Skocz do zawartości

Lightning Returns: Final Fantasy XIII


Enkidou

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dahaka, w NG+ jak mniemam questy (fabularne i poboczne) trzeba/można wykonywać ponownie? :ninja:

Ta. Questy = rozwój postaci, więc gdyby w NG+ nie było opcji robienia ich od nowa, to byś nie mógł dalej postaci rozwijać(nie licząc skilli i ekwipunku), co by baaaardzo utrudniło, a może wręcz nawet uniemożliwiło przejście gry na poziomie Hard(który otwiera się po pokonaniu final bossa)

Opublikowano

Tak jak myślałem - zaimplementowali takie rozwiązanie, które sztucznie wydłuża czas gry. Tak biegam po tym dość pustym świecie i się dziwię, że NPC-ów jest sporo, a questów niewiele. Szczerze mówiąc już wolałbym więcej zadań typu "przynieś, podaj, spierd*laj", niż żeby stosowano takie sztuczki (questy z tablicy póki co dawały mi ochłapy). Ale pewnie im się nad balansem systemu walki nie chciało pracować. ;/

Opublikowano (edytowane)

Uwaga lekki off top - DŁUUUUGI (mój post z innego forum - dotyczy poniekąd nowego FF'a):

 

Wy tu gadu gadu o grafie etc... nie widzicie, że przez te tasowanie się liczbami/rozdziałkami i ogólnie pompowanie $$$ głównie w dwie rzeczy: grafikę + marketing prowadzą do zapaści tej branży. Nowe gry to w 90% fpsy - inne tytuły sprzedają się licho. Dlaczego SE wypuszcza tak słabego FFantasy? Ponieważ nie opłaca im się inwestować większej kasy w ten tytuł wiedząc, że i tak sprzeda się on średnio/marnie.Powód? Rynek (szczególnie US'a - 60% sprzedaży gier na świecie) nie chce takich gier i tyle. Dlaczego coraz więcej wydawców przechodzi na dystrybucje cyfrową + gierki mobilne? Ponieważ tworzenie gier to gigantyczne koszty, które rzadko kiedy się zwracają (nie mówiąc o zyskach)! BIO INF to dla mnie top 3 gier tamtego roku - perełka wśród fpsów (świetna fabuła!), a tu bach studio praktycznie zamknięte i nie wiadomo co się stanie z serią Bioshock... Final przekształcił się w grę akcji (z rpg) i tak już zostanie czy tego chcecie czy nie.

Grafika, wszędzie grafika i cyferki, na gameplay patrzy już co drugi gracz nie mówiąc o fabule ogrywanych gier.


Samo to, że ostatniej generacji praktycznie nie mieliśmy jrpgów czy czystych rpgów pokazuje zapaść tej branży. Nawet Mass Efect, który na początku miał w sobie trochę rpg'a szybko przeszedł w czystą grę akcji (tak jak aktualny FF). TO GRACZE są winni tego co aktualnie ma miejsce i co widzieliśmy w last genach - DLC/Mikropłatności i inne gówna - gdyby ludzie ich nie kupowali, to firmy by ich nie tworzyły - ale jeżeli z samego kupna DLC/Mikropłatności takie EA ma 30%-40% swych przychodów no to sorry Winnetou... 

Czuję, że gry w tej generacji będą wielkim zawodem dla wielu z nas - twórcy będą się bawić w wyścig "kto stworzy twarz z większej ilości polygonów" zamiast pracować nad scenariuszem i samym gameplayem w grze. Chociaż w sumie nie dziwię im się - wieczne porównania/wyliczenia i inne pierdoły powodują, że fabuła nie jest jak kiedyś już NR#1 w grze. Kiedyś, kiedy możliwości graficzne były małe twórcy skupiali się na historii i jej przedstawieniu oraz kreacji świetnych bohaterów (często drużyn i relacji między ekipą). Teraz zeszło to wszystko na inny plan.

