiły się dwie nowe ikony interfejsu ekranu gry. Ich celem jest ułatwienie nam (i Wam) namierzania często występujących problemów sieciowych, które mogłyby mieć negatywny wpływ na rozgrywkę wieloosobową.

Jedna z nich znajduje się u góry, ma kształt zegarka i informuje o tzw. lagu, czyli opóźnieniu w połączeniu z serwerem. Powody takiej sytuacji mogą być różne, np. ktoś wykorzystuje część przepustowości łącza internetowego albo wystąpił jakiś problem na linii między komputerem a serwerem. Efektem takiego opóźnienia jest wydłużenie czasu, po którym wydarzenia w świecie gry ukazują się na ekranie. Jeśli wspomniana ikona często miga, warto przenieść się na inny serwer lub spróbować zmniejszyć obciążenie łącza internetowego.

Druga z nowych ikon znajduje się na dole ekranu, ma postać czterech kwadratów i sygnalizuje stratę pakietów. Gdy widać tę ikonę, oznacza to, że nie wszystkie dane na linii między serwerem i komputerem (w jedną lub drugą stronę) docierają do celu. Trzeba jednak pamiętać, że część pakietów zawsze znika gdzieś w czeluściach Internetu, dlatego nie należy się przejmować okazjonalnym pojawianiem się tej ikony. Jeśli jednak ginie dużo pakietów (ikona wyświetla się często), gra będzie się rwać: akcja zatrzyma się na chwilę, po czym przyspieszy, żeby wrócić do właściwego punktu.

Co naprawiliśmy

    0 punktów zdrowia na karcie zabójcy
    Niekiedy gra niezgodnie z prawdą pokazywała 0 punktów zdrowia przeciwnika, który nie zginął. Powodem takiej sytuacji mogło być odrzucenie przez serwer pewnej porcji zadanych obrażeń, gdy kule zostały wystrzelone po śmierci strzelca: system wyświetlał wtedy dane przewidywane przez grę na poziomie komputera lokalnego, zamiast tych potwierdzonych przez serwer. Poprawka zmniejszająca częstotliwość występowania tego błędu została wprowadzona 13 lutego do wersji na PC i będzie częścią najbliższej aktualizacji obejmującej wszystkie platformy.

    Obiekty nieprzenikalne po zniszczeniu

Naprawiliśmy błąd z obiektami, nad którymi nie można było strzelać mimo ich zniszczenia (jak zburzony komin na mapie Fabryka 311).

    Znikający celownik wywołujący zniknięcie wskaźników trafień
    Podczas wymiany ognia gracze na PC miewali problem ze znikającym celownikiem, co prowadziło również do zniknięcia wskaźników trafień. Zdarzało się to w sytuacjach użycia niektórych gadżetów przez innych graczy. Poprawka została już zaimplementowana.

    Odgłosy trafień
    Odgłosy trafień nie odpowiadały liczbie kul sięgających celu, co sprawiało, że gracze mieli wrażenie przedwczesnej śmierci. Poprawka została wprowadzona 13 lutego do wersji na PC i będzie częścią najbliższej aktualizacji obejmującej wszystkie platformy. Minimalny czas, po którym kolejna trafiająca kula generuje dźwięk, został znacząco skrócony i gracze będą teraz słyszeć odgłos każdego pocisku, który ich dosięgnie.

    Ikona strzału w głowę

Przywróciliśmy ikonę strzału w głowę, aby gracze byli świadomi, że otrzymali taki postrzał (z reguły zakończony śmiercią). Ikona została zaimplementowana wraz z poprawką z 30-31 stycznia na wszystkich platformach. Wprowadziliśmy również poprawkę błędu z wyświetlaniem tej ikony w sytuacjach nie związanych ze strzałem w głowę.

Chcemy Was zapewnić, że przez cały czas pracujemy i będziemy pracować nad poprawieniem jak największej liczby błędów uprzykrzających Wam grę. Jednocześnie liczymy na Waszą pomoc — nie ustawajcie w przekazywaniu nam swoich uwag i komentarzy. Dziękujemy za Wasze nieustające wsparcie.

Odnośnik do komentarza

Dzisiaj lagi jak cholera i do tego jeszcze w niektórych rozgrywkach  było tak że nie miałem statsów swoich. Tak jakbym pierwszy raz gre włączył. Myślałem że save mi sie zrypał ale jest. Natomiast zauważyłem że na tablicy wyników przy nickach nie ma odznaczeń z liczbą mówiącą o postępie w grze. Na jednej mapie wszystko OK (pomijając lagsy) na innych zerowe statsy i uzbrojenie. MAcie tak?

Odnośnik do komentarza
Gość Darude

Pamietacie plywanie w teksturach motorowka w Vietnamie? W BF4 Dice ponownie udostepnilo ta opcje, tyle ze teraz plywamy samym zolnierzem.

 

link do twittera, bo nie moge wrzucic screena na forum: https://twitter.com/qvstra/status/440085327924195328/photo/1

Miałem to już kilka razy szczegolnie na Hajnanie ,ale mam coś lepszego :D na tej mapie ,na podboju  przy fladze D idzie wbiec za blachę  w statku i sobie ładnie kampić przykryty blachą strzelajac do oponentów.Już mnie kiedyś tak jeden ananas kilka razy tak ubił ,mysle sobie co jest ,potem sam sprawdzałem i nie moglem się wcisnąc wiec odpusciłem ,ale wczoraj znowu i patrze gość tam kampi .Postanowiłem się bardziej postarać no i udało się  ,ale jakoś nie mam sumienia tam sobie być.

