Skocz do zawartości

Final Fantasy XII


el-shabazz

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

@up

Ten remake to nie tylko podniesienie rozdziałki. Włączyłem żeby sprawdzić i gra na emulatorze w max detalach ze wszystkimi bajerami wygląda mega biednie w porównaniu z tym co pokazali na trailerze z PS4. Update graficzny będzie spory jak na remake.

 

Co do gry. W pierwszą wersję gry nie grałem zbyt długo. Gram właśnie w Zodiac Age na PS2 czyli ta edycja co w marcu wychodzi na ps4 i xboxone. 22 godziny na liczniku. Ten podział na joby to spoko sprawa. Wprowadza więcej możliwości customizacji drużyny. Fast forward lub jak kto woli throttle pod klawiszem L1 to zbawienie.

 

Znalazłem tu trochę bzdur w temacie, że gra to MMO offline i że nie ma fabuły. Jest to kłamstwo. Faktycznie gra nastawiona na walkę i explorację dungeonów, a więc na to za co uwielbiam JRPGi i klasyczne dungeon crawlery. Mimo tego złapałem się na tym, że czasami gram do kolejnej cutscenki bo nie mogę się doczekać co będzie dalej. Na razie pozytywnie. 

 

Oczywiście gram bez white mage bo naczytałem się, że jest niezbędny więc go olałem. Zresztą Monk, Knight lub Red Mage też mogą robić za healera.Np. Knightowi drugim esperem jakiego dostajemy w grze można odblokować drogę do Regen i Curaja.

Może do świąt przejdę to napiszę więcej.

Opublikowano (edytowane)

@devilbot - punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Po ograniu FFX również brakowało mi w XII fabuły, scenek, itd. chociaż i tak jest to jeden z moich ulubionych FFów; po 40 godzina z FF XV mogę śmiało stwierdzić, że XII ma w porównaniu niesamowicie porywającą historię z masą pięknie wyreżyserowanych scenek. 

Edytowane przez Hela
  • Plusik 1
Opublikowano

Dla mnie pierwszy poważny powód do zaopatrzenia się w PS4. Chyba, że jest *also available na PC, to wtedy nie :lapka:

Widząc jak wszystkie FF lądują na Steam to raczej więcej niż pewne,że też tego potworka wyplują na blaszkę.

Opublikowano

W Zodiac Age możemy grać summonem którego przyzwiemy. Biegamy nim i atakujemy jak chcemy. Jedyny minus to, że przyzwany esper zajmuje miejsca dwóch członków drużyny (ale i tak jest za(pipi)iście)

Design summonów w tej części -  :obama:

 

Najlepszy design w historii serii. Nie ma tych znanych i lubianych Shiv i Ifritów. Tutaj są powykręcane i majestatyczne. Dobrze, że ksiądz Natanek nie widział tych istot. Wg mnie są po prostu bardzo odważne jak na grę z żółtymi kurczakami. Gdy zapuściłem się do jaskini spotkałem summona z głową kozła przyzywającego zombie. Szans nie miałem żadnych. Odpowiednik Shivy to mroczny typ co używa bogini lodu jako żywej tarczy związanej niczym w rasowym hentaju.

 

Z tego co widzę summonów jest dużo i walki z nimi ciężkie(nie zabiłem jeszcze żadnego oprócz tych fabularnych) a większość opcjonalna. Będzie co robić. Gra ma też potencjał na nie głupie achivmenty. Oby tego nie spieprzyli.

 

Opublikowano (edytowane)

Tak, walk opcjonalnych jest w ogóle sporo i są dobrze zrobione. Szkoda, że w IZJS wszystkie gambity są łatwo dostępne ( zniesienie damage limit też średnio pasowało, chociaż wzmocniło to magię, co przy systemie Jobów ma sens ), pewnie przez to ciągle uważam tę wersję za łatwiejszą. Nie mniej systemowo dopieścili gierkę, szkoda, że Ito dostał tylko 5 osób do pracy nad tym, chciał większe zmiany wprowadzić.


@devilbot

Gdzie teraz jesteś w ogóle i na jakim poziomie? (na pierwszą 3-kę dodatkowych najlepiej się wybrać ok 40 lvl, chociaż można wcześniej)

Edytowane przez Hendrix
Opublikowano (edytowane)

@hendrix

Mam 24 godz chyba 40 leevel Vanem. Inni około 35. Mój pierwszy team to:

 

Van- Ulahan czy jakoś tak, najwieksze obrazenia w druzynje

Balthier - red mage, wiadomo mag od wszystkiego

 

Penelo - machinista, niezły item support i podobno spluwy ignorują armor

 

Drugi team:

Basch - monk walczący laską i w przyszłości healer

Fran - samurai. Tu już wiem że onrażenia katan zależa od sily magicznej i sily ataku

 

Ashe - knjght z curaja i tank z shieldem.

 

Dobre gambity i tylko biegam a postacie same zabijają. Chociaz jeszcze nie mam idealnych i czasem jakis jakis status.wpieprzą to mam chaos.

 

Ide do darklor laboratory i dowiedzialem sie że cid jest .....

Zabiłem mandragory. Z huntami niektorymi sie męcze ale.daje rade.

