Paliodor 1 811 Opublikowano 21 listopada 2013 Opublikowano 21 listopada 2013 (edytowane) Będzie darmowe DLC (na dwa tygodnie od premiery) z jap dubem: Japanese Voice-Over Announced For Lightning Returns: Final Fantasy XIIISquare Enix announced today that Lightning Returns: Final Fantasy XIII will feature the original Japanese Voice-Overs available as free downloadable content during the first two weeks of the game being on-sale. After this limited period, the Japanese Voice-Over Pack will be available as paid DLC.The Japanese Voice-Over Pack also includes lip-synching that differs from the English-language voice track already included with the game, to ensure a more natural and localized game experience.Lightning Returns: Final Fantasy XIII will be available for the Xbox 360 and PlayStation 3 systems and for digital download on the PlayStation Network for $59.99 on February 11, 2014. Spoko tylko czemu to nie jest od razu na płycie i dlaczego po tym okresie 2tyg będzie to płatne? Czemu w SE pracują sami idioci Edytowane 21 listopada 2013 przez Paliodor Cytuj
sakiu 83 Opublikowano 22 listopada 2013 Opublikowano 22 listopada 2013 A nie pomyślał nikt, że może podpisują kontrakty z aktorami na rynek lokalny? Żeby wrzucić audio nagrane przez japończyków muszę więc płacić im dodatkowe wynagrodzenie? No i czy 2 tygodnie to za mało żeby sobie pobrać ze sklepu www za darmo? przecież gry nie potrzebujesz, aby to zrobić. Cytuj
Paliodor 1 811 Opublikowano 22 listopada 2013 Opublikowano 22 listopada 2013 Marne tłumaczenie, jakoś inne o wiele mniejsze firmy mogą dać dual audio na płytkę i nie robić z tego jakiejś szopki jak moloch pokroju SE. Pierwszy przykład z brzegu to choćby seria Atelier. No ale to SE tam nie ma co się doszukiwać logiki Cytuj
Gość aphromo Opublikowano 23 listopada 2013 Opublikowano 23 listopada 2013 Naganiają klientów na premierę gry, i tyle. Cytuj
Paliodor 1 811 Opublikowano 26 listopada 2013 Opublikowano 26 listopada 2013 (edytowane) Demo już na jap. sklepiku: Square Enix just released the Lightning Returns: Final Fantasy XIII demo from E3 and PAX Prime as a download in Japan. Players will get to try the single character combat system and fight Zaltys, a dragon boss Lightning faces early in the game. The demo also has the Outworld feature so you can post sceenshots like your battle scores on Twitter and Facebook. The demo also has a special costume. If you have a Japanese PSN account you can download the Lightning Returns: Final Fantasy XIII demo now. It’s available on Xbox 360 as well, but only for Japanese gold accounts. It will be available for Silver Members in Japan starting on December 3. And if you have Lightning Returns: Final Fantasy XIII you can purchase additional costumes like the Loveable Moogle Style. This outfit comes with the Moogle Queen garb, Moogle Stick weapon, and Moogle Shield. I wonder if any Moogles were harmed making this… The Holy Asgard set includes Cosmo Curator garb, Crocea Mors weapon, and Abyss Gate shield. The Ultimate Liberator set includes Celestial garb plus Final Fantasy staples like the Excalibur sword and Aegis Shield. Each costume is 400 yen ($4) or you can get all three for 1,000 yen ($10). Square Enix will release two more costume collections for Lightning Returns: Final Fantasy XIII, one on December 17 and another on February 16, 2014. We’ll have to wait until the game comes out on February 11, 2014 before any of these DLC packs come out. Read more at http://www.siliconera.com/2013/11/26/lightning-returns-final-fantasy-xiii-demo-wacky-moogle-costume-now/#G6WrXLi6kLfkQzG3.99 Edytowane 26 listopada 2013 przez Paliodor Cytuj
