Skocz do zawartości

Awaryjność PS3


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ile watow - 2.300 W.

bez obaw, urzywam jej na codzien :)

jestem w IE.

zabieram sie do dziela...

raport na biezaco!

Opublikowano (edytowane)

Próbowałem się dzisiaj dowiedzieć jak to jest z opcją przedłużenia gwarancji w przypadku PS3.

 

Tak jak wspomniano wcześniej w tym temacie takie rozwiązanie oferują co najmniej 2 sklepy- RTV Euro AGD oraz Electro World. W Euro można wykupić 3 letnią gwarancję obejmującą również usterki spowodowane nieszczęśliwymi wypadkami (czyli praktycznie jak ubezpieczenie), cena stanowi chyba 25% ceny sprzętu więc w przypadku PS3 to około 400 stów... Z kolei w Electro World dowiedziałem się, że na PS3 3 letnie (można jeszcze kupić 2 letnie) ubezpieczenie (nie uwzględniające chyba tylko kradzieży i celowego zniszczenia sprzętu) kosztuje jedynie 169 zł. Zastanawiam się skąd taka różnica, fakt, że w Euro ubezpieczeniem zajmuje się Hestia, a w Electro "jakaś" Moderna Forsakringar, ale nie wiem czy to Euro jest tak pazerne (w sumie ceny tam nigdy nie były konkurencyjne) czy Electro World podejrzany. Musiałbym się jeszcze wczytać w regulaminy... zaletą ubezpieczenia w Electro World (nie wiem jak w Euro) jest to, że jest niczym jak serwis door-to-door. PS3 padła to dzwonisz, odbierają ją z domu i czekasz na naprawiony/nowy sprzęt. Akcesoria (czyli w tym przypadku pad, może i nawet gry) też podobno są objęte gwarancją.

 

Możliwe, że ktoś miał mimo to problemy z ubezpieczeniem w Electro World lub Euro, jeśli tak to mógłby się z tym podzielić ale wątpię żeby takie coś miało miejsce. W każdym razie ja jestem już chyba zdecydowany, teraz tylko czekam co ciekawego Sony ujawni 18 sierpnia, a potem jak tylko pojawi się obniżka cen/promocja to wypad do sklepu i spokój na 3 lata :)

 

EDIT: Jeden kruczek w Electro World już chyba znalazłem- najwyraźniej gwarancja jest jednorazowa tzn. po wymianie sprzętu na nowy odpowiedzialność ubezpieczyciela wygasa :/ W sklepie mówili oczywiście co innego... Nie wiem jak to jest w przypadku naprawy, czy też jednorazowo czy przez cały okres 3 lat.

W przypadku RTV Euro AGD jest chyba tak samo... to dziwne, że ubezpiecznie nie uwzględnia nowego sprzętu jak to jest w przypadku gwarancji producenta, chyba, że coś źle przeczytałem...

Edytowane przez sonix
Opublikowano
art57...Laser w mojej PS3 wysiadł dokładnie miesiąc po gwarancji. wymieniałem 2 miesiące temu,narazie jest OK. Od tamtej pory sporo gram,nawet miała maraton przy turnieju w PES(12 godz. grania)

 

nieaktualne!właśnie padł!mają mi go wymienic,bo dostałem 3 miesięczną gwarancję.Ogólnie jestem załamany tą sytuacją....nie wiem co dalej robic,bo jeśli mi padnie po raz kolejny?a napewno nie sprzedam komuś takiej bardachy która nie wiadomo ile może podziałac. Sony ma u mnie dużego minusa za wydanie tak wadliwego sprzętu.Mam tą z dyskiem 40 ,czy ostatnie modele też są tak bardzo awaryjne? Szpic pytał,"czy przy uzytkowaniu rzedu max 10h na tydzien pozyla by dluzej ?".W moim przypadku NIE.Przed pierwszą awarią naprawdę grałem mało(mam już rodzinę,praca itp.),przeszedłem raptem ok.7 gier,bo tych 3 z dysku to chyba nie ma co liczyc,a tu taki klops!Pisałem,że po naprawie grałem sporo,a sporo to dla mnie właśnie ok.10 godź tygodniowo(no tylko jedynie ten turniej w PES gdzie graliśmy 12godź. bezprzerwy).

