Enkidou 300 Opublikowano 16 lutego 2014 Autor Opublikowano 16 lutego 2014 Dahaka, w NG+ jak mniemam questy (fabularne i poboczne) trzeba/można wykonywać ponownie? Cytuj
estel 806 Opublikowano 16 lutego 2014 Opublikowano 16 lutego 2014 Czemu w ogole akcja toczy sie 500 lat pozniej a wszystkie postacie zyja? Jest to gdzies wyjasnione? Nie skonczylem 13-2 Cytuj
Figaro 8 221 Opublikowano 16 lutego 2014 Opublikowano 16 lutego 2014 podróże w czasie i źródełko w loście Cytuj
Dahaka 1 861 Opublikowano 16 lutego 2014 Opublikowano 16 lutego 2014 Dahaka, w NG+ jak mniemam questy (fabularne i poboczne) trzeba/można wykonywać ponownie? Ta. Questy = rozwój postaci, więc gdyby w NG+ nie było opcji robienia ich od nowa, to byś nie mógł dalej postaci rozwijać(nie licząc skilli i ekwipunku), co by baaaardzo utrudniło, a może wręcz nawet uniemożliwiło przejście gry na poziomie Hard(który otwiera się po pokonaniu final bossa) Cytuj
Enkidou 300 Opublikowano 16 lutego 2014 Autor Opublikowano 16 lutego 2014 Tak jak myślałem - zaimplementowali takie rozwiązanie, które sztucznie wydłuża czas gry. Tak biegam po tym dość pustym świecie i się dziwię, że NPC-ów jest sporo, a questów niewiele. Szczerze mówiąc już wolałbym więcej zadań typu "przynieś, podaj, spierd*laj", niż żeby stosowano takie sztuczki (questy z tablicy póki co dawały mi ochłapy). Ale pewnie im się nad balansem systemu walki nie chciało pracować. ;/ Cytuj
Strife 228 Opublikowano 16 lutego 2014 Opublikowano 16 lutego 2014 50 zł nie więcej, za te pseudo FF, ciesze się że preordera nie składałem, po tragicznym demku gra nie wygląda na coś obiecującego. Cytuj
Dahaka 1 861 Opublikowano 16 lutego 2014 Opublikowano 16 lutego 2014 Side questów jest koło 65. + - 20 na daną miejscówkę, jedynie na pustyni jest mniej. Tych z tablicy koło 85. Cytuj
Starh 3 170 Opublikowano 19 lutego 2014 Opublikowano 19 lutego 2014 (edytowane) Uwaga lekki off top - DŁUUUUGI (mój post z innego forum - dotyczy poniekąd nowego FF'a): Wy tu gadu gadu o grafie etc... nie widzicie, że przez te tasowanie się liczbami/rozdziałkami i ogólnie pompowanie $$$ głównie w dwie rzeczy: grafikę + marketing prowadzą do zapaści tej branży. Nowe gry to w 90% fpsy - inne tytuły sprzedają się licho. Dlaczego SE wypuszcza tak słabego FFantasy? Ponieważ nie opłaca im się inwestować większej kasy w ten tytuł wiedząc, że i tak sprzeda się on średnio/marnie.Powód? Rynek (szczególnie US'a - 60% sprzedaży gier na świecie) nie chce takich gier i tyle. Dlaczego coraz więcej wydawców przechodzi na dystrybucje cyfrową + gierki mobilne? Ponieważ tworzenie gier to gigantyczne koszty, które rzadko kiedy się zwracają (nie mówiąc o zyskach)! BIO INF to dla mnie top 3 gier tamtego roku - perełka wśród fpsów (świetna fabuła!), a tu bach studio praktycznie zamknięte i nie wiadomo co się stanie z serią Bioshock... Final przekształcił się w grę akcji (z rpg) i tak już zostanie czy tego chcecie czy nie.Grafika, wszędzie grafika i cyferki, na gameplay patrzy już co drugi gracz nie mówiąc o fabule ogrywanych gier.Samo to, że