Gość Kyo Opublikowano 18 czerwca 2009 Opublikowano 18 czerwca 2009 Tak też myślałem - thx za odp. - anyway więc lepiej żeby nie padały nam konsole Ciekawi mnie jak się serwery zachowają po flashowaniu - ale pewnie tak samo będzie. Cytuj
rkBrain 28 Opublikowano 18 czerwca 2009 Opublikowano 18 czerwca 2009 Bardzo się zawiodłem na Sony. PlayStation 3 miała być bez awaryjna. Był to główny powód, dla którego zrezygnowałem z Xboxa. Koniec końców muszę zwrócić Microsoftowi honor. Z tego co wyczytałem w tym temacie pozostaje mi: - serwisowanie u Sony (które nie wchodzi w grę bo jest cholernie drogie) - reklamacja u sprzedawcy z tyt. niezgodności z towarem Problem w tym, że to prawo jest idiotyczne bo co ma sprzedawca do tego. Dzwoniłem dzisiaj do ULTIMY i oczywiście zaczęli się wykręcać, że ta reklamacja jest uwzględniana pół roku od zakupu. Nie dziwie się im. Proszę o pomoc. Cytuj
SM1 25 Opublikowano 18 czerwca 2009 Opublikowano 18 czerwca 2009 http://playstationlifestyle.net/forums/showthread.php?t=2376 bierz opalarkę i do dzieła, parę osób na forum naprawiało w ten sposób co masz do stracenia? Cytuj
rkBrain 28 Opublikowano 18 czerwca 2009 Opublikowano 18 czerwca 2009 Przeczytałem ten temat dosyć dokładnie. Powinienem teraz złożyć reklamacje w ULTIMIE. Problem w tym, że jestem matematykiem i nie rozumiem tego. Kto ustanowił tak durne prawo. Co ma do tego wszystkie sprzedawca skoro sprzedaje produkty od osób trzecich. Cała odpowiedzialność powinna spaść na Sony ale oni to mają gdzieś bo po roku gwarancji nic nie można im zrobić. Nie mam do tego nerwów. Prawo jest prawem ale głupio jest kłócić się z ludźmi skoro w ogóle nie zawinili. Cytuj
wiedziu 0 Opublikowano 18 czerwca 2009 Opublikowano 18 czerwca 2009 niestety powtórka z rozrwyki,tymbardziej że konsola odpoczywała sobie 2 dni ,dzisiaj odpaliłem killzone,wybrałem serwer,zaczęła się wczytywać gra i znowu słyszę jak konsola próbuje doczytać płytę ale nie może wybrałem "quit game" usłyszałem 3 piknięcia i mam czarny obraz czyli wszystko to samo co wcześniej.Cholera no.... czy mam rozumieć że jednak to nie kurz i laser pada ? ktoś wie ile kosztuje naprawa? Cytuj
goggy 0 Opublikowano 18 czerwca 2009 Opublikowano 18 czerwca 2009 Niestety nie jest to takie proste. Zdaje sie, ze juz sflashowanie firmware powoduje, ze dysk jest traktowany jako obcy. Serwis musi konsole zresetowac do stanu sprzed naprawy. Ma do tego narzedzia - najlepiej jakby im przypomniec ze dysk ma wciaz pasowac. zgadza się przyznam ci racje serwis zwyczaj przywraca org. firmware problemem nie jest to ale to że dane na dysku są szyfrowane jest to po prostu zabezpieczenie. dobrze że jest możliwość ponownego ściągania gier ale tu też kontent może być maksymalnie aktywowany na 5 konsolach Cytuj
Gość donsterydo Opublikowano 18 czerwca 2009 Opublikowano 18 czerwca 2009 rkBrain: Wiadomo, że to nie wina Ultimy, ale prawo stoi po twojej stronie, oddaj im konsolę, a dalej niech oni dochodzą swoich praw od Sony, to już nie Twój problem. Oczywiście najlepiej, żebyś się pojawił w ich salonie z konsolą osobiście, bo na telefon to będą Ci w kółko powtarzać to samo, a na "żywo" perswazja działa inaczej. Idź/dzwoń do Rzecznika praw konsumenta, niech Ci wyda jakieś pisemko stwierdzające, że przysługuje Ci 2 lata gwarancji od sprzedawcy i dołącz to do konsoli, jak zobaczą, że się orientujesz w swoich prawach to może przestaną kręcić, a jak będą się upierać to naciskaj na Rzecznika praw konsumenta, żeby w twojej sprawie wytoczył powództwo do sądu. Nie zniechęcaj się bo nie masz innego wyjścia, nie będziesz bulił kilkuset złotych za naprawę w serwisie, a jak padł Ci laser to wymieniać na zamiennik nie ma co bo szybko padają. Nie ma co zwracać honoru MS, Juchy już ma pierwszego Jaspera na serwisie :-) Ale widać po tym temacie, że PS3 już coraz częściej się sypią, trochę jak bomba z opóźnionym zapłonem ;-) Grigori: Z tego co się orientuję to instytucja rękojmi nie istnieje już od jakiegoś czasu. Cytuj