Opublikowano
nieaktualne!właśnie padł!mają mi go wymienic,bo dostałem 3 miesięczną gwarancję.Ogólnie jestem załamany tą sytuacją....nie wiem co dalej robic,bo jeśli mi padnie po raz kolejny?a napewno nie sprzedam komuś takiej bardachy która nie wiadomo ile może podziałac. Sony ma u mnie dużego minusa za wydanie tak wadliwego sprzętu.Mam tą z dyskiem 40 ,czy ostatnie modele też są tak bardzo awaryjne? Szpic pytał,"czy przy uzytkowaniu rzedu max 10h na tydzien pozyla by dluzej ?".W moim przypadku NIE.Przed pierwszą awarią naprawdę grałem mało(mam już rodzinę,praca itp.),przeszedłem raptem ok.7 gier,bo tych 3 z dysku to chyba nie ma co liczyc,a tu taki klops!Pisałem,że po naprawie grałem sporo,a sporo to dla mnie właśnie ok.10 godź tygodniowo(no tylko jedynie ten turniej w PES gdzie graliśmy 12godź. bezprzerwy).

 

mam nadzieje ze to poprostu wina tego ze masz 40 ;)

ze 80 lub 160 ktora mam zamiar zakupic nie bedzie zdychac tak szybko

 

btw:

Sklep ponosi odpowiedzialność przez 2 lata od daty zakupu w przypadku niezgodności towaru z umową zgodnie z Art. 10 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej z 27 lipca 2002 r. Klient traci uprawnienia określone w w/ ustawie, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru z umową nie zawiadomi sklepu o tym fakcie

 

takie cos pisze na stronie electro world. ktos wie jak to jest u nich z egzekwowaniem tego ?

Opublikowano

Czytam te regulaminy, myślę i mam coraz większy mętlik w głowie :( Sorry za mały offtop bo to w końcu temat o awaryjności a nie o gwarancjach i ubezpieczeniach ale mam coraz więcej pytań, na które nie znam odpowiedzi...

 

1. Rozumiem już, że w przypadku wymiany sprzętu ubezpieczenie przepada. W porządku, ale co jeśli awaria wystąpi w pierwszym roku używania sprzętu, sprzęt osobiście przytargam do autoryzowanego serwisu i otrzymam nowy, to w tym przypadku, zgodnie z regulaminem też przepada. Chociaż w przypadku Euro to jest tak, że jeśli ich o tym zawiadomie to podobno ubezpieczenie przechodzi na nową konsolę i to chyba jedyna przewaga tej usługi w Euro nad Electro World (ale czy warta różnicy ponad 200 złotych?).

 

2. Czy jeśli po upływie, powiedzmy, 2 lat i 11 miesięcy oddam zepsutą PS3 i otrzymam nowy model to czy w tym przypadku mogę powołać się na niezgodność towaru z umową w okresie 2 lat od otrzymania nowej konsoli? Czy w tym przypadku, biorąc pod uwagę, że całe te procedury naprawy i tak są przeprowadzanie w autoryzowanych serwisach sony, mogę liczyć na utrzymanie świeżej gwarancji mimo upływu 12 miesięcy czy aż tak dobrze nie jest?

 

3. Po przeczytaniu regulaminu na stronie www.happycare.pl odnoszę wrażenie, że jednoznacznie nie jest tam napisane, że ubezpieczenie obejmuje "zwykłe" usterki jak np. YLOD, na stronie jest dosyć wyraźnie powiedziane, że w przypadku wystąpienia takiej usterki mam się zgłosić do sklepu/producenta jeśli gwarancja nie wygasła, a jeśli konsola popsułą się w wyniku wypadku lub zdarzenia losowego (na upartego YLOD można uznać za zdarzenie losowe) to mam do czynienia ze sprawą ubezpieczeniową. A co jeśli gwarancja minie, to to ubezpieczenie to obejmuje czy nie? Bo już sam nie wiem, chyba zgłupiałem z tego wszystkiego :blink:

 

Chyba się przyjdę tam jescze raz i porozmawiam z kimś bardziej kompetentnym...

Opublikowano (edytowane)
...Jeden kruczek w Electro World już chyba znalazłem- najwyraźniej gwarancja jest jednorazowa....

rzeczywiscie mysle ze to jest tak jak sie doczytales, czyli ze to tylko jednorazowy zabieg ze Ci naprawia-wymienia...

 

musisz sie spytac jak jest wypisywane to ubezpieczenie, czy spisuja nr seryjny czy to zwykly jakis swistek dodawany do paragonu

 

ps.