ostatniej generacji praktycznie nie mieliśmy jrpgów czy czystych rpgów pokazuje zapaść tej branży. Nawet Mass Efect, który na początku miał w sobie trochę rpg'a szybko przeszedł w czystą grę akcji (tak jak aktualny FF). TO GRACZE są winni tego co aktualnie ma miejsce i co widzieliśmy w last genach - DLC/Mikropłatności i inne gówna - gdyby ludzie ich nie kupowali, to firmy by ich nie tworzyły - ale jeżeli z samego kupna DLC/Mikropłatności takie EA ma 30%-40% swych przychodów no to sorry Winnetou... Czuję, że gry w tej generacji będą wielkim zawodem dla wielu z nas - twórcy będą się bawić w wyścig "kto stworzy twarz z większej ilości polygonów" zamiast pracować nad scenariuszem i samym gameplayem w grze. Chociaż w sumie nie dziwię im się - wieczne porównania/wyliczenia i inne pierdoły powodują, że fabuła nie jest jak kiedyś już NR#1 w grze. Kiedyś, kiedy możliwości graficzne były małe twórcy skupiali się na historii i jej przedstawieniu oraz kreacji świetnych bohaterów (często drużyn i relacji między ekipą). Teraz zeszło to wszystko na inny plan.Jak zrobić grę na tę generacje aby się sprzedała w milionach (DEKALOG DEV'a):1) Musi być prosta - przeciętny hamburger musi ją móc opanować bez wysiłku (Dark souls to aktualnie poziom hardcorowy, kiedyś byłaby to zwyczajnie może trudna gra)2) Musi posiadać fenomenalną grafikę - najlepiej taką aby neogaf został zalany gifami3) Gra nie może być zbyt długa - ludziom nie chcę się grać w gry po 100h, więc 5-7h Panowie wystarczy!4) Gameplay - dajmy im 10 rodzajów broni, celownik, system osłon i to wystarczy... niech jeszcze strzelają najlepiej do głupich zombi/obcych!!5) Fabuła - nie może być zbyt zagmatwana, ponieważ każdy z naszych graczy musi ją w pełni zrozumieć (możemy wpleść w nią jakiś melodramat - ot niech zginie najlepszy przyjaciel/przyjaciółka/kochanka/dziecko głównego bohatera - gracze od tej pory zżyją się z nim!)6) Hmm jeżeli nie chce nam się robić "żywego" świata to stwórzmy po prostu postapo!7) RPG? Pany jakie RPG... toż to musi być non stop akcja i skrypt połączony z QTE! Żadnego RPG, jak stworzymy RPG to gra sprzeda się w max 4 milionach patrzcie na przykładach wiedźmina. No, ale szefie ja mam taki pomysł na fabułę jak z FFVII i w ogóle epicki "shit i mind f$!k" - siedź cicho i nie marudź robimy FPS'a ala Gearsy w wiktoriańskiej epoce!8) Fizyka w grze? Heh a po co to nam Panowie? Albo mam pomysł... zróbmy fizykę jednego elementu np. włosów i wmówmy tym debilnym graczom, że to super nowy ficzer!9) Otwarty świat - tak mamy teraz 8gb ramu Panowie w konsolach więc musimy zrobić sandboxa - gracze tego chcą, w końcu GTA się tak sprzedało (najlepiej jeszcze jak powiążemy gierę z jakąś inną naszą produkcją i trochę z niej skopiujemy hmm myślę, że assasyn będzie git)10) DLC DLC DLC DLC!! PANOWIE mamy grę skończoną, to teraz debata co wytniemy? Pamiętajcie jedna część jako DLC dla preorderów (oczywście potem do kupienia) ect. A i walnijmy premium czy tam przepustkę do DLC za 50% lub 100% ceny gry!Tak się robi aktualnie gry! Edytowane 20 lutego 2014 przez Starh Cytuj