Jak zrobić grę na tę generacje aby się sprzedała w milionach (DEKALOG DEV'a):
1) Musi być prosta - przeciętny hamburger musi ją móc opanować bez wysiłku (Dark souls to aktualnie poziom hardcorowy, kiedyś byłaby to zwyczajnie może trudna gra)
2) Musi posiadać fenomenalną grafikę - najlepiej taką aby neogaf został zalany gifami
3) Gra nie może być zbyt długa - ludziom nie chcę się grać w gry po 100h, więc 5-7h Panowie wystarczy!
4) Gameplay - dajmy im 10 rodzajów broni, celownik, system osłon i to wystarczy... niech jeszcze strzelają najlepiej do głupich zombi/obcych!!
5) Fabuła - nie może być zbyt zagmatwana, ponieważ każdy z naszych graczy musi ją w pełni zrozumieć (możemy wpleść w nią jakiś melodramat - ot niech zginie najlepszy przyjaciel/przyjaciółka/kochanka/dziecko głównego bohatera - gracze od tej pory zżyją się z nim!)
6) Hmm jeżeli nie chce nam się robić "żywego" świata to stwórzmy po prostu postapo!
7) RPG? Pany jakie RPG... toż to musi być non stop akcja i skrypt połączony z QTE! Żadnego RPG, jak stworzymy RPG to gra sprzeda się w max 4 milionach patrzcie na przykładach wiedźmina. No, ale szefie ja mam taki pomysł na fabułę jak z FFVII i w ogóle epicki "shit i mind f$!k" - siedź cicho i nie marudź robimy FPS'a ala Gearsy w wiktoriańskiej epoce!
8) Fizyka w grze? Heh a po co to nam Panowie? Albo mam pomysł... zróbmy fizykę jednego elementu np. włosów i wmówmy tym debilnym graczom, że to super nowy ficzer!
9) Otwarty świat - tak mamy teraz 8gb ramu Panowie w konsolach więc musimy zrobić sandboxa - gracze tego chcą, w końcu GTA się tak sprzedało (najlepiej jeszcze jak powiążemy gierę z jakąś inną naszą produkcją i trochę z niej skopiujemy hmm myślę, że assasyn będzie git)
10) DLC DLC DLC DLC!! PANOWIE mamy grę skończoną, to teraz debata co wytniemy? Pamiętajcie jedna część jako DLC dla preorderów (oczywście potem do kupienia) ect. A i walnijmy premium czy tam przepustkę do DLC za 50% lub 100% ceny gry!

Tak się robi aktualnie gry! 

Edytowane przez Starh
Opublikowano (edytowane)

Sorry, ale za każdym razem jak czytam

ostatniej generacji praktycznie nie mieliśmy jrpgów czy czystych rpgów

to mnie troszkę trąca.

4x Atelier (piąty w drodze)

Demon's/Dark Souls (sequel w drodze)

Dragon's Dogma

Enchanted Arms

Eternal Sonata

3x FF13

3x Hyperdimension Neptunia (tak, wiem)

Ni no kuni

NIER

Resonance of Fate

Star Ocean

2x Tales of (3ci tłumaczony, 4ty w drodze, HD remake na dniach)

Time and Eternity

Trinity Universe

Valkyria Chronicles

2x White Knight Chronicles

 

To są same jRPGi z PS3 w tej generacji dostępne po angielsku, pomijam kilka ciekawych tytułów z x360 czy bibliotekę na 3DSa/Vitę, nie wspominam już o szeroko pojętych wRPGach.

To wszystko nazywa się nic?

Edytowane przez Qjon
  • Plusik 1
Opublikowano (edytowane)

Sorry, ale za każdym razem jak czytam

ostatniej generacji praktycznie nie mieliśmy jrpgów czy czystych rpgów

to mnie troszkę trąca.

4x Atelier (piąty w drodze)

Demon's/Dark Souls (sequel w drodze)

Dragon's Dogma

Enchanted Arms

Eternal Sonata

3x FF13

3x Hyperdimension Neptunia (tak, wiem)

Ni no kuni

NIER

Resonance of Fate

Star Ocean

2x Tales of (3ci tłumaczony, 4ty w drodze, HD remake na dniach)

Time and Eternity

Trinity Universe

Valkyria Chronicles

2x White Knight Chronicles

 

To są same jRPGi z PS3 w tej generacji dostępne po angielsku, pomijam kilka ciekawych tytułów z x360 czy bibliotekę na 3DSa/Vitę, nie wspominam już o szeroko pojętych wRPGach.

