Daffy 10 582 Opublikowano 1 września 2010 Opublikowano 1 września 2010 Juchy masakrujesz mnie czasem w tym temacie Autentycznie jesteś jedyną osobą w Polsce do której bez strachu bym wysłał konsolę na serwis. Choć mam nadzieję i milion razy odpukam w niemalowane, że moja ps3 jednak u Ciebie nigdy nie zagości Swoją drogą od początku mojej ps3(3 lata) co pewien czas ona tak cichuteńko strzela w środku jak jest włączona, na 99% jestem przekonany,że to nie plastik z obudowy a coś w środku. Wie ktoś może co to? Cytuj
Berion 207 Opublikowano 1 września 2010 Opublikowano 1 września 2010 Może wcale nie w środku? Niedociśnięty kabel zasilający. Ja tak miałem. ;] Cytuj
Juchy 24 Opublikowano 2 września 2010 Opublikowano 2 września 2010 niektóre zasilacze wydaja dziwne dzwieki na pewno pstrykaniem, pykaniem nie ma sie co przejmowac Cytuj
Berion 207 Opublikowano 7 września 2010 Opublikowano 7 września 2010 Dopóki nie przytrafi się YLOD to mnie też to średnio interesuje. Aby wgrać sobie fw blokujący JB używając JB trzeba być idiotą - ewentualnie z ciekawości do testów jak się ma np. Infectusa albo za dużo w portfelu. ;] I takie pytanie do Ciebie Juchy: czy reballing, ale prawdziwy (czyli że serwis naprawdę robi reballing, a nie opala suszarką ;])... załatwia sprawę na kolejne lata czy to tylko półśrodek? Cytuj
CoATI 1 051 Opublikowano 7 września 2010 Opublikowano 7 września 2010 w prawdziwych reballdingach stosuje sie raczej lut z dodatkiem olowiu wiec powinno to wystarczyc... na dlugo. Cytuj
Juchy 24 Opublikowano 7 września 2010 Opublikowano 7 września 2010 (edytowane) po pierwsze to nie znam nikogo kto robi reballing w PS3 ukladow CELL i RSX, bo trzebaby zrobic jak juz oba, problem jest samych ukladow ze maja doklejone plytki aluminiowe, glonie na cell jest tak doklejone ze bez zniszczenia ukladu chyba sie nie da tego zdjac, a to trzeba zrobic przed jakimkolwiek myśleniem o reballingu, czyli tak naprawde nie zrobisz nigdzie, a wszelkich oglaszajacych sie ze to robia olej, bo to calkowite wałki po drugie cena reballingu jakby juz byl mozliwy by musiala byc powyzej 500zl zeby to sie komus oplacalo robic, problem jest taki, ze z tych co by mogli tego dokonac wola robic laptopy, gdzie ich wartosc jest wieksza i ceny za naprawe moga sobie dawac odpowiednie do tego prostsze uklady do robienia... po trzecie luty olowiowe nie zalatwiaja zadnej awaryjnosci, to jest mit wymyslony w necie przez dzieci ktore teoretyzuja sobie bo nigdy na oczy ani reballngu nie widzieli ani nie zrobili i nie maja pojecia o czym piep... (a Ci co nawet sa w stanie to zrobic nawet tego nei przetestowali dobrze, a znajac podejscie do sprawy beda zawsze twierdzic ze to najlepsze bo z tego kase maja), glownie to jest tak powielane ze to super sposob na awaryjnosc przez klakierow ktorzy napedzaja sobie jeleni pozniej robiac takie reklamy w swoich serwisach ze to robia, czego oczywiscie nie robia, ale w tym biznesie nikt nie ma skrupolow z tego co widac do oszukiwania laikow bo i tak nikt im nic nie zrobi za te niepisanie bzdur...konsole po reballingu mozna dobrze potestowac na X360 gdzie awaryjnosc jest tam duza i jest pole do testowania spore, do tego uklady sa prostsze do reballingu co nie oznacza ze sam proces w tej konsoli jest prosty, bo tez kto to potrafi zrobic to na palacach jednej dloni w PL mozna wymienic, ale i tak tego nie robia bo z cena sie nie przebija skoro kazdy na allegro opis walnei ze robi reballing za 100zl co jest pewna brednia i w wyniku tego nie ma szans przebic sie z prawdziwym reballingiem i cena, ale jak juz wspominalem to jest mit bezawaryjnosci, X0 przychodza po reballingu z lutami olowianymi do naprawy normalnie (kiedys tez to preferowalem i tez myslalem ze to sposob na bezawaryjnosc, po roku czar prysnal i juz sam klientom nie proponuje tak drogich opcji ktore sa obluda), patrzac na