Skocz do zawartości

Console Wars 5: Starcia Betonów

Featured Replies

Opublikowano

Na Wii U jest trochę wartych uwagi gier ale większość z nich jest dostępna na PS3/X360. Samo Zombi U i SMB U to trochę za mało jeszcze. Powinni się postarać na starcie właśnie o jakiegoś Metroida czy Zeldę. Nintendo zawsze czeka z takimi posunięciami. 

  • Odpowiedzi 11,6 tys.
  • Wyświetleń 373,7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Dobra, Mendrek ciągle się pyta jakie to są różnice między Xbox LIVE a PSN, mimo nawet tego że dokładnie mu je wypisałem jakiś czas temu.   Tak więc postanowiłem skleić filmik dla takich jak on:  

  • mentalność Lionela i komentujących na PPE - pogoń za hardware i ocenianie wszystkiego pod kątem jakichś tranzystorów (i to tacy ludzie mają czelność śmiać się z pececiarzy, że ci zamiast grać gadają o

  • raven_raven
    raven_raven

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=v6jIK_cHF5c   To jest ta gierka, do której po nocach moczą się sonyboty xD?   Chcecie mi powiedzieć, że gra w której jedyny koleś z latar

Opublikowano

Pojawi się jakiś rozbudowany Harvest Moon, to od razu polecę do sklepu po Wii U. :)

Opublikowano

Mi tam najbardziej szkoda, że Rockstar znowu przesuwa premierę GTA V.

Opublikowano

Mi tam najbardziej szkoda, że Rockstar znowu przesuwa premierę GTA V.

co ? wrzesień to raczej pewniak

Opublikowano

A w nowym PE pojawiła się informacja o rzekomym przesunięciu GTA V na next-geny a na pocieszenie dostaniemy reedycje Vice City i Liberty City Stories oraz Chinatown Wars.

Opublikowano

@up

 

To jest jakiś sarkazm? :D

 

Rockstar juz przecież powiedział że nie będzie wersji na nextgeny

Opublikowano

Przeczytaj gorzką pigułę w nowym PE. Sam się zdziwiłem skąd mają takie info. Ale jestem zyebany, że dałem się na to nabrać i news z pisma drukowanego postawiłem wyżej niż codzienne aktualności z Sieci.  :thumbsup:

Opublikowano

Przeczytaj gorzką pigułę w nowym PE. Sam się zdziwiłem skąd mają takie info. Ale jestem zyebany, że dałem się na to nabrać i news z pisma drukowanego postawiłem wyżej niż codzienne aktualności z Sieci.  :thumbsup:

 

XD jesteś bo już była drama w temacie o nowym numerze i nie jesteś pierwszy, który się na to nabrał. 1 kwietnia mówi ci coś?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

buhahahha ku'rwa jak można uwierzyć w reedycje Chinatown Wars na XO/PS3 XDDDDD

Edytowane przez _Be_

Opublikowano

Czyli nic mnie nie powstrzyma przed wrześniowym szarpaniem w GTA V. 

Opublikowano

Spoko ofensywa się szykuje na Vitę w 2013 roku mają wyjść takie tytuły jak:The Walking DeadLimboSpelunkyHotline MiamiTerrariaThomas Was Alone. 

 

 

Fajnie by było mieć pod ręką Hotline Miami, szkoda, że dopiero teraz Sony z takimi grami wyskakuje (i szkoda, że to konwersje a nie jakieś świeżaki), ale czuje choć minimalną chęć posiadania tej konsoli. 

Opublikowano

To mnie właśnie zaczyna najbardziej martwić w postrzeganiu Vity przez Sony. Ten handheld póki co w dużej mierze robi za porty z dużych konsol. Jeden Killzone Mercenary wiosny nie czyni (jak na ironię za oknem zima).

Opublikowano

Spoko ofensywa się szykuje na Vitę w 2013 roku mają wyjść takie tytuły jak:The Walking DeadLimboSpelunkyHotline MiamiTerrariaThomas Was Alone. 

 

 

Fajnie by było mieć pod ręką Hotline Miami, szkoda, że dopiero teraz Sony z takimi grami wyskakuje (i szkoda, że to konwersje a nie jakieś świeżaki), ale czuje choć minimalną chęć posiadania tej konsoli. 

 

Sony tak zaczęło wspierać deweloperów niezależnych, że jeszcze zobaczymy jak Vita rozkłada swoje skrzydła i staje się prawdziwym, latającym Indykiem. ;) Na razie są może porty, ale ta sytuacja może się zmienić, jak niektóre indyki na PS4 będą równolegle wydawane też na Vitę. Dość powiedzieć, że znieśli płatne patche dla deweloperów niezależnych. Ostatnie zdanie w cytacie:

 

http://www.ppe.pl/news-21458-Przedstawiciel_Sony__Dbamy_o_deweloperow_.html

 

Do tej pory były one dosyć drogie i to odstraszało wielu deweloperów. Kto pamięta aferę wokół Feza?