 

Postacie sa w porządku. Tylko Ashe ciągle stęka a penelo to niewiadomo co tam robi. Spoko postac ten mały gnojek pretendent do tronu i vaan mimo, że trochę na boku fabuły sprawia wrażenie porządnego i rozsądnego nawet da się lubić.

Han solo i chewbacca świetne postacie z dobrym voice actingiem.

 

SlCutscenki nie są nachalne są dawkowane w małych ilościach co przypomina mi np ff4.

Wiadomo standardowy erpeg drogi. Ale tu z drogi mogę zejść jak mam na to ochotę.

 

Edit. Sory za literowki pisze z komorki

Edytowane przez devilbot
Opublikowano

To na

Adrammelecha

powinno starczyć jeśli się sprężysz i odpowiednio ustawisz gambity (czasami korygując samemu, no i imo dispel na walkę potrzebny - haste trzeba zdejmować, najlepiej od razu, quickeningi dopiero po zejściu Perfect Defense, bo inaczej są nieskuteczne, tak jak magia - na czas tej tarczy tylko fizyczne ataki)


Zelera też jest do zrobienia, ale trzeba pilnować swojego poziomu bardzo, ataki działające na poziom dzielony przez odpowiednio 2,3,4, plus dochodzi jeszcze Prime Level Death (i dzielenie przez 7), z trzech sekretnych esperów dostępnych po uzyskaniu Dawn Shard, czekałbym tylko dłużej na Cúchulainna, tutaj sugerowałbym 45+

 

Opublikowano

FFX-2 ma super system walki, tylko te aniolki charliego i banda drombo kuje w oczy

 

a crisis core choc ma system walki dla malpy to historie ma przeswietna

Opublikowano

To na

Adrammelecha

powinno starczyć jeśli się sprężysz i odpowiednio ustawisz gambity (czasami korygując samemu, no i imo dispel na walkę potrzebny - haste trzeba zdejmować, najlepiej od razu, quickeningi dopiero po zejściu Perfect Defense, bo inaczej są nieskuteczne, tak jak magia - na czas tej tarczy tylko fizyczne ataki)

 

 

 

Zelera też jest do zrobienia, ale trzeba pilnować swojego poziomu bardzo, ataki działające na poziom dzielony przez odpowiednio 2,3,4, plus dochodzi jeszcze Prime Level Death (i dzielenie przez 7), z trzech sekretnych esperów dostępnych po uzyskaniu Dawn Shard, czekałbym tylko dłużej na Cúchulainna, tutaj sugerowałbym 45+

 

 

 

Zabiłem Adrammelecha. Dispel był kluczem do zwycięstwa. Nie mogłem nigdzie kupić tego czaru i szukałem w necie wszędzie pisali, że kupić u sklepikarza no ale okazało się, że w Zodiac Age niektóre czary są w skrzynkach które można ominąć. Na szczęście dało się wrócić do tej lokacji.

 

Jak Adrammelech był na 2 hity moje party padło i się wkurzyłem ostro ale niepotrzebnie bo przecież za nie wchodzi drugie party kolejne 3 osoby, no i one dokończyły.

Opublikowano

Wątek główny dość prosty do tej pory, ale porobiłem dzisiaj kilka dodatkowych Huntów. Każdy to walka z jakimś mini bossem. Niektóre naprawdę dają radę i nawet można zginąć jak się jest nieostrożnym.

 

 Z summonów jednak korzystam warto wjechać summonem jak przeciwnik wrzuca jakieś dziwne statusy, wtedy wchodzi summon w miejsce dwóch zarażonych postaci, a sam jest odporny na takie pierdoły. Czytałem na necie, że niby summony nie przydatne ale widzę, że sytuacyjnie warto je przyzywać.

 

Ta gra to moloch. Masa pobocznego contentu dużo miast i pseudo otwarty świat, a nawet skróty po czasie się otwierają z lokacji do lokacji coś ala dark souls. 

 Widać, że ta gra jest jeszcze ze złotej ery rpg. Grałem w prawie każdego RPG w poprzedniej epoce PS3 i Xbox36 i żaden nie miał takiej jakości wykonania i tyle contentu, a podobno gra i tak miała przyspieszoną produkcję.

 

Jeszcze ta muzyka i sample. Ktoś bezczelnie zagrał na moim sentymecie i sample przeniósł prosto z Vagrant Story. Np. uruchomienie pułapek czy healing pułapek. Pamiętam te dźwięki do dziś.

 

Oczywiście widzę wady ale wszystko razem na razie na plus.

  • 2 miesiące temu...
Gość Xehanort
Opublikowano (edytowane)

Wcześniej widziałem że wychodzi na Vite ale teraz tylko na ps4 :-(

Edytowane przez Xehanort
Opublikowano

to chyba jakis blad, nawet przez chwile nie byla oficjalnie w produkcji na vite

 

blad byl kiedys z type-0 hd, po e3 zapowiedzieli remaster na vite by po 5min przepraszac, ze chodzi o ps4 :P

Gość Xehanort
Opublikowano

Żadnej nadziei że wyjdzie ? :-(

Z chęcią bym ograł na przenośnej konsoli.

Opublikowano

predzej bym uwierzyl w port na switcha niz na vite, vita jest martwa na zachodzie, square to juz dawno lache na ten sprzet dalo (sam sie dziwie, ze world of ff jakims cudem jednak wydali)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...