CoATI 1 051 Opublikowano 7 stycznia 2013 Opublikowano 7 stycznia 2013 Firma NVIDIA zaprezentowała dziś Projekt SHIELD, czyli przenośne urządzenie do gier obsługujące otwarte platformy oprogramowania, przeznaczone dla nowoczesnych graczy, którzy chcą grać na własnych zasadach – gdziekolwiek się znajdują. http://www.youtube.com/watch?v=eGX5yFaUUGc&feature=player_embedded Urządzenie powstało zgodnie z filozofią, że środowisko do gier powinno być otwarte i elastyczne. To dlatego Projekt SHIELD bezproblemowo obsługuje zarówno gry przeznaczone dla systemu Android jak i komputerów PC. Ponieważ jest to urządzenie oparte na systemie Android, ma ono dostęp do wszystkich gier dostępnych w sklepie Google Play. Ponadto może funkcjonować jako bezprzewodowy kontroler i odbiornik gier strumieniowanych z komputera PC wyposażonego w procesory graficzne GeForce® GTX, umożliwiając granie w tytuły z biblioteki sklepu Steam w dowolnym miejscu w domu. „Projekt SHIELD został stworzony przez inżynierów z firmy NVIDIA, którzy uwielbiają grać i wymyślili nowy sposób na granie”, powiedział Jen-Hsun Huang, współzałożyciel i dyrektor generalny firmy NVIDIA. „Zainspirowaliśmy się rosnącą popularnością technologii mobilnych i rozwiązań chmury, które uwolnią nas od naszych maszyn i pozwolą nam grać gdziekolwiek chcemy, na dowolnym ekranie. Chcieliśmy stworzyć urządzenie, które zrewolucjonizowałoby gry w taki sam sposób, w jaki iPod czy Kindle odmieniły podejście do muzyki i książek, umożliwiając granie w całkowicie nowy sposób. Mamy nadzieję, że SHIELD zachwyci innych graczy tak samo, jak nas.” Projekt SHIELD łączy w konsolowym kontrolerze wysoką wydajność obliczeniową układu NVIDIA Tegra® 4, szybką technologię łączności bezprzewodowej dla gier oraz zachwycającą jakość obrazu i dźwięku. Użytkownicy mogą grać na ekranie wbudowanym w urządzenie lub podłączyć je do dużego telewizora i usiąść na wygodnej kanapie. http://www.youtube.com/watch?v=H9nhod2bS5Y&feature=player_embedded Tegra 4 sercem i głową Projekt SHIELD jest napędzany najszybszym procesorem mobilnym na świecie, czyli nowym układem NVIDIA Tegra 4, który został wyposażony w specjalnie dostosowany, 72-rdzeniowy procesor graficzny GeForce oraz pierwszą czterordzeniową implementację najnowszego procesora centralnego firmy ARM, czyli Cortex-A15. Dzięki energooszczędnemu rdzeniowi i technologii oszczędzania energii PRISM 2 urządzenie może zapewnić użytkownikowi godziny zabawy na jednym ładowaniu akumulatora. Gry dla systemów Android i Windows Windows i Android to najpopularniejsze platformy komputerowe na świecie. Wokół obu z nich rozwinął się ogromny ekosystem deweloperów oprogramowania. Mimo, że żadna z nich nie została zaprojektowana specjalnie do gier, obie otwarte platformy przyciągnęły miliony graczy. Konstrukcja urządzenia Projekt SHIELD umożliwia granie w gry dla systemów Android i Windows w nowy, ekscytujący sposób. Urządzenie może natychmiast pobrać wszystkie gry dla systemu Android, w tym specjalnie zoptymalizowane tytuły dostępne w sklepie NVIDIA TegraZone™, z którego pobrano już łącznie ponad 6 milionów pozycji. SHIELD funkcjonuje też jako bezprzewodowy odbiornik do gier z umieszczonego w pobliżu komputera PC, wyposażonego w kartę graficzną NVIDIA GeForce GTX 650 lub lepszą. Konsolowy kontroler Ergonomiczny kontroler wbudowany w Projekt SHIELD został stworzony