 

http://www.miastogier.pl/wiadomosc,20604.html

Edytowane przez Lukas_AT

Opublikowano

Mam nadzieję, że Vita znajdzie większe zastosowanie wraz z premierą PS4. Jeszcze się okaże, że zakup Vity razem z czwartą wariacją PS okaże się bardzo potrzebny. 

Opublikowano

 

Spoko ofensywa się szykuje na Vitę w 2013 roku mają wyjść takie tytuły jak:The Walking DeadLimboSpelunkyHotline MiamiTerrariaThomas Was Alone. 

 

 

Fajnie by było mieć pod ręką Hotline Miami, szkoda, że dopiero teraz Sony z takimi grami wyskakuje (i szkoda, że to konwersje a nie jakieś świeżaki), ale czuje choć minimalną chęć posiadania tej konsoli. 

 

Sony tak zaczęło wspierać deweloperów niezależnych, że jeszcze zobaczymy jak Vita rozkłada swoje skrzydła i staje się prawdziwym, latającym Indykiem. ;) Na razie są może porty, ale ta sytuacja może się zmienić, jak niektóre indyki na PS4 będą równolegle wydawane też na Vitę. Dość powiedzieć, że znieśli płatne patche dla deweloperów niezależnych. Ostatnie zdanie w cytacie:

 

http://www.ppe.pl/news-21458-Przedstawiciel_Sony__Dbamy_o_deweloperow_.html

 

Do tej pory były one dosyć drogie i to odstraszało wielu deweloperów. Kto pamięta aferę wokół Feza?

 

http://www.miastogier.pl/wiadomosc,20604.html

 

Afera wokół Feza rozdmuchał twórca, który był na tyle nie udolny, że nie umiał załatać gry za pierwszym razem.

Opublikowano

Mają o tyle dobrze, że kupa ludzi kupi tę konsolę jak pojawią się tylko Mario, Zelda i Metroid. Ja się do nich zaliczam :D

 

Ja to samo, niech no trochę cena spadnie, wyjdzie nowe Mario, Zelda i dobry Harvest Moon to mnie mają :). PS4/X720 mnie ryra.

Opublikowano

Zobaczyłem ten art po naszej dyskusji o Indykach i Vicie: :)
 

Przenośniak Sony łapie drugi oddech. Skoro wielcy nie chcą tworzyć gier na Vitę, to niech dostarczają je mali - im pójdzie szybciej, sprawniej, a przecież efekty często biją na głowę to, co dostajemy w głośnych produkcjach.

Tomek wywołał wilka z lasu swoim Raportem, w którym narzekał na kondycję PS Vita. Pisał między innymi, że zawiodły szlagiery (Call of Duty: Black Ops Declassified), o niewykorzystanym potencjale funkcji cross-buy czy kulejących opcjach społecznościowych. Tymczasem od pewnego czasu posiadacze konsoli przecierają oczy ze zdumienia - zapowiedzi wyrastają jak grzyby po deszczu. Jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki Vita zgarnia kolejne głośne tytuły, a na jej temat z czułością wypowiadają się twórcy gier.
MałaWielkaOfensywa

Do końca 2013 roku na Vicie ma się ukazać 100 gier. Za słowami poszły czyny, bo chwilę potem ruszyła lawina ogłoszeń niezależnych hitów na tego przenośniaka. Na Vicie pojawią się The Walking Dead, Limbo, Spelunky, Guacamalee!, Hotline Miami, Terraria, Thomas Was Alone, totalnie pokręcone Metrico, Team 17 przygotuje nowe Wormsy. A to dopiero początek.

Od razu kubeł zimnej wody, nie tylko z okazji jutrzejszego dyngusa. Po pierwsze, w przypadku większości wymienionych mówimy o grach, które już zdążyły pojawić się na innych sprzętach. Są to więc porty, które nie wszystkich cieszą. Po drugie, nie po to w PS Vitę pakowano relatywnie mocne bebechy, by grać na niej tylko w indyki - gdyby tak miało być, konsola powinna być słabsza i tańsza (a więc tak naprawdę wystarczyłoby PSP). Po trzecie, większość z nich ukaże się (bądź już ukazała) na PS3, premiery odbywają się często równolegle, więc to nie zawsze jest urok Vity, a po prostu PSN. Po czwarte wreszcie, obecność takich produkcji nie może być wymówką dla braku gier od dużych wydawców.