Gość donsterydo Opublikowano 18 czerwca 2009 Opublikowano 18 czerwca 2009 Ja tylko tak w kwestii terminologicznej ;-) Cytuj
goggy 0 Opublikowano 18 czerwca 2009 Opublikowano 18 czerwca 2009 wygląda na to że YLOD to ps3 ROD który dopada najczęściej konsole 60GB Cytuj
estel 806 Opublikowano 18 czerwca 2009 Opublikowano 18 czerwca 2009 Jak się nazywa ten zamiennik? Cytuj
Gość donsterydo Opublikowano 18 czerwca 2009 Opublikowano 18 czerwca 2009 (edytowane) Nie pamiętam, ale wszystko to chińszczyzna. Są trzy rodzaje zamienników z tego co się orientuję, ceny od 150zł do 400zł. Juchy wymieniał te za 400zł, później przestał bo coś pisał, że potrafiły paść po 2ch tygodniach, teraz widzę wymiana wróciła od 300zł, ale widać dopiął swego i znalazł jakieś źródło oryginalnych laserów, bo napisał na stronie, że też wymienia, ale naprawa zaczyna się od 300zł a kończy w zależności od tego czy chcesz podróbkę czy oryginał. Tak czy siak koszty duże, dlatego jak ktoś się łapie na te dwa lata gwarancji sprzedawcy niech wali jak w ogień do sklepu gdzie kupił, a jak ktoś ma już po i mu laser padł to chyba najrozsądniej sprzedać na części i kupić nowe PS3 albo X360 i mieć 2/3 lata spokoju bez łaski i nerwów - ze "standardową" naprawą co półtora roku ;-) Edytowane 18 czerwca 2009 przez donsterydo Cytuj
ZakOnIck 22 Opublikowano 18 czerwca 2009 Opublikowano 18 czerwca 2009 Nie pamiętam, ale wszystko to chińszczyzna. Tak jak wcześniej pisałem ja wysłałem do Norbiego konsole na wymianę lasera, jak do niego dzwoniłem to powiedział mi że wymienia tylko na oryginalne podzespoły. Zresztą na stronie jego też tak napisane. Cytuj
Gość donsterydo Opublikowano 18 czerwca 2009 Opublikowano 18 czerwca 2009 (edytowane) Chodzi Ci o sklep Norbit.pl ? Jak tak to ja tam widzę, że naprawa dowolnego lasera stoi po 300zł... na 90% wymieniają na chińską podróbkę, bo za 300zł nie kupisz oryginalnego lasera BlueRay, tyle kosztuje chińszczyzna, wejdź na Allegro w dział PS3 i wpisz laser, wyskoczą Ci lasery z serii KES po 240-300zł - chińszczyzna, a w Norbicie niby zapłacisz 300zł za oryginalny laser z wymianą... Edytowane 18 czerwca 2009 przez donsterydo Cytuj
estel 806 Opublikowano 18 czerwca 2009 Opublikowano 18 czerwca 2009 @donsterydo Chodziło mi o to jak się nazywa nowy odpowiednik rękojmi ;P Cytuj
Gość donsterydo Opublikowano 18 czerwca 2009 Opublikowano 18 czerwca 2009 estel: Ha ha ha :-D Niezgodność towaru z umową - od 01.01.2003 Cytuj
ZakOnIck 22 Opublikowano 18 czerwca 2009 Opublikowano 18 czerwca 2009 Chodzi Ci o sklep Norbit.pl ? Jak tak to ja tam widzę, że naprawa dowolnego lasera stoi po 300zł... na 90% wymieniają na chińską podróbkę, bo za 300zł nie kupisz oryginalnego lasera BlueRay, tyle kosztuje chińszczyzna, wejdź na Allegro w dział PS3 i wpisz laser, wyskoczą Ci lasery z serii KES po 240-300zł - chińszczyzna, a w Norbicie niby zapłacisz 300zł za oryginalny laser z wymianą... tak chodzi mi o ten sklep, dlatego wcześniej tam zadzwoniłem to co jest na stronie jest nie aktualne. Dzwoniłem i rozmawiałem części są autoryzowane oryginalne wymiana lasera 450 zł Cytuj
MichAelis 5 618 Opublikowano 18 czerwca 2009 Opublikowano 18 czerwca 2009 wygląda na to że YLOD to ps3 ROD który dopada najczęściej konsole 60GB A one nie sa najmniej awaryjne? Cytuj
goggy 0 Opublikowano 18 czerwca 2009 Opublikowano 18 czerwca 2009 nie wiem ale jak spotkałem się z YLOD to zazwyczaj to były konsole 60GB ale nie jest to reguła. W swojej ps3 miałem tylko problem z napędem po prostu zdechł ale to już chyba standard w dzisiejszych czasach szkoda tylko że jeśli skończy się ci gwarancja to w przypadku BD nie mało pójdzie ci z kieszeni. Cytuj
