mr.Zajac 35 Opublikowano 16 września 2009 Opublikowano 16 września 2009 Piszesz tak niespójnie, że w końcu nie wiem czy dostałeś nową konsolę, czy starą Ci naprawili. Jeśli nowa, to oddaj na reklamacje do Sony. Jeśli stara, to do sklepu - powiedz że albo ją właściwie naprawią, albo dają nową, albo oddają kasę, albo idziesz do sądu. Sry za niespójność, ale zdenerwowanie brało góre nad logicznym myśleniem, więc jeszcze raz: Tak, dostałem nową konsole z sklepu tylko, że nie działa tak jak powinna, a dokładnie w trakcie gry wentylator wchodzi na najwyższe obroty Dokładnie chodzi tak głośno ja na tym filmiku: W 40s. zaczyna się ten hałasI chodzi tak do czasu jej wyłączenia Cytuj
Juchy 24 Opublikowano 16 września 2009 Opublikowano 16 września 2009 (edytowane) na pewno to Elvis nie zyje ustawa nie dopuszcza takich przypadkow, jak tak jest zapodaj gdzie mowa jest o ubezpieczycielu konsole dostajesz od ubezpieczyciela, a nie kupujesz od niego wiec zadnych praw jako konsument nie masz konsoli nowej nie dostajesz od sprzedawcy, bo nie bedziesz powolywal sie na niezgodnosc towaru z umowa tylko od ubezpieczyciela na ta umowe jaka podpisales, na warunkach z tej umowy juz Ci pisalem, sprzet mozesz zniszczyc z wlasnej inicjatywy lamiac wszelkie ustawy i one nic do tego nie maja... PS. nie slyszalem zeby SONY jako producent przedluzal gwarancje gdy musi w ramach gwarancji wymienic sprzet na nowy, to samo jest w MS, za kazdym razem jak slesz w ramach gwarancji dostajesz inna konsole, zadna gwarancja Ci nie biegnie od nowa...to tylko obowiazuje sprzedawce i tylko w jednym przypadku, gdy powolujesz sie na ustawe o niezgodnosci towaru z umowa u sprzedawcy i nigdzie indziej a z tego co nam wiaodmo akurat w tym przypadku jakbysmy po 5 latach dostali nowego XBOXa 360 to gwarancje producenta bysmy mieli dalej patrzac na date produkcji konsoli bo MS zadnych rachunkow nie wymaga i liczy sie glownie data produkcji konsoli, niestety ale w SONY nie slyszalem o tak pobłażliwej polityce i tam dowod zakupu jako rachunek to podstawa wszelkich reklmacji czytajcie warunki tego ubezpieczenia do 5lat wtedy bedzie wszystko wiadome co sie podpisuje i na jakich warunkach bo zadne ustawy o niezgodności towaru z umowa nie obowiązują a to co zapisane w tym co podpisujecie... Edytowane 16 września 2009 przez Juchy Cytuj
Juchy 24 Opublikowano 16 września 2009 Opublikowano 16 września 2009 (edytowane) dostałeś nowa to gwarancja idzie od nowa masz awarie, to znów oddajesz na gwarancji do sklepu, proste... Edytowane 16 września 2009 przez Juchy Cytuj
Gość Opublikowano 16 września 2009 Opublikowano 16 września 2009 Juchy, Ty się trzymaj swojej działki, czyli sprzętu, ale prawo zostaw mnie. Nieważne skąd coś masz, czy za to zapłaciłeś sklepowi, czy wygrałeś w konkursie, jeśli tylko tego nie znalazłeś na chodniku, to możesz się domagać wydania dowodu, że jest to produkt nowy, a co za tym idzie podlega gwarancji. To nie te czasy kiedy sklep stawiał stempelek w karcie gwarancyjnej i tylko on był do tego uprawniony. Produkt nowy jest objęty gwarancją. Zawsze. W omawianym przypadku nie ma znaczenia skąd dostaniesz konsole, czy od sklepu czy ubezpieczyciela; znikąd się ona nie wzięła i nie ma powodu, dla którego nie miałaby być objęta gwarancją, która realizuje się przecież na linii nabywca-producent. Więc jeśli tylko sprzęt jest faktycznie nowy, czyt. ubezpieczyciel nie robi ludzi w balona wciskając używkę, to przysługuje gwarancja. Nawet jeśli nigdzie nie znajdziesz tej zasady wyrażonej wprost, to wynika ona ze źródła i celu samej gwarancji. A o niezgodności towaru z umową wspomniałem tylko przy okazji, bo jest to przykład analogiczny i w przeciwieństwie do powyższego wyrażony wprost w konkretnym przepisie. Cytuj