Żadnym z powyższych powodów, choć sam je wymieniłem, nieszczególnie się przejmuję (schizofrenia?). Bo PS Vita cierpi na brak jakichkolwiek gier, a zalew indyków to dobra wiadomość dla wszystkich stron - Sony, graczy i twórców.

Skąd wzięła się ta nagła miłość Vity i twórców gier niezależnych? Sony przejrzało na oczy i znacznie uprościło procedurę portowania na konsolach Sony. Wspiera małe studia przez program Pub Fund, który formalnie istnieje od 2011 roku, ale rozkręcił się dopiero niedawno - polega na pokryciu kosztów dewelopingu w zamian za część zysków. Dzięki wdrażaniu zasad self-publishingu twórcy mają większą swobodę w ustalaniu cen gry i daty premiery, a do tego Sony wspiera ich marketingowo. Gigant zastrzega nawet, że nie będzie wymagał opłaty za patche w określonych sytuacjach (pamiętacie historię z Fezem, którego twórca rzekomo nie miał pieniędzy na łatkę naprawiającą krytyczny błąd gry?). Ba, podobno Sony udostępnia devkity tak szybko jak to możliwe, nawet przed podpisaniem umowy. Ostatnio doszło też wsparcie dla silnika Unity, popularnego wśród małych teamów deweloperskich.

Nie wszystkie problemy udało się rozwiązać. Największym pozostaje problematyka wydawania gry w różnych regionach - twórcy narzekają, że próba dostania się na każdy kontynent wiąże się z uciążliwymi procedurami. Zapewne właśnie dlatego Machinarium na Vitę jest już dostępne w Ameryce Północnej, podczas gdy dla Europy nie ma nawet daty premiery.

Takie rzeczy można przeboleć, gdy na konsoli daje się zarobić. A zwłaszcza gdy daje się zarobić niewielkim kosztem.
Retro w cenie

Zadowolony jest choćby Brian Provinciano, twórca świetnego Retro City Rampage. Na sprzedaży na PSN (Vita i PS3) zarobił najwięcej - 35 tysięcy sprzedanych egzemplarzy gry przyniosło 600 tysięcy dolarów, podczas gdy na PC 40 tys. sztuk zarobiło 400 tys. dolarów. Xbox Live Arcade to 15 tys. gier i 200 tys. $, a WiiWare to 5 tys. gier i 100 tys. $. Aktualizacja: jak zauważył w komentarzach Eschylios, Provinciano potem przyznał, że pogubił się w Excelu i sprzedaż była znacznie lepsza od podawanej - przynajmniej na PSN/XLA/PC, bo na WiiWare gra sprzedała się w liczbie poniżej 2000 sztuk.

Liczby tak czy siak są niezwykle ciekawe - pokazują, że PC wcale nie jest rajem dla twórców gier niezależnych i więcej można zarobić na konsolach. Provinciano zaznacza jeszcze jedną ważną rzecz - że najwięcej czasu spędził na przenoszeniu gry na Xbox Live Arcade, tę platformę dystrybucji nazywa też najdroższą (stworzenie RCR na XLA kosztowało ponoć tyle, co wszystkie pozostałe wersje razem wzięte): - Gdybym wiedział to, co teraz wiem, podarowałbym sobie ten port - mówi.

Oddzielnym argumentem jest prostota tworzenia gier dla Vity. - Gdybyś chciał zrobić grę na Wii U i 3DS, będziesz ją robił dwa razy. To inne systemy - mówi Provinciano. - W przypadku Vity i PS3 jest wiele podobieństw.

Twórca przyznaje zresztą, że RCR chciał zrobić przede wszystkim dla PC i stacjonarek. Prostota tworzenia na Vitę wraz z opcją cross-buy przekonała go jednak, by spróbować - i teraz nie żałuje.

Jednak najlepszy przykład, że gry niezależne doskonale radzą sobie na konsolach, płynie właśnie z XLA - Minecraft sprzedał się już w ponad 6 milionach egzemplarzy. Sony, Microsoft i Nintendo nauczyli się rozmawiać z twórcami indyków i traktować ich na innych zasadach, niż dużych wydawców.
Przenośnie i niezależnie

Oczywiście można czuć się nieco oszukanym. Sony od początku zapowiadało Vitę jako przystań dla dużych marek. Kilka z nich się na Vicie pojawiło, zazwyczaj jednak zawodziły (Call of Duty), wywoływały wzruszenie ramion (Assassin's Cred: Liberation) albo były zasłoną dymną, którą Sony chciało pokazać, że Vitę wspierają wielkie studia (BioShock na PSV nawet nie zaczął powstawać).

