wiedziu 0 Opublikowano 19 czerwca 2009 Opublikowano 19 czerwca 2009 PS.2. na naprawe czy wymiane tej wersji nie masz co liczyc czyli z gory wiadome jest ze Twoje roszczenia moga sprowadzac sie tylko do oddania pieniedzy lub wymiany na inny model, ale z oddaniem pieniedzy za niekompletny towar tez moze byc problem bo szacowanie ile w takiej sytuacji moze kosztowac konsola jest dowolne, dla Ciebei mzoe to byc 2tys dla nich 100zl. w takiej sytuacji lepiej oddac caly kompletny...nie slyszalem nigdy by w ramach niezgodnosci towaru z umowa oddawalo sie tylko przez siebie wybrana rzecz, oddaje sie to co bylo przedmiotem zakupu w calosci... Chodzi o PS3 60GB? Bzdura! Mają ich pełno na magazynie w Słowacji których już nie sprzedają i właśnie służą na "wymianę".Dowiedziałem się tego od Norbita i w salonie SONY bo sam panikowałem że nie będzie wstecznej kompatybilności. Cytuj
rkBrain 28 Opublikowano 19 czerwca 2009 Opublikowano 19 czerwca 2009 (edytowane) W tej chwili czuję się jak Obeliks w urzędzie z "12 prac Asteriksa". Wcześniej zwariuje niż to załatwię. Na te zestawy też jest jakiś przepis chyba. Całego kompletu nie oddam bo nie mam. Musiałbym kupić ponownie 2 joypady i 2 gry po to, żeby zareklamować cały zakupiony towar? Chyba powariowali. To co napisać. Nie mogę żądać ani zwrotu pieniędzy bo nie posiadam wszystkich przedmiotów wchodzących w skład zestawu, ani wymiany lub naprawy bo nie ma już na rynku tego modelu. Śmieszne. "na razie to ich spytaj co masz dostarczyc bo to przeciez im reklamujesz nie nam" Na razie nie mogę spytać bo muszę się wcześniej przygotować. Wystarczy, że zażądają zwrotu całego zestawu i na tym się wszystko zakończy. Edytowane 19 czerwca 2009 przez rkBrain Cytuj
Incognitos 2 Opublikowano 19 czerwca 2009 Opublikowano 19 czerwca 2009 (edytowane) W ustawie nie ma słowa o rzeczoznawcy! - to kolejny bezprawny wymysł sprzedawców. Jeszcze mało im kar. Poproś w mailu do federacji żeby przesłali Ci pismo, które złożysz sprzedawcy, nic nie muszisz udowadniać - konsola nie działa - czyli nie można jej wykorzystać do cełów do jakich była przeznaczona - Art. 4 ust. 3, gdyby się zepsuła do 6 miesięcy to po prostu domniemywa się, że usterka istaniała w cwhili wydania (Art.4 ust. 1) i tyle, jeżeli się zepsuła po tym czasie to po prostu nie istniałą w chwili wydania ale nadal odpowedzialność jest 24 miesiące. Jeżeli po złożeniu reklamacji dostaniesz odpowiedź od sprzedawcy, że coś nie halo to znowu przesyłasz to do federacji i ci powiedzą czy sklep wali w (pipi)a czy nie i co zrobić. PS: Nie zauważyłem wczesniej - dobre pismo tu zamieściłeś ja z federacji składałem takie samo. Złóż je (muszą je przyjąć - nie zważaj na ich pierdzenie w razie czego) i czekaj 14 dni na odpowiedź. Aha tylko w piśmie masz 14 dni na usunięcie usterki, a mają 14 dni na odpowedź, a nie na usunięcie usterki - Art. 8 ust.3 Edytowane 19 czerwca 2009 przez Incognitos Cytuj
diolek 43 Opublikowano 19 czerwca 2009 Opublikowano 19 czerwca 2009 dziwne bo ja mam w przszlym tygodniu odebrac moja 60gb ps3 z naprawy w ramach rekojmi. bez problemow przyjeli ,niemusialem dawac nic na pismie ,oczywiscie w empiku.w przslym tygodniu zdam relacje jak sprawa sie zakonczyla. Cytuj
rkBrain 28 Opublikowano 19 czerwca 2009 Opublikowano 19 czerwca 2009 (edytowane) Incognitos: A czy iść od razu z całym sprzętem do nich czy wystarczy same pismo? Czy dopiero po odpowiedzi im dać sprzęt? A co w sprawie tego niekompletnego zestawu? Wspominać o tym czy usunąć? Na razie czekam na email z federacji konsumentów w sprawie tego zestawu> Edytowane 19 czerwca 2009 przez rkBrain Cytuj