Qjon 276 Opublikowano 20 lutego 2014 Opublikowano 20 lutego 2014 (edytowane) Sorry, ale za każdym razem jak czytam ostatniej generacji praktycznie nie mieliśmy jrpgów czy czystych rpgów to mnie troszkę trąca. 4x Atelier (piąty w drodze) Demon's/Dark Souls (sequel w drodze) Dragon's Dogma Enchanted Arms Eternal Sonata 3x FF13 3x Hyperdimension Neptunia (tak, wiem) Ni no kuni NIER Resonance of Fate Star Ocean 2x Tales of (3ci tłumaczony, 4ty w drodze, HD remake na dniach) Time and Eternity Trinity Universe Valkyria Chronicles 2x White Knight Chronicles To są same jRPGi z PS3 w tej generacji dostępne po angielsku, pomijam kilka ciekawych tytułów z x360 czy bibliotekę na 3DSa/Vitę, nie wspominam już o szeroko pojętych wRPGach. To wszystko nazywa się nic? Edytowane 20 lutego 2014 przez Qjon 1 Cytuj
Starh 3 170 Opublikowano 20 lutego 2014 Opublikowano 20 lutego 2014 (edytowane) Sorry, ale za każdym razem jak czytam ostatniej generacji praktycznie nie mieliśmy jrpgów czy czystych rpgów to mnie troszkę trąca. 4x Atelier (piąty w drodze) Demon's/Dark Souls (sequel w drodze) Dragon's Dogma Enchanted Arms Eternal Sonata 3x FF13 3x Hyperdimension Neptunia (tak, wiem) Ni no kuni NIER Resonance of Fate Star Ocean 2x Tales of (3ci tłumaczony, 4ty w drodze, HD remake na dniach) Time and Eternity Trinity Universe Valkyria Chronicles 2x White Knight Chronicles To są same jRPGi z PS3 w tej generacji dostępne po angielsku, pomijam kilka ciekawych tytułów z x360 czy bibliotekę na 3DSa/Vitę, nie wspominam już o szeroko pojętych wRPGach. To wszystko nazywa się nic? Dobrze i który z tych rpg odniósł globalny sukces sprzedaży tj. sprzedał się w więcej niż 10 milonach sztuk (nawet niech będzie te 5 milionów)? aa żaden (jeżeli chodzi o 5 milionów, to tylko XIII 5.11 + nie liczę skyrim'a) W tej generacji będzie tego o polowe mniej. Nawet jeżeli ten nowy FF dostawałby w branży same 10, to i tak nie sprzedałby się ww liczbach - to pokazuję obecny trend branży gier komputerowych. Ba (offtop max) nawet TLoU przy ponad 80 milionach ps3 nie zdołało się sprzedać w marnych 5 milionach egzemplarzy http://www.vgchartz.com/game/70350/the-last-of-us/ A teraz popatrzmy na sprzedaż FFów na ps2: VII - 9,72 miliona VIII - 7,86 x - 8,05 Takich liczb żaden "fajnal" już nie osiągnie. Edytowane 20 lutego 2014 przez Starh Cytuj
Qjon 276 Opublikowano 20 lutego 2014 Opublikowano 20 lutego 2014 Ale jakie ma znaczenie to, czy jrpg odniósł globalny sukces czy nie? Cyferki, dolary i wykresiki nie dały mi w tej generacji funu, za to kilka tytułów z podanej listy zapewniły go całkiem sporo, a chyba o to chodzi prawda? Po prostu taka to generacja, gdzie masa użytkowników konsol kupuje 1, 2 gry rocznie (nowy CoDzik/Beefik, Fifka i można giercować na xboksiku 12 miesięcy do następnej premiery) windując wyniki sprzedażowe AAA titles. Czy sprawiło to, że gatunek jrpg umarł? Nie. Final Fantasy umarło? Być może, ale to prędzej wina pazerności Square Enix, na które niektórzy plują przecież od 2003r (fuzja S i E) i że "od tej pory prawdziwy FF już się skończył", nic nowego. Cytuj
