Skocz do zawartości

Console Wars 5: Starcia Betonów

Featured Replies

  • Odpowiedzi 11,6 tys.
  • Wyświetleń 372,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Dobra, Mendrek ciągle się pyta jakie to są różnice między Xbox LIVE a PSN, mimo nawet tego że dokładnie mu je wypisałem jakiś czas temu.   Tak więc postanowiłem skleić filmik dla takich jak on:  

  • mentalność Lionela i komentujących na PPE - pogoń za hardware i ocenianie wszystkiego pod kątem jakichś tranzystorów (i to tacy ludzie mają czelność śmiać się z pececiarzy, że ci zamiast grać gadają o

  • raven_raven
    raven_raven

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=v6jIK_cHF5c   To jest ta gierka, do której po nocach moczą się sonyboty xD?   Chcecie mi powiedzieć, że gra w której jedyny koleś z latar

Opublikowano
  W dniu 9.12.2012 o 16:46, Nemesis US napisał(a):

to bardziej gra w stylu point n'click niż czystej krwi przygodówka.

A co jest "czystej krwi przygodówką"?

Opublikowano
  W dniu 9.12.2012 o 07:34, Fenikz napisał(a):

no to, że PS3 jest mniej wydajne od X360, wiadomo od pierwszego dnia jej premiery.

 

Śmieszne trochę, jak sobie przypomnimy, że swego czasu PS3 kosztowało 2x więcej od Xboxa. Dobrze, że amerykanie też wzięli się za robienie konsolek, bo byśmy byli skazani na te rodzyny jak Wii/Wii U i PS3.

(...)

 

Krótko śledzę CW, ale już nie pierwszy raz mnie rozdup.ca pomijanie, celowe lub nie, tak małego szczegółu, jak obecność w PS3 czytnika BluRay.

 

Co do tej listy exów na platformy, to dla mnie beka ze 100 no name'owych produkcji na PC jako jakiegoś argumentu.

Opublikowano

no tak, bo trzeba wydać ze 100 mln $ na reklamy, żeby kąsolowcy uznali grę za "nejmową".

 

w ogóle ten czytnik w PS3 to też kaszana, która do gier się nie nadaje (loadingi, instalacje).

Opublikowano

Jaką prędkość odczytu ma napęd w Xie, 8x ?

Opublikowano

kogo to obchodzi, gry na PS3 dłużej się ładują i tyle.

 

// 12x

Edytowane przez Fenikz

Opublikowano
  • Autor

Ficuś: to już jest kwestia oceny samej gry. Wiekszosc ludzi sie przeciez zgodzi, ze gameplay jest slaby i przydaloby sie cos wiecej (co mam nadzieje nastapi w drugim sezonie), ale jak ktos chce jak Mazzeo robic z point'n'clicka sandboxowej strzelanki RPG to ciezko brac cos takiego powaznie.

 

Tutaj wlasnie wchodza indywidualne preferencje. Mi na tyle pasuje fantastyczna fabula i genialne postaci, ze jestem w stanie nazwac TWD gra roku. Raz, ze nic ciekawszego nie bylo. Dwa, bo warto nagrodzic za sama historie, sposob przedstawienia tego i polaczenie z (slabym bo slabym) gameplayem bo ostatni raz tak dobra fabule to mielismy Bóg wie kiedy.

 

Czy to krok wstecz w brażny? Myśle, że nie większy niż coroczne odgrzewanie kotleta i schlebianie "lowest common denominator" (sorry, nie wiem jak to ladnie po polsku powiedziec. Taki jestem hipster). Zwroc tylko uwage, ze TWD nie zaczelo tego trendu. To nie jest Wii Sports ktore zaczelo cala szajbe na kontrolery ruchowe. TWD to efekt tego jak teraz wyglada branza i bynajmniej pierwsze nie wprowadza QTE.

 

Czy tak bedzie wygladala branza? Troche niepowazne pytanie. Call of Duty nagle nie zmieni sie w przygodowke point'n'click.

Opublikowano

Najniższy wspólny mianownik. Materiał ok. 2-4 klasy podstawówki, klepany przez następne 10 lat obowiązkowej edukacji.

Opublikowano
  • Autor

Dzieki Ogqozo, chcesz cos jeszcze dodać do tematu czy po prostu wpadłes być bezużytecznym?

Opublikowano

niekcąco dałem djangowi minusa :((( Tak w ogóle wiedzieliście, że TLoU zniszczy system? Heh, taka ciekawostka.

Opublikowano
  W dniu 9.12.2012 o 23:22, Fenikz napisał(a):

no tak, bo trzeba wydać ze 100 mln $ na reklamy, żeby kąsolowcy uznali grę za "nejmową".

