Skocz do zawartości

Console Wars 5: Starcia Betonów

Featured Replies

Opublikowano

No, ale Epic to studio bardzo blisko współpracujące z MS, które klepie im gry na wyłączność. I o dziwo od nich też się ludzie pozwalniali. Firma która od lat była potężna, prężna, stworzyła genialny silnik i kiedyś nawet konkurowała z będącym w sile wieku ID Software, firma która robiła gry na PC-ty które jeszcze nie wyszły (vide pierwszy Unreal). I nagle coś się je.bło, jakoś przypadkiem, co nie? Więc raczej chodzi o traktowanie ich przez MS, pewnie o jakieś klauzule - i Epic i PCF wspólnie postanowili pokazać fakensa i się rozbiegli, zostawiając nawet swoje marki.

 

I skończ czepiać się słówek, trollu. Jeśli nie widzisz w reakcji Chmielarza buntu, to ślepy jesteś. Lepiej spróbuj odpowiedzieć na niewygodne fakty:

 

Bizzare spie.rdoliło od MS w podskokach.

Bungie spie.rdoliło od MS w podskokach.

Epic blisko współpracujące z MS się rozbiegło w podskokach.

 

Wielkie czołowe ex'y MS-u - GoW, Halo, PGR - i żadna już nie powstanie pod banderą firm które je dla MS stworzyły. Pomijam np. fakty, że nawet Forza Horizon w tym roku zrobiona była przez najemników. Pomijam, że Rare wielka firma od wielkich marek na Nintendo, pod banderą MS zostało obecnie sprowadzone do gier na komórki :confused:

 

A co do rozmieniania Halo, to sorry - ale było tak, były tu linki w temacie, poszukaj sobie. I nie chodziło o rozmienianie, ale o to że MS nie pytał się Bungie o to, tylko najmował jakiś ludzi i kazał klepać coś z Halo.

 

Jeden wielki rodzyn :)

 

Bizarre miało tylko zakontraktowane PGRy z Microsoftem i kiedy Activision ich wykupiło, to nie przedłużyło z Microsoftem umowy bo mieli klepać co innego dla nich.

 

Bungie - tak, w podskokach... po 10 latach pracy i sprzedaży ponad 40 mln sztuk gier.

 

Epic - co roszady w Epic mają wspólnego z Microsoftem, studio jest niezależne i robią co chcą. Przekracza to możliwości twojej percepcji?

 

Rare - zanim zajęli się Kinectem to zrobili "po swojemu" 5 czy 7 gier, przeliterować? Wszystkie sprzedały się marnie i mają fart, że nie zostali rozwiązani. Sony zamykało studia po 2-3 wpadkach, a twórcy tegorocznego hitu na PS3 - Starhawka co niby od teraz robią? Ot zaskoczenie - gry na komórki XD

 

No i dobre są te teksty o najemnikach :D Ci najemnicy zrobili gry, które ex'y od Sony wdeptały w tym roku w ziemię, no ale kij z tym :P Liczę, że MS będzie miał więcej takich najemników :)

 

Jesteś pocieszny, wszystko wywijasz tak żeby wyszło na twoje nawet jak piszesz kompletne bzdury.

 

PS. Ale jakie czepianie się słówek, napisałeś coś i wciskasz mi, że tego nie napisałeś, heh. Nie moja wina, że nie wiesz co piszesz.

Edytowane przez DonSterydo

  • Odpowiedzi 11,6 tys.
  • Wyświetleń 366,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Most Popular Posts

  • Dobra, Mendrek ciągle się pyta jakie to są różnice między Xbox LIVE a PSN, mimo nawet tego że dokładnie mu je wypisałem jakiś czas temu.   Tak więc postanowiłem skleić filmik dla takich jak on:  

  • mentalność Lionela i komentujących na PPE - pogoń za hardware i ocenianie wszystkiego pod kątem jakichś tranzystorów (i to tacy ludzie mają czelność śmiać się z pececiarzy, że ci zamiast grać gadają o

  • raven_raven
    raven_raven

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=v6jIK_cHF5c   To jest ta gierka, do której po nocach moczą się sonyboty xD?   Chcecie mi powiedzieć, że gra w której jedyny koleś z latar

Opublikowano

Microsoft jest tak zły, że wielu pracowników z Naughty Dog, Guerilla Games odeszło ze swoich dawnych zespołów i dołączyło do studiów Microsoftu jak 343 Industries, Black Tusk czy tego nowego studia w Victorii.

