MYSZa7 8 920 Opublikowano 7 listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 7 listopada 2016 Piszą, że wiosna 2017, a na Xbox Polska napisali że w marcu. Cytuj Odnośnik do komentarza
Reno 4 Opublikowano 7 listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 7 listopada 2016 Screeny z Gameinformera: Aż za ładnie to wygląda. Chociaż pewnie z Pro uchwycone. Cytuj Odnośnik do komentarza
MYSZa7 8 920 Opublikowano 7 listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 7 listopada 2016 Nie cytuj tak długie posta, daj spoiler. I na pewno nie z Pro tylko bullshoty. Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość DonSterydo Opublikowano 7 listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 7 listopada 2016 Piszą, że wiosna 2017, a na Xbox Polska napisali że w marcu. Pewnie mają tłumaczy z ppe Cytuj Odnośnik do komentarza
McDrive 3 082 Opublikowano 8 listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 listopada 2016 Byłby hype gdybym nie miał skojarzeń jakby gra była połączeniem Vex z Destiny i Dragon Age. Cytuj Odnośnik do komentarza
okens 540 Opublikowano 8 listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 listopada 2016 Oj tam od razu polaczenie. I tak bedzie grane. Cytuj Odnośnik do komentarza
II KoBik II 2 635 Opublikowano 8 listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 listopada 2016 Hype train jak ciul. Chyba do tego czasu oblece podstawki na x360. Cytuj Odnośnik do komentarza
Yakubu 3 047 Opublikowano 8 listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 listopada 2016 Biorę Day1. Skojarzenia z DA i Destiny? Trzeba było nie grać w raki Cytuj Odnośnik do komentarza
XM. 10 843 Opublikowano 8 listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 listopada 2016 Backstory-Around 2185, at the height of galactic progress, unaware of the impending Reaper invasion (though after Sovereign), several species band together for the "Andromeda Initiative" -4 Arks, each carrying a different race, are built, housing thousands of individuals to chart a course to Andromeda -Turians are confirmed in the game -The Heleus Cluster is noted as having a significant amount of "Golden Worlds", or planets ripe for life -Each ark is led by a "Pathfinder" -The Pathfinder, recon teams and others onboard are in cryosleep, unaware of what transpires in the Milky Way after they depart -You play as either Scott or Sara Ryder, the children of Alec Ryder (pathfinder of the human ark) -Alec Ryder is voiced by Clancy Brown -Events at the start of the game occur that pass this role down to you, you are untested and unproven, unlike Commander Shepard of the previous trilogy -This doesn't mean Mass Effect is Ryder's story from now on, they want the game to feel like a complete story (while teasing other stories that could happen) -More customization options than previous games -You can customize your father and your sibling, though not as extensively -The "Nexus" is basically a forward command center staffed by multiple species that arrives in Andromeda early to pave the way for the Arks -The Hyperion (humanity's ark) arrives at an incorrect location that's volatile and loses contact with the other arks and Nexus Inspiration -The (much improved) Mako of ME1, the loyalty missions of ME2, the multiplayer of ME3 Combat -Global cooldowns are now replaced by individual timers -Powers are instead hotkeyed for quick use, no longer pausing to bring up a wheel and aim (you can still pause the combat but it's not how BioWare intends combat to function) -Dynamic cover system (ala TLOU) -Still a cover based shooter with a goal to get the player moving around the battlefield more -Jetpack allows for more movement variety; you can quick dash instead of rolling -Jetpack has a hover function that allows you to hit enemies seeking cover or survey your surroundings -Less emphasis on linear, clearly telegraphed environments that tell you a combat encounter is coming (though linear areas are still in the game) -Game Informer's hands on was positive, feel the game has a clearer identity in combat than previous games -You still queue up attacks, combos, order your squad, etc -All key elements are still intact but the studio wanted to encourage more experimentation and wider variety of abilities -Class system is gone; instead you have full access to abilities from all classes, you can mix and match skills from tech, soldier or biotics -Goal is to allow players to try different approaches to combat without being locked in at the start -However, you can still specialize once you invest enough points into a category of skills, you unlock a profile that can get you bonuses