 

przestań bzdurzyć, bo tą listę co roku robi ten sam idiota i wrzuca byle gówno do kolumny z pecetami, skrzętnie omijając XBL i PSN, rok temu wrzucił Black Mesę czyli rimejk gry sprzed 14 lat zrobiony na silniku gry sprzed 8 lat. Większość tych tytułów tam podanych nie będzie miało nawet 5 recenzji na gamerankings.

Edytowane przez MaZZeo

Opublikowano

Zerknąłem na tą listę i fakty są takie, że exów na PC jest więcej niż multiplatform na PC, a ja myślałem że to Sony się postarało....Pięknie, ale ja z tych exów na PC kojarzę może z 4 - 5 serii.I nie oszukujmy się, tylko parę tych exów to mogą być hity,reszta to plankton gorszy od konsolowych crapów na 8+. Oczywiście, napewno największy wybór i zróżnicowanie jest na kompach, ale ja oddałbym i 10 tych gier na PC, za jedną w jakości AAA.

 

Xbox ma wszystkie multiplatformy, a Sony - 4 - 5 potencjalnych hitów ekskluzywnych i nie straciło nic wartego uwagi, moim zdaniem ma najlepszy line up.

Opublikowano

Daje reke obciac, ze liczac gry w wersji cyfrowej i plytowej. Xbox bedzie mial min. 8 exow.

Opublikowano
  W dniu 8.12.2012 o 15:23, SłupekPL napisał(a):
  W dniu 8.12.2012 o 15:19, Paliodor napisał(a):
  W dniu 8.12.2012 o 14:53, SłupekPL napisał(a):

No skoro gra ma taką fabułę jaką ma i jest grą jaką jest (action adventure slasher)

Slasher???

 

XD

 

Nope, czemu cytujesz mój post a piszesz co innego?

 

Nie napisałem, że Slasher tylko, że action adventure slasher. I tym dokładnie jest GoW tak samo jak Castlevania: LoS.

Slasher to NG, Bayonetta czy DMC.

Wyjaśnijcie mi jakich elementów gameplayu nie ma NG,DMC czy Bayonetta wzgledem GOW.

Bo cały czas się oburzacie jesli nazwie się GOW slasherem.

Opublikowano
  W dniu 9.12.2012 o 20:37, DonSterydo napisał(a):

Wmawiajcie sobie dalej, że tworzenie gier, to wybór między gameplayem, a fabułą :)

 

  W dniu 9.12.2012 o 21:55, Ficuś napisał(a):

nie wierzę, że nie można zrobić nieliniowej i wciągającej fabuły nie sprowadzając rozgrywki to wciśnięcia raz na parę minut X lub O

 

I dlatego wlasnie tak sobie cenie serie Mass Effect i drugiego Wiedzmmina :)

Opublikowano
  W dniu 9.12.2012 o 21:55, Ficuś napisał(a):
  W dniu 9.12.2012 o 18:38, Hela napisał(a):
  W dniu 9.12.2012 o 16:55, Ficuś napisał(a):

ja swoje zdanie o WD napisałem....fajna gra i nic ponad to i jej wygrana na VGA to tylko i wyłącznie zasługa tak słabego roku 2012. Modlę się jednak o to by takie gry jak WD czy HR po tym sukcesie nie zaczęły wyrastać jak grzyby po deszczu...to gameplayowo są pozycje dla orangutana i wręcz trójskok wstecz dla branży gier.

Wstecz dla branży? Bo stworzyli jedyną fabułę od lat gdzie graczowi zależy na postaciach?

 

 

Ktoś mi pisze, że to przygodówka...ale gdzie tu zagadki lub eksploaracja terenu...lub jakikolwiek moment gdzie możemy zrobić coś więcej....BRAK...przygodówki z poczciwej Amigi biją to na łeb....zagrajcie sobie w Blade Runner na pc to też zobaczycie co do fajna fabuła i nieliniowy scenariusz w grze przygodowej...baa zagrajcie w Jurasic Park (zrobili ją chłopcy od WD) i choć pod każdym względem gorsza niż WD ma choć ciut lepszy gameplay niż to.

 

 

 

A gdzie teraz masz gry, które w swojej forumule są takie jak X lat temu? Gdzie eksploracja w FPSach na przykład?

 

 

 

 

  W dniu 10.12.2012 o 07:56, adi napisał(a):
  W dniu 8.12.2012 o 15:23, SłupekPL napisał(a):
  W dniu 8.12.2012 o 15:19, Paliodor napisał(a):
  W dniu 8.12.2012 o 14:53, SłupekPL napisał(a):

No skoro gra ma taką fabułę jaką ma i jest grą jaką jest (action adventure slasher)

Slasher???