Opublikowano

Dobrze, teraz podaj mi liczbę tych "wielu" pracowników. Bo Ci kluczowi pracownicy z Naughty Dog dalej tam siedzą. Jedyne odejście ważnej postaci z ND, to Richard Lemerchand (lead game designer z Uncharted 2 i 3) - poszedł nauczać.

 

A Microsoft to już w ogóle szatany. Ich byli pracownicy założyli nowe studia (Sucker Punch, Media Molecule) i następnie dali się wykupić przez Sony.

 

EDIT: No kiedyś szukałem i w 343 znalazłem chyba tylko 4-5 co robili kiedyś dla Sony. Ty wyskoczyłeś z takim argumentem, więc daj coś na poparcie tego.

Edytowane przez SzczurekPB

Opublikowano
Bizarre miało tylko zakontraktowane PGRy z Microsoftem i kiedy Activision ich wykupiło, to nie przedłużyło z Microsoftem umowy bo mieli klepać co innego dla nich.

 

Po prostu woleli wybrać Acti, niż podpisywać kolejny kontrakt.

 

Bungie - tak, w podskokach... po 10 latach pracy i sprzedaży ponad 40 mln sztuk gier.

 

Otóż właśnie to! Mimo tak zaje.bistej sprzedaży, bazy fanów, świetnej marki - Bungie ucieka od MS, zostawiając nawet swoją czołową serię w rękach jakiś najemników, to chyba niezłe g.ówno musiało być między nimi a MS, skoro mimo tych faktów, zdecydowali się odejść.Ale jeśli zamykałeś oczy w wybranych momentach, to pewnie przeoczyłeś sygnały z Bungie.

 

Epic - co roszady w Epic mają wspólnego z Microsoftem, studio jest niezależne i robią co chcą. Przekracza to możliwości twojej percepcji?

 

Mają tyle, że akurat dzieje się to przy okazji bliskiej współpracy z MS. No ale zamykasz oczy, bo nie chcesz widzieć zależności.

 

Rare - zanim zajęli się Kinectem to zrobili "po swojemu" 5 czy 7 gier, przeliterować? Wszystkie sprzedały się marnie i mają fart, że nie zostali rozwiązani. Sony zamykało studia po 2-3 wpadkach.

 

Kolejny raz zamykasz oczy na zależność. Czemu nagle im przestało wychodzić? A w zasadzie to nie przestało. Przecież gry wcale nie dostały słabszych ocen, może nie były to 9, ale oscylowało wokół 8. A może to jednak zawiódł marketing, co?

 

Mazzeo: Nie trać czasu ludzi na odpowiedzi w stylu: "a nie bo tak", albo pisaniu mało konkretów w stylu "wielu odeszło". Ilu? Ilu z każdego studia. Najpierw piszesz coś tam o 160 osobach z Epic (a to że odeszły kluczowe to inna bajka), a za chwile piszesz "wielu", choć pewnie to jakiś "pier.diastek" z takich samych wielkich studiów. Hipokryzja.

Opublikowano

Zarzucasz MaZZeo hipokryzję, a sam piszesz, że odejście 4-5 osób z Epic+PCF to cytuję "rozbiegnięcie" się ludzi z tych studiów XD

 

Ale tego pewnie też nie napisałeś :P

 

PS. Zawsze myślałem, że jak gra się nie sprzedaje = że ludzie nie kupują, ale jak wolisz - to też wina MS, heh.

 

Idąc dalej - to że Twisted Metal, Starhawk, LBP Karting i BR się nie sprzedały, to rozumiem, że analogicznie to jest wina SONY i tym samym wykończyło te studia tak jak MS Rare :)? Ale pewnie zaraz wymyślisz jakąś teorię, że jednak tutaj jest zupełnie co innego.

Edytowane przez DonSterydo

Opublikowano

Mendrek, nie masz racji. Pracowales kiedykolwiek w duzej firmie? Nie mowie o takiej skladajacej sie z 50 osob ale ponad 2-3 tysiecy. Pracowales? Golym okiem widac, ze nie.