dla graczy, którzy wymagają doskonałej kontroli i precyzji sterowania. Wyświetlacz dostosowany do ludzkiego oka Wbudowany w Projekt SHIELD pięciocalowy wyświetlacz wielodotykowy o rozdzielczości HD 1280x720 i gęstości 294 punktów na cal (dpi) jest dostosowany do percepcji ludzkiego oka. Oprócz tego procesor Tegra 4 został wyposażony w technologię Direct Touch, dzięki której reakcja urządzenia na dotyk jest szybsza i bardziej dokładna niż w przypadku standardowych wyświetlaczy dotykowych. Dostrojony dźwięk i system głośnikowy Bass Reflex Bogaty i głęboki dźwięk jest niezbędny każdemu graczowi, który chce w pełni zagłębić się w świecie gry. Projekt SHIELD zapewnia wierność i dynamikę odtwarzanego dźwięku, którego próżno szukać w innych urządzeniach przenośnych. Specjalnie dobrane głośniki w obudowach bass-reflex i dostrojony system audio umożliwia uzyskanie dwukrotnie niższych częstotliwości niż podobne rozwiązania w laptopach wysokiej klasy. Projekt SHIELD może również korzystać z takich aplikacji dla systemu Android jak Hulu, Netflix czy Slacker Radio, dzięki czemu użytkownicy mogą oglądać filmy i słuchać muzyki gdziekolwiek zechcą, bez drogich i nieporęcznych głośników. Wsparcie wiodących deweloperów gier Czołowi twórcy gier wyrazili już silne zainteresowanie Projektem SHIELD. Yves Guillemot, współzałożyciel i dyrektor generalny firmy Ubisoft, powiedział: „Ubisoft zawsze żywo interesuje się nowymi platformami sprzętowymi. Projekt SHIELD to obiecująca platforma, która zapewni graczom mobilnym i komputerowym całkowicie nowe wrażenia płynące z gier. Możliwość zagrania w pecetową wersję gry Assassin's Creed III jest doskonałym przykładem innowacyjności nowego urządzenia, a także wynikiem długotrwałej współpracy studia Ubisoft z firmą NVIDIA.” Mark Rein, wiceprezes i współzałożyciel firmy Epic Games, powiedział: „Dzięki Projektowi SHIELD, NVIDIA zapewnia bezkompromisową rozrywkę i wysoką jakość gier na urządzeniach mobilnych. Atrakcyjne wizualnie gry, takie jak ‘Real Boxing’ czy ‘Hawken’, wykorzystujące silnik Unreal Engine, wyglądają wręcz fantastycznie na nowym urządzeniu. To tylko początek. Jesteśmy niezmiernie ciekawi, co jeszcze osiągną programiści pracujący z silnikiem Unreal Engine, skoro mają do dyspozycji tak wiele mocy w tak niewielkim opakowaniu.” Bill Wagner, dyrektor ds. produkcji w firmie Meteor Entertainment, powiedział: „Nasza firma powstała dzięki otwartości platformy PC. Dlatego bardzo podoba nam się otwartość Projektu SHIELD oraz elastyczność, jaką zapewnia graczom na całym świecie. Projekt SHIELD daje nam możliwość zaoferowania wspaniałej gry typu free-to-play jaką jest 'Hawken', użytkownikom grającym na urządzeniach przenośnych.” Więcej informacji można znaleźć na stronie shield.nvidia.com. Informacja Prasowa 1 Cytuj
Daffy 10 628 Opublikowano 7 stycznia 2013 Opublikowano 7 stycznia 2013 (edytowane) nie kumam grupy docelowej,w gry z androida można pograć na każdej lepszej komórce lub tablecie, a w gry z pc pogramy tylko w zasięgu działania sieci wi-fi naszego włączonego pc z ich kartą graficzną czyli np. w kiblu lub w kuchni. Chyba jedynie totalnie zje.bany grubas z gimnazjum tym się będzie jarać bo gdy mama da mu szlaban na kompa ten potajemnie w sra.czu będzie mógł dalej cisnąc fragi w swój ulubiony tytuł. Edytowane 7 stycznia 2013 przez Ficuś Cytuj