 

2. ubezpieczenie to nie jest niezgodnosc towaru z umowa

 

3.zapewne jest tak ze najpierw liczy sie gwarancja producenta, jesli ona czy to wygasla czy to usterka nie zalicza sie do gwarancji to wszystko wtedy przechodzi w to ubepzieczenie i powolujesz sie juz na ubezpieczenie

 

ile watow - 2.300 W.

bez obaw, urzywam jej na codzien :)

to ma troche...

mam nadzieje ze uzywasz jej na co dzien w innym celu niz serwis konsol :) :)

 

nieaktualne!właśnie padł!mają mi go wymienic,bo dostałem 3 miesięczną gwarancję.Ogólnie jestem załamany tą sytuacją....nie wiem co dalej robic,bo jeśli mi padnie po raz kolejny?a napewno nie sprzedam komuś takiej bardachy która nie wiadomo ile może podziałac. Sony ma u mnie dużego minusa za wydanie tak wadliwego sprzętu.Mam tą z dyskiem 40 ,czy ostatnie modele też są tak bardzo awaryjne? Szpic pytał,"czy przy uzytkowaniu rzedu max 10h na tydzien pozyla by dluzej ?".W moim przypadku NIE.Przed pierwszą awarią naprawdę grałem mało(mam już rodzinę,praca itp.),przeszedłem raptem ok.7 gier,bo tych 3 z dysku to chyba nie ma co liczyc,a tu taki klops!Pisałem,że po naprawie grałem sporo,a sporo to dla mnie właśnie ok.10 godź tygodniowo(no tylko jedynie ten turniej w PES gdzie graliśmy 12godź. bezprzerwy).

w serwisie sony wymieniales ten laser?

czyli pytanie jest gdzie go wymieniales

 

u mnie potrafily padac lasery po 2 tyg., to byly z allegro, niby oryginalne bylo napisane, zmienilem dostawce na drozszego, allegro omijam z daleka, na razie z tych co montowalem, chodza, zobaczymy jak dlugo...

Edytowane przez Juchy
Opublikowano

Ktoś wcześniej się pytał co jest przyczyną YLOD, więc odpowiadam. Po rozkręceniu czarnego pudła nie było w nim prawie żadnego kurzu co oznacza, że cyrkulacja powietrza była dobra. Oczywiście znalazłem kilka większych zbitek kurzu ale tego nie da się uniknąć. Nie było również śladów spięcia czy innych tego typu problemów. Jedyna rzecz, która moim zdaniem była nie tak i mogła się przyczynić do YLOD (nie znam się za bardzo na elektronice) to praktycznie brak pasty na procesorze. Wyciekła i zastygła na brzegach. Praktycznie nie musiałem w ogóle tego czyścić. Zebrałem to co było na brzegach patykiem. Wystarczyło raz przetrzeć, żeby procesor się błyszczał.

Opublikowano (edytowane)
...Jedyna rzecz, która moim zdaniem była nie tak i mogła się przyczynić do YLOD (nie znam się za bardzo na elektronice) to praktycznie brak pasty na procesorze. Wyciekła i zastygła na brzegach....

zadna pasta Ci nie wyciekla, widocznie nie wiesz do czego ma sluzyc pasta, tak samo nie orientujesz sie w adhezji

na bokach to byl nadmiar wycisnietej pasty

 

jak byly sladowe ilosci pod ukladami to znaczy ze zostala dobrze wycisnieta, a to tylko oznacza ze bylo bardzo dobrze, czyli powierzchnie sa idelanie spasowane i niewiele pasty potrzeba bylo zeby wypelnic luke miedzy tymi powierzchniami, im mniej pasty potrzeba tym lepiej, idelanie by bylo gdyby powierzchnie byly ideanie plaskie (co jest niemozliwe) i idelanie stykaly sie ze soba, wtedy zadnej pasty by nie potrzeba bylo...

 

przyczyny YLOD/RLOD to takie same jak w X0, uszkodzenia-pekanie lutow bezolowiowych, ktore sa po prostu kruche bo taka jest ich specyfika i nic tego nie zmieni jak tylko ich wymiana, w dłuższym okresie czasu moga byc tez tzw. zmine luty czyli utlenic sie, ale w tedy to wymiana kulek juz wymagana i nic innego, popekane luty mozna opcja reflow chociaz tez najlepiej reballing...