sakiu 83 Opublikowano 26 listopada 2013 Opublikowano 26 listopada 2013 (edytowane) Dziwne, że nie wydali z aktualizacją sklepu :o Ale dobrze wierdzieć, bo bym się kapnął dopiero za tydzień przy kolejnej aktualizacji. EDIT: Ograłem, podobało mi się to co zobaczyłem, biorę w premierę jak ff13 i ff13-2, szkoda tylko, że najlepsze wydanie to chyba tylko ze Steelbook'iem -_- Edytowane 26 listopada 2013 przez sakiu Cytuj
kypq 718 Opublikowano 27 listopada 2013 Opublikowano 27 listopada 2013 Dziwne, że nie wydali z aktualizacją sklepu :o Ale dobrze wierdzieć, bo bym się kapnął dopiero za tydzień przy kolejnej aktualizacji. Aktualizacje sklepu są kolejno - wtorek , środa , czwartek - aktualizacje są przez 3 dni. Cytuj
Figaro 8 234 Opublikowano 21 stycznia 2014 Opublikowano 21 stycznia 2014 Jest już demo w US PSN. Jutro w EU. Cytuj
Strife 228 Opublikowano 21 stycznia 2014 Opublikowano 21 stycznia 2014 Mi centralnie nie podeszło, za 5 dyszek sprawdzę, ale nie więcej. Cytuj
Figaro 8 234 Opublikowano 22 stycznia 2014 Opublikowano 22 stycznia 2014 A mi się demo spodobało. Nawet fajny ten system walki. Cytuj
estel 806 Opublikowano 22 stycznia 2014 Opublikowano 22 stycznia 2014 Sprawdziłem system walki, wydaje się spoko. Ból jest tylko taki, że przez większe nastawienie na akcje ograniczono możliwości taktyczne. W każdym momencie mamy do wyboru tak naprawdę tylko 9 skilli, bo w każdym stroju jeden slot to atak. Chyba, że później dochodzi slotów na wyekwipowane stroje niż startowe 3. Oznacza to, że nie będzie już zabawy z nakładaniem statusów, eksploatacji podatności na obrażenia od żywiołów itp. zabaw znanych wszystkim fanom RPGów. Graficzka za to daje radę. Fabuła nie wiem, bo nie skończyłem XIII-2. Nie podoba mi się też, że cały czas tyka nam jakiś licznik. Trzeba będzie poczytać w necie, czy czuć presję czasu, bo jeżeli tak to coś takiego mi wybitnie nie pasuje w jRPG. Ogólnie poczekam na recenzje, jakieś poradniki itd. Przynajmniej wtedy będę miał możliwość weryfikacji zawartości gry. Cytuj
Suavek 4 727 Opublikowano 30 stycznia 2014 Opublikowano 30 stycznia 2014 Jakiś tam recap fabuły, czy coś. Szczerze? Chętniej bym w takie coś zagrał niż w normalną XIII... Cytuj
blantman 5 780 Opublikowano 4 lutego 2014 Opublikowano 4 lutego 2014 (edytowane) Fajnie się ich słucha Edytowane 4 lutego 2014 przez blantman Cytuj
Dahaka 1 861 Opublikowano 7 lutego 2014 Opublikowano 7 lutego 2014 Pograłem z 15h w pełniaka, jak ktoś coś chce wiedzieć to pytać. Imo najlepszy final z trylogii. Najlepszy system walki, najlepszy system rozwoju postaci, najlepszy "świat", gra skupiona na questach, pewna nieliniowość(nie fabularna, tylko w kolejności wykonywania zadań), licznik czasu a'la Dead Rising, który urozmaica fajnie grę. Cholernie mi się podoba, imo poprzedniczki nie mają startu. Po arcy słabej XIII, średniej XIII-2, dostałem wreszcie coś dobrego! Cytuj
[InSaNe] 2 478 Opublikowano 8 lutego 2014 Opublikowano 8 lutego 2014 A fabuła jest dalej tak beznadziejna? Cytuj
Dahaka 1 861 Opublikowano 8 lutego 2014 Opublikowano 8 lutego 2014 Ciężko powiedzieć. Przez te 15 godzin w sumie wiele nowego fabularnie się nie dowiedziałem, czego nie wiedziałbym po pierwszej godzinie. Gra nie skupia się na fabule, a na graniu. Zresztą, chyba nikt nie kupi tej gry dla fabuły, ona jest nieistotna, bo to całe uniwersum to jest jeden wielki clusterfuck. 1 Cytuj
