Skocz do zawartości

Konsole NextGen  

296 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Na którą konsolę nextgen czekasz najbardziej?

    • PlayStation 4
    • Xbox 720
    • Wii U
    • Jestem zawiedziony konsolami, nie zakupie kolejnej.
  2. 2. Nazwa następcy Xbox 360 to?

  3. 3. Premiera nowego Xboxa będzie?

  4. 4. Premiera PS4 będzie?

  5. 5. Ile RAM będą posiadać nowe konsole?

  6. 6. Nowe konsole będą kosztować...

    • 299-399 € (1199-1599 zł)
    • 400-499 € (1600-1999 zł)
    • 500-599 € (2000-2399 zł)
  7. 7. Ile rdzeni będą mieć nowe konsole?

  8. 8. Czy granie na PS Network dalej będzie za darmo?

    • Tak, będzie dalej za free.
    • Nie, będą opłaty podobne do XBL GOLD.
  9. 9. Czy liczysz na wsteczną kompatybilność?

    • Tak! Chcę czasami ogrywać tytuły ze starych platform.
    • Nie, wolę już żeby konsola była trochę tańsza.


Rekomendowane odpowiedzi

Lustro, zwierciadło – gładka powierzchnia odbijająca światło, dzięki czemu powstaje obraz odbity przedmiotów znajdujących się przed lustrem. Także narzędzie dysponujące taką powierzchnią i służące odbijaniu obrazu.

Lustro jest najprostszym rodzajem zwierciadła optycznego. Jego powierzchnia jest prawie zawsze płaska, a głównym przeznaczeniem jest przeglądanie się w nim osób. Obecnie w użytku codziennym wykorzystywane są niemal wyłącznie zwierciadła szklane.

 

Z kim ja dyskutuje, ale mam nadzieje, że wiesz do czego służy papier toaletowy czy mydło?

 

Xone i jego 20 exc.

Edytowane przez YETI
Odnośnik do komentarza

Teoretycznie: Czy Xbox One dorówna PlayStation 4 wydajnością w grach?

(wklejam samo (i tak dość długie) podsumowanie reszta w linku)

 

 

 

Podsumowanie: Przewaga PS4 i wyzwanie dla Xbox One

PS4 ma przewagę nad Xbox One pod względem czystej mocy obliczeniowej układu graficznego i przepustowości pamięci.

Na pierwszy rzut oka jest to rewelacyjna specyfikacja. Wygląda jednak na to, że 50-procentowy przyrost mocy obliczeniowej nie daje przewagi konsoli Sony - a przynajmniej nie takiej, jak można by się spodziewać.

 

Na pewno PS4 jest potężniejszy, ale dzięki sztuczkom z jakością obrazu i zmianom rozdzielczości Xbox One zapewni bardzo podobne rezultaty.

Największym problemem pozostaje przepustowość. 256-bitowa szyna danych wbudowana w PS4 to sprawdzona i pewna technologia.

Pamięć ESRAM wbudowana w Xbox One pozostaje wielką niewiadomą. Nie wiemy, jaka będzie jej rzeczywista szybkość, a także ile „wycisną” z niej twórcy.

 

W benchmarkach i testach gier daliśmy maszynie odzwierciedlającej nowego Xboksa fory przez zrównanie przepustowości komputerów.

Niestety, nie ma gwarancji, że rzeczywisty transfer danych będzie utrzymywał się na podobnym poziomie.

 

Zbliżający się pojedynek konsol zapowiada się ekscytująco. Przyglądamy się bowiem platformom, które powstały w oparciu o te same podzespoły.

Za to podejście twórców do architektury jest już zupełnie inne. Nasze źródła w Microsofcie twierdzą, że Xbox One stara się uzyskać maksimum wydajności z układów ALU chipu graficznego.

 

Możliwe, że 12 jednostek obliczeniowych uznano więc za jak najbardziej optymalną liczbę dla procesorów w architekturze Jaguar.

Dowiedzieliśmy się także, że silniki audio i przenoszenia danych są efektem szlifowania najbardziej zaawansowanych gier na Xboksa 360. Powstały w celu uniknięcia efektów wąskiego gardła.

 

Mimo wielu zalet konstrukcji, w tym głównie wydajności, konsola PlayStation 4 wydaje się mieć pod tym kątem nieco mniej balansu.

Prawdopodobnie dlatego ekipa Marka Cerny'ego mówiła o udoskonaleniu potoków renderujących. Zdali sobie sprawę, że niewykorzystane jednostki ALU dają dużo możliwości, także niezwiązanych bezpośrednio z grafiką.

 

Cerny uważa, że opanowanie mocy obliczeniowej GPU zajmie trzy lub cztery lata od wydania PS4.

Od osób pracujących bezpośrednio ze sprzętem dowiedzieliśmy się, że układ GPU jest równie trudny do zaprogramowania, co jednostki SPU znane z PlayStation 3 i procesora Cell.

Ma on jednak również duży potencjał. W świecie konsol ta technologia jest nieznana i sporo czasu zajmie osiągnięcie szczytu możliwości tego sprzętu.

 

Na pewno nie stanie się to natychmiast po premierze. Dlatego też, pomimo mniejszej mocy obliczeniowej, tytuły wydawane na Xbox One będą dorównywać jakością ich wersjom na PS4. Różnice w wyglądzie gry będą raczej niewielkie. Pytanie brzmi, czy w późniejszym okresie dodatkowa moc konsoli Sony będzie miała faktyczne znaczenie przy jednoczesnym projektowaniu gier na PS4 i Xbox One.