Incognitos 2 Opublikowano 19 czerwca 2009 Opublikowano 19 czerwca 2009 Musisz od razu ze sprzętem. Co do tego drugiego to nie mam pojęcia. Musiałbyć napisać do federacji. PS. Wszystko się ich pytaj mailowo - naprawdę potrafią poprowadzić sprawę i odpisują w ciągu 3-5 dni zawsze. Diolek I tak powinno być zawsze ale UWAGA ... jeżeli np. złożysz towar z reklamacją gwarancyjną (zazwyczaj mniejsze prawa kosumenckie) to potem nie można już zmienić na reklamację u sprzedawcy, co nieraz może być bardzo istotne (np. ustawa daje możliwość zwrotu pieniędzy za towar). Cytuj
Gość donsterydo Opublikowano 19 czerwca 2009 Opublikowano 19 czerwca 2009 diolek: Bo to zależy od sklepu i jego polityki. Takiemu molochowi jak Empik pewnie nie opłaca się wykręcać bo zarabiają w przeważającej większości na towarach, których praktycznie się nigdy nie reklamuje i dlatego jak raz na jakiś czas ktoś im zareklamuje jakiś sprzęt elektroniczny to nie robią nikomu łaski. Cytuj
des3 1 Opublikowano 19 czerwca 2009 Opublikowano 19 czerwca 2009 Wczoraj padła mi Ps3 (laser) oczywiście po gwarancji jutro udaję się do poznańskiego Mega Avansu w tej sprawie. Generalnie wszystko powinno przebiegać tak jak pisał pare postów wcześniej rkBrain (podstawa reklamacji będzie niezgodność towaru z umową. Napisze co ciekawego powiedzą mi ludki w sklepie. Swoja drogą polecam stronkę http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=139 jeśli jej nie znacie. 3majcie kciuki masa gier leży u mnie na półce a laser DEAD Cytuj
Juchy 24 Opublikowano 19 czerwca 2009 Opublikowano 19 czerwca 2009 (edytowane) PS.2. Chodzi o PS3 60GB? Bzdura! Mają ich pełno na magazynie w Słowacji których już nie sprzedają i właśnie służą na "wymianę".Dowiedziałem się tego od Norbita i w salonie SONY bo sam panikowałem że nie będzie wstecznej kompatybilności. Twoja tym bardziej BZDURA bo na forum sa dowody ze tak nie jest a co ma magazyn na slowacji sony wspolnego ze sklepem X gdzie konsola jest poza gwarancja producenta? sklep X pojedzie na slowacje i sprzedadza mu taka konsole czy jak, bo nie kumam Twojego myslenia w tej sprawie o ktorej jest dyskusja... po za tym na forum w tym temacie sa wpisy gdzie konsole padly po gwarancji i zostala wyslana do SONY serwisu i serwis rozlozyl rece ze nic nie moze zrobic, nawet zadnej wymiany nie zaproponowal (mowa o 60GB)... wiele jest tez wpisow ze w ramach gwarancji wymienili 60GB na nowsze bez kompatybilnosci wiec to co usluszales a rzeczywistosc to dwie rozne rzeczy, na pewno Twoje slowa nikomu nie zagwarnatuja ze im SONY 60GB wymeinia na taka sama 60GB, chyba ze sie myle to zagwarantuj tym co nie mogli takich rzeczy uzyskac skoro jestes tak bezwzglednie wpatrzony w to co uslyszales... Edytowane 19 czerwca 2009 przez Juchy Cytuj
XM. 11 045 Opublikowano 20 czerwca 2009 Opublikowano 20 czerwca 2009 No i super! 60GB ze starter packu poszla sie je.bac! Yellow light of dead ... Gwarancji brak tak wiec ch.uj ... chyba sie zrzuce z mostu (((((( Cytuj
Daffy 10 645 Opublikowano 20 czerwca 2009 Opublikowano 20 czerwca 2009 kiedyś na PS3site przeczytałem,że od softu 2.76 drastycznie wzrosła liczba YLOD ale to bagatelizowałem.teraz widzę,że jednak coś z tym jest-w ostatnim czasie bardzo dużo konsol na to umiera. Cytuj
Ilona1973 6 Opublikowano 20 czerwca 2009 Opublikowano 20 czerwca 2009 Ja mam wrażenie że wcześniej więcej konsol padało. Odpukać,nasza trzecia już z kolei czarnula śmiga jak trzeba. Tyle że dwie wcześniejsze zaliczyły zgon na gwarancji. Cytuj
