Gość Szprota Opublikowano 20 lipca 2012 Opublikowano 20 lipca 2012 Mocno się zdziwiłem że nie ma jeszcze tematu poświęconej tej grze o.O Kontynuacja gry RPG z 1988 roku utrzymanej w realiach postapokaliptycznych. Tytuł rozwija pomysły wykorzystane w pierwowzorze i stanowi naturalne odświeżenie marki, która była zapomniana przez ponad 20 lat. Wasteland 2 to kontynuacja gry RPG wydanej pierwotnie w 1988 roku, nazywanej „matką postapokaliptycznych rolplejów”. Stworzeniem drugiej odsłony zajęło się studio InXile Entertainment, które pieniądze potrzebne do sfinansowania procesu produkcji zebrało za pośrednictwem serwisu Kickstarter, gdzie każdy chętny mógł wesprzeć projekt. Pieczę nad procesem dewelopingu objął Brian Fargo, oryginalny twórca pierwszej części Wasteland, a także gry The Bard’s Tale. Tworzony w ćwierć wieku od wydania oryginału sequel rozgrywa się piętnaście lat po wydarzeniach z poprzedniczki. Ponownie wcielamy się w członka oddziału Desert Rangers, jedynych pozostałych przy życiu przedstawicieli armii Stanów Zjednoczonych po tym, jak wojna nuklearna postawiła gatunek ludzki na skraju wyginięcia. Twórcy szczególnie duży nacisk położyli na całkowicie zależny od gracza rozwój postaci i zaakcentowanie konsekwencji wyborów, jakich dokonał podczas swojej podróży poprzez postapokaliptyczne pustkowia. Od umiejętności, jakie rozwijamy, zależy także wachlarz sposobów, w jaki można wykonywać poszczególne misje. Co ważne, gra pozwala nie tylko na personalizację bohatera, ale również broni, czy nawet interfejsu. Wasteland 2 nie podąża za trendami obecnymi w dzisiejszych produkcjach i oferuje graczom bardzo klasyczne RPG. Walka toczy się w systemie turowym, świat oraz swoją postać obserwujemy z lotu ptaka, zaś pustkowia są bezlitosne i nie wybaczają błędów. Ponadto w grze napotykamy wiele odniesień i zapożyczeń do oryginału z 1988 roku. Gra korzysta z silnika graficznego Unity, stosowanego powszechnie głównie do tworzenia produkcji przeglądarkowych. PIERWSZY SCREEN!!! Osobiście czekam z wywieszonym jezorem na ten tytuł. Cytuj
MozayKnows 55 Opublikowano 21 lipca 2012 Opublikowano 21 lipca 2012 Co tu dużo mówić, JARAM SIĘ Cytuj
Yano 3 697 Opublikowano 14 października 2012 Opublikowano 14 października 2012 odkopuje temat bo jest na co czekac, co prawda nie mam nic nowego, jedynie powyższy filmik w lepszej jakosci moge dac myzuka odrazu przywołuje klimat starych falloutów, jest super grafika majtek nie zrywa, ale pewnie ejszcze beda sporo poprawiac (i mogli by zrobic troche mniej kolorowo) Cytuj
Paliodor 1 817 Opublikowano 26 października 2012 Opublikowano 26 października 2012 Wasteland 2 tworzony pod okiem naukowców: http://www.gamikaze.pl/PC/Aktualnosci/Wasteland_2_pod_okiem_naukowcow.aspx Brzmi świetnie i oby to faktycznie wpłynęło na samą grę. Cytuj
Yano 3 697 Opublikowano 26 października 2012 Opublikowano 26 października 2012 hmmmm jeśli to wypali to ta gra może byc naprawde mega killerem! sensownie wytłumaczone rzeczy w grze? tego sie często nie widzi. wiaodmo że to nadal nie bedzie realistyczna gra, ale zupelnie inaczej jest np używac technologii ktora ma realne podłoże i sensowne wytłumaczenie już wcześniej pokładałem wielkie nadzieje w tej grze, a z takimi smaczkami może byc jeszcze lepiej i pomyśleć że niezależy twórca z kickstartera moze zrobić cos takiego, a wielkie firmy siedzące na górach złota produkują tylko odgrzewane tasiemce Cytuj
Hela 1 962 Opublikowano 26 października 2012 Opublikowano 26 października 2012 Już widzę sensowne wytłumaczenie ogromnego robo-skorpiona. 1 Cytuj
Yano 3 697 Opublikowano 7 listopada 2012 Opublikowano 7 listopada 2012 wielonożne pojazdy są już stosowane w trudnym terenie, wiec akurat temu bym sie nie dziwił ale przecież wiadomo że chodzi o "w miare" realne wyjaśnienia, w stylu "gdyby to było możliwe to jakie by bylo najbardziej sensowne wytłumaczenie". lepsze to niż "bo tak! i już!" Cytuj