 

XD

 

Nope, czemu cytujesz mój post a piszesz co innego?

 

Nie napisałem, że Slasher tylko, że action adventure slasher. I tym dokładnie jest GoW tak samo jak Castlevania: LoS.

Slasher to NG, Bayonetta czy DMC.

Wyjaśnijcie mi jakich elementów gameplayu nie ma NG,DMC czy Bayonetta wzgledem GOW.

Bo cały czas się oburzacie jesli nazwie się GOW slasherem.

GoW ma prostacki system walki

 

 

  W dniu 10.12.2012 o 08:57, Magik napisał(a):
  W dniu 9.12.2012 o 20:37, DonSterydo napisał(a):

Wmawiajcie sobie dalej, że tworzenie gier, to wybór między gameplayem, a fabułą :)

 

  W dniu 9.12.2012 o 21:55, Ficuś napisał(a):

nie wierzę, że nie można zrobić nieliniowej i wciągającej fabuły nie sprowadzając rozgrywki to wciśnięcia raz na parę minut X lub O

 

I dlatego wlasnie tak sobie cenie serie Mass Effect i drugiego Wiedzmmina :)

 

Ale gameplay w obu tych grach nie jest na najwyższym poziomie (w ME to już w ogóle - średnia strzelanka).

Edytowane przez _Be_

Opublikowano

Może średnia strzelanka,ale ze świetnie wykreowanym uniwersum,postaciami,fabułą

Opublikowano
  W dniu 9.12.2012 o 11:22, GregZPL napisał(a):

Jak dla mnie to oni mogą siedzieć w lochach i być przykuci łańcuchami do ścian, byle robili takie gierki jak Mass Effect, PGR4, Gears of War, czy Alan Wake. Co mnie to obchodzi.

 

Jasne, ale ME to był raczej kupiony ex, PGR już raczej zrobią jacyś najemnicy (bo Bizzare uciekło), GoW w sumie jest robiony przez najemników po tym jak Epic się rozbiegło. Przypadek? Czemu ND, MM czy Santa Monica nie narzekają na Sony, nie śpieszno im uciekać? Czemu jeśli już studia Sony wypełniają swoją umowę na wyłączność, to są w dobrych relacjach? (vide TGC). A co do Gran Turismo 5, to przecież bardzo udane wyścigi symulacyjne, w którym najważniejsze, czyli model jazdy jest zrobiony świetnie.

 

  W dniu 9.12.2012 o 11:22, GregZPL napisał(a):

Co mnie obchodzi też jak Sony traktuje developerów, skoro taki Team ICO nie może skończyć Last Guardiana, a Polyphony wypuszcza niedopracowane Gran Turismo 5 (aż mi się płakać chce jak pomyślę czym mogłaby być ta gra). Widać trochę kija też by się przydało.

 

Jasne, podajesz Team Ico - ojej, no każdy ma gdzieś czarną owcę, a niektórzy potrafią nawet ze słynnego Rare zrobić takową (zgadnijmy kto? :) ). Poza tym Sony też działa i potrafi np. zdymisjonować Studio Liverpool za nieróbstwo.

 

 

  W dniu 9.12.2012 o 11:22, GregZPL napisał(a):

A co do uciekania: większość ludzi z Bungie zostało w 343.

 

Fajnie, że z du.py sobie tak piszesz, albo uprawiasz myślenie życzeniowe, ale sprawdź fakty najpierw. Z Bungie w 343 zostało AŻ 3 ludzi, z czego żaden nie pracował przy oryginalnym Halo. Są to: Frank O'Connor, Chad Armstrong (aka Shishka) i Vic DeLeon. Sorry, ale Bungie to trochę więcej niż 4-5 osób (tak by wynikało z Twojej logiki).

 

  W dniu 9.12.2012 o 11:22, GregZPL napisał(a):

Z Bioware pod skrzydłami EA uciekli założyciele studia. Mieli dość do tego stopnia, że całkowicie się wycofali z rynku. Bizzare zostało przez Activision rozwiązane całkowicie. No, ale u MS było im źle

 

No, z deszczu pod rynnę chciałoby się rzec. Sorry, skoro ktoś ucieka od MS, nawet do tyranów spod znaki Activision/EA, to musi być nieźle zdesperowany.