rkBrain 28 Opublikowano 20 czerwca 2009 Opublikowano 20 czerwca 2009 (edytowane) No i super! 60GB ze starter packu poszla sie je.bac! Yellow light of dead ... Gwarancji brak tak wiec ch.uj ... chyba sie zrzuce z mostu (((((( Niezły wysyp zgonów mamy w czerwcu. Widzę, że masz podobne podejście do mnie. Nie można jednak się poddawać. Ja czekam jeszcze na odpowiedź federacji konsumentów. Chyba wizja Sony i Microsoftu za bardzo wybiegła w przyszłość. Awaryjność PlayStation jest nieakceptowalna. To, że niektórzy użytkownicy Xboxa mieli ośmiokrotnie serwisowaną konsolę nie stawia Sony w lepszym świetle. Edytowane 20 czerwca 2009 przez rkBrain Cytuj
XM. 11 045 Opublikowano 20 czerwca 2009 Opublikowano 20 czerwca 2009 (edytowane) W poniedzialek jade do Sony do Wawy pogadac z nimi co i jak , konsole kupilem w listopadzie 2k7 w Mad Games (Starter Pack). Sam juz nie wiem w sumie od czego zaczac , musze caly ten temat "przeleciec" co by sie wiecej dowiedziec. Najgorsze jest to ,ze w srodku jest plyta RE5 i o ile wiem nie da sie bez rozbierania konsoli jej wyjac ,tak? To w takim razie prze****ne bo ja nie bede sie w takie go/wno bawil bo sie nie znam na tym i jestem po prostu za lewy na to. Jak oddam to do Sony to Oni to normalnie naprawiaja czy nie? Duzo sobie zazycza? Ale porazka , pierwszy dzien waksow i taki suprise... Edytowane 20 czerwca 2009 przez XM16E1 Cytuj
Gość donsterydo Opublikowano 20 czerwca 2009 Opublikowano 20 czerwca 2009 To raczej nie zależy od softu, po prostu PS3 później wyszło niż X360 i po czasie wychodzi zmęczenie materiału. To że się PS3 psują nie jest problemem, bo każdy mocno eksploatowany sprzęt ma większe ryzyko zużycia i nie ma w tym nic dziwnego, wiara w bezawaryjność PS3 to zwykła naiwność, problemem są wysokie koszty naprawy pogwarancyjnej, 400-500zł za sam laser, w X360 za 150-200zł cały napęd się wymieni. Tu jest pies pogrzebany. Cytuj
Mustang 1 777 Opublikowano 20 czerwca 2009 Opublikowano 20 czerwca 2009 (edytowane) Na PS3 wysuwanie płyty nie działa zawsze kiedy konsola jest podpięta do prądu? Edytowane 20 czerwca 2009 przez Wampis Cytuj
Juchy 24 Opublikowano 20 czerwca 2009 Opublikowano 20 czerwca 2009 nie dziala, wazne jest jaka jest usterka, ale przy YLOD czy RLOD to zazwyczaj konsola martwa jak trup, wlaczyc sie ja niby daje proba wlozenia plyty ale za chwile zimna jak trup, widocznie odcina calkowicie zasilanie a w tym typie napedu nie ma mowy o mechanicznym awaryjnym wyciaganiu plyty jak to jest w napedach z tacka... Cytuj
hivonzooo 12 Opublikowano 20 czerwca 2009 Opublikowano 20 czerwca 2009 Witam, moja konsola ostatnio poleciała do serwisu Sony (powód - głośna praca wentylatorów). Wróciła z serwisu, widać lekką poprawę (tzn. przez dłuższy czas chodzi cicho) lecz nadal występuje ten sam problem. Zauważyłem przy tym, że konsola pracuje cicho w godzinach porannych, kiedy jest chłodniej w pokoju, a głośno pod wieczór, kiedy jest trochę duszno. I tu moje pytanie - czy to jest normalne zachowanie konsoli? Proszę o odpowiedź! Cytuj
hivonzooo 12 Opublikowano 20 czerwca 2009 Opublikowano 20 czerwca 2009 Dzięki za odpowiedź. Dokładnie chodzi mi o to, że pracuje niemalże jak Fan Test. Dużo jest filmików na youtube z identycznym problemem. PS. Zaciekawiłeś mnie z tym, że mam gwarancję od nowa na rok... czy to prawda? Konsola była odnawiana. Po za tym, że mną wiąże się ciekawy przypadek, a mianowicie - oddałem konsolę do naprawy 10 dni po upłynięciu gwarancji. Lecz, całe szczęście, Sony się zgodziło na naprawę gwarancyjna. Cytuj