Yano 3 697 Opublikowano 11 stycznia 2013 Opublikowano 11 stycznia 2013 (edytowane) nowy screen w tym miesiącu ma sie też pojawić 1-2 minutowych gameplay rozgrywany w lokacji z tego screena Edytowane 11 stycznia 2013 przez Yano Cytuj
Paliodor 1 817 Opublikowano 11 stycznia 2013 Opublikowano 11 stycznia 2013 Aliasing wali ostro po oczach na tym screenie Dobrze, że wypuszczą filmik z gameplay'em bo póki co ilość info na temat W2 nie jest zbyt oszałamiająca, a mam wobec tej pozycji spore nadzieje, na dobry szpil rpg w klimatach Fallout'a. Cytuj
Yano 3 697 Opublikowano 11 stycznia 2013 Opublikowano 11 stycznia 2013 gra powstaje dopiero z pół roku, nic dziwnego że mało pokazują, ale moze sie to wkrotce zmieni razem z tym gameplayem jedyne co sie obiawiam to że zamiast prawdziwej turowej gry dadzą aktywną pauze ktorej nienawidze (albo trzeba pauzowac co sekunde albo jest jeden wielki shitstorm) Cytuj
Paliodor 1 817 Opublikowano 11 stycznia 2013 Opublikowano 11 stycznia 2013 (edytowane) No też liczę, że będzie to turówka z prawdziwego zdarzenia, bo tych akurat nie ma zbyt wiele. Choc widząc dzisiejszą branżę to można się wszystkiego spodziewać. Jest to też z tego co pamiętam jedna z pierwszych "głośniejszych" gier fundowanych na Kickstarterze wiec też przy okazji jej premiery okaże się na ile sponsorowanie tego typu projektów ma sens. Jako, że nad twórcami nie wisi bicz wielkich graczy typu EA/Acti to pod względem rozgrywki i pomysłów mają wolną rękę, co może przynieść świetne rezultaty w postaci rozwiniętej gry, która nie musi być pod presją aktualnych trendów. Edytowane 11 stycznia 2013 przez Paliodor Cytuj
django 549 Opublikowano 11 stycznia 2013 Opublikowano 11 stycznia 2013 Double Fine Adventure wyjdzie pierwsze. W marcu chyba. Cytuj
Kre3k 581 Opublikowano 9 lutego 2013 Opublikowano 9 lutego 2013 http://vimeo.com/59292662 Dobrze to wygląda. Cytuj
Yano 3 697 Opublikowano 9 lutego 2013 Opublikowano 9 lutego 2013 (edytowane) no no , jest dobrze, nie wszystko mnie zachwyca na chwile obecna ale jeszcze mają sporo czasu, a i tak wydaje sie że będzie naprawde spoko taktyczny rpg o jakim marzyłem od czasów F2 i jagged alliance 2 fajnie że grafika nie jest jakas super cudaczna bo spoko powinno działać na moim kompie, a zarazem jest na tyle ładnie żeby sie nie czepiać (zwłaszcza że to silnik przegladarkowy), ważne że jest klimatyczna i stonowana (np jechałem po grafice z diablo3, ale tam gra byla w produkcji 10 lat, robilo ją najbogatsze studio a efekt uzyskali podobny co tutaj, tylko że tam nasrali kolorami i różowymi czarami..), chociaż mogli by troche poprawić interfejs, okienka widąc że są w troche starodawnym stylu i mają dużo nadmiarowych ozdobników, i w sumie nie mam nic przeciw ozdobnikom, ale mogli by je troszke ładniej dopracować i pewnie to zrobia fajnie że walka jest turowa, bałem sie aktywnej pauzy fajnie że mozna robić różne bzdety z otoczeniem co prawda jakos nie widać celu gry.. w sensie jakiegoś popychacza, ale w sumie to dosyć oczywiste bo filmik pokazał tylko kawałeczek wyjętego z kontektu terenu, i napewno grając w całość gracz będzie z chęcia przeszukiwał zakamarki i ogladał świat i jedno już wiem prawie napewno - będe chciał grac jednym, ew max dwoma postaciami, mam nadzieje że będzie sie dało, mimo że pewnie będzie bardzo trudno, ale poprostu nie lubie kierować całą grupą, i już na tym filmiku zauważyłem drobne elementy które by mnie drażniły - np łażenie w stadzie, rozlokowywanie kazdego ludzika przed walką, dbanie o każdego aby nie wlazł prosto na wroga itp. mimo że 1-2 osoby mają mniejsza siłe ognia to przyjemniej mi sie gra w ten sposób (no chyba że pełna wersja zmieni moje zdanie) ogólnie jest na co czekac i napalam sie:D Edytowane 9 lutego 2013 przez Yano Cytuj
Yano 3 697 Opublikowano 1 marca 2014 Opublikowano 1 marca 2014 no kurde ostatni post rok temu? tymczasem gra zbliża się do końca, była juz nawet beta (niestety nie dla mnie) a tu macie porządny trailer pokazujący elementy gameplayu kurde zapowiada się jak połaczenie starych falloutów z jagged aliance 2 za(pipi)iscie! Cytuj