 

Microsoft, jak bardzo bym go nie lubil, w Polsce, naszym kraju goniacym swiatowe rynki kapitalizmu jest rok w rok w wielu plebiscytach Pracodawca Roku. A jak myslisz, krajowe oddzialy dzialaja same sobie czy wzorce postepowania pracodawca-pracownik maja narzucane z gory?

 

Uciekanie od MS tk tylko i wylacznie Twoja interpreracja zeby sie do nich dowalic. NIE WIESZ jak bylo, jakie sa powody odejscia Chmielarza, Bungie i calej reszty. W takich przypadkach to sa najczesciej sprawy negocjacji. Nie dogadali sie? Trudno, drogi sie rozchodza. Chmielarz do tej pory robil drogie projekty, ktore nie slyna z tego ze bija listy sprzedazy.

 

Microsoft jak kazda inna firma to nie fundacja charytatywna tylko moloch, w ktorego interesie jest przynoszenie jak najwiekszych zyskow. Wspieranie innowacyjnych pomyslow? Jestem za, ale od tego mam Sony bo maja inna polityke i pozwalaja sobie na takie rzeczy. Jednak z finansowego punktu widzenia to MS lepiej postepuje.

Opublikowano

Pomińmy więc "wielu" gdyż rzeczywiście zbyt wielu ich nie jest, w 343 jest to parę osób ale w Black Tusk to kolejne parę, nie podam źródeł bo wyczytałem to na neogafie, gdzie wielu developerów pracujących w Vancouver się wypowiadało o tym (mam wrażenie że to jakaś mekka studiów w tym mieście jest) mówiąc o znanych ludziach z czołowych studiów devoperskich, studia Sony o ile sobie przypominam też wymieniano.

 

Ale te swoje rozbieganie się studiów też daruj sobie. Nowe Gearsy zresztą też nie są robione przez najemników, bo prace są od początku podzielone po połowie między Epic a PCF, a odejście Cliffy'ego i Roda nic zmieniło bo w tym czasie 80% gry było już gotowe (tak wyczytałem na forum Epic).

 

Otóż właśnie to! Mimo tak zaje.bistej sprzedaży, bazy fanów, świetnej marki - Bungie ucieka od MS, zostawiając nawet swoją czołową serię w rękach jakiś najemników, to chyba niezłe g.ówno musiało być między nimi a MS, skoro mimo tych faktów, zdecydowali się odejść.Ale jeśli zamykałeś oczy w wybranych momentach, to pewnie przeoczyłeś sygnały z Bungie.

 

Hmmm... takie było między nimi "gó.wno", że pomimo informacji o rozstaniu między Bungie a Microsoftem, które pojawiło się w 2007 roku, Bungie zrobiło dla swojego tyrana jeszcze dwie gry.

 

W ogóle mocne słowa jak na kogoś kto niedawno pisał "dla mnie seria Halo może nie istnieć". Ch.uj cię ta seria obchodzi, ale do pisania o jej rozmienianiu się jesteś pierwszy.

 

Rzeczywistość jest jednak zgoła inna i ten kto przyczynił się do "rozmienienia" (o ile tak to można nazwać) serii najbardziej to właśnie Bungie, przy tworzeniu Halo Reach. I bynajmniej nie chodzi tu o zmiany w multiplayerze a obsranie budowanego od prawie 10 lat kanonu Halo tworząc w grze historię, która kompletnie rozmija się z książką Fall of Reach.

 

A fani z miłą chęcią przyjęliby Halo Wars 2, szkoda że Ensemble nie istnieje już :confused:

Edytowane przez MaZZeo

Opublikowano

Mendrek, nie masz racji. Pracowales kiedykolwiek w duzej firmie? Nie mowie o takiej skladajacej sie z 50 osob ale ponad 2-3 tysiecy. Pracowales? Golym okiem widac, ze nie.

 

Microsoft, jak bardzo bym go nie lubil, w Polsce, naszym kraju goniacym swiatowe rynki kapitalizmu jest rok w rok w wielu plebiscytach Pracodawca Roku. A jak myslisz, krajowe oddzialy dzialaja same sobie czy wzorce postepowania pracodawca-pracownik maja narzucane z gory?

 

Uciekanie od MS tk tylko i wylacznie Twoja interpreracja zeby sie do nich dowalic. NIE WIESZ jak bylo, jakie sa powody odejscia Chmielarza, Bungie i calej reszty. W takich przypadkach to sa najczesciej sprawy negocjacji. Nie dogadali sie? Trudno, drogi sie rozchodza. Chmielarz do tej pory robil drogie projekty, ktore nie slyna z tego ze bija listy sprzedazy.