Zresztą to nawet nie problem studiów wewnętrznych, ale i studiów współpracujących. Czemu z Epic ludzie się rozbiegli, z PCF robiących jedynego ex'a w 2013 roku na X360 też pouciekali m. in. założyciel czyli Chmielarz. I nie są to jedyni ludzie, którzy narzekają na współpracę z MS. Ogółem znaczące że w tym roku wyszły dwa czołowe ex'y na tą konsolę i żadnego nie robiło studio które go stworzyło pierwotnie :) No i wyszło. 8+ , a mogło być pewnie i 9+ , kto wie?

 

  W dniu 9.12.2012 o 11:23, Paliodor napisał(a):

No fajnie, że "przeszłość" zawitała dla niektórych na kąsole bo edytory, narzędzia do tworzenia modyfikacji i nowych zawartości już od lat były i są na Piece.

 

Prawdę mówiąc nie znam na PC-ta tak zaawansowanego devkitowego edytora, jakim jest LBP2. Jasne, przecież na PC-cie są edytory map w RTS-ach, czy wymagające wiedzy programistycznej UDK oraz temu podobne narzędzia, ale no sorry nie bez powodu napisałem "bez wymogu programistycznej wiedzy dać ludziom solidnego devkita". O to chodzi, by zwykli ludzie z wyobraźnią mogli robić swoje gry lub rozwijać je. I jeśli MM w następnej generacji zapowiada kolejny krok w tym kierunku, to uważam że w tym jest przyszłość :) Nawet jeśli edycyjne rozwijanie możliwości będzie oparte o nowe DLC ;)

Opublikowano

Ale Mendrek może sobie przestaniesz wymyślać te farmazony o tyranii MS i o narzekających na nich developerach :D Np. gdzie i kiedy Chmielarz narzekał na współpracę z MS, bo to właśnie napisałeś. Czekam na źródła tych rewelacji.

Opublikowano

Nie napisałem nigdzie że akurat Chmielarz narzekał, ale zastanawia mnie czemu uciekł z PCF i od razu nowe studio założył? Znaczy, wiem że dla Ciebie don nawet jakby w MS zostały już tylko jacyś chińscy niewolnicy, a ludzie uciekaliby drzwiami i oknami, to pewnie dalej uważałbyś tą firmę za pionierów dobrej współpracy.

 

Zresztą, nawet ten niby mało znaczący easter egg w Halo: ODST pt. "Destiny awaits", pokazuje że Bungie od dawna chciało wejść z nowym IP. To, że MS traktował ich jak wyrobników od Halo nie jest tajemnicą, były już linki w tym temacie, zresztą MS nawet nie liczył się z Bungie rozmieniając markę Halo (czy to na komórki czy to przez Halo Wars). W końcu się wku.rwili i sobie poszli. No ale MS jest dobrym wujkiem, a ludzie masowo uciekający to niewdzięcznicy, prawda?

 

Zresztą zobacz na Sony i Media Molecule. Chcą stworzyć sobie popie.rdółkę w postaci Teraway? Sony mówi: ok. MS pewnie w życiu nie dałby takiej swobody. I dlatego studia wolą w Sony zostawać, niż uciekać nawet do Activision czy EA.

Edytowane przez Mendrek

Opublikowano

Dobra cytuję bo widzę, że z logiką to u ciebie ciężko:

 

Czemu z Epic ludzie się rozbiegli, z PCF robiących jedynego ex'a w 2013 roku na X360 też pouciekali m. in. założyciel czyli Chmielarz. I nie są to jedyni ludzie, którzy narzekają na współpracę z MS.

 

Drugie zdanie implikuje, że Chmielarz narzekał na współpracę z MS i że nie jest jedynym, który to robił.

 

Czego jeszcze Mendrek "nie napisałeś" a co magicznym sposobem znalazło się w twoich postach? Jestem bardzo ciekaw.

 

PS. Faktycznie, straszne rozmienianie na drobne, że od 2009 masa fanów marzy tylko o Halo Wars 2. Normalnie tragedia XD Nie dosyć, że jesteś ekspertem od gier na PS3, których na oczy nie widziałeś, to jeszcze jesteś ekspertem od gier na konsolę, której nie masz :P

Edytowane przez DonSterydo

Opublikowano

Aha, czyli odchodzili bo byli zadowoleni ze współpracy z MS. Tak im dobrze było, że aż za dobrze i stwierdzili: "Oh MS jesteś dla nas za dobry, że aż nam głupio. Nie możemy tak ciebie wykorzystywać, idziemy już sobie żebyś nie musiał się dla nas tak poświęcać" :)

 

Don chyba naiwnie wierzy, że tam w MS wszyscy są szczęśliwi. Tymczasem to Sony utrzymuje swoje studia od dawien dawna. Naughty Dog, czy Polyphony Digital to przecież studia od czasów PSX-a.

