AlChemik_ 1 Opublikowano 23 października 2012 Opublikowano 23 października 2012 (edytowane) Witam Wszystkich. Przede wszystkim witam czytelników, forumowiczów. Byłem i po trosze nadal jestem czytelnikiem PSX Extreme. Jestem teraz aktywnym graczem Xbox Live i ogólnie gier na tą konsolę. Jednak problem tyczy się licencjatu, który dotyka też gier. Jestem studentem socjologii, akurat kierunek mogę uściślić, iż jest to socjologia reklam i marketingu, mimo to praca licencjacka reklam nie obejmuje aż nadto. Problem mam z doborem literatury, szukałbym czegoś mocnego i wyraźnie nastawionego na brutalność gier wideo. Mam kilka tytułów, które za chwilkę podam by się nie pokrywało. Moim tematem jest Brutalność gier wideo w społeczeństwie, ich wizerunek i spostrzeganie przez ... (tutaj muszę jeszcze popracować kogo będę badał). Chciałbym Was prosić, jakbyście mogli podać kilka tytułów z jakimi się spotkaliście, lub z jakimi pracowaliście nad licencjatem czy innymi pracami. Zależy mi na takich, które są do złapania w internecie lub na terenie Śląska. Wiem, że to dużo, ale może ktoś już ma kilka zachowanych pozycji, oczywiście Google pytałem, a do biblioteki też się przejdę. Moja lista jest taka: 1. Braun-Gałkowska, M., Ulfik, I., (2000). Zabawa w zabijanie. Oddziaływanie przemocy prezentowanej w mediach na psychikę dzieci. Warszawa: Wyd. Krupski i S-ka. 2. Gała, A., Ulfik, I. (red.) (2000). Oddziaływanie agresywnych gier komputerowych na psychikę dzieci. Lublin: Wydawnictwo Artom. 3. Piotr Mańkowski, Cyfrowe marzenia - Historia gier komputerowych i wideo 4. Mirosław Filiciak, Wirtualny plac zabaw 5. Bartłomiej Kluska, Dawno temu w grach 6. Henry Jenkins, Kultura konwergencji 7. Lev Manovich, Język nowych mediów 8. Manuel Castells, Społeczeństwo sieci 9. Społeczne aspekty korzystania z nowych technologii, w: J. Czapiński, T. Panek (red.), Diagnoza Społeczna 2005: Warunki i jakość życia Polaków 10. Caillois, R., Gry i ludzie, tłum. A. Tatarkiewicz, M. śurowska, Warszawa 1997 11. Konzack, L., Krytyka gier komputerowych: metoda analizy gier komputerowych 12. Kulturotwórcza funkcja gier, red. Augustyn Surdyk, Poznań 2007 13. The Ultimate History of Video Games, Steven L. Kent 14. How to Do Things with Videogames - Ian Bogost 15. Światy z pikseli - red. Mirosław Filiciak 16. Zjawisko przemocy w mediach na przykładzie reklam i gier komputerowych dla dzieci i młodzieży / Wojciech Walat 17. Wpływ gier komputerowych na dziecko / Barbara Kubiak PS: Jak widać, kłopotem jest też do kogo kieruje ten problem, stąd mieszana literatura z dziełami poświęconymi złym wpływom na dzieci. Myślę by uchwycić jakoś kilka grup, ale sam nie wiem jak. Edytowane 23 października 2012 przez AlChemik_ 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.