Daffy 10 582 Opublikowano 18 stycznia 2009 Opublikowano 18 stycznia 2009 (edytowane) hmmm jest tak jak piszesz coś z opcji 3,4 lub 5 możliwe,że odratuje Twoje PS3-niestety bardzo możliwe ,że przy każdej z tych opcji będzie konieczność formatu dysku twardego.Albo się bawisz albo oddajesz konsolę do serwisu bez dysku-pamiętaj jednak,że jak Ci dają nową ,a masz już wykorzystane 5 slotów konta do konsol to płatnych rzeczy ściągniętych z ps store pomimo tego,że będziesz je miał na dysku na nowej konsoli nie uruchomisz. Twój wybór ale z tego co widzę na moje oko to możliwe,że Ci się dysk w PS3 zepsuł-bez dysku konsola się odpala,teraz wyskakuje Ci to menu...więc jeśli to jakieś trwałe uszkodzenie dysku to nawet jego sformatowanie nic nie da i będziesz potrzebował nowego... Edytowane 18 stycznia 2009 przez Ficuś Cytuj
CoATI 1 051 Opublikowano 18 stycznia 2009 Opublikowano 18 stycznia 2009 (edytowane) własnie o te sloty mi chodzi... no i o save'y... jak dzwonilem do centrum sony to konsultant powiedział: wszystko jedno co sie stało i tak najprawdopodobniej dostane nową konsole... EDIT////////// Działa !!!111111111 xD 4x robilo sie restore file system O_o zrobilem restore file system 100% - restart - kolejny restore bo cos zdupane - restart i tak 4x Edytowane 18 stycznia 2009 przez Coati Cytuj
Daffy 10 582 Opublikowano 18 stycznia 2009 Opublikowano 18 stycznia 2009 (edytowane) czyli co konsola działa?opisz na spokojnie co zrobiłeś i co naciskałeś by zostało to udokumentowane na przyszłość,dysk ci sformatowało?. Jeśli działa to się niezmiernie cieszę,że poniekąd udało mi się pomóc w uratowaniu Twojej PS3 I kudosy dla sony,że wprowadzili taką opcję od softu 2.50 bo wcześniej w podobnych przypadkach jak miał Coati jedynym wyjściem byłoby oddanie konsoli do serwisu ,a jakby nie miał już gwarancji to pewnie bardzo droga naprawa-a tak samemu można naprawić Edytowane 18 stycznia 2009 przez Ficuś Cytuj
CoATI 1 051 Opublikowano 18 stycznia 2009 Opublikowano 18 stycznia 2009 w moim wypadku wygladalo ta tak: wchodzimy do recovery menu: trzymamy caly czas power na konsoli - konsola sie uruchamia, a nastepnie wyłącza - puszczamy palec - znowu naciskamy - konsola robi 1bip! i chwile puźniej 2xbip!. po tych 2xbip puszczamy "power" - wyswietli sie menu proszace nas o podpięcie kablem pada i przyciśnięcie klawisza PS. wyswietli sie menu z 6 opcjami [screen na poprzedniej stronie] u mnie 2 pierwsze opcje nic nie daly, wiec zabralem sie za 3 z nich. konsola po 4-krotnym naprawieniu file system dziala normalnie ;] Cytuj
leman 2 Opublikowano 19 stycznia 2009 Opublikowano 19 stycznia 2009 Zacytuję fragment pisma, jakie dostałem z Centrum Sony w Krakowie informującym mnie o nie uznaniu reklamacji, a dokładniej ostatni akapit: "....W związku z powyższym odmawiamy usunięcia wady na koszt sprzedawcy. Ps. Mając na względzie pełne rozeznanie przyczyn usterki postanawiamy przekazać powyżej wymieniony produkt do serwisu naprawczego celem ustalenia powodu/powodów uszkodzenia i możliwości skutecznej naprawy. O wyniku ekspertyzy/oceny poinformujemy osobnym pismem w terminie 14 dni." Efekt końcowy jest taki, że po telefonie ze sklepu o nieodpłatnej naprawie, czekam na odbiór konsoli z serwisu. Widocznie to jednak wada ukryta była sprawcą awarii