 

VJaXRtsl.jpg

Zdjęcie wykonane słoikiem po śledziach

Edytowane przez Darude
Odnośnik do komentarza

Patch dla PS4 :)

 

We’ve started rolling out a new Battlefield 4 game update on Playstation 4. You may experience some downtime during this rollout, as we are also updating the game servers. As usual, it will take a few hours before the majority of servers are updated.

March 4 PS4 Game update notes
-Several crash fixes and stability improvements
-Various improvements for Spectator Mode
-Tweaked timing for how long the killfeed stays on screen
-Fixed an issue where the message "Joining Server" sometimes didn't appear when the user tried to join the server
-Added default player slots to server browser filters
-Fix for an issue on Silk Road where players could deform the terrain to create a big, water-filled hole
-Fix for a bug that occurred with the end-of-round camera if the player was in the bomber in China Rising
-Fix for an issue on Rogue Transmission where it was impossible to capture a flag while riding the quad bike
-Prevented players from interacting with an M-Com on Siege of Shanghai after it had been destroyed
-Fixed an issue where audio for disarming M-Coms could get stuck in an infinite loop
-Added minimap details for missing carriers in Rush on Paracel Storm and Hainan Resort
-Fix for an exploit that would allow players to shoot two tank shells with not enough delay between shots
-Removed a bug where squads would get split up when transitioning between Conquest and Air Superiority
-Fixed an issue where Defuse could get stuck in an unplayable state between rounds
-Removed a bug that would cause players to sometimes get stuck in the killcam after having been killed
-Fixed an issue with revive icon not being greyed out in-game on map and minimap, when the player died after getting revived in Defuse
-General improvements and bug fixes for the Battledash and Mission create screens
-Fixed a bug where red laser dots would get stuck on textures
-Zoom dispersion fix. When zooming in while firing the dispersion did not lower to the new max value
-Fixed a bug where the enemy health always displayed as full in the kill-cam
-Fixed an issue in Defuse so killed bomb carrier can’t plant a bomb in the next round without picking up a new bomb
-The MAV has been updated to prevent players from exploiting it
-Improved repair rates for vehicles with different base healths
-Tweaked volume balance and other ambience parameters on the majority of base game and China Rising maps
-Improved the track vehicles wheel friction so vehicles don’t get stuck at relatively minor hills
-Fixed an issue with faulty zoom levels that occurred when using click to zoom in. While sprinting and zooming, will mess up the zoom levels, from hip to zoom.
-Improved boat physics and handling, including implementation of a system that lets players push stuck boats back in the water

Weapon tweaks
-THe SRS bolt action time has been tweaked and the rate of fire has been lowered
-The GOL bolt action time has been tweaked
-The muzzle velocity for the MP7 has been reduced
-The MTAR21 muzzle velocity has been reduced
-Updated the handling of the 1x scopes for Type95B1, A91, SteyrAug, SAR21, QBZ951, FAMAS, UTAS, MTAR, L85A2, and F2000
-Updated rate of fire for the RGP7 and NLAW

 

 

AKTUALIZACJA BATTLELOGA !!!

 

ANNOUNCEMENTS:

- Thank you for all the great Platoons feedback. Since launching it last Thursday, we've fixed a couple of critical issues, and we'll continue working on it. We'll do a follow up with what's next for Platoons as soon as we have something to share.
- Second Assault is available for all players as of today.

FEATURES & IMPROVEMENTS:
- You can now see the Soldier Portrait image you unlock in the Battlepack itself
- Assignment criteria that needs to be obtained in-a-round now show the completion counter and is marked with "In a round"
- Your best leaderboard is now shown automatically in the top section of the Soldier Overview, unless you have another leaderboard highlighted
- Added Stationary AA's as a vehicle category to Stats -> Vehicles
- Various minor tweaks and improvements

FIXES:
- Fixed an issue with Internet Explorer 10 not being detected properly, causing the incompatibility message to be shown
- Fixed an issue where Dog Tags were marked as unlocked in the overview if they had been taken
- Better handling of vehicle categories in Stats -> Vehicles that do not have any unlocks or support for Service Stars
- When viewing Assignments in the in-game Battlelog on PC, PS4 and Xbox One now show all criteria, even if it's more than 3
- Fixed an issue where you couldn't kick Members from a Platoon if they don't own Battlefield 4
- Fixed an issue where you couldn't properly sign out from Tablet Commander
- Fixed an issue where soldiers with very high ranks (100+) weren't displayed properly in Tablet Commander
- Fixed an issue with Leaderboards in the in-game Battlelog on PC, PS4 and Xbox One, where it didn't properly load the leaderboard on the first visit
- Fixed an issue with Leaderboards on the web, where the "threshold not passed" information wasn't always shown correctly
- Fixed an issue where a blocked user could still send a friend request to the blocker under a specific circumstance
- Fixed an issue where you couldn't view a soldier's list of Battle Reports, if you were logged out
- The Track button is no longer shown for Kit Unlock items if they have already been unlocked
- Fixed an issue where tracking a Weapon would make accessories appear on the Stats page, and stats appear on the Unlocks page
- Fixed an issue where you could sometimes re-add a Battle Report as favorite, although it was already a favorite Battle Report
- Fixed a display issue with certain forum types on Internet Explorer 11
- The Ribbons counter for medals won't be shown if you have earned the Medal 100 times, which is the maximum amount
- Fixed an issue where you could invite users to a Mission from the profile page even if they don't have BF4 or have it on the same platform as your active soldier
- Various minor issues fixed

Edytowane przez marekjw2523
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...