Daffy 10 645 Opublikowano 20 czerwca 2009 Opublikowano 20 czerwca 2009 (edytowane) co do wentylatorów - PS3 podobnie jak np laptop ma kilka prędkości pracy wentylatora oraz czujnik temperatury.I wiążą się z tym następujące zdarzenia: -masz chłodno w pokoju,konsola ma dużo przestrzeni,jest odpowiednia wentylacja,konsola nie jest obciążona pracą=temperatura we wnętrzu konsoli niska,wentylatory chodzą na wolnych obrotach czyli konsola chodzi cicho -masz ciepło i duszno w pokoju,a PS3 schowane jest gdzieś w ciasnej szafce,dodatkowo grasz w grę=temperatura w konsoli wysoka,system schładza konsolę zwiększając obroty wentylatora przez co ps3 chodzi głośniej Uprzedzając pytanie-każdemu PS3 po włączeniu z czasem zwiększają się obroty wentylatora,od w.w. czynników zależy na jak głośne...no i oczywiście należy pamiętać,że hałas dla wielu jest inaczej interpretowany. Co do wymiany konsoli na nowej i nowej gwarancji-wręcz jestem pewien,że wielu osobom na forum wymienili PS3 na nowe i nie liczyli na nowo gwary Edytowane 20 czerwca 2009 przez Ficuś Cytuj
Juchy 24 Opublikowano 20 czerwca 2009 Opublikowano 20 czerwca 2009 miesza Ci sie jednak GRIGORI w tej glowie bo to opisuja wymiane w serwisie Sony a nie u sprzedawcy a to dwie calkiem inne sprawy... Wymienili w serwisie w Sony czyli u producenta w ramach gwarancji? nie ma zadnego przedluzania gwarancji wymieniliby u sprzedawcy na nowa, powinni dostac od nowa gware (ale tu jest haczyk, oddajesz i czekasz na naprawe, pozniej niby Ci oddaja naprawiona a Ty stwierdzasz ze to nowa bo obudowa inna i tu sprzedawca zazwyczaj ma wolne pole, moze powiedziec ze np. wymienili obudowe bo miala wade i dla tego nowa ale kosnola to ta sama i co mu zrobisz? jak nie wyciagnal przy Tobie nwoej konsoli czy nie dal Ci calego nowego zestawu przy Tobie to...) Cytuj
hivonzooo 12 Opublikowano 20 czerwca 2009 Opublikowano 20 czerwca 2009 A pomoże mi ktoś w moim problemie? Cytuj
Ken Marinaris 374 Opublikowano 20 czerwca 2009 Opublikowano 20 czerwca 2009 Ale nic nie zrobisz. Moja po 20/30 minutach graniach wskakuje na wyzsze obroty. W pokoju jest duszno raczej,konsola stoi blisko TV(sam TV wydziela sporo ciepla) Probowalem,rozkrecalem,czyscilem-to samo. Moze lepsza pasta na procesorze obnizylaby temp. o pare stopni i wiatrak by zwolnil. Problem w tym,ze nie wiem dokladnie jak paste nalozyc,jak ilosc,etc(jedni mowia zeby rozprowadzic rownomiernie po calym prcku i docisnac,inni,ze w taki sposob robia sie pecherzyki powietrza i pasta niedokladnie przylega i nalezy jedynie nalozyc mala ilosc pasty,po czym docisnac a ona sama sie z czasem rozprowadzi(?)) Tak czy siak,zadnych dodatkowych wentylatorow nie wtykam,ponoc bardziej szkodza niz pomagaja. Cytuj
Daffy 10 645 Opublikowano 20 czerwca 2009 Opublikowano 20 czerwca 2009 A pomoże mi ktoś w moim problemie? piszę jeszcze raz co do wentylatorów - PS3 podobnie jak np laptop ma kilka prędkości pracy wentylatora oraz czujnik temperatury.I wiążą się z tym następujące zdarzenia: -masz chłodno w pokoju,konsola ma dużo przestrzeni,jest odpowiednia wentylacja,konsola nie jest obciążona pracą=temperatura we wnętrzu konsoli niska,wentylatory chodzą na wolnych obrotach czyli konsola chodzi cicho -masz ciepło i duszno w pokoju,a PS3 schowane jest gdzieś w ciasnej szafce,dodatkowo grasz w grę=temperatura w konsoli wysoka,system schładza konsolę zwiększając obroty wentylatora przez co ps3 chodzi głośniej Uprzedzając pytanie-każdemu PS3 po włączeniu z czasem zwiększają się obroty wentylatora,od w.w. czynników zależy na jak głośne...no i oczywiście należy pamiętać,że hałas dla wielu jest inaczej interpretowany. Cytuj
Fisiu 4 Opublikowano 21 czerwca 2009 Opublikowano 21 czerwca 2009 nie dziala, wazne jest jaka jest usterka, ale przy YLOD czy RLOD to zazwyczaj konsola martwa jak trup, wlaczyc sie ja niby daje proba wlozenia plyty ale za chwile zimna jak trup, widocznie odcina calkowicie zasilanie a w tym typie napedu nie ma mowy o mechanicznym awaryjnym wyciaganiu plyty jak to jest w napedach z tacka... Jak się w tym wypadku zachowuje serwis Sony? Zabierają płytę, jak MS się zdarzyło? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.