Gość Opublikowano 16 września 2009 Opublikowano 16 września 2009 Juchy, nie wiem czy wiesz, ale mając gwarancje, wcale nie trzeba jej realizować przez sklep. Sam sobie przeczysz w związku z dyskusją z tematu sąsiedniego - przecież jak dostał chłopak nową konsole, to nie ma wcale nowego paragonu na nią. Tylko pismo od sklepu, że z takiego tytułu dostaje nową konsolę. Tak samo jest z ubezpieczycielem. Cytuj
mr.Zajac 35 Opublikowano 16 września 2009 Opublikowano 16 września 2009 (edytowane) Juchy, nie wiem czy wiesz, ale mając gwarancje, wcale nie trzeba jej realizować przez sklep. Sam sobie przeczysz w związku z dyskusją z tematu sąsiedniego - przecież jak dostał chłopak nową konsole, to nie ma wcale nowego paragonu na nią. Tylko pismo od sklepu, że z takiego tytułu dostaje nową konsolę. Tak samo jest z ubezpieczycielem. Dokładnie dostałem nową konsole bez paragonu/faktury tylko 1 podpis złożyłem i tyle. Właśnie dostałem list od sklepu, a w nim: W związku z powyższym reklamowana konsola, jako towar konsumpcyjny jest zgodna z umową, a tym samym żądanie wymiany nie może zostać uznane. Jutro będę musiał tam iść i to jakoś wyjaśnić... ciekawe co mi powiedzą Edytowane 16 września 2009 przez mr.Zajac Cytuj
CELL7777 1 Opublikowano 16 września 2009 Opublikowano 16 września 2009 Michał102 jezeli robie backup a mam 4 konta na jednej konsoli nie musze cyba robic tego na kazdym koncie.... a czy ktos kto ma slima w domu moglby napisac jak to jest z temperatura konsoli czy mocno sie grzeje przy kilku godzinnej pracy?? Cytuj
Michał102 870 Opublikowano 16 września 2009 Opublikowano 16 września 2009 Michał102 jezeli robie backup a mam 4 konta na jednej konsoli nie musze cyba robic tego na kazdym koncie.... Hmm... tego nie jestem pewien. Kiedyś robiłem backup, ale wtedy miałem na konsoli tylko jedno konto. Ale backup to kopia całego dysku, więc chyba wszystkich kont również. Cytuj
Gość Opublikowano 16 września 2009 Opublikowano 16 września 2009 Wystarczy jeden backup - zapisują się konta, wszystkie ustawienia dla kont ich sejwy i cała wspólna zawartość. Cytuj
CELL7777 1 Opublikowano 16 września 2009 Opublikowano 16 września 2009 to dobrze thx za pomoc teraz tylko reanimowac trupa a potem wymiana na nowa ps3 oby szybko bo jestem na głodzie:) Cytuj
Gość Opublikowano 16 września 2009 Opublikowano 16 września 2009 Nie przejmuj się, ja też już 2 tygodnie na głodzie. Batman leży na półce i mu pajęczyny pod peleryną się już pojawiają. Cytuj
Square 8 557 Opublikowano 16 września 2009 Opublikowano 16 września 2009 Jako że o backup'ach mowa to zapytam tutaj. Jaką potrzeba mieć minimalną pojemność zewnętrznego nośnika aby zrobić backup ? Oczywiście mowa o przypadku gdy na konsoli nie ma żadnych zdjęć, filmików, dem, instalek itd. jedynie same sejwy. Czy można do tego wykorzystac odpowiednio pojemnego pena ? Cytuj
estel 806 Opublikowano 17 września 2009 Opublikowano 17 września 2009 Na pewno. Myślę, że same sejwy to maks 100 mega. Cytuj
Juchy 24 Opublikowano 17 września 2009 Opublikowano 17 września 2009 Juchy, nie wiem czy wiesz, ale mając gwarancje, wcale nie trzeba jej realizować przez sklep. Sam sobie przeczysz w związku z dyskusją z tematu sąsiedniego - przecież jak dostał chłopak nową konsole, to nie ma wcale nowego paragonu na nią. Tylko pismo od sklepu, że z takiego tytułu dostaje nową konsolę. Tak samo jest z ubezpieczycielem. nie wiem dokladnie o co Ci chodzi gwarancja to jedno, a niezgodnosc towaru to drugie ja nie wiem jak to jest z gwarancja w SONY jesli nie ma sie paragonu, a tylko jakies pismo o wymianie, pytanie jakie pismo dostajesz po wymianie na nowa, podaj jego skan jak to niby wyglada?? ja nic nie dostalem, dali mi nowa konsole z półki w sklepie i tyle Cytuj