 

Microsoft jak kazda inna firma to nie fundacja charytatywna tylko moloch, w ktorego interesie jest przynoszenie jak najwiekszych zyskow. Wspieranie innowacyjnych pomyslow? Jestem za, ale od tego mam Sony bo maja inna polityke i pozwalaja sobie na takie rzeczy. Jednak z finansowego punktu widzenia to MS lepiej postepuje.

 

Od tego masz SONY? Zadziwiające stwierdzenie. Firma, która ma olbrzymie straty pozwala sobie na takie rzeczy, a firma, która ma olbrzymie zyski nie kwapi się w ogóle w tej kwestii. To jest właśnie powód dlaczego nie lubię tej firmy. Hipokryzja.

Opublikowano

Tez ich nie lubie ale dzialaja rozsadnie. A ja jako gracz ciesze sie ze Sony ma inne podejscie. Proste?

Japonczycy tez zamykaja studia, zwalniaja pracownikow. Wszedzie takie rzeczy maja miejsce a pisze to po to bo bzdurnym jest zarzucanie tego jednym, wybielajac przy tym drugich.

Opublikowano

Czytając Dixiego mam czasem wrażenie, że niektórzy fani PS3 byliby najszczęśliwsi gdyby Sony tak im dogadzało, że aż z tej dobroci zbankrutowało.

Opublikowano

Don ty nie rozumiesz w czym ja mam problem do MS. Dla mnie firma, która ma tak olbrzymie zyski i szczyci się wynikami na lewo i prawo powinna trochę bardziej starać się w kreowaniu pewnych rzeczy. Oni mają kasy jak lodu, a jadą" po najmniejszej linii oporu. Mam szacunek do firm, które mimo problemów finansowych próbują dalej działać w kreatywny sposób by tworzyć czy inwestować w nowe produkty. SONY stawia wyraźnie na wewnętrzne studia developerskie, mimo takich strat finansowych. Co robi MS? Kompletnie nic.Wyda kolejnego "next gena" i w 90% będzie jechał na grach "multiplatformowych". Dorzuci dwa dobre tytuły ekskluzywne by ludzie widzieli, że coś niby robią i wsio. Odrzuca mnie ich polityka oszczędności i pazerności.

Edytowane przez Dixi

Opublikowano

SONY stawia wyraźnie na wewnętrzne studia developerskie, mimo takich strat finansowych. Co robi MS? Kompletnie nic,

 

Bzdury, bzdury i jeszcze raz bzdury. Trochę denerwujące, że trzeba ciągle to samo pisać.

 

Nowe studia Microsoftu z ostatnich dwóch lat:

 

1. Black Tusk Studios

2. Twisted Pixel

3. Press Play

4. Playful Learning

5. The Connected Experiences

6. Microsoft Studios Victoria

7. Microsoft Studios Soho

8. Nowe studio w Londynie

 

I zanim zaczniesz pisać "nic nie zrobili" itp., to napiszę standardowo po raz n'ty, że w dwa lata nie zrobisz nowego studia i nie wydasz gry.

Opublikowano

ja sam jestem ciekaw tych wewnętrznych studiów M$....jeśli tylko część z nich(bo tak zepenie będzie) produkować będzie badziewia na Kinnect2, a reszta skupi się na eksluzywach może być ciekawie...

Opublikowano

Dodam jeszcze, że do czerwca Microsoft ma zamiar dodatkowo zatrudnić ok. 100 nowych pracowników do swoich studiów first party.

 

Jak więc widzisz Dixi, to co napisałeś to stek bzdur, bo nawet nie jest tak, że trochę mijasz się z prawdą, a objechałeś ją dookoła.

Opublikowano

M$ głupie nie jest i jedyne co można tej generacji ich sprzętu zarzucić to początkowa wielka awaryjność, względna mała ilość wielkich eksluzywów, mniejszą multimedialność i kontrowersyjny płatny online.

Widać, że wiedzą o tym i wyciągają wnioski bo już mamy plotki o blurayu w nowym xboxie, mamy nowe studia wewnętrze do trzaskania exów i praktycznie zostaje tylko kwestia online...