for your particular play style -This is where class names like "Vanguard" (invest in combat and biotics) and "Adept" (invest in biotics) resurface -Invest in multiple categories and you unlock the "Explorer" profile -There is a narrative reason that allows you to reconfigure your points throughout the game so that you can try out multiple gameplay approaches without making multiple characters -You can customize your helmet, chest, shoulders, arms and legs, more extensive than previous trilogy -Many familiar weapons return, as well as new melee options like swords and hammers -The 'Kett' are the main enemy -The team wanted players to experience the first time encountering a new alien species vs already having it established in prior games -Rather than painting them as mortal enemies, BioWare wanted to make them feel foreboding but not ugly as they want you to also empathize with them -Instead of having "linear slices" of planets that you land on, you explore these planets from the surface to their underbelly -Critical paths, optional planets, major hubs, loyalty missions return -Your land vehicle is designated the "Nomad", and the team got special guidance from NFS developers on its handling. -The Nomad isn't sluggish and cumbersome like the Mako, it's very fast, still boosts and maneuvers much better -The Nomad doesn't have weapons, you can customize things like its speed and appearance -BioWare did not want to repeat having things like mineral nodes and multiple identical outposts scattered across planets -Points of interest include combat encounters, puzzles, narrative beats etc on planets -One planet, called 'Elaaden', is flagged as a possible habitat zone, however the surface is hazardous (no water, extremely hot); you can be pointed in this direction in multiple ways, for example, a Krogan can request the Pathfinder to find a missing colony ship or you can just choose to land on the planet yourself and see what you find -On planets, one of your priorities is to scout for drop zones for your crew that drop "forward stations" that establishes a foothold for you -These stations allow for changing up your loadout, fast travel point, etc -Planets can have multiple dangers like acid pools, burning wreckage, weather etc that can all kill you -Most planets have at least one major enemy base -Planets can have areas, encounters and "super bosses" that are too tough for you to handle at first, encouraging players to come back later -Since Andromeda is a new galaxy, Ryder can actively scan and discover things in the environments; that gets sent back for analysis and unlocks new technologies for the player -Scanning and discovering these things also allows you to obtain blueprints to craft weapons and armor for yourself -You can create a wide array of items, not just ammo types and weapon mods, items that haven't been seen before in the Milky Way (thanks to new alien tech) -Some plot threads and missions lead you across multiple planets Squadmates -Peebee (nickname): Asari squadmate shown in previous footage. Went off on her own after arriving on the Nexus and described as having a "bubbly personality". She's smart and not concerned with social norms and "niceties". -Liam: Arrived with the Pathfinder, former police officer and described as having a "light attitude", bringing levity to situations The Tempest (Your Ship) -Important to harken back to the Normandy as it was a fan favorite -There are no loading screens as you move through the ship -Galaxy map returns but rather than piloting a mini ship on a map, it is more immersive, you select a planet, the game gives you sense of traveling towards that planet, and when you back out, you're immediately at your destination -You don't pilot the ship manually, but it feels seamless as you go from planet to planet and see them from your bridge getting closer in the window -They wanted a seamless experience from picking a planet to walking down to your cargo hold, hopping into the Nomad and landing on a planet. There is a landing sequence and you get off the ship. No more loading screens and instantly popping up on the surface of a planet. Relationships/Characters -There are more relationships in the game than any other Bioware game (as they noted fans make a big emphasis on romance in the games) -The squadmate with the least amount of lines in Andromeda has more lines than the squadmate with the most amount of lines in ME3 -Due to complications in the awakening process, your sibling won't join you in combat but you can interact with them and build a relationship -Many of these dealings are optional, and discovering more about the Ryder