konsoli, a nie ??, i tu jest właśnie myk. Bo skoro ja sam w niej nie dłubałem śrubokrętem, nie bardzo widzę inną możliwość awarii jak wadliwy podzespół. Pozdr Dzwoniłem do federacji konsumentów i powiedzieli mi że nie mogą mnie reprezentować Moze to za mnie zrobic rzecznik z urzedu ale nieoni. Podal mi numer do instytucji handlowej rzebym przedzwonił sie sie spytac co i jak, czy moge wniesc sprawe do sądu, ale po tym co widze to chyba lepiej pierw konsole oddac do ekspertyzy w Sony, by oni mogli stwierdzic że wada była w momencie wydania a nastepnie z tym pismem isc do saturna by mi naprawili badz wymienili... juz mnie meczy ta cała sprawa, toczy sie ona juz koło 3 miesięcy:( Cytuj
Lewis 18 Opublikowano 19 stycznia 2009 Opublikowano 19 stycznia 2009 Mi na ten przykład Rzecznik odpowiedział, że to Federacja może reprezentowac konsumenta, a na poparcie moich słów cytat ze statutu FK:"... 3. Zapobiega naruszaniu praw i interesów konsumentów oraz zapewnia ich ochronę, a w szczególności: a) prowadzi poradnictwo prawne na rzecz indywidualnych konsumentów, b) podejmuje czynności w ramach ochrony prawnej konsumentów......" A tu fragmęt z ich strony: "...Gdy mediacja zawiedzie, piszą pozwy(FK) i prowadzą sprawy sądowe w imieniu konsumentów, najpierw próbując rozstrzygnąć spór przed polubownym sądem konsumenckim, a w ostateczności przed sądem powszechnym..." Tu masz linka-klik A co do czasu ile może trwac "walka" o swoje prawa, to ja reklamowałem konsolę w dniu 11.09.2008r i teraz czekam na powrót sprzętu z serwisu. Cytuj
leman 2 Opublikowano 19 stycznia 2009 Opublikowano 19 stycznia 2009 (edytowane) To ja nie wie z kim rozmawiałem z tej federacji, może z sekretarką. Ale dzwoniłem dzis do inspekcji handlowej i rozmawiałem z miłym panem, który właśnie mówił, że w przeciągu 6 miesięcy nie trzeba udowadniać wady sprzetu a po tym okresie juz trzeba:/. I najlepiej zrobic to przed sądem, bo jak wezme swojego eksperta to morze być po pierwsze inna opinia, a po drugie sony moze stwierdzic iz został plej rozkręcany. I proponował mi rozwiązanie droga sądowa. Sąd wyznaczy swojego rzeczoznawce. Chyba będe musiał tak zrobić, ale boje sie że mogę z saturnem przegrac, jest szansa że mi ekspertyze odrzucą, zawsze jest taka szansa. Nie wiem jaka jest przyczyna usterki. Konsola miałem blisko ścianki( choc nie w momencie zepsucia) wiec moze być to moja wina!? A nie chce stracic czasu i pieniedzy Ja równierz oddałem konsole w listopadzie 2008 Edytowane 19 stycznia 2009 przez leman Cytuj
gabi30 0 Opublikowano 20 stycznia 2009 Opublikowano 20 stycznia 2009 Widzę Leman,że mamy podobny problem z reklamacją. Ja w MM Ty w Saturnie. W moim przypadku czekam na odpowiedź MM , do którego wysłałam pismo przedprocesowe. Zobaczymy jak się ustosunkują. Jeśli po raz kolejny będzie odmowa składam pozew do sądu. Nie wiem czy wygram, ale prawo ewidentnie stoi po naszej stronie. Przecież ustawa nie składa się tylko z jednego artykułu 4. Zobaczymy jak się wypadki potoczą. W każdym razie będę na bieżąco informować o rozwoju wypadków. Może komuś się to przyda w tej nierównej walce o swoje prawa. Pozdrawiam gabi Cytuj