Opublikowano

SONY stawia wyraźnie na wewnętrzne studia developerskie, mimo takich strat finansowych. Co robi MS? Kompletnie nic,

 

Bzdury, bzdury i jeszcze raz bzdury. Trochę denerwujące, że trzeba ciągle to samo pisać.

 

Nowe studia Microsoftu z ostatnich dwóch lat:

 

1. Black Tusk Studios

2. Twisted Pixel

3. Press Play

4. Playful Learning

5. The Connected Experiences

6. Microsoft Studios Victoria

7. Microsoft Studios Soho

8. Nowe studio w Londynie

 

I zanim zaczniesz pisać "nic nie zrobili" itp., to napiszę standardowo po raz n'ty, że w dwa lata nie zrobisz nowego studia i nie wydasz gry.

 

Jeżeli są to nowo powstałe studia to zobaczymy niebawem jak to przełoży się na konkretne tytuły. Niesamowicie jestem tego ciekawy. Znając jednak politykę tej firmy od lat nie liczyłbym na zbyt wiele. Zobaczymy..... co ten bogaty MS da nam graczom oprócz łatwizny multiplatformowej.

Edytowane przez Dixi

Opublikowano

Widać, że wiedzą o tym i wyciągają wnioski bo już mamy plotki o blurayu w nowym xboxie,

 

No za dużego wyboru nie mają - BR albo w 100% cyfrowa dystrybucja.

Opublikowano

M$ głupie nie jest i jedyne co można tej generacji ich sprzętu zarzucić to początkowa wielka awaryjność, względna mała ilość wielkich eksluzywów, mniejszą multimedialność i kontrowersyjny płatny online.

Widać, że wiedzą o tym i wyciągają wnioski bo już mamy plotki o blurayu w nowym xboxie, mamy nowe studia wewnętrze do trzaskania exów i praktycznie zostaje tylko kwestia online...

Jaka kwestią online? Że praktycznie jest idealne w 100%?

Opublikowano

Mendrek jest dobry z tym, że Bungie odeszło od M$ bo z nimi jest zła wspołpraca. Przecież to studio zarobiło dla M$ miliardy. Prawdopodobnie sumy, o których studia Sony mogą niestety tylko pomarzyć. To, że od teraz chcą tworzyć coś nowego nie oznacza, że wspołpraca z MS miała być nieudana. Wszystko zależy przecież od umowy wydawniczej. To wybór Bungie co dalej chcą robić, a 343 Industries jakbyś Mendruś spojrzał na listę płac zbiera peraktycznie większość talentów z najbardziej prestiżowych zespołów developerskich.

 

Też tak kiedyś myślałem, że to zła współpraca, jednak jak się nad tym dobrze zastanowić, wcale nie o to chodzi.

Edytowane przez Nemesis US

Opublikowano

MS Vicotria = Black Tusk, wiadomo tylko tyle że robią duże nowe IP na miarę Halo/GoW na nowego Xa.

 

$ony no cóż, ma mniej first party a dalej zwalnia/zamyka studia.

Opublikowano

M$ głupie nie jest i jedyne co można tej generacji ich sprzętu zarzucić to początkowa wielka awaryjność, względna mała ilość wielkich eksluzywów, mniejszą multimedialność i kontrowersyjny płatny online.

Widać, że wiedzą o tym i wyciągają wnioski bo już mamy plotki o blurayu w nowym xboxie, mamy nowe studia wewnętrze do trzaskania exów i praktycznie zostaje tylko kwestia online...

Jaka kwestią online? Że praktycznie jest idealne w 100%?

... że jest chyba jedyną platformą, w której trzeba płacić dodatkowo za grę online?
Opublikowano

MS Vicotria = Black Tusk, wiadomo tylko tyle że robią duże nowe IP na miarę Halo/GoW na nowego Xa.

 

Black Tusk Studios to MGS Vancouver, a nie Victoria. To dwie różne jednostki.

Opublikowano

Płatny online = stabilniejsza struktura, gdyby tak nie było to tyle milionów użytkowników zrezygnowałoby z Xbox Live. PSN choć darmowe mto ma wady, choćby wczoraj przy próbie zakupu Sleeping Dogs w promocji, nnie mogłem dodać środków przez jakiś bląd zakończony liczbą 44. Great i promocja dziś przepada.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.