To wszystko nazywa się nic?

Dobrze i który z tych rpg odniósł globalny sukces sprzedaży tj. sprzedał się w więcej niż 10 milonach sztuk (nawet niech będzie te 5 milionów)? aa żaden (jeżeli chodzi o 5 milionów, to tylko XIII 5.11 + nie liczę skyrim'a:D W tej generacji będzie tego o polowe mniej.

 

Nawet jeżeli ten nowy FF dostawałby w branży same 10, to i tak nie sprzedałby się ww liczbach - to pokazuję obecny trend branży gier komputerowych. Ba (offtop max) nawet TLoU przy ponad 80 milionach ps3 nie zdołało się sprzedać w marnych 5 milionach egzemplarzy http://www.vgchartz.com/game/70350/the-last-of-us/

 

A teraz popatrzmy na sprzedaż FFów na ps2:

VII - 9,72 miliona

VIII - 7,86

x - 8,05

 

Takich liczb żaden "fajnal" już nie osiągnie. 

Edytowane przez Starh
Opublikowano

Ale jakie ma znaczenie to, czy jrpg odniósł globalny sukces czy nie? Cyferki, dolary i wykresiki nie dały mi w tej generacji funu, za to kilka tytułów z podanej listy zapewniły go całkiem sporo, a chyba o to chodzi prawda?

 

Po prostu taka to generacja, gdzie masa użytkowników konsol kupuje 1, 2 gry rocznie (nowy CoDzik/Beefik, Fifka i można giercować na xboksiku 12 miesięcy do następnej premiery) windując wyniki sprzedażowe AAA titles. Czy sprawiło to, że gatunek jrpg umarł? Nie. Final Fantasy umarło? Być może, ale to prędzej wina pazerności Square Enix, na które niektórzy plują przecież od 2003r (fuzja S i E) i że "od tej pory prawdziwy FF już się skończył", nic nowego.

Opublikowano

Kogo obchodzi sprzedaż? 

 

Po co wyjeżdżać czego ile się sprzedało, jRPG'ów jest trochę i każdy znajdzie coś dla siebie, a biadolenie że niczego nie ma to szukanie dziury w całym.

 

FF nie są tym czym były, jest teraz dużo lepszych gier niż przeciętne FF z poprzedniej generacji.

 

Wyżej nie było wymienione 3D dot game heroes, Rune Factory, czy chociażby Agarest War którego też są 3 części, jRPG'i to nie tylko FF, które notabene zjada seria Tales i to w większości aspektów.

  • Plusik 1
Opublikowano (edytowane)

 

sprzedał się w więcej niż 10 milonach sztuk

Fajnie tak wypisywać cyferki z d.upy wzięte. Mało która gra w ogóle dobija do 10mln, a ty byś chciał by zrobiły to jrpg, które poprzez swoją specyfikę już są w pewnym sensie "niszowe" względem innych gier.

A to, że FF się sprzedawały lepiej na tle innych tytułów z tego gatunku to tylko wyjątek.

Gier jrpg wyszło zwłaszcza na PS3 całkiem sporo, może nie sprzedawały się w szumnych 10 mln ale skoro powstawały i powstają następne części to pewnie twórcą się zwracają na tyle koszta produkcji i zarabiają jeszcze na tym, że pozwala im to tworzyć następne jrpg'i.

 

To nie winna innych producentów, że SE ssie pałę i wydaje jakieś miernoty pod szyldem FF. Gdyby te ostatnie ich gierki z serii były sprzedawane bez dobrze znanego tytułu FF to pewnie nawet w takich ilościach się by to nie sprzedało.

Edytowane przez Paliodor
  • Plusik 3
Opublikowano

jRPG nie muszą się sprzedawać w milionach egzemplarzy. Grunt, żeby na siebie zarabiały. Jeśli ten warunek zostanie spełniony, gatunek nie wymrze. Jak napisał Paliodor, tylko Final Fantasy odniosło tak naprawdę wielki komercyjny sukces, a to pewnie dlatego, że 'siódemka' w swoim czasie była efektowna i filmowa. To trochę tak jak dzisiaj - najpopularniejsze gry często przypominają hollywoodzkie filmy, więc trafiają do casuali, którzy ich styl i przesłanie rozumieją. Core'owa gra nie sprzeda się raczej w 10 milionach egzemplarzy (zwłaszcza droga, pudełkowa).