Suavek 4 816 Opublikowano 1 marca 2014 Opublikowano 1 marca 2014 Gra normalnie też tak przycina jak na trailerze...? Cytuj
Yano 3 697 Opublikowano 1 marca 2014 Opublikowano 1 marca 2014 nie wiem też mnie to dziwi, w 2 momentach wybuchów nagle był wyraźny przeskok ale jeszcze bardziej mnie dziwi tak znikome zainteresowanie tą grą, przecież jest tu troche starszych ludzi którzy pamiętają czasy starych taktycznych rpgów... nie podnieca was to? bo mnie bardzo nie wspominam o ludziach którzy pamiętają wasteland1 bo ta gra jest tak stara że jej pierwotna wersja dziś jest już naprawde "starodawna" (w przeciwieństwie do fallouta 1i2 albo jagged alliance 2 które mimo swoich lat nadal są świetnymi grami) Cytuj
Suavek 4 816 Opublikowano 1 marca 2014 Opublikowano 1 marca 2014 Ja przede wszystkim czekam, aż gra wyjdzie z Bety/Early Access. A "podniecać" się dla zasady nie widzę potrzeby, mimo tego, że koncept jest świetny. Jeśli klimatem i mechaniką będzie to wspomniany miks starych Falloutów i Jagged Alliance, to jest szansa na solidną produkcję. Z drugiej jednak strony sporo negatywnych opinii się też pojawiło, w tym właśnie argumenty o kiepskiej optymalizacji - stąd moje pytanie w kwestii trailera. Także osobisty gust ma znaczenie - zawsze ciężko mi było się przekonać do drużynowych RPG. Lubię rozwijać jedną postać, ewentualnie kilka w mniejszych grupach (np. wybierz 3 z 9), ale sterowanie i rozwijanie drużyny często mnie nużyło. W tej kwestii o wiele bardziej czekam na Divinity: Original Sin - http://store.steampowered.com/app/230230/ - tylko dwie postacie, a koncept bardzo podobny i równie ambitny. Cytuj
Yano 3 697 Opublikowano 1 marca 2014 Opublikowano 1 marca 2014 tutaj musze przyznać racje, sam nigdy nie lubiłem prowadzić grupy ludzików, nawet jagged allince 2 przeszedłem 98% jedną postacią (dopiero w ostatniej lokacji z czołgami i strasznie odpornymi wrogami nie podołałem) ale mimo że ta gra stawia na prowadzenie grupy to mi to nie przeszkadza, strasznie mnie podnieca możliwość zagrania w staroszkolnego taktycznego rpga, nawet mimo wad Cytuj
El Loco Chocko 2 029 Opublikowano 1 marca 2014 Opublikowano 1 marca 2014 Łeee, myslalem ze cos to fajnego bedzie, ale nie jestem fanem takiej rozgrywki. Swiata tylko szkoda, bo dobre klimaty. Cytuj
Kazuun 221 Opublikowano 1 marca 2014 Opublikowano 1 marca 2014 Czy tylko mnie jakoś tak drażni w oko całe UI? Wiem, że ma być niby powrót do korzeni, stylizacja na tamte czasy etc, ale.... wygląda tak jakoś.... brzydko. Jak by miało słabą rozdziałkę etc... Cytuj
Gość Opublikowano 2 marca 2014 Opublikowano 2 marca 2014 Mnie tam nic nie drażni (zawsze preferowałem bardziej taktyczne, drużynowe RPGi niż szlajanie się jednym ziomkiem, technikalia w takiej grze mi zwisają, może być nawet SD), ale łudzę się, że ktoś pokusi się o polonizację. Cytuj
Yano 3 697 Opublikowano 3 marca 2014 Opublikowano 3 marca 2014 (edytowane) nie jestem pewny bo czytałem to daaawno temu ale chyba na kickstarterze było coś powiedziane że ilość wersji językowych zależy od zebranej kasy, chociaż nie mam pojęcia czy polska w ogole wchodziła w gre co do UI to kiedyś twórcy mowili że będzie go można customizować (zmieniać położenie, wielkość, chować różne elementy) nie wiem czy nie zrezygnowali z tego w trakcie produkcji ale prawdopodobnie nie, więc powinna być jakaś tam możliwość dostosowania pod siebie (chociaż raczej stylu graficznego się nie zmieni) Edytowane 3 marca 2014 przez Yano Cytuj
Paliodor 1 817 Opublikowano 24 maja 2014 Opublikowano 24 maja 2014 Nie powiem, Wasteland opening ma świetny. Czuć klimacik Fallouty 1&2. Oby sama gra nie zawiodła bo obok Tides of Numerena to jedno z bardziej oczekiwanych przeze mnie rpg. 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.