[InSaNe] 2 478 Opublikowano 8 lutego 2014 Opublikowano 8 lutego 2014 Ja Finale kupowałem zawsze dla fabuły, więc w sumie można powiedzieć, że dla mnie skończyły się na X :potter: Potem był tylko zjazd po równi pochyłej. Chociaż tę część pewnie i tak kupię, ale później. Cytuj
estel 806 Opublikowano 9 lutego 2014 Opublikowano 9 lutego 2014 A jak jest z tym rozwojem postaci. Mowisz ze wszystko fajnie, ale martwi mnie troche to ze na jeden kostium mamy tylko 4 skille, czyli lacznie 12 skilli rozproszone po 3 kostiumach, z czego 3 z tych 12 to zawsze komenda ataku. Nie zawerza to troche rozgrywki? Jest mozliwosc zmiany tych skilli albo ich rozwoju? Jak wyglada motyw dopakowywania postaci? Mozna jakos ulepszac skille/staty czy odbywa sie to tylko przez nowe stroje? Jak z tym licznikiem, piszesz ze to fajny element, ale czy nie czuc przez niego ze trzeba sie spieszyc bo licznik tyka? Cytuj
Dahaka 1 861 Opublikowano 9 lutego 2014 Opublikowano 9 lutego 2014 Zacznę od tego, że w grze nie ma żadnej formy expa. Staty zwiększamy poprzez wykonywanie questów. Costumizacja postaci wygląda tak, że najpierw mamy stroje, które mają swoje staty, potem dobieramy broń, która ma swoje staty, tarcze, która ma swoje, następnie dwa rodzaje akceseriów i na koniec cztery skille. Skille masz 4 na każdy strój, czyli w sumie 12 w czasie walki. Atak nie jest obowiązkowym skillem, możesz mieć jakiekolwiek chcesz i wymieniać je dowolnie, aczkolwiek większość strojów ma przynajmniej jednego skilla zalockowanego, więc nie da się go zmienić, ale na bank sa też stroje, które mają wszystkie 4 sloty wolne. Staty postaci są takie : HP, siła, magia, max atb, szybkośc regeneracji atb do tego tarcze mają guard defense. Skille mają kolejnoATB costAttackStagger TimeStagger Power buffy mają stat wskazujący czas trwania wszelakie podchodne techniki guard mają phys i magic resistance + zarówno skille jak i ekwipunek moga mieć jakieś totalnie inne dodatkowe atrybuty typu: wzmocnienie ataków ogniowych, mniejsza podatność na debuffy, większy DMG jeśli walczymy z minimum 3 wrogami i wiele innych. Skille zdobywamy w walkach lub w skrzyniach i można je wzmacniać poprzez syntezowanie dwóch taki samych skilli (ale tylko do pewnego poziomu) np Fire z Attack 0.50 + Fire z Attack 0.50 = Fire z Attack 0.55, ale nic po za tym. Nie ma mixowanie czarów rodem z KH birth by sleep w celu uzyskania nowych. Po prostu takie zwykłe wzmacnianie tego co już masz. I generalnie całość opiera się na tym, żeby zmontować sobie swój wymarzony zestaw. Nie działa to na takiej zasadzie, że zaraz jak znajdziemy nowy strój, broń, tarczę, czy skill, to od razu go wkładamy, no bo jest nowy i silniejszy. Wszystko ma swoje wady i zalety, a jak sobie postać "ubierzesz", to zależy od twoich preferencji. Wszystkiego mieć nie można. Chcesz mieć dużo HP, to prosze bardzo załóż sobie tarcze, która daje +2000 max HP, ale spowalnia odnawianie ATB o 20. Chcesz mieć automatyczny brave na start walki? to załóż akcesorium która ci je da, ale na początku każdej potyczki zabierze ci 5% hp. Itd itp. Jak mówiłem, wszystko ma swoje wady i zalety. Wracając do skilli, to jest ich (chyba) sporo. Każdy ma swój lvl. Wyższy lvl oznacza lepsze staty, ale ten sam efekt. W sensie, mamy rozróżnienie czarów na Fire lv. 1 Fire lv. 2, oraz Fire, Fira, Firaga. Większy lvl to po prostu lekki