family is a plot thread -BioWare is confident the details of this story are what differentiates it from a traditional "hero's journey" -Loyalty missions return but they are not critical to the ending of the game; you can complete them after you complete the main story path for example -Emphasis that relationships don't just culminate in a sex scene, but rather characters can just want to get in the sack, while others are interested in long term relationships and others still aren't interested at all. Bioware wanted to capture more "shooting bottles with Garrus" moments in the game, of which there are plenty Multiplayer -More evolved and refined form of ME3 -Card based economy where you earn XP and credits -There are microtransactions but no real world money is required, you can unlock normally -You still set the map, enemy, as before but you can also activate modifiers that can give you decreased health (for greater reward) or more damage (less reward) -Bioware also plans to release custom crafted missions with unique modifiers that players can't change themselves -These custom missions give you a 3rd currency, "mission funds" which allow you directly purchase items and weapons vs the mercy of random card packs; however these items are only available for a limited time in the store and can change often -In MP, you play as the "Apex Force", a militia strike team from the Nexus -Different enemies require you to use different tactics (some are shield heavy, some use heavy biotics etc) -Playing MP will have advantages for the single player but it absolutely does not affect the ending of the game -New "Prestige" mechanic added: With several types of characters, you earn regular XP and prestige XP. The prestige XP goes into every character of that 'type', for example 'tanky' characters. Earning enough prestige can grant you added health for all tank characters, etc. Choices -No more Paragon/Renegade system -They want more nuance and subtlety and giving the player more opportunity to express themselves -You can agree or disagree with someone without being punished or cornered into a paragon or renegade choice -Dialogue option tones: heart, head, professional and casual. -These don't affect you or sway a meter one way or another, rather they allow you freedom without worrying about unintended consequences -"Narrative actions" (previously "interrupts) return but rather than giving a "red"=bad or "blue"=good choice, it can say "shoot", leaving more ambiguity to your choice -Decisions aren't necessarily obvious "right" or "wrong", there are pros and cons to each and you'll just have to play the game the way you want The future -Mass Effect: Andromeda leaves the door open for more games (obviously) -New game+ mode allows you to change your gender if you choose -BioWare is coy about multiple endings; "it's a suprise", "it's different than the trilogy" 3 Cytuj Odnośnik do komentarza
okens 540 Opublikowano 8 listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 listopada 2016 Zaczynam sie rozpalac na dobre. O ile trylogia byla w moim odczuciu zaledwie przyzwoita ale chyba nie powroce do niej, tak licze, ze w Andromede wsiakne na dobre. klimat przy tej grafice jest cudowny. Mam nadzieje, ze ending nie bedzie nam urywal fabuly w polowie zostawiajac miejsce dla drugiej czesci a wszystko bedzie mialo swoj prolog i epilog. Wiecej szans podczas wyborow dialogowych zeby wyrazic siebei? Ciekawe jak to pociagna, wszak w trylogii bylo to zrobione calkiem spoko, chyba wolalbym zostac przy starej- sprawdzonej wersji. Cytuj Odnośnik do komentarza
Starh 3 170 Opublikowano 8 listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 listopada 2016 Epilog w grach bioware Cytuj Odnośnik do komentarza
ASX 14 623 Opublikowano 8 listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 listopada 2016 Epilog będzie w DLC za 30 dolców Cytuj Odnośnik do komentarza
Vexilium 425 Opublikowano 8 listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 listopada 2016 Spodziewam się jakiegoś otwartego zakończenia, żeby mogli zostawić sobie furtkę na kolejne części ME. DLC z dodatkowym epilogiem też jest prawdopodobne, aczkolwiek raczej w mniejszej cenie Cytuj Odnośnik do komentarza
Hum 3 699 Opublikowano 8 listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 listopada 2016 (edytowane) No i znowu jaram się Mass Effectem. Multi w ME3 mi się spodobało więc i tu chętnie sprawdzę na deser. Biere day one. Świetny pomysł z połączeniem wszystkich klas postaci w jedną z postawionym wyborem drzewek/ścieżki rozwoju czy jak to tam zdobią. Edytowane 8 listopada 2016 przez Hum Cytuj Odnośnik do komentarza