Strife 228 Opublikowano 20 lutego 2014 Opublikowano 20 lutego 2014 Kogo obchodzi sprzedaż? Po co wyjeżdżać czego ile się sprzedało, jRPG'ów jest trochę i każdy znajdzie coś dla siebie, a biadolenie że niczego nie ma to szukanie dziury w całym. FF nie są tym czym były, jest teraz dużo lepszych gier niż przeciętne FF z poprzedniej generacji. Wyżej nie było wymienione 3D dot game heroes, Rune Factory, czy chociażby Agarest War którego też są 3 części, jRPG'i to nie tylko FF, które notabene zjada seria Tales i to w większości aspektów. 1 Cytuj
Paliodor 1 791 Opublikowano 20 lutego 2014 Opublikowano 20 lutego 2014 (edytowane) sprzedał się w więcej niż 10 milonach sztuk Fajnie tak wypisywać cyferki z d.upy wzięte. Mało która gra w ogóle dobija do 10mln, a ty byś chciał by zrobiły to jrpg, które poprzez swoją specyfikę już są w pewnym sensie "niszowe" względem innych gier. A to, że FF się sprzedawały lepiej na tle innych tytułów z tego gatunku to tylko wyjątek. Gier jrpg wyszło zwłaszcza na PS3 całkiem sporo, może nie sprzedawały się w szumnych 10 mln ale skoro powstawały i powstają następne części to pewnie twórcą się zwracają na tyle koszta produkcji i zarabiają jeszcze na tym, że pozwala im to tworzyć następne jrpg'i. To nie winna innych producentów, że SE ssie pałę i wydaje jakieś miernoty pod szyldem FF. Gdyby te ostatnie ich gierki z serii były sprzedawane bez dobrze znanego tytułu FF to pewnie nawet w takich ilościach się by to nie sprzedało. Edytowane 20 lutego 2014 przez Paliodor 3 Cytuj
Enkidou 300 Opublikowano 20 lutego 2014 Autor Opublikowano 20 lutego 2014 jRPG nie muszą się sprzedawać w milionach egzemplarzy. Grunt, żeby na siebie zarabiały. Jeśli ten warunek zostanie spełniony, gatunek nie wymrze. Jak napisał Paliodor, tylko Final Fantasy odniosło tak naprawdę wielki komercyjny sukces, a to pewnie dlatego, że 'siódemka' w swoim czasie była efektowna i filmowa. To trochę tak jak dzisiaj - najpopularniejsze gry często przypominają hollywoodzkie filmy, więc trafiają do casuali, którzy ich styl i przesłanie rozumieją. Core'owa gra nie sprzeda się raczej w 10 milionach egzemplarzy (zwłaszcza droga, pudełkowa). Cytuj
Kazub 4 583 Opublikowano 20 lutego 2014 Opublikowano 20 lutego 2014 To nie winna innych producentów, że SE ssie pałę i wydaje jakieś miernoty pod szyldem FF. Gdyby te ostatnie ich gierki z serii były sprzedawane bez dobrze znanego tytułu FF to pewnie nawet w takich ilościach się by to nie sprzedało. no ale co, ostatnie dwie trzynastki są ogólnie traktowane jako huyowe gry, czy tylko przez pewną grupę ? 12 też miała stado hejterów mimo, że była czymś zupełnie odwrotnym. to znaczy tak - 13 zbiera wysokie oceny, ma dużą bazę fanów, ale jest miernotą, bo nie pasuje tobie i komuś tam jeszcze ? i że to ma jakieś przełożenie na sprzedaż ? nawet bez FF w tytule sprzedałaby się dzięki oprawie av. Cytuj