to ogolnie to awaryjnosc jest ta sama, przychodzily po 2 tyg. po meisiacu, itd., wszystko twki w plycie glownej i laminacie plyty i deformacji jej przy nagrzewaniu, jak jest duza to nie ma znaczenia jakie luty, popekaja wczesniej czy pozniej, a ze to jest losowe i zadnej prawidlowosci nie ma to ogolnie czy zrobisz reflow istniejacych lutow czy reballing nawet ze zmiana kulek na olowiowe to i tak prawdopodobienstwo wystapienia pekniecia lutow jest podobne w X0 to sprawa prosta, kupno jaspera i zadne cudowne reballingi, niestety w PS3 nie wiem, czy wersja np SLIM jest mniej narazona na awarie lutow niz te co zazwyczaj padaja 60 i 40GB, z konsolami SOny do konca nic nie wiadomo, trzeba czekac na poknczenie sie gwarancji i jakis rok po tym dopiero wychodzi prawdziwa awaryjnosc tego, ale niestety w PS3 sa inne awarie na ktore nie jestes w stanie nic poradzic i co najgorsze ostatnio bardzo czesto wystepujace, i co dziwne wystepuja zazwyczaj w wersjach 80GB i SLIM (w 60GB jak i 40GB osobiscie nie spotkalem w tym co przychodzi do mnie, czyli czerowny ekran smierci ktory zalatwia jedna z kosci nand i konsola jest do wymiany bez mozliwosci naprawy...czyli w PS3 nie mam CI co polecic abys mial najwieksza pewnosc bezawaryjnosci...osobiscie wole 60GB bo nawet jak padnie to czy to laser czy luty jestem w stanie sobie ja naprawic, a z uwagi na to iz nie odnotowalem w tej wersji czerwonego ekranu smierci tego sie trzymam, za 80GB i slima juz podziekuje, za duzo tego wymieniam z czerownym... Edytowane 7 września 2010 przez Juchy Cytuj
Gość Kyo Opublikowano 7 września 2010 Opublikowano 7 września 2010 A czy przypadkiem w 80tkach i Slimach RSOD (czerwony ekran) nie jest to jakoś powiązane że zmniejszyli w nich ilość ilość pamięci Flash czy tam NAND czy jakkolwiek się to nazywa z 512MB do 128MB ? Cytuj
Juchy 24 Opublikowano 7 września 2010 Opublikowano 7 września 2010 raczej jak juz to fakt zastosowania innych kosci, i one lapia bady czesciej, ale tez mozna do tego inaczej podejsc: jak mniejsza kosc to wieksze wypelnienie, czyli jesli kosc jest wypelniona np w 90% danymi to w kazdym obszarze gdzie sie pojawi bad na tym 90% kosci jest zonk, a jak poprzednie kosci byly zapelnione np w 20% bo byly znacznie wieksze to tylko w tym obszarze pojawienie sie bada daje zonka wiec jest mniejsze prawdopodobieństwo w tych co maja wieksza kosc... Cytuj
CoATI 1 051 Opublikowano 7 września 2010 Opublikowano 7 września 2010 jak to dobrze, ze mamy Juchy'ego na forum xD przynajmniej sie człowiek czegos uczy/koryguje swoja błędną wiedze ;] Cytuj
Gość Kyo Opublikowano 7 września 2010 Opublikowano 7 września 2010 No o reballingu Juchy już raz pisał że nie zna nikogo kto to robi - post z marca tego roku :] Ale co racja to racja - fajnie się dowiedzieć nowych rzeczy . Cytuj
Berion 207 Opublikowano 7 września 2010 Opublikowano 7 września 2010 @Juchy No to załamałeś mnie teraz. ;/ Jednak czegoś tutaj nie rozumiem. Dotychczas sądziłem, że jedyna przyczyna YLOD to odklejanie się kulek na BGA (z powodu małej zawartości ołowiu) - czyli jak większość. Tym bardziej mnie to utwierdziło w przekonaniu, bo obecnie w laptopach wraca się do FPGA gdzie takich problemów już nie ma. Ty zaś piszesz, że to nie tylko wyżej wspomniana kwestia, ale i laminat który pęka (a co z wykrzywianiem mobo, które powoduje pękanie lutów, ścieżek itd.). A więc z tego wnioskuję, że dzieje się to na powierzchni całej płyty, a nie tylko tej szczególnie narażonej na wysokie temperatury (czyli nie tylko CPU/GPU). Co do czerwonego ekranu: NAND się odkleja czy to kwestia bad blocków (przy każdym upd, kość jest formatowana więc bad blocki odznaczane)? Cytuj