leman 2 Opublikowano 20 stycznia 2009 Opublikowano 20 stycznia 2009 Satur i Media Markt to jedna firma, więc maja te same procedury. Byłem dziś odebrac pleja, niech leży u mnie w domu:), no i musze go dac do tej ekspertyzy. Przy odbiorze plej pytałem sie czy jak pójde we własnym zakresie do ekspertyzy i odpowiedz od niego będzie pozytywna na moja korzyśc, to czy mi wymienia badz naprawia sprzet, powiedzieli że nie wiadomo, dopiero wtedy rozpatrza ponownie sprawe i daja nowa decyzje i nie musi byc to decyzja pozytywna, bo moga dac pleja do swojej ekspertyzy:/. czyli jednym słowem nic nie wiadomo. Chce pierw zadzwonic do eksperta który podali mi w inspekcji handlowej i tam przeprowadzic ta ekspertyze, wolałbym uniknoc sadu, bo tam trzeba troche kasy wydac i jeszcze dłużej czekać jak to nie da rady to najprawdopodobnie sie zdecyduje na sąd, ale to tez jeszcze nie jes pewne. Pytałem sie w szkole u siebie na prawie profesora, i powiedział ze to co pisze saturn jes legalne, to ja musze udowodnic że sprzet w momencie wydania był niezgodny z umowa. Dzwoniłem przed chwila w sprawie ekspertzy, i w sumie dowiedziałem sie bardziej nieciekawych informacji. kosztuje ona 150zł. i czeka sie na nia kolo tygodnia. Powiedział mi równiez że jesli mój towar działał 18 miesięcy, to prawdopodobnie usterka nie była juz w momencie wydania, tylko nastąpiła pózniej, wiec praktycznie nie ma sensu tego oddawać. Czyli w takim wypadku jest jeszcze cięzej, a ja jestem jeszcze mniej optymistycznie nastawiony;/. Wygląda mi ta sprawa na przegraną Cytuj
Lewis 18 Opublikowano 20 stycznia 2009 Opublikowano 20 stycznia 2009 Oczywiście że usterka nastąpiła póżniej, tylko problem polega na tym,że to słabość podzespolu doprowadziła do tej awarii, a nie twoje świadome lub nie działanie- i to ma wykazać lub nie ekspertyza. Skoro zawodnie działający element konsoli sprawił, iż nie spełnia ona celu w jakim została zakupiona, czyli nie można na niej grac przez 24 miesiące- wniosek IMHO nasówa sie jeden.Olej tą ekspertyzę, również profesora, który może z teorii jest biegły, ale ewidentnie nie zna dogłębnie tego zagadnienia o orzecznictwie nie wspominając( np zobacz treść listu jaki zamieściła kilka postów wyżej gabi). Masz wątpliwości, uderzaj do prawnika najlepiej z Federacji. Zapewniam że on pokieruje Cię skuteczniej. I to co najważniejsze zaoszczędzisz na kosztach i lipnej ekspertyzie. Oczywiście IMHO ps Sorry, ale widzę że trochę nie rozumiesz ideii tego przepisu,więc mała sugestia z mojej strony.W rozumieniu istoty ustawy, sprzedawca niejako gwarantuje Ci, iż towar zakupiony w jego sklepie będzie działał przez okres 24 miesięcy i ani dnia krócej.I taki dosłowny jest sens tej ustawy. Artykuł 4 o który toczy się spór konsumencki, wbrew pozorom nie jest jednoznaczny i wcale nie oznacza iż usterka wykryta tylko w okresie 6-ciu m jest podstawą uznania reklamacji.Jest jedyną "bronią" sprzedawcy, więc za każdym razem z niej korzystają. W większości przypadków wystarczy udowodnić że z konsoli korzystało się zgodnie z jej przeznaczeniem.I o ile nie występują przypadki ingerencji w hardware (co można stwierdzić po stanie plomb)lub awarie wynikłe ze złej jakości zasilania(przepięcia) sprzedawcy są raczej na straconej pozycji, nawet gdy usterka ujawniła się w 18 miesiącu. Cytuj
leman 2 Opublikowano 21 stycznia 2009 Opublikowano 21 stycznia 2009 Dzięki wielkie za każda pomoc Właśnie idę do federacji konsumentów, żeby poprowadzili sprawę w moim imieniu Jak będę coś wiedział więcej to napisze życzcie mi powodzenia:) Cytuj