Strife 228 Opublikowano 21 lutego 2014 Opublikowano 21 lutego 2014 (edytowane) Bez FF w tytule to by się nie sprzedało nawet w połowie, ten tytuł robi swoje, a że kwadratowi zawalili całą poprzednią generację to potwierdza jednak fakt że ssą pałkę. Edytowane 22 lutego 2014 przez Strife Cytuj
Dahaka 1 861 Opublikowano 22 lutego 2014 Opublikowano 22 lutego 2014 Kurde, ale soundtrack w tej grze jest dobry :F IMO najlepszy ost od czasów X, różnorodny i mega klimatyczny. to wejście w 1:12 - miazga <3333 Moje dwa ulubione kawałki. Naprawdę świetnie dopasowane do miejscówek, po prostu klimat rośnie dziesięciokrotnie. Jedna z największych zalet tej gry. Cytuj
Gość aphromo Opublikowano 22 lutego 2014 Opublikowano 22 lutego 2014 Muzyka w trzynastkach poza XIII 2 na propsie Cytuj
michu86- 394 Opublikowano 27 lutego 2014 Opublikowano 27 lutego 2014 No ale nawet w XIII-2 znalazły się perełki takie jak: Noel's Theme i Cauis's Theme. Niestety do XIII-3 muszę zasiąść od nowa i grać z dokładnym opisem za mało czasu mam, żeby tak nieliniową grę rozpracowywać bez podpowiedzi. Cytuj
Dahaka 1 861 Opublikowano 27 lutego 2014 Opublikowano 27 lutego 2014 po co od nowa ? dojdź jak najdalej i zacznij od new game + Cytuj
sakiu 83 Opublikowano 28 lutego 2014 Opublikowano 28 lutego 2014 5h przygotowywania taktyki, wielu porażek.... poszedł bastard z pustyniu na normalu Dobrze, że tego draba tylko raz trzeba zabić.... ciekawe jak będzie się z nim biło w new game+ jak dojdę wreszcie oO Cytuj
Dahaka 1 861 Opublikowano 28 lutego 2014 Opublikowano 28 lutego 2014 (edytowane) szacun, ja się poddałem i właśnie chce go ubić w new game +... ale coś czuje, że to także nie wypali. no nic, new game ++ czeka Edytowane 28 lutego 2014 przez Dahaka Cytuj
ognik 5 Opublikowano 28 lutego 2014 Opublikowano 28 lutego 2014 Takie pytanie na szybko.Czy pieniądze,przedmioty oraz zdolności bojowe zostają na ng+ czy lepiej sprzedać wszystko i zakupić jakąś mocarną broń?I tak apropo broni...która za pierwszym razem jest najmocniejsza i gdzie ją zdobyć Cytuj
michu86- 394 Opublikowano 28 lutego 2014 Opublikowano 28 lutego 2014 Nie, nie, nie będę chodził jak dziecko we mgle i żeby kogoś tam ubić, przechodził grę xxx razy. Wystarczy mi już szukania napisów na ścianach, ile razy można robić to samo Z tego co czytałem to hajs, itemy i skille zostają na ng+. Cytuj
ognik 5 Opublikowano 6 marca 2014 Opublikowano 6 marca 2014 (edytowane) 5h przygotowywania taktyki, wielu porażek.... poszedł bastard z pustyniu na normalu Dobrze, że tego draba tylko raz trzeba zabić.... ciekawe jak będzie się z nim biło w new game+ jak dojdę wreszcie oO Normalnie szacun,ja pomimo zrobieniu wszystkich zadań z tablicy i prawie wszystkich questów pobocznych nie dałem rady tej mendzie.Odpóściłem,ubiję drania na ng+.Teraz naginam po lokacji w dniu trzynastym.Mam nadzieję że pokonam tam ostatniego bossa(chodzi mi o lochy w dniu 13).Podobno wypada z niego niezły uniform.Apropo uniformów,opłaca się zakładać szaty otrzymane po ukończeniu dniu dwunastego (te z plusem)?Przyzwyczaiłem się do jednych uniformów i ciężko mi coś zmieniać. Edytowane 6 marca 2014 przez ognik Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.