Juchy 24 Opublikowano 7 września 2010 Opublikowano 7 września 2010 (edytowane) laminat peka? nie laminat tylko polaczenia pod ukladami BGA laminat to sie deformuje, w zwiazku z rozszezalnoscia cieplna materialow, czyli zwieksza swoja objetosc i przy plaskich powierzchniach dochodzi do wybrzuszania sie, najwieksze deformacje to tam gdzie najwieksze skupisko sciezek miedzianych bo to glownie chodzi o rozszezalnosc cieplna metali, luty nie wytrzymuja przy duzych powierzchniowo ukladach BGA bo im wiekszy uklad tym na krawedziach wieksze sily panuja, temperatura ma znaczenie jak i jakosc lutow, ale to jest efekt zlozony, praktyka pokazuje ze wyeliminowanie niekorzystnych warunku mozliwych do wykonania (laminatu plyty sie nie zmeini a to jest klucz do sukcesu) nie wplywa znaczaco na sama awaryjnosc, niestety... nand nie jest ani duzy ani nie jest BGA, nic sie nie odkleja, bady, najwyrazniej PS3 nie ma zadnego systemu by omijac bady, tak jak to robi X0... ps. dla Ciebie najkorzystniejsze i tak jest jakis SLIM, bo bedziesz mial gware SONY jakby padla, 60 i inne starsze bez gwary zawsze laser mzoe pasc a to jeszcze lepiej daje po kieszeni niz luty.... jak to dobrze, ze mamy Juchy'ego na forum xD przynajmniej sie człowiek czegos uczy/koryguje swoja błędną wiedze ;] tu raczej chodzi o to ze prawdziwi serwisanci siedza cicho i robia swoje, Ci co zabieraja glos to najczesciej specjalisci co jedyna ich wiedza to z yutube i powielaja (pipi)y, nikt tego nie koryguje bo sie to nie przebije, nawet podstawowe informacje nie mozna wyprostowac, np. 3 diody to caly czas jest opowiadane ze to przegrzanie konsoli, a przegrznie X0 to 2 diody i mozna pisac a i tak grochem o sciane... Edytowane 7 września 2010 przez Juchy Cytuj
Berion 207 Opublikowano 7 września 2010 Opublikowano 7 września 2010 No, to teraz jasna sprawa. Wniosek jest taki, że ten szmelc prędzej czy później padnie i nie ma szans na powrót do exploiowalnego fw. Dlatego pytałem o ewentualny reballing. Mam CECH0L04 i póki co wszystko działa (jedynie napęd zaczyna "świerszczyć" (albo łożysko dysku...)). Cytuj
Juchy 24 Opublikowano 7 września 2010 Opublikowano 7 września 2010 (edytowane) hdd swierszcza, tez mnie to wk. w 2,5", raczej przypadlosc niektorych modeli niz jakakolwiek awaria, lozyska tez nie ma mozliwosci by takie odglosy nieregularne wydawaly, jak jest problem lozyska to buczenie... PS. masz konsole, dziala, to nie ma co kombinowac, kombinowaniem mozna przekombinować Edytowane 7 września 2010 przez Juchy Cytuj
Berion 207 Opublikowano 8 września 2010 Opublikowano 8 września 2010 Nie kombinuję, martwię się jeno tylko. ;] Akurat awaria dysku to jeszcze nie tragedia. Cytuj
kijek 3 Opublikowano 9 września 2010 Opublikowano 9 września 2010 Witam, parę dni temu YLOD mojej PS3ki, a że jeszcze zostało mi parę dni wakacji chcę ją szybko naprawić. Jaki jest dobry, pewny i TANI serwis, który bezproblemu i szybko przywróci konsolę do działania(najlepiej Kraków, ale może być inny) Dzięki!!! Cytuj
MajinBroda 0 Opublikowano 9 września 2010 Opublikowano 9 września 2010 Witam, parę dni temu YLOD mojej PS3ki, a że jeszcze zostało mi parę dni wakacji chcę ją szybko naprawić. Jaki jest dobry, pewny i TANI serwis, który bezproblemu i szybko przywróci konsolę do działania(najlepiej Kraków, ale może być inny) Dzięki!!! Patrz wyżej Sam będę niebawem ponownie do Juchego oddawał, tylko dysk na backup muszę odrazu podesłać ;P Cytuj
adi 189 Opublikowano 11 września 2010 Opublikowano 11 września 2010 Czy Fat 80 GB ma rzeczywiscie mniejszą awaryjnoś od 60 i 40 ? Przymierzam sie własnie do kupna i nie wiem, czy kupi fata 80 , czy dołozyc do slimki. Miałem juz kiedyś fata 80 przez rok i nic się nie działo niepokojacego-byc może za krótki okres by cos powiedziec na temat jego awaryjnosci. Cytuj
Square 8 609 Opublikowano 11 września 2010 Opublikowano 11 września 2010 Nie dawno skończył się okres dwuletni dla osiemdziesiątek, a z tego co pamiętam to w tym temacie nie było za dużo postów odnośnie ich awaryjności, więc możemy założyć że jest mniejsza. Jak cena jest atrakcyjna to można się zastanawiać nad fatem, w innym przypadku lepiej wziąść slima, chociaż z ich awaryjnością też nic nie wiadomo. Cytuj