a_di1 9 Opublikowano 26 stycznia 2009 Opublikowano 26 stycznia 2009 2 stycznia 2009r. oddałem moją PS3 do MM w Rybniku. Termin gwarancji minął w listopadzie 2008r. Do dzisiaj nie otrzymałem żadnej odpowiedzi. Co robić - czekać dalej interweniować? Jakieś sugestie. Status mojego zlecenia reklamacyjnego to: w realizacji. Cytuj
matt_s21 0 Opublikowano 26 stycznia 2009 Opublikowano 26 stycznia 2009 Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia. 2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia. 3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione. 4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia. Pismo do sklepu, że zgodnie z art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego uznali twoje zarzuty za uzasadnione i niech dają nową konsole albo kasę. Cytuj
artex 28 Opublikowano 26 stycznia 2009 Opublikowano 26 stycznia 2009 Cholera chyba pada mi BR w PS3 40Gb, podczas grania w fifę zamilkł komentator póżniej jak włączyłem pauzę nie dało się nic zrobić. Po ponownym włączeniu konsoli i odpaleniu gry wyświetlił się błąd 80010514 , jeszcze raz włączyłem konsole i zaczęło działać sprawdziłem parę gier i po ponownym rozegraniu meczu znowu komentator ucichł , włączyłem uncharted i to samo , zwiecha konsoli . Ten błąd to info że pada BR . konsola kupiona 10.01.2008 nie wiem czy mam jakieś szansę że naprawią mi za free , a jeszcze bardziej wymienią na nową. Jak będę oddawał to nie muszę oddawać HDD ? Cytuj
CoATI 1 051 Opublikowano 26 stycznia 2009 Opublikowano 26 stycznia 2009 (edytowane) 80010514 - Disc error detected. Retrying operation. soczewka moze byc brudna. mozesz potraktowac ja plytą czyszczaca... ale to tez moze samo w sobie uszkodzic laser xD ewentualnie sprezone powietrze hdd nie musisz oddawac - jest to napisane w instrukcji [ale w serwisie pewnie powiedza, ze musisz oddac :F .. mi tak powiedzieli, ale w koncu sam naprawielm konsole xD] Edytowane 26 stycznia 2009 przez Coati Cytuj
grzes_l 9 Opublikowano 26 stycznia 2009 Opublikowano 26 stycznia 2009 NIe musisz oddawac HD zgodnie z instrukcja. Tyle ze wtedy naprawa trwa dluzej, bo musza nowa konsole przeflashowac by udawala stara i HDD dzialal. NIestety slyszalem ze to olewaja i wkladajac dysk, ktory sobie zostawiles to i tak konsola go nie pozna... Cytuj
artex 28 Opublikowano 26 stycznia 2009 Opublikowano 26 stycznia 2009 Cholera chyba pada mi BR w PS3 40Gb, podczas grania w fifę zamilkł komentator póżniej jak włączyłem pauzę nie dało się nic zrobić. Po ponownym włączeniu konsoli i odpaleniu gry wyświetlił się błąd 80010514 , jeszcze raz włączyłem konsole i zaczęło działać sprawdziłem parę gier i po ponownym rozegraniu meczu znowu komentator ucichł , włączyłem uncharted i to samo , zwiecha konsoli . Ten błąd to info że pada BR . konsola kupiona 10.01.2008 nie wiem czy mam jakieś szansę że naprawią mi za free , a jeszcze bardziej wymienią na nową. Jak będę oddawał to nie muszę oddawać HDD ? No i nie wiem co mam zrobić bo teraz wszystko na razie gra, czy czekać aż padnie czy wież do serwisu Cytuj