boost statow, a zmiana nazwy to większy area of effect. Zauważyłem też, że są takie czary jak Rapid Fire, który jest szybszym odpowiendnikem fire, czy Fire +, kóry ma to do siebie, że po 3 rzuconych Fire kończy się silniejszym finisherem. Są skille nastawione na szybkie DMG, sa skille nastawione na oszczędność ATB, na szybkie wywołanie staggera, na podtrzymanie staggera, Do wyboru do koloru. Co do samych walk - to tak jak pisałem, wszystko opiera się na customizacji, a potem w walce ciśniemy. Najwięcej umiejętności manualnych wymaga guard, który z odpowiednim timingiem potrafi kompletnie zniwelować DMG. I głównie na tym się walka opiera. starasz się guardować przed przeciwnikiem, potem rzucasz buffy/debuffy i staggerujesz (lub nie). Najwięcej myślenia jest przy customizacji postaci, podczas samych walk największe znaczenie taktyczne ma blok. Musisz ogarnac, kiedy przestać atakować i zarzucić Guarda, musisz też patrzec na wskaznik ATB, zeby go calkowicie nie wyczerpac, bo wtedy nici z guarda Walki sa mega przyjemne i dynamiczne. I potrafia dac w kość. Tym bardziej, że przez te 15 godzin nie mam zadnego czaru leczacego, a itemków przy sobie moge miec max 6 póki co. I to wliczajac potiony, phoenix downy i inne. Także regeneracje zdrowia potrafi być problemem. Można użyć Curagi za dwa punkty EP co prawda, no ale to aż dwa punkty EPA właśnie, EP - to sa punkty, które odnawiają nam się po wygranych walkach. Służą do fast travelu (który ze wzgledu na tykajacy zegar moze byc przydatny), wspomnianej Curagi i innych rzeczy, z czego najważniejsza jest chyba możliwość zatrzymania czasu. Dlatego warto walczyć ze wszystkim co się rusza, aby odnawiać te punkty i przy ich pomocy zatrzymywać czas, aby mieć go więcej na questy. A sam licznik czasu goni nas, bardzo czesto zatrzymuje go sobie przy pomcy EP. W grze jest cykl dnia i nocy, niektore postacie i questy sa dostpne tylko w jednej porze dnia. Tak samo miejscówki niektóre są dostępne tylko w okreslonym godzinach, więc trzeba myśleć co i kiedy sie robi. Osobiście mnie licznik nie przeszkadza. Nie wiem czy wystarczy mi czasu na zrobienie wszystkiego w grze, się zobaczy. 1 Cytuj
Figaro 8 234 Opublikowano 11 lutego 2014 Opublikowano 11 lutego 2014 Są już pierwsze recki. Zaskakująco wysokie oceny: IGN - 7/10GameInformer - 7/10OXM - 7/10GamesTM - 7/10Gamekult - 7/10LEVEL - 6/10GameSpot - 5/10 Cytuj
Dahaka 1 861 Opublikowano 13 lutego 2014 Opublikowano 13 lutego 2014 Skończyłem. 50h główny wątek + wszystkie questy poboczne zrobione, oprócz dwóch, które są zbyt trudne aby zaliczyć przy pierwszym przejściu (dodatkowi bossowie). Teraz new game + zaczynam, które oferuje poziom trudności hard + możliwość ulepszania broni/tarcz/akcesoriów(tak, przy pierwszym podejściu tego nie ma). Fajna opcja jest z tym, że w NG+ wszystkie bronie, staty i skille przenoszą się i dalej rozwijasz postać, zdobywając kolejne nowe skille i ulepszając stare. Widać, że gra jest zrobiona do minimum dwóch przejść. Bo trzeci także oferuje coś nowego, a konkretnie ostateczne formy akcesoriów(które ulepsza się po prostu zdobywając je drugi raz w kolejnym przejściu) Także jak ktoś chce wymaxować gierke (nie calakowac) to trzy przejścia muszą być. Drugie powinno być krótsze, bo postać silenijsza, gracz bardziej ogarniety no i mozna przewijac wszystkie cutscenki i dialogi na pale Ano i zdanie podtrzymuje, że najlepsza część z trylogii. Gameplay + świat wreszcie na solidnym poziomie. ost chyba też mi najbardziej siadl ze wszystkich trzech czesci. Fabuła syf a zakończenie w pewnym momencie wyglądało jakby po części z xenoblade je zerżnęli. Konkretnie haslo "zrobimy sobie świat bez bogów!" Śmieszniejsze tym bardziej, że jakich recenzent je chwalił, chyba nie widzac, ze ktoś już to zrobił A, w grze jest polski akcent -(chowam jakby ktos chcial samemu znalezc) jedna z najsilniejszych broni w grze nazywa się "Szczerbiec" Cytuj