CoATI 1 051 Opublikowano 7 stycznia 2013 Autor Opublikowano 7 stycznia 2013 imho to bedzie miało sens tylko w przypadku kiedy bedzie to mozna kupic w konkurencyjnej cenie do tabletów czy telefonów. kolejny warunek, który musiałoby spełnić urządzenie to baza ekskluzywnych gier tylko dla tego sprzętu... dla przykładu ouya ma juz kilka zapowiedzianych exów, ale to nadal strefa popierdółkowatych gier. Cytuj
Kenny tJJger 3 784 Opublikowano 7 stycznia 2013 Opublikowano 7 stycznia 2013 To nie moze tanio kosztowac z taka specyfikacja. Bezsens dla mnie. oO Cytuj
Mefi23 15 Opublikowano 7 stycznia 2013 Opublikowano 7 stycznia 2013 (edytowane) To nie ma sensu. KONIEC. Edytowane 7 stycznia 2013 przez Mefi23 Cytuj
Yabollek007 314 Opublikowano 7 stycznia 2013 Opublikowano 7 stycznia 2013 To mialoby jeszcze sens jakby bylo tanie (a na 100% nie bedzie) lub mialo tez funkcje telefonu. No chyba, ze zdobedzie to popularnosc i zaczna normalnie wychodzic na to pelnoprawne, dedykowane produkcje jak na zwykle handheldy (exclusivy oraz jakies porty z 3DS / PSV) - wtedy zyskaloby to jakis sens. Cytuj
Gość Szprota Opublikowano 7 stycznia 2013 Opublikowano 7 stycznia 2013 Mnie tam ciekawi cena tej zabawki. Jak dadzą cenę 1500-1800 to powodzenia w walce z PSV/3DS gdzie są te zdecydowanie tańsze i jest masa ciekawych gier,a nie Cytuj
CoATI 1 051 Opublikowano 7 stycznia 2013 Autor Opublikowano 7 stycznia 2013 fanboje nvidii zarzekają się, że chcą to kupić juz teraz... przynajmniej takie sa reakcje na forumku tej zabawki. cholera, ja nadal nie widzę grupy docelowej... dodatek do pc dla pecetowca? najwazniejsze w tym momencie są: a) cena b.) gry ekskluzywne, dla ktorych bedzie warto przynajmniej rozważyć zakup... Cytuj
kudlaty88 494 Opublikowano 8 stycznia 2013 Opublikowano 8 stycznia 2013 Dobrze zapłacą,zrobią jakieś ekskluzywne GTA/CoD i pójdzie kilkaset tysięcy sztuk... Cytuj
CoATI 1 051 Opublikowano 8 stycznia 2013 Autor Opublikowano 8 stycznia 2013 COD jak na Vite xD btw: ...zainteresowanie wspomnianym sprzętem już przejawiają przedstawiciele największych firm branżowych. Mowa tu o Epic Games oraz Ubisofcie, których przedstawiciele wypowiadają się o Project Shield w samych superlatywach. Po pierwsze - Epic Games. To, że Epic może byc zainteresowane Shieldem nie jest niczym zaskakującym - w końcu Unreal Engine 3 od dawna podbija urządzenia przenośne. Mark Rein zdążył już stwierdzić, że Shield może dać graczom "bezkompromisowe doznania konsolowe wysokiej jakości". Dodał też, że niektórzy developerzy już tworzą gry przeznaczone na urządzenia przenośne oparte na Unreal Engine, "a to tylko początek. Jesteśmy niesamowicie ciekawi, co developerzy korzystający z Unreal Engine będą w stanie wykrzesać z tak wielkiej mocy zawartej w tak małej maszynce." Po drugie - Ubisoft. CEO firmy, Yves Guillemot: "Ubisoft jest zawsze zainteresowany nowymi urządzeniami, a Project Shield może wreszcie pogodzić ze sobą graczy PC oraz urządzeń mobilnych, dając im niesamowite, nowe wrażenia z rozgrywki. Świetnym na to dowodem jest fakt, że już mogliśmy zobaczyć pecetową wersję Assassin's Creed 3 hulającą na tej konsolce, a możliwość podobnych rozwiązań daje szanse na jeszcze większe umocnienie związków pomiędzy Ubisoft a Nvidią." http://www.grasz24.pl/newsy/project-shield-epic-i-ubisoft-juz-sa-zainteresowane,1,1,14525 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.