 

po za tym myslisz ze po co jest system automatycznej regulacji wiatraka? skoro konsola mierzy sobie temp. i wie kiedy przyspieszyc wiatrak to tym samym ten system zapobiega wszelkim przegrzaniom, jesli by pasty nie bylo czy byl jakikolwiek problem z tym to by to sie objawialo tym ze temp. by rosla, a konsola nie potrafila sie schlodzic i wiatraki by chodzily na maxa, a pozniej to by sie zapewne wylaczyla bo takie zabepzieczenia sa juz w dzisiejszych czasach w kazdym tego typu urzadzeniu...

Edytowane przez Juchy
Opublikowano

Odwiedziłem dziś punkt obsługi klienta w Electro World i chyba mam już jasność co do wszystkiego (no prawie).

 

Ubezpieczenie obejmuje teoretycznie nieskończoną ilość napraw i jedną wymianę sprzętu, ale nic nie stoi na przeszkodzie aby wykupić ubezpieczenie na nową konsolę, jeśli starą, popsutą nam wymienią. 189 zeta to naprawdę rozsądna cena w porównaniu z normalnym kosztem naprawy/kupnem nowej konsoli, wprawdzie w przypadku laptopów tak różowo by nie było (2 letnie ubezp. w ich przypadku to koszt 400 zł) ale na szczęście za PS3 sobie dużo nie liczą (zapomniałem spytać o X-a, dla porównania). Zapewne w przypadku wymiany sprzętu po tym jak sami oddamy konsolę do serwisu, zamiast dzwonić do ubezpieczyciela, też nie ma problemu z przedłużeniem "gwarancji". Oczywiście jeśli pani z obsługi niczego nie pokręciła ale raczej wiedziała co mówi :P Koniec końców oferta Electro World wydaje się IMO kusząca, teraz to tylko czekać na obniżkę cen...

Opublikowano

w moim przypadku powierzchnie płaskie były strasznie nadpalone, co wskazywalo na usterke.

wyczyściłem benzyna extrakcyjna, podgrzałem i nałożyłem warstwę przewodnika.

i konsolka jeszcze chula...

p.s

oswajam sie z myślą nabycia nowe Czarnulki.

pozdrawiam...

Opublikowano
Odwiedziłem dziś punkt obsługi klienta w Electro World i chyba mam już jasność co do wszystkiego (no prawie).

 

Ubezpieczenie obejmuje teoretycznie nieskończoną ilość napraw i jedną wymianę sprzętu, ale nic nie stoi na przeszkodzie aby wykupić ubezpieczenie na nową konsolę, jeśli starą, popsutą nam wymienią. 189 zeta to naprawdę rozsądna cena w porównaniu z normalnym kosztem naprawy/kupnem nowej konsoli, wprawdzie w przypadku laptopów tak różowo by nie było (2 letnie ubezp. w ich przypadku to koszt 400 zł) ale na szczęście za PS3 sobie dużo nie liczą (zapomniałem spytać o X-a, dla porównania). Zapewne w przypadku wymiany sprzętu po tym jak sami oddamy konsolę do serwisu, zamiast dzwonić do ubezpieczyciela, też nie ma problemu z przedłużeniem "gwarancji". Oczywiście jeśli pani z obsługi niczego nie pokręciła ale raczej wiedziała co mówi :P Koniec końców oferta Electro World wydaje się IMO kusząca, teraz to tylko czekać na obniżkę cen...

 

na 99 % electro world sie wycofuje z Polski :)

 

i te kuszace ceny --> ps 3 za 1799 zl

 

Opublikowano

Witam-temat jest następujący- moja konsola raz czyta a raz nie czyta oryginalnych Audio CD- Najgorsze jest to, że jak już coś łyknie z płyty to dzwięk jest trzeszczący i bardzo niewyraźny, natomiast wkładając płytke z mp3, to czyta elegancko w locie...tak więc nie wiem już co się dzieje. na początku się przestraszyłem , że laser szwankuje ale jak usłyszałem że czyta elegancko mp3 z płytki to już sam nie wiem- może coś w ustawieniach namieszane jest?

 

dzięki za pomoc z góry i pozdrawiam...

Opublikowano
Witam-temat jest następujący- moja konsola raz czyta a raz nie czyta oryginalnych Audio CD- Najgorsze jest to, że jak już coś łyknie z płyty to dzwięk jest trzeszczący i bardzo niewyraźny, natomiast wkładając płytke z mp3, to czyta elegancko w locie...tak więc nie wiem już co się dzieje. na początku się przestraszyłem , że laser szwankuje ale jak usłyszałem że czyta elegancko mp3 z płytki to już sam nie wiem- może coś w ustawieniach namieszane jest?

 

dzięki za pomoc z góry i pozdrawiam...