Mejm 15 332 Opublikowano 15 lutego 2014 Opublikowano 15 lutego 2014 A jak sprawa ma sie z time limit i tymi 13 dniami? To tylko taka pseudo rama czasowa czy faktycznie trzeba gonic i gry mozna nie ukonczyc? Cytuj
Dahaka 1 861 Opublikowano 15 lutego 2014 Opublikowano 15 lutego 2014 NIE JESTEM PEWNY, ale chyba nie da się nie zdążyć Jak minie ci czas, to po prostu idziesz na final bossa i już. Kwestia tego, że możesz być za słaby żeby go pokonać, bo postać rozwijasz robiąc questy, a w ostatnim dniu nie mozna ich już wykonywac, wiec nie da sie grindowac. Jak nie dasz rady ostatniemu bossowi, to przed wejściem do niego pojawia sie kryształ, przy pomocy którego możesz włączyć new game +. W NG+ wszystkie staty masz zachowane i możesz dalej rozwijać postać, aż do momentu, kiedy będziesz wystarczająco silny aby go pokonać. Ja zdążyłem zrobić wszystkie quesy. Starałem się grać MAX efektywnie, zatrzymywałem czas kiedy tylko moglem, byłoby zdążyć zrobic kolejnego questa no i lizanie ścian obowiązkowo było. Gdzieś tak w okolicach 8 dnia miałem z 80% questów zrobionych bez żadnego poradnika, więc myślę, że jak się choć trochę starasz grać efektywnie, to czasu jest aż nadto. Kilka ostatnich questów zrobiłem z poradnikiem, bo nie chciało mi się szukać na pałe, a chciałem mieć wszystko za pierwszym podejściem :F Niemniej ostatnie 3 dni grałem na totalnym luzaku robiąc ostatnie 5 questów, wręcz przewijając czas śpiąc w gospodach, więc zero spiny. Także gonić trzeba, ale nie jest to hardkorowe na tyle jak np w Dead Rising, gdzie bez poradnika nie ma szans uratować wszystkich. Cytuj
michu86- 395 Opublikowano 15 lutego 2014 Opublikowano 15 lutego 2014 Kurde Dahaka przekonujesz mnie to zakupu tej gry (XIII i XIII-2 bardzo mi się podobały) - jednak mam mieszane uczucia po sprawdzeniu kilku recenzji. To jest chyba tak, że jak podobały się dwie wcześniejsze "trzynastki" to i trzecia nie będzie taka zła, co nie? (zabrzmiało jak zapiski z pamiętnika pedofila;)) Cytuj
Dahaka 1 861 Opublikowano 15 lutego 2014 Opublikowano 15 lutego 2014 (edytowane) No dla mnie jedynka słabizna (chociaz i tak przeszedłem całą i bawiłem się w endgame), dwójka okej, a trójka dobra, imo najlepsza z trylogii. Ciężko ocenić komu się spodoba, a komu nie, bo gra jednak różni się od poprzedniczek. Jesli nie odstrasza cię koncept przemijającego czasu i gry polegającej na robieniu questów, to powinno być okej, ale nic nie gwarantuje. A questy raczej specjalnie twórcze nie są jesli chodzi o mechanikę, aczkolwiek te z kategorii "sidequesty" mają zawsze jakąś warstwę fabularną, więc jak się nie ma zbyt wielkich wymagań, to można czerpać jakąś przyjemność z poznawania historii randomowych ludzi, dzięki czemu się one nie nudzą (przynajmniej mnie nie nudziły). A czasami nawet fajne twisty w nich są.Są jeszcze questy z tablicy, które to są już typowymi fetch questami, z kilkoma linijkami wyjasnienia dlaczego mamy cos znalezc. Edytowane 15 lutego 2014 przez Dahaka Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.