okens 540 Opublikowano 8 listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 listopada 2016 Z tego co pamietam to w pierwszej czesci zakonczenie bylo calkiem satysfakcjonujace+ masa mozliwosci do kontynuacji Cytuj Odnośnik do komentarza
Faka 3 987 Opublikowano 8 listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 listopada 2016 (edytowane) Wiecie co z Wam jest nie tak? Że za dużo oczekujecie od tej gry i efekt końcowy będzie taki, jakie to qwa słabe i w ogóle nie jest, to co tego się spodziewałem, tak działa hype train, podobnie jak do NMS (w kontekście, że każdy się jarał, fakt dwa inne studia, z czego jedno hello games to syf z grą, bo się ze wszystkiego nie wywiązali, a co innego ea, ale przesłanie takie same), niezła ultra beka będzie. Póki co, hamować się i tyle. Też czekam na grę, sam ograłem trylogię, ale jestem sceptycznie nastawiony do gry, bo może będzie to samo jak w inkwizycja. Edytowane 8 listopada 2016 przez Faka Cytuj Odnośnik do komentarza
Hum 3 699 Opublikowano 8 listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 listopada 2016 (edytowane) Inkwizycja nie była złą grą, a już na pewno na tyle poprzedniej części. W3 zjadł ją po dwóch minutach prologu, ale to inna sprawa. ME4 chyba nie ma takiego konkurenta. Zresztą nikt tu nie oczekuje Mesjasza gamingu, jedynie kolejnej solidnej gry od Bioware, a jeżeli przy okazji możemy wrócić do lubianego uniwersum? :exact: Edytowane 8 listopada 2016 przez Hum 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Masorz 13 193 Opublikowano 8 listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 listopada 2016 Jejku jaki nawał informacji. I to tyle dobrego. Np powrót 'Lojalek', tylko szkoda, że nie będą miały wpływu na zakończenie. Nowe opcje eksploracyjne i dialogowe też rajcują. No kurde, chyba zaczynam się poważnie napalać. Cytuj Odnośnik do komentarza
Starh 3 170 Opublikowano 8 listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 listopada 2016 Szkoda tylko, że te informację potwierdzają grind i mało urozmaiconą rozgrywkę poboczna Cytuj Odnośnik do komentarza
kubson 3 189 Opublikowano 8 listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 listopada 2016 (edytowane) Taki o to timeline znalazłem Ciekawe. Edytowane 8 listopada 2016 przez kubson 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Vexilium 425 Opublikowano 8 listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 listopada 2016 Ciekawe, ale nieprawdziwe, bo Inicjatywa Andromeda rozpoczęła się w 2176 roku, a sama misja zaczęła się w 2185, a zatem w czasie trwania Mass Effect 2. Wtedy nikt jeszcze oficjalnie nie wiedział o Żniwiarzach. Poza tym akcji tej nie organizowało Przymierze Systemów (czyli Hackett i cała reszta). Polecam zapoznać się z chronologią wydarzeń dostępną na oficjalnej stronie Mass Effect 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
kotlet_schabowy 2 677 Opublikowano 8 listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 listopada 2016 To już te hipotetyczne rozkminy brzmią ciekawiej, niż oficjalne rozwiązanie (po chooj szukać nowego miejsca do życia, mając do dyspozycji całą galaktykę macierzystą lol). Tak czy siak, mnie też powoli udziela się zajawka na nowe ME, wierzę, że będzie dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza
Reno 4 Opublikowano 8 listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 listopada 2016 Niechże to będzie grywalne! Erpegów w klimatach fantasy już jest za dużo. W typowym, kosmicznym Sci-Fi z kolei, prawie w ogóle nie ma a przecież to tak dobry temat na grę tego typu. Cytuj Odnośnik do komentarza
Sebas 1 570 Opublikowano 8 listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 listopada 2016 Mogliby zrobić gruntowne rimejki trylogi. ME1 z gameplayem z ME3 ale scenariuszem i sountrackiem z oryginału (!!!!!). ME2 z dotychczasowymi misjami lojalnościowymi ale pogłębionym wątkiem reaperów. ME3 z bardziej ambitnym scenariuszem i większą swobodą. No nie moge juz do tych gier wracać, ME1 jest zbyt archaiczny, w ME2 mam chyba ponad 500h przegrane a w ME3 wystarczyło mi jedno przejście bo jednak to troche zmarnowany potencjal. Z Andromedy bardzo mało pokazują, na tym etapie to ewenement że nie mamy jeszcze konkretnej daty premiery i doniesienia o odejsciach ludzi z zespołu, które do tej pory pamiętam nie nastrajają pozytywnie. Cytuj Odnośnik do komentarza
okens 540 Opublikowano 9 listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 9 listopada 2016 Moim zdaniem wszystko zmierza w dobrym kierunku, nawet jesli nie bedzie to niezapomniana przygoda, to na pewno szykuje sie nam przynajmniej kawal dobrze wykonanej roboty Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.