Skocz do zawartości

Wasteland 2


Gość Szprota

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Szprota
Opublikowano

Mocno się zdziwiłem że nie ma jeszcze tematu poświęconej tej grze o.O

 

1196397359.jpg

 

Kontynuacja gry RPG z 1988 roku utrzymanej w realiach postapokaliptycznych. Tytuł rozwija pomysły wykorzystane w pierwowzorze i stanowi naturalne odświeżenie marki, która była zapomniana przez ponad 20 lat.

 

Wasteland 2 to kontynuacja gry RPG wydanej pierwotnie w 1988 roku, nazywanej „matką postapokaliptycznych rolplejów”. Stworzeniem drugiej odsłony zajęło się studio InXile Entertainment, które pieniądze potrzebne do sfinansowania procesu produkcji zebrało za pośrednictwem serwisu Kickstarter, gdzie każdy chętny mógł wesprzeć projekt. Pieczę nad procesem dewelopingu objął Brian Fargo, oryginalny twórca pierwszej części Wasteland, a także gry The Bard’s Tale.

 

Tworzony w ćwierć wieku od wydania oryginału sequel rozgrywa się piętnaście lat po wydarzeniach z poprzedniczki. Ponownie wcielamy się w członka oddziału Desert Rangers, jedynych pozostałych przy życiu przedstawicieli armii Stanów Zjednoczonych po tym, jak wojna nuklearna postawiła gatunek ludzki na skraju wyginięcia. Twórcy szczególnie duży nacisk położyli na całkowicie zależny od gracza rozwój postaci i zaakcentowanie konsekwencji wyborów, jakich dokonał podczas swojej podróży poprzez postapokaliptyczne pustkowia. Od umiejętności, jakie rozwijamy, zależy także wachlarz sposobów, w jaki można wykonywać poszczególne misje. Co ważne, gra pozwala nie tylko na personalizację bohatera, ale również broni, czy nawet interfejsu.

 

Wasteland 2 nie podąża za trendami obecnymi w dzisiejszych produkcjach i oferuje graczom bardzo klasyczne RPG. Walka toczy się w systemie turowym, świat oraz swoją postać obserwujemy z lotu ptaka, zaś pustkowia są bezlitosne i nie wybaczają błędów. Ponadto w grze napotykamy wiele odniesień i zapożyczeń do oryginału z 1988 roku.

 

Gra korzysta z silnika graficznego Unity, stosowanego powszechnie głównie do tworzenia produkcji przeglądarkowych.

 

 

PIERWSZY SCREEN!!!

 

20120720223737_s.jpg

 

Osobiście czekam z wywieszonym jezorem na ten tytuł.

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

odkopuje temat bo jest na co czekac, co prawda nie mam nic nowego, jedynie powyższy filmik w lepszej jakosci moge dac

 

 

myzuka odrazu przywołuje klimat starych falloutów, jest super

 

grafika majtek nie zrywa, ale pewnie ejszcze beda sporo poprawiac (i mogli by zrobic troche mniej kolorowo)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

hmmmm jeśli to wypali to ta gra może byc naprawde mega killerem!

 

sensownie wytłumaczone rzeczy w grze? tego sie często nie widzi.

wiaodmo że to nadal nie bedzie realistyczna gra, ale zupelnie inaczej jest np używac technologii ktora ma realne podłoże i sensowne wytłumaczenie

 

 

już wcześniej pokładałem wielkie nadzieje w tej grze, a z takimi smaczkami może byc jeszcze lepiej

 

i pomyśleć że niezależy twórca z kickstartera moze zrobić cos takiego, a wielkie firmy siedzące na górach złota produkują tylko odgrzewane tasiemce

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

wielonożne pojazdy są już stosowane w trudnym terenie, wiec akurat temu bym sie nie dziwił

logging-spider.jpg

 

 

ale przecież wiadomo że chodzi o "w miare" realne wyjaśnienia, w stylu "gdyby to było możliwe to jakie by bylo najbardziej sensowne wytłumaczenie". lepsze to niż "bo tak! i już!"

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

nowy screen

 

7ORVY.jpg

 

 

w tym miesiącu ma sie też pojawić 1-2 minutowych gameplay rozgrywany w lokacji z tego screena

Edytowane przez Yano
Opublikowano

Aliasing wali ostro po oczach na tym screenie :/

Dobrze, że wypuszczą filmik z gameplay'em bo póki co ilość info na temat W2 nie jest zbyt oszałamiająca, a mam wobec tej pozycji spore nadzieje, na dobry szpil rpg w klimatach Fallout'a.

Opublikowano

gra powstaje dopiero z pół roku, nic dziwnego że mało pokazują, ale moze sie to wkrotce zmieni razem z tym gameplayem

 

jedyne co sie obiawiam to że zamiast prawdziwej turowej gry dadzą aktywną pauze ktorej nienawidze (albo trzeba pauzowac co sekunde albo jest jeden wielki shitstorm)

Opublikowano (edytowane)

No też liczę, że będzie to turówka z prawdziwego zdarzenia, bo tych akurat nie ma zbyt wiele. Choc widząc dzisiejszą branżę to można się wszystkiego spodziewać.

Jest to też z tego co pamiętam jedna z pierwszych "głośniejszych" gier fundowanych na Kickstarterze wiec też przy okazji jej premiery okaże się na ile sponsorowanie tego typu projektów ma sens. Jako, że nad twórcami nie wisi bicz wielkich graczy typu EA/Acti to pod względem rozgrywki i pomysłów mają wolną rękę, co może przynieść świetne rezultaty w postaci rozwiniętej gry, która nie musi być pod presją aktualnych trendów.