Juchy 24 Opublikowano 17 września 2009 Opublikowano 17 września 2009 Nieważne skąd coś masz, czy za to zapłaciłeś sklepowi, czy wygrałeś w konkursie, jeśli tylko tego nie znalazłeś na chodniku, to możesz się domagać wydania dowodu, że jest to produkt nowy, a co za tym idzie podlega gwarancji. To nie te czasy kiedy sklep stawiał stempelek w karcie gwarancyjnej i tylko on był do tego uprawniony. Produkt nowy jest objęty gwarancją. Zawsze. W omawianym przypadku nie ma znaczenia skąd dostaniesz konsole, czy od sklepu czy ubezpieczyciela; znikąd się ona nie wzięła i nie ma powodu, dla którego nie miałaby być objęta gwarancją, która realizuje się przecież na linii nabywca-producent. Więc jeśli tylko sprzęt jest faktycznie nowy, czyt. ubezpieczyciel nie robi ludzi w balona wciskając używkę, to przysługuje gwarancja. Nawet jeśli nigdzie nie znajdziesz tej zasady wyrażonej wprost, to wynika ona ze źródła i celu samej gwarancji. A o niezgodności towaru z umową wspomniałem tylko przy okazji, bo jest to przykład analogiczny i w przeciwieństwie do powyższego wyrażony wprost w konkretnym przepisie. ok. mozesz sie domagac, ale jak nie wiesz o tym i nie dostaniesz to co wtedy? wielokrotnie wymeinialem sprzet w sklepach na nowy, nigdy nic nie dostalem i nie widzialem by ktokolwiek cos takiego dostal zapodaj jak niby to ma wygladac z Sony jak w serwisie wymeinialem dostalem pismo jakie postepowanie czynili w zwiazku z naprawa ale w sklepie nigdy Cytuj
Gość Opublikowano 17 września 2009 Opublikowano 17 września 2009 No to źle Ci dali. Powinieneś dostać pisemne oświadczenie o sposobie rozpatrzenia reklamacji/niezgodności, czyli np "doprowadzenie do staniu zgodnego z umową", "wymiana towaru na nowy". Ja Ci wpiszą wymianę towaru, to ten dokument jest dowodem. Cytuj
Gość Opublikowano 17 września 2009 Opublikowano 17 września 2009 Nieważne skąd coś masz, czy za to zapłaciłeś sklepowi, czy wygrałeś w konkursie, jeśli tylko tego nie znalazłeś na chodniku, to możesz się domagać wydania dowodu, że jest to produkt nowy, a co za tym idzie podlega gwarancji. To nie te czasy kiedy sklep stawiał stempelek w karcie gwarancyjnej i tylko on był do tego uprawniony. Produkt nowy jest objęty gwarancją. Zawsze. W omawianym przypadku nie ma znaczenia skąd dostaniesz konsole, czy od sklepu czy ubezpieczyciela; znikąd się ona nie wzięła i nie ma powodu, dla którego nie miałaby być objęta gwarancją, która realizuje się przecież na linii nabywca-producent. Więc jeśli tylko sprzęt jest faktycznie nowy, czyt. ubezpieczyciel nie robi ludzi w balona wciskając używkę, to przysługuje gwarancja. Nawet jeśli nigdzie nie znajdziesz tej zasady wyrażonej wprost, to wynika ona ze źródła i celu samej gwarancji. A o niezgodności towaru z umową wspomniałem tylko przy okazji, bo jest to przykład analogiczny i w przeciwieństwie do powyższego wyrażony wprost w konkretnym przepisie. ok. mozesz sie domagac, ale jak nie wiesz o tym i nie dostaniesz to co wtedy? wielokrotnie wymeinialem sprzet w sklepach na nowy, nigdy nic nie dostalem i nie widzialem by ktokolwiek cos takiego dostal zapodaj jak niby to ma wygladac z Sony jak w serwisie wymeinialem dostalem pismo jakie postepowanie czynili w zwiazku z naprawa ale w sklepie nigdy Nie mam czegoś takiego teraz, może będę miał jak mi rozpatrzą tą reklamacje. Jak chcesz zobaczyć, to kolega Mr. Zając coś takiego najwyraźniej dostał. To nie jest żadne mistyczne pismo. Możesz go żądać. Powinieneś je dostać wtedy, kiedy zgłaszałeś reklamacje w formie pisemnej, nie na gębę - sklep ma wtedy obowiązek ustosunkować się do niej również pisemnie, ergo jeśli wyda nową konsolę to tam masz to zapisane. Cytuj