Opublikowano

 

To nie winna innych producentów, że SE ssie pałę i wydaje jakieś miernoty pod szyldem FF. Gdyby te ostatnie ich gierki z serii były sprzedawane bez dobrze znanego tytułu FF to pewnie nawet w takich ilościach się by to nie sprzedało.

 

no ale co, ostatnie dwie trzynastki są ogólnie traktowane jako huyowe gry, czy tylko przez pewną grupę ? 12 też miała stado hejterów mimo, że była czymś zupełnie odwrotnym. to znaczy tak - 13 zbiera wysokie oceny, ma dużą bazę fanów, ale jest miernotą, bo nie pasuje tobie i komuś tam jeszcze ? i że to ma jakieś przełożenie na sprzedaż ? nawet bez FF w tytule sprzedałaby się dzięki oprawie av.

Opublikowano (edytowane)

Bez FF w tytule to by się nie sprzedało nawet w połowie, ten tytuł robi swoje, a że kwadratowi zawalili całą poprzednią generację to potwierdza jednak fakt że ssą pałkę.

Edytowane przez Strife
Opublikowano

Kurde, ale soundtrack w tej grze jest dobry :F IMO najlepszy ost od czasów X, różnorodny i mega klimatyczny.

 

to wejście w 1:12 - miazga <3333

 

 

Moje dwa ulubione kawałki. Naprawdę świetnie dopasowane do miejscówek, po prostu klimat rośnie dziesięciokrotnie. Jedna z największych zalet tej gry.

Opublikowano

No ale nawet w XIII-2 znalazły się perełki takie jak: Noel's Theme i Cauis's Theme.

 

Niestety do XIII-3 muszę zasiąść od nowa i grać z dokładnym opisem za mało czasu mam, żeby tak nieliniową grę rozpracowywać bez podpowiedzi.

Opublikowano

5h przygotowywania taktyki, wielu porażek.... poszedł bastard z pustyniu na normalu :D

 

Dobrze, że tego draba tylko raz trzeba zabić.... ciekawe jak będzie się z nim biło w new game+ jak dojdę wreszcie oO

Opublikowano (edytowane)

szacun, ja się poddałem i właśnie chce go ubić w new game +... ale coś czuje, że to także nie wypali. no nic, new game ++ czeka :D

Edytowane przez Dahaka
Opublikowano

Takie pytanie na szybko.Czy pieniądze,przedmioty oraz zdolności bojowe zostają na ng+ czy lepiej sprzedać wszystko i zakupić jakąś mocarną broń?I tak apropo broni...która za pierwszym razem jest najmocniejsza i gdzie ją zdobyć ;)

Opublikowano

Nie, nie, nie będę chodził jak dziecko we mgle i żeby kogoś tam ubić, przechodził grę xxx razy. Wystarczy mi już szukania napisów na ścianach, ile razy można robić to samo :D

 

Z tego co czytałem to hajs, itemy i skille zostają na ng+.

Opublikowano (edytowane)

5h przygotowywania taktyki, wielu porażek.... poszedł bastard z pustyniu na normalu :D

 

Dobrze, że tego draba tylko raz trzeba zabić.... ciekawe jak będzie się z nim biło w new game+ jak dojdę wreszcie oO

Normalnie szacun,ja pomimo zrobieniu wszystkich zadań z tablicy i prawie wszystkich questów pobocznych nie dałem rady tej mendzie.Odpóściłem,ubiję drania na ng+.Teraz naginam po lokacji w dniu trzynastym.Mam nadzieję że pokonam tam ostatniego bossa(chodzi mi o lochy w dniu 13).Podobno wypada z niego niezły uniform.Apropo uniformów,opłaca się zakładać szaty otrzymane po ukończeniu dniu dwunastego (te z plusem)?Przyzwyczaiłem się do jednych uniformów i ciężko mi coś zmieniać.

Edytowane przez ognik

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...