 

Nie ma wątpliwości, że pod względem grafiki PlayStation 4 będzie potężniejszą platformą.
Jeśli Microsoft usprawni swoje biblioteki graficzne i sprawi, że pamięć ESRAM będzie naprawdę prosta w użyciu, to prawdopodobnie różnica widoczna w specyfikacji sprzętowej na papierze, nie będzie tak odczuwalna w trakcie rozgrywki.
Więcej na pewno zdradzą nam nadchodzące targi Gamescom. Będzie to także szansa na ocenienie postępów po E3, gdzie widzieliśmy jeszcze problemy z optymalizacją gier.

 

Pominąwszy porównania, cieszy fakt, że złożony przez nas zestaw doskonale radził sobie z najbardziej wymagającymi benchmarkami.

Nawet Crysis 3 na wysokich ustawieniach, z najwyższą jakością tekstur, działał płynnie. Nie ma co narzekać na nieco niższe od maksymalnych ustawienia.

Najwyższy poziom zarezerwowany jest bowiem dla ekskluzywnych kart, pokroju GeForce GTX Titan.

 

Arcydzieło Cryteka jest wręcz stworzone do działania w najwyższych rozdzielczościach za sprawą zaawansowanych efektów specjalnych i niezwykle szczegółowych tekstur.

W standardowej dla przyszłej generacji rozdzielczości 1080p, tekstury wyglądają fenomenalnie. Jakość grafiki zostawia daleko w tyle standardy znane z dzisiejszych konsol.

 

Jeśli tylko procesor na to pozwoli, teoretycznie układ graficzny nowych konsol powinien bez problemu zapewnić w tej grze prędkość 30FPS w rozdzielczości Full HD, bez większych spadków płynności.

Tymczasem, nie uwzględniliśmy jeszcze korzyści, jakie przyniesie zamknięte oprogramowanie konsol i optymalizacja. To świetny wynik, jak na początek nowej generacji.

 

 

http://www.eurogamer.pl/articles/df-teoretycznie-czy-xbox-one-dorowna-playstation-4-wydajnoscia-w-grach

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Gość DonSterydo

Konsola ma maksymalnie minimalistyczny design, który jest obecnie na topie, stąd jednymi z najdroższych mebli obecnie są właśnie te, gdzie są same kąty proste i brak obłych kształtów.

 

Nowy headset w każdym zestawie to dobra wiadomość, wartość dodana o jakieś 40$.

Odnośnik do komentarza

Konsola ma maksymalnie minimalistyczny design, który jest obecnie na topie, stąd jednymi z najdroższych mebli obecnie są właśnie te, gdzie są same kąty proste i brak obłych kształtów.

 

Nowy headset w każdym zestawie to dobra wiadomość, wartość dodana o jakieś 40$.

Nie moge sie z Toba zgodzic, owszem wyglad to kwestia gustu a o gustach sie nie mowi, ale podaj prosze inne przyklady minimalistycznych designow, jedynie ta konsola jest podobna do dekodera Nki, Magnetowidu, i Amplitunerow, tyle ze amplitunery sa stylowo zaprojektowane z wykonczeniem aluminium i szkla lub plastiku.

Do nowej linii telewizorow Samsunga czy Sony nie pasuje wcale.

Zdecydowanie fajniejszy jest design X360 Slim.

Odnośnik do komentarza
Gość DonSterydo

Ma minimalistyczny design i to jest fakt, nie wiem z czym tu chcesz dyskutować. Tobie się może nie podobać, a milionom innym tak. I nie wiem jakie ma znaczenie, że jest podobne do dekodera? To jak, satelity w domu nie masz bo dekoder przypomina kanciaste pudełko? :P

 

Taki Xone do obecnych drogich mebli będzie pasował jak ulał. Generalnie za sprawą minimalistycznego designu, to będzie pasować do większości sprzętów, na pewno w większym stopniu niż by kombinowali z inną bryłą.

 

Najważniejsze, że pad nie spadnie jak się go położy na konsoli  :thumbsup:

Edytowane przez DonSterydo
Odnośnik do komentarza
Gość DonSterydo

Yeti, Twoje zdanie i tak nic nie jest warte :) Jak tam się czujesz, że się produkowałeś przez kilka lat, że musisz płacić MS haracz za online, a teraz na PS4 będziesz robił to samo i jeszcze ich w stopy będziesz całował? Zmieniłeś znowu zdanie?

Odnośnik do komentarza

Yeti, Twoje zdanie i tak nic nie jest warte :) Jak tam się czujesz, że się produkowałeś przez kilka lat, że musisz płacić MS haracz za online, a teraz na PS4 będziesz robił to samo i jeszcze ich w stopy będziesz całował? Zmieniłeś znowu zdanie?

11-farelka.jpeg

 

1369161444-xbox-one-3.jpg

 

Moje meble są zbyt stare aby dobrze komponowały się z tym desingnerksim mistrzostwem świata. :(

Odnośnik do komentarza

Konsola ma maksymalnie minimalistyczny design, który jest obecnie na topie, stąd jednymi z najdroższych mebli obecnie są właśnie te, gdzie są same kąty proste i brak obłych kształtów.

 

Nowy headset w każdym zestawie to dobra wiadomość, wartość dodana o jakieś 40$.

 

fajnie zdefiniowałeś czym jest minimalistyczny design, coś w stylu "grecki styl architektoniczny to właśnie taki gdzie występują kolumny i posągi przed wejściem"

Poza tym minimalizm zawsze był w dobrym guście.

 

Wracając do konsol Xbox One nie wygląda źle.Widać po designie, że MS  zrywa obrazem konsoli jako zabawki do pokoju nastolatka. Sama konsola wydaję się jednak masywna (w przeciwieństwie do PS4  -. siła pochyłego panelu) a przez to zwyczajnie nieatrakcyjna

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...