rkBrain 28 Opublikowano 18 czerwca 2009 Opublikowano 18 czerwca 2009 (edytowane) Czy to ma ręce i nogi czy trzeba coś jeszcze poprawić. Pojawił się dodatkowy problem bo nie mam już joypadów ani gier dołączanych do zestawu. Czy w takim przypadku możliwa jest reklamacja samej konsoli? Co w takim razie przy zwrocie towaru? Cena dotyczyła całości zestawu. Z góry dzięki za wszelką pomoc. Wysłałem e-mial do Federacji Konsumentów. Może oni jeszcze coś podpowiedzą. EDIT: (zmieniłem treść reklamacji) Edytowane 29 czerwca 2009 przez rkBrain Cytuj
MichAelis 5 618 Opublikowano 19 czerwca 2009 Opublikowano 19 czerwca 2009 Wiem, ze juz bylo to poruszane wielokrotnie tutaj, no ale jest jeden problem. W ustawie wyraznie jest napisane ze trzeba udowodnic ze usterka wystepowala w momencie zakupu, no chyba ze reklamujesz to 6 miesiecy od datu kupna. Sprzedawca zawsze moze sie wykrecic tym ze wtedy usterki nie bylo. Cytuj
Kris77 434 Opublikowano 19 czerwca 2009 Opublikowano 19 czerwca 2009 Dlatego potrzebujesz opinii rzeczoznawcy że wada była, ale ujawniła się po jakimś czasie. Bez tego ani rusz. Cytuj
rkBrain 28 Opublikowano 19 czerwca 2009 Opublikowano 19 czerwca 2009 A konkretnie do kogo mam się z tym zwrócić? A czy nie jest oczywiste, że wada istniała od początku? Cytuj
Juchy 24 Opublikowano 19 czerwca 2009 Opublikowano 19 czerwca 2009 (edytowane) przeciez masz wyraznie w ustawie napisane do 6 miesiecy przyjmuje sie z gory ze wada byla w chwili wydania towaru a pozniej trzeba to udowadniac wiec czego nie rozumiesz jeszcze? opinie taka najlepiej uzyskac w serwisie Sony, ale to wtedy kiedy sprzedawca bedzie chcial tego udowadniania, przeciez moze uznac reklamacje bez tego, wiec czekac na odpowiedz od sprzedawcy... PS. twoje zadanie aby w terminie 14dni naprawili lub wymienili sa bezpodstawne 14 dni to maja do ustosunkowania sie do reklamacji, czyli do 14 dni maja dac odpowiedz co zrobia, a pozniej terminu nie ma zadnego okreslonego (tylko do rzeczy sezonowych, czyli np jakbys reklamowal narty to wiaodme jest ze uzywasz ich w zime wiec musza sie wyrobic w sezonie z naprawa czy wymiana, a tak to nie ma nic konkretnego) oczywiscie mozesz miec takie roszczenia a to czy zakaceptuja czy nie to juz inna sprawa i nawet jak nie to zgodnie z prawem maja taka mozliwosc... PS.2. na naprawe czy wymiane tej wersji nie masz co liczyc czyli z gory wiadome jest ze Twoje roszczenia moga sprowadzac sie tylko do oddania pieniedzy lub wymiany na inny model, ale z oddaniem pieniedzy za niekompletny towar tez moze byc problem bo szacowanie ile w takiej sytuacji moze kosztowac konsola jest dowolne, dla Ciebei mzoe to byc 2tys dla nich 100zl. w takiej sytuacji lepiej oddac caly kompletny...nie slyszalem nigdy by w ramach niezgodnosci towaru z umowa oddawalo sie tylko przez siebie wybrana rzecz, oddaje sie to co bylo przedmiotem zakupu w calosci... Edytowane 19 czerwca 2009 przez Juchy Cytuj
rkBrain 28 Opublikowano 19 czerwca 2009 Opublikowano 19 czerwca 2009 (edytowane) Właśnie nie zgadzało mi się te 14 dni. Dzięki Juchy. Teraz mam sesje na uczelni, więc nie mam zupełnie do tego głowy. W gorszym czasie nie mogła się zepsuć. Dawać im to pisemko już czy zmienić to żądanie naprawy lub wymiany? Może będą mieli na stanie jakiś model? Czy muszę im dawać twardy dysk i resztę rzeczy? Edytowane 19 czerwca 2009 przez rkBrain Cytuj
Juchy 24 Opublikowano 19 czerwca 2009 Opublikowano 19 czerwca 2009 (edytowane) na razie to ich spytaj co masz dostarczyc bo to przeciez im reklamujesz nie nam nie wspominaj ze czegos nie masz bo to pretekst by wlasnie tego od Ciebie zadac by bylo PS. nie ma cudow zeby ktos mial na stanie jeszcze nowe 60GB, jak mial to sprzedawal jak chodzily po te 2500zl. jedyna mozliwosc to jakby srodki zamienili, np kupili jakiegos uzywanca i wladowali caly sprawny srodek konsoli do Twojej obudowy, to jest dozwolone bo to by byla jako zwykla naprawa, a nowe jak Ci dadza to i gwarancja od nowa... ale co zrobia to juz ich sprawa i ich pomyslowosc Edytowane 19 czerwca 2009 przez Juchy Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.