ShtaS 174 Opublikowano 26 stycznia 2009 Opublikowano 26 stycznia 2009 Jak u Was jest z hałasem wydawanym przez konsolę? Naczytałem się dużo, że to bezszelestna maszyna, a tymczasem mój egzemplarz jak pochodzi kilka - kilkanaście minut to tak jakby przełączał się na wyższe obroty. Nie jest to bardzo, bardzo głośne, ale różnica jest zauważalna. Mój model to wersja z dyskiem 80GB. Też macie coś takiego? P.S. HIV w PE swego czasu pisał o metodzie na przedmuchanie wiatraków w PS3 (włączenie konsoli tylnim przyciskiem przy jednoczesnym trzymaniu Powera na przednim panelu), jednak w moim egzemplarzu ten sposób nie działa. Jest jakaś inna możliwość przeczyszczenia wiatraków? Cytuj
mikro 48 Opublikowano 26 stycznia 2009 Opublikowano 26 stycznia 2009 (edytowane) Spróbuj trzymać przycisk eject a nie power z przodu Edytowane 26 stycznia 2009 przez mikro Cytuj
tomaszz04 6 Opublikowano 26 stycznia 2009 Opublikowano 26 stycznia 2009 Konsola działa po jakimś czasie trochę głośniej ale i tak nie można tego nazwać hałasem (więc chyba z twoją konsolą wszystko jest ok) Przedmuchiwanie nie działa bo robisz je nie tak jak trzeba- trzeba wyłączyć konsole przyciskiem z tyłu obudowy następnie włączyć (oczywiście przełącznikiem z tyłu) trzymając przycisk eject Konsola powinna się wtedy "przedmuchać" i po całej operacji zapikać. Wtedy wystarczy jeszcze raz wyłączyć i włączyć konsole przełącznikiem z tyłu Spróbuj może konsola będzie chodzić ciszej (jeżeli jest już "stara" i naszło do niej kurzu) Cytuj
artex 28 Opublikowano 27 stycznia 2009 Opublikowano 27 stycznia 2009 Dziś oddałem konsole do MM i powołałem się na "niezgodność towaru z umową" ponieważ gwarancja skończyła mi się 10.01.2009 . O dziwo serwisant przyjął tą gwarancję i teraz czekam na efekty. Oby jak najkrócej. Cytuj
a_di1 9 Opublikowano 28 stycznia 2009 Opublikowano 28 stycznia 2009 Jak pisałem kilka postów wcześniej sprzęt oddałem 2.01.2009r. do MM, wczoraj około 18 zadzwonili, że można odebrać sprzęt lecz niestety nie naprawiony z uwagi na fakt, iż minęła gwarancja. Idę na wojnę z MM. Nie odpuszczę podobnie jak gabi30. BTW ze strony Sony to kpina z tą gwarancją. Cytuj
Lewis 18 Opublikowano 28 stycznia 2009 Opublikowano 28 stycznia 2009 Nie odbieraj konsoli, tylko uderzaj do najbliższego Rzeczniaka Konsumentów po pomoc prawną. Pozdr Cytuj
SM1 25 Opublikowano 28 stycznia 2009 Opublikowano 28 stycznia 2009 (edytowane) No i moja konsola właśnie pojechała do PRAM Warszawa ( data zakupu 22.03.2007) Po odpaleniu miga czerwona dioda zero reakcji – serwis pogwarancyjny…zobaczę ile będzie kosztowała mnie ta przyjemność hehe Zadzwoniłem do xbox serwis… nie wiem czy to był Juchy, ale tak czy siak uświadomił mi, że naprawa ps3(60gb) to nie jest kwestia ceny, ale przynajmniej mnie nakierował i zaoszczędziłem czasu na dzwonienie po różnych serwisach, które by tylko patrzyły się miesiącami na konsolę i czekały na cud W PRAM mam jasną sytuację – tydzień jak chłodzenie i laser, miesiąc jak płyta (Słowacja) …oby uwinęli się do 25.02;) cd... Już wiem, że dostane wyczyszczoną konsolę i w związku z tym mam pytanie: - czy zostaną mi trofea na profilu po zalogowaniu ( pomimo braku zapisu stanu gry?) - czy moja lista znajomków zostanie? Czy będę musiał od nowa wysyłać zaproszenia? Tyle materiału poszło się … Edytowane 28 stycznia 2009 przez SM1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.