Edytowane przez Mendrek

Opublikowano

A skąd mam wiedzieć? Nie pracowałem dla Bungie. A twoja paplanina o PCF jest żałosna bo dla MS to jest studio, którego stopnia? Czwartego? Jeśli coś im przeszkadzało to na linii Epic-PCF, chyba logiczne?

 

No i odpowiedz na moje pytanie - czego jeszcze "nie napisałeś"? Może jakiś tutorial do rozumienia swoich postów napiszesz żeby ludzie wiedzieli kiedy nie piszesz tego co piszesz, hm?

Edytowane przez DonSterydo

Opublikowano

No, ale Epic to studio bardzo blisko współpracujące z MS, które klepie im gry na wyłączność. I o dziwo od nich też się ludzie pozwalniali. Firma która od lat była potężna, prężna, stworzyła genialny silnik i kiedyś nawet konkurowała z będącym w sile wieku ID Software, firma która robiła gry na PC-ty które jeszcze nie wyszły (vide pierwszy Unreal). I nagle coś się je.bło, jakoś przypadkiem, co nie? Więc raczej chodzi o traktowanie ich przez MS, pewnie o jakieś klauzule - i Epic i PCF wspólnie postanowili pokazać fakensa i się rozbiegli, zostawiając nawet swoje marki.

 

I skończ czepiać się słówek, trollu. Jeśli nie widzisz w reakcji Chmielarza buntu, to ślepy jesteś. Lepiej spróbuj odpowiedzieć na niewygodne fakty:

 

Bizzare spie.rdoliło od MS w podskokach.

Bungie spie.rdoliło od MS w podskokach.

Epic blisko współpracujące z MS się rozbiegło w podskokach.

 

Wielkie czołowe ex'y MS-u - GoW, Halo, PGR - i żadna już nie powstanie pod banderą firm które je dla MS stworzyły. Pomijam np. fakty, że nawet Forza Horizon w tym roku zrobiona była przez najemników. Pomijam, że Rare wielka firma od wielkich marek na Nintendo, pod banderą MS zostało obecnie sprowadzone do gier na komórki :confused:

 

A co do rozmieniania Halo, to sorry - ale było tak, były tu linki w temacie, poszukaj sobie. I nie chodziło o rozmienianie, ale o to że MS nie pytał się Bungie o to, tylko najmował jakiś ludzi i kazał klepać coś z Halo.

Edytowane przez Mendrek

Opublikowano
  Cytat

I nagle coś się je.bło, jakoś przypadkiem, co nie? Więc raczej chodzi o traktowanie ich przez MS, pewnie o jakieś klauzule - i Epic i PCF wspólnie postanowili pokazać fakensa i się rozbiegli, zostawiając nawet swoje marki.

 

 

Ale kto gdzie się rozbiegł z Epica? Cliffy, Rod + chyba jeszcze 2 osoby na zespół składający się ze 160 nazywasz rozbiegnięciem się?

 

  Cytat
Bizzare spie.rdoliło od MS w podskokach.

 

Kto gdzię (pipi)ł jak Bizzare nie było nigdy własnością Microsoftu i zwyczajnie Activision ich kupiło (po czym zamknęło) i to jeszcze zanim wyszedł PGR4?

 

  W dniu 10.12.2012 o 11:35, Mendrek napisał(a):

Nie napisałem nigdzie że akurat Chmielarz narzekał, ale zastanawia mnie czemu uciekł z PCF i od razu nowe studio założył? Znaczy, wiem że dla Ciebie don nawet jakby w MS zostały już tylko jacyś chińscy niewolnicy, a ludzie uciekaliby drzwiami i oknami, to pewnie dalej uważałbyś tą firmę za pionierów dobrej współpracy.

 

Zresztą, nawet ten niby mało znaczący easter egg w Halo: ODST pt. "Destiny awaits", pokazuje że Bungie od dawna chciało wejść z nowym IP. To, że MS traktował ich jak wyrobników od Halo nie jest tajemnicą, były już linki w tym temacie, zresztą MS nawet nie liczył się z Bungie rozmieniając markę Halo (czy to na komórki czy to przez Halo Wars). W końcu się wku.rwili i sobie poszli. No ale MS jest dobrym wujkiem, a ludzie masowo uciekający to niewdzięcznicy, prawda?

 

Ty zwyczajnie nie wiesz o czym piszesz a jednak dalej bzdurzysz. Po co?

Edytowane przez MaZZeo

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.