Co do trzeszczenia podczas odtwarzania AudioCD to u mnie też występuje, a jak się ripuje płytę to napęd chodzi głośniej od pralki <_< .

 

W opcjach nie mam nic nie mieszane wiec podejrzewam ,że to normalne(albo pada mi napęd ;) ).

Opublikowano (edytowane)

Nosz kur....

 

Może za bardzo się uparłem na to całe ubezpieczenie/przedłużenie gwarancji... w MM/Saturnie jest usługa gwarancja plus (5 lat gwary za całkime rozsądną cenę) ale oczywiście konsol nie obejmuje :/

 

Hmm, Avans oferuje takie coś na konsole ale nie znam szczegółów umowy...

Edytowane przez sonix
Opublikowano (edytowane)

Myślę, że po zakupie nowej ps3 należy ostro ją katować żeby zje...ała się jeszcze na gwarancji.

 

Sprawdziłem status mojej reklamacji na stronie serwisu sklepu. Moja konsola jest w serwisie i jest naprawiana.

Sam już nie wiem co o tym myśleć konsolę oddałem powołując się na ustawę o niezgodności towaru z umową a sklep wysłał ją od razu do jakiegoś serwisu. ciekawe jaki będzie finał:(

Edytowane przez damian80j
Opublikowano

Ostatnio moje ps3 się zacina ( ma dopiero 1 rok) :/ .Wie ktoś o co chodzi bo mam kolegę który ma ps3 60gb 2 lata i tak samo się u niego zaczynało jak u mnie (raz na dwa dni zacina się tak że trzeba jeszcze raz uruchamiać konsolę ) a teraz jak u niego byłem to się zacięło jak graliśmi w fife i musieliśmy 3 razy konsolę uruchamiać żeby znów uruchomić grę (napewno nie jest to wina płyty bo konsola zawieszała się zanim uruchomiliśmy grę).Pytałem się go czy ma tak pierwszy raz a on mi powiedział że zdarza mu się to codziennie.Pomóżcie.

Opublikowano

Mi się też czasem zacina a ma dopiero lekko ponad 2 miechy. Przy Uncharted zacięło mi się ogólnie ze 3 razy tak że musiałem je wyłączać, za to dzisiaj przy Tomb Raiderze zacięło mi się w dość dziwny sposób, cały czarny ekran i nawet z guziczka power nie chciało się wyłączyć więc musiałem wyłączyć tylnym guzikiem od zasilacza. Czasem też ścina się przy internecie, szczególnie po wyłączeniu przeglądarki tuż po oglądaniu youtube

Opublikowano

Dostałem info, że sklep rozpatrzył moją reklamację (niezgodność towaru z umową) i naprawią mi konsolę po gwarancji. Dobra informacja jak dla mnie :)

Opublikowano

Idę chyba niedługo do empika z moją ps3 gdyż wentylatory chodzą strasznie głośno. Czasami dochodzi do takiego stopnia hałasu jaki generuje xbox360 z płytą. Mam pytanie. Lepiej powiedzieć ,że mam tak od początku i nie zwróciłem na to uwagi czy dopiero od niedawna się tak robi ?

Opublikowano
za to dzisiaj przy Tomb Raiderze zacięło mi się w dość dziwny sposób, cały czarny ekran i nawet z guziczka power nie chciało się wyłączyć więc musiałem wyłączyć tylnym guzikiem od zasilacza

 

Dokladnie tak samo u mnie. Nic dziwnego,gra po prostu to stek bagow i niedorobek. Przy innych pozycjach zwiech zaliczylem moze ze dwie(raczej w normie). Problem moze byc pozniejsze dokupienie lasera do 60-ki

Opublikowano
Dokladnie tak samo u mnie. Nic dziwnego,gra po prostu to stek bagow i niedorobek. Przy innych pozycjach zwiech zaliczylem moze ze dwie(raczej w normie). Problem moze byc pozniejsze dokupienie lasera do 60-ki

No dokladnie, ta gra to jeden wielki bug. Ogólnie gram całe dnie na swoim ps3 więc nie dziwię się że czasem złapie zwieche. Moje ps3 i tak ładnie chodzi, nie przeszkadza mi zacięcie się jakiejś giery bo takowe mam dość rzadko (w uncharted już nie gram bo platyna wpadła, tak samo tomb raider) ale najgorzej jest jak wyjdę z przeglądarki i nie mogę nic zrobić, ps3 się całkowicie zwiesza :(

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...