Square 8 557 Opublikowano 17 września 2009 Opublikowano 17 września 2009 Na pewno. Myślę, że same sejwy to maks 100 mega. A jakieś ustawienia własne konsoli, konta i co tam się jeszcze kopiuje, wiadomo ile to zajmuje ? robił już ktoś taki backup ? Cytuj
Gość Opublikowano 17 września 2009 Opublikowano 17 września 2009 A weź sam spróbuj, o ile pamiętam to wyświetla się ile danych zostanie skopiowanych. Cytuj
Juchy 24 Opublikowano 17 września 2009 Opublikowano 17 września 2009 (edytowane) podaj podstawe prawna na jakiej zasadzie jest to o czym piszesz to teraz dalej pytam, dostaje w MS nowa konsole, zadnej gwarancji mi nie przedłużają, moze to byc np. w ostatnim dniu jej trwania, wymienia mi na nowa i mam na nia 1 dzien gwary bo tyle jej zostalo, i to jest codziennosc i fakt, wiec jak tak postepuja to znajac MS maja prawnie to dozwolone, wiec tak jak pisalem, podaj podstawe prawna jesli postepuja niezgodnie z prawem, zaznaczam ze papier dostaje od nich ze wymienili konsole... drugie pytanie czy ktos w SONY reklamowal tak ze przedstawial jakis papier ze sklepu ze mu wymeinili na nowa, i byl to przypadek gdzie albo nie mial w gole rachunku albo rachunek mial gdzie data zakupu byla np 20 miesiecy temu, oczywiscie wymiana na nowa miesci sie w okresie 1 roku, a papier o wymianie ma ze sklepu, a nie od Sony? jakos mi sie nie chce wierzyc ze SONY naiwnie takie papierki przyjmuje, z tego by wynikalo ze takie papierki to mozna sobie produkowac samemu, zrobienie dowolnej pieczatki to grosze, albo nawet same sklepy by produkowaly swistki PS. co do tych nagrod, wielokrotnie mialem klientow ktorzy wygrywali sprzet i nie mieli oczywiscie na to zadnego paragonu i twierdzili ze serwis Sony bez rachunku nie bylo mowy o przyjeciu konsoli na serwis bezplatny, wiec im przydalaby sie informacja na jakiej podstawie w takich sytuacjach maja sie powolywac... Edytowane 17 września 2009 przez Juchy Cytuj
Juchy 24 Opublikowano 17 września 2009 Opublikowano 17 września 2009 ...Ja Ci wpiszą wymianę towaru, to ten dokument jest dowodem. jesli takie swistki Sony przyjmuje to super, kazdy sklep moze je produkowac tonami, ale czy ktos reklamowal na podstawie takiego swistku i czy to przechodzi? Cytuj
Gość Opublikowano 17 września 2009 Opublikowano 17 września 2009 Świstki?! Stary, to jest oświadczenie woli, a co za tym idzie dowód nie gorszy od paragonu. 14gb chyba Na pewno nie, bo mój backup waży 10gb, a są 3 profile, sejwy i gamedaty z LBP, Killzone, Bioshock'a i Batman'a. Cytuj
vip77 237 Opublikowano 17 września 2009 Opublikowano 17 września 2009 (edytowane) ten backup to jest w zasadzie tak potrzebny jak nie wiem. filmy, zdjecia, muzyke i nawet save'y mozna przeciez samemu sobie poprzenosic na pendrive. gry i dema skasowac i pobrac jeszcze raz konta zostaja w pamieci konsoli bo jak wsadzilem nowy dysk to wszystkie byly ( 6 mam) ja jednak na wszelki wypadek zrobilem backup danych tych kont to jak dobrze pamietam to na gigowego pendraka sie zmiescilo edit. zapomnialem o zakladce gamedata to tez wywalic potem sie zainstaluje jeszcze raz gry Edytowane 17 września 2009 przez vip77 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.