Głupio byłoby jednak Sony za to potępiać. Mając do wyboru dotychczasową mizerię albo zmianę frontu wybrało drugą drogę. Naturalnie można się zżymać, że wiele premier to porty wieloletnich tytułów, ale dopóki będą tak udane, jak Persona 4: Golden, to przed krytyką warto się ugryźć w język. Niebawem dostaniemy piękne Muramasa Rebirth z Wii U, a po kilkunastu latach (!) swoje RPG-i, symulatory randkowe i karcianki z PSone wydała po angielsku firma GuangHo (na razie tylko na amerykańskim PS Store).

Przed Sony jeszcze jeden ważny krok - sprawienie, by Vita nie była tylko "port-able" i zaczęła naprawdę wytyczać kierunek grom niezależnym.

Marcin Kosman

http://polygamia.pl/Polygamia/1,96455,13659525,PS_Vita___nowa_mekka_tworcow_gier_niezaleznych.html?bo=1

Opublikowano
  • Autor

Ciężko jakoś z tym polemizować bo to jedynie podsumowanie tego co sie dzieje na obecną chwilę - Vita dostaje porty mniej lub bardziej starych indyków. Prawdziwym wyzwaniem jest posiadanie indyków na wyłączność.

 

Vita czy nowe konsole stacjonarne jeszcze dlugo nie dogonia/przescigna PCtów czy iOSa pod tym wzgledem z prostego powodu - kosztów początkowych. Troche więksi/zamożniejsi indie-developerzy uciesza sie z mniejszych kosztów devkitów, ale dla najmniejszych, jedno lub kilku osobowych teamów, to dalej będzie przeszkoda przez którą nie warto przeskakiwać.

 

Jednyną rzeczą co do której możemy się zgodzić jest fakt, że Sony prawdopodobnie będzie najbardziej przyjazne dla indyków z całej trójki. Czy to wystarczy, żeby krzyczeć o nowym królu? Nie sądze.

Opublikowano

Przekaz dla pecetowców.

 

 

aobo9w.gif

 

Edytowane przez YETI

Opublikowano

Wow kolejny korytarz od niegrzecznych piesków z fabuła na poziomie ameby jak w uncharted. No jest na co czekać. Poczekaj idę zetrzeć kurz  ps3 aby była gotowa na przyjęcie tego cuda...

Opublikowano

Przekaz dla pecetowców.

 

 

aobo9w.gif

 

Coś lipny ten przekaz. Odcięli gostkowi głowę, WoW co za dorosła, rozbudowana i dojrzała gra GotG XD

Opublikowano

Dajcie spokój Yetiemu on hejtuje zelde ;/

Opublikowano

 

 

Od 28:00

 

Nie wiedziałem że na świecie są tacy debile [*]

Opublikowano

Spoko ofensywa się szykuje na Vitę w 2013 roku mają wyjść takie tytuły jak:The Walking DeadLimboSpelunkyHotline MiamiTerrariaThomas Was Alone. 

 

 

Fajnie by było mieć pod ręką Hotline Miami, szkoda, że dopiero teraz Sony z takimi grami wyskakuje (i szkoda, że to konwersje a nie jakieś świeżaki), ale czuje choć minimalną chęć posiadania tej konsoli. 

 

Fajna mi ofensywa gier już wydanych na inne systemy. Rozumiem, że panuje mega posucha, ale bez przesady. Jakoś nikogo nie jara zalew portów na Wii U, a tutaj to jest nazywane "ofensywą". Ja bym jednak oczekiwał gierek specjalnie robionych pod handheldy, czyli coś co było normą na tym rynku zanim SONY wyskoczyło z Kotletstation Portable i teraz w ulepszonej wersji w Kotletstation Vita. No sorki, ale SONY na chwilę obecną pokazuje jak bardzo można wierzyć w ich słowa o nie wchodzeniu drugi raz do tej samej rzeki. Teraz to wygląda tak, jakby chcieli się w niej utopić. PSP mnie zawiodło, ale to co się dzieje w przypadku PSV powoduje, że nawet nie rozważam zakupu tej konsolki (3DSa na chwilę obecną również nie, ale to inna historia). Może 2 lata po premierze warto będzie inwestować w ten sprzęt, o ile znowu nie oleją go na E3.

Edytowane przez Gość

Opublikowano

z tej grupki terraria moze sie sprawdzic na vicie, jesli bedzie wprost mozliwosc robienia 1 swiata grajac na ps3/vicie/pc inaczej nie widze wielkiego sukcesu tej gry

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.