Wieslaw 2 360 Opublikowano 12 września 2010 Opublikowano 12 września 2010 (edytowane) Wczoraj ostatecznie moje PS3 fat 60 padło. 9 miesięcy po naprawie YLODa u Juchego, najpierw od miesiąca zaczęła się konsola wyłączać raz na kilka dni, a teraz to już regularny YLOD. Kupiłam już slima dzisiaj i teraz trzeba fata sprzedać na części na alledrogo. W środku została mi płytka z koncertem Pink Floyd - Pulse. Dużo jest roboty, żeby wyjąć płytkę z tego szrotu? EDIT: dobra, nie było pytania, filmów dużo na YT EDIT2: otwieram konsolę i widzę, że u Juchego nie bawią się w skręcanie konsoli po naprawie przy użyciu wszystkich śrub -_- Edytowane 12 września 2010 przez Wieslawa Cytuj
Juchy 24 Opublikowano 12 września 2010 Opublikowano 12 września 2010 uwazaj na naped, dobrze go złóż i dobrze sprawdz czy nic nie wypadlo, sprezynki sa naprawde niewielkie, a bez tego caly naped unieruchomiony... najlepiej wyjmowac podpinajac po prostu do innej konsoli naped, ale jak masz ta jedna to trzeba rozebrac ps. kabelek taki cienki od gornej pokrywki plastikowej napedu tez trzeba uwazac, czesto przychodza te kabelki pourywane bo to ceizki wychodzi ta wtyczka mala... tez pamietaj ze jak na czesci sprzedaz to elektonika napedu jest integralna czescia plyty glownej i tego nie mzoesz rozczlonkowac... jakby bylo mozna to bym zadnych srub nie skrecal im mniej tym lepiej, plyta ma swobodnie pracowac, jak i mniej trzaskow plastiku przy pracy, wkreca sie niezbedne, najwazniejsze tak naprawde to te od radiatora, reszta po to by nie lataly podzespoly i konsola stanowila jedna calosc... 1 Cytuj
mikro 48 Opublikowano 13 września 2010 Opublikowano 13 września 2010 (edytowane) Dzisiaj odpalałem konsole z płytą w środku. Wyjąłem ją normalnie naciskająć 'eject'. Chciałem włożyć inną grę ale konsola nie chciała jej połknąć. Jaka tego przyczyna? Da rade to samemu naprawić? Gwarancji już nie mam. Moja konsola to FAT 40gb edit: przed chwilą włożyłem płytę do połowy i wyłączyłem konsole. Przy wyłączaniu zassało płyte i konsola ją normalnie odczytywała. Spróbowałem kolejny raz - płytę wciągnęło ale konsola jej nie czytała. Czyli 'motor' działa bo wsuwa i wysuwa płytę ale tylko przy włączaniu/wyłączaniu konsoli. edit2: mój przypadek wygląda dokładnie tak samo: Tyle, że on sam nie wie co zrobił, żeby podziałało. No cóż.. spróbuję rozkręcić konsolę, a w między czasie jakby ktoś miał jakiś pomysł, proszę pisać. Edytowane 13 września 2010 przez mikro Cytuj
Juchy 24 Opublikowano 13 września 2010 Opublikowano 13 września 2010 (edytowane) najprawdopodobniej problem z czujnikiem wykrywania plyty w napedzie, to to co koles puka na filmiku na poczatku, mala zielona plyta przykrecona 1 srubka na gorze, ale to rozne sa napedy i roznie to realizowane, w 2 soczewkowym nie masz tego w taki sposob, wiec wazne co Ty masz za naped i wtedy szukac przyczyny, bez rozebrania sie nie obejdzie ale znow ze nie czyta plyty jak juz wciagnal to tez nie ma zwiazku z czujnikiem, skoro wciagnal to juz zalapal czujnik Edytowane 13 września 2010 przez Juchy 1 Cytuj
mikro 48 Opublikowano 13 września 2010 Opublikowano 13 września 2010 No więc rozkręciłem, pooglądałem od środka. Wszystkie plastiki, śrubki itp wyglądały jakby były na swoim miejscu, więc skręciłem go z powrotem. Na szczęście zaczęło działać mimo, że nić właściwie nie ruszyłem . No nic.. ważne że działa. Dzięki za rady Cytuj
Snake_PL 1 Opublikowano 14 września 2010 Opublikowano 14 września 2010 Witam, dzisiaj mi moja PS3 dostała YLOD'a i pytanie odnoście serwisów: czy najbardziej opłaca się u Juchego oddać konsole względem innych serwirów? Jak długo trwają naprawy takiej usterki? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.