Edytowane przez Paliodor
  • 5 tygodni później...
Opublikowano (edytowane)

no no , jest dobrze, nie wszystko mnie zachwyca na chwile obecna ale jeszcze mają sporo czasu, a i tak wydaje sie że będzie naprawde spoko taktyczny rpg o jakim marzyłem od czasów F2 i jagged alliance 2

fajnie że grafika nie jest jakas super cudaczna bo spoko powinno działać na moim kompie, a zarazem jest na tyle ładnie żeby sie nie czepiać (zwłaszcza że to silnik przegladarkowy), ważne że jest klimatyczna i stonowana (np jechałem po grafice z diablo3, ale tam gra byla w produkcji 10 lat, robilo ją najbogatsze studio a efekt uzyskali podobny co tutaj, tylko że tam nasrali kolorami i różowymi czarami..), chociaż mogli by troche poprawić interfejs, okienka widąc że są w troche starodawnym stylu i mają dużo nadmiarowych ozdobników, i w sumie nie mam nic przeciw ozdobnikom, ale mogli by je troszke ładniej dopracować i pewnie to zrobia

 

fajnie że walka jest turowa, bałem sie aktywnej pauzy

fajnie że mozna robić różne bzdety z otoczeniem

 

co prawda jakos nie widać celu gry.. w sensie jakiegoś popychacza, ale w sumie to dosyć oczywiste bo filmik pokazał tylko kawałeczek wyjętego z kontektu terenu, i napewno grając w całość gracz będzie z chęcia przeszukiwał zakamarki i ogladał świat

 

i jedno już wiem prawie napewno - będe chciał grac jednym, ew max dwoma postaciami, mam nadzieje że będzie sie dało, mimo że pewnie będzie bardzo trudno, ale poprostu nie lubie kierować całą grupą, i już na tym filmiku zauważyłem drobne elementy które by mnie drażniły - np łażenie w stadzie, rozlokowywanie kazdego ludzika przed walką, dbanie o każdego aby nie wlazł prosto na wroga itp.

mimo że 1-2 osoby mają mniejsza siłe ognia to przyjemniej mi sie gra w ten sposób (no chyba że pełna wersja zmieni moje zdanie)

 

ogólnie jest na co czekac i napalam sie:D

Edytowane przez Yano
  • 1 rok później...
Opublikowano

no kurde ostatni post rok temu?

 

tymczasem gra zbliża się do końca, była juz nawet beta (niestety nie dla mnie)

 

a tu macie porządny trailer pokazujący elementy gameplayu

 

 

 

kurde zapowiada się jak połaczenie starych falloutów z jagged aliance 2

 

za(pipi)iscie!

Opublikowano

nie wiem też mnie to dziwi, w 2 momentach wybuchów nagle był wyraźny przeskok

 

ale jeszcze bardziej mnie dziwi tak znikome zainteresowanie tą grą, przecież jest tu troche starszych ludzi którzy pamiętają czasy starych taktycznych rpgów... nie podnieca was to? bo mnie bardzo

 

nie wspominam o ludziach którzy pamiętają wasteland1 bo ta gra jest tak stara że jej pierwotna wersja dziś jest już naprawde "starodawna" (w przeciwieństwie do fallouta 1i2 albo jagged alliance 2 które mimo swoich lat nadal są świetnymi grami)

Opublikowano

Ja przede wszystkim czekam, aż gra wyjdzie z Bety/Early Access. ;)

 

A "podniecać" się dla zasady nie widzę potrzeby, mimo tego, że koncept jest świetny. Jeśli klimatem i mechaniką będzie to wspomniany miks starych Falloutów i Jagged Alliance, to jest szansa na solidną produkcję. Z drugiej jednak strony sporo negatywnych opinii się też pojawiło, w tym właśnie argumenty o kiepskiej optymalizacji - stąd moje pytanie w kwestii trailera.

 

Także osobisty gust ma znaczenie - zawsze ciężko mi było się przekonać do drużynowych RPG. Lubię rozwijać jedną postać, ewentualnie kilka w mniejszych grupach (np. wybierz 3 z 9), ale sterowanie i rozwijanie drużyny często mnie nużyło. W tej kwestii o wiele bardziej czekam na Divinity: Original Sin - http://store.steampowered.com/app/230230/ - tylko dwie postacie, a koncept bardzo podobny i równie ambitny.

Opublikowano

tutaj musze przyznać racje, sam nigdy nie lubiłem prowadzić grupy ludzików, nawet jagged allince 2 przeszedłem 98% jedną postacią (dopiero w ostatniej lokacji z czołgami i strasznie odpornymi wrogami nie podołałem)

ale mimo że ta gra stawia na prowadzenie grupy to mi to nie przeszkadza, strasznie mnie podnieca możliwość zagrania w staroszkolnego taktycznego rpga, nawet mimo wad

Opublikowano

Mnie tam nic nie drażni (zawsze preferowałem bardziej taktyczne, drużynowe RPGi niż szlajanie się jednym ziomkiem, technikalia w takiej grze mi zwisają, może być nawet SD), ale łudzę się, że ktoś pokusi się o polonizację.

Opublikowano (edytowane)

nie jestem pewny bo czytałem to daaawno temu ale chyba na kickstarterze było coś powiedziane że ilość wersji językowych zależy od zebranej kasy, chociaż nie mam pojęcia czy polska w ogole wchodziła w gre

 

co do UI to kiedyś twórcy mowili że będzie go można customizować (zmieniać położenie, wielkość, chować różne elementy) nie wiem czy nie zrezygnowali z tego w trakcie produkcji ale prawdopodobnie nie, więc powinna być jakaś tam możliwość dostosowania pod siebie (chociaż raczej stylu graficznego się nie zmieni)

Edytowane przez Yano
  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...