Skocz do zawartości

Newsy, newsiki PC


django

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Megaton: DICE ujawnia nowe, niskopoziomowe (w porównaniu z DirectX i OpenGL) API przygotowane z ATI do ich nowych kart graficznych.

 

At AMD's GPU14 Tech Day event in Hawaii, alongside the brand new Radeon R9 290X GPU, the company has also unveiled a new development model called 'Mantle'. As a combination of both API specifications and GPU drivers, Mantle will allow developers to fully unlock the graphics potential of the GCN architecture of the new (and likely the last) Radeon series, through low-level high-performance drivers.

 

Battlefield 4 will be the first title to use Mantle, with the technology coming through a free update in December. Mantle brings greater control of the GPU and CPU to game developers, especially in the memory department, which will allow games to harness the full potential of graphics cards. This model will be more similar to what is found on consoles, where developers have huge control over what hardware they use in their games.

 

While the technology is still in early stages, EA says it will allow PC game developers to harness even more graphics power than ever before. Where possible, Mantle will be used instead of DirectX 11 on compatible AMD hardware, although it's still compatible with other rendering APIs. AMD claims Mantle enables nine times more draw calls per second than other APIs, which is a huge increase in performance.

 

We've been told at the GPU14 Tech Day event that the Mantle API is open, so theoretically Nvidia could purpose the technology in their GPUs. It should also make cross-development between PC and console games a lot easier, and also more incredible for those with a high-performance AMD GPU.

 

More information on Mantle will be available at the AMD Developer Summit in November.

 

amd-a19scs7n.png

amd-a20vzsjo.png

2013-09-25_17-35-31x5s44.jpg

2013-09-25_17-34-37d4szq.jpg

 

 

Czyli wracamy do czasów 3dfx GLIDE. Zwłaszcza, że Nvidia prawdopodobnie nie będzie tego wspierała i stworzy własne biblioteki.

Z jednej strony fajnie, bo DirectX chyba nigdy nie był superszybki, a jego siła leżała w kompatybilności i supporcie M$, z drugiej strony to kolejne API, którego trzeba się nauczyć i co gorsza pod który pisać. Nagle z jednego DirectXa, ew. także OpenGLa zrobią się dwie, trzy, może nawet cztery biblioteki, a wszystko to tylko na jednej platformie (konsole korzystają z własnych, wysokopoziomowych bibliotek)! Niby ATI będzie wspierało i promowało, ale nie wiem jak to będzie wyglądać w dzisiejszych czasach...

Edytowane przez Accoun
Opublikowano

ok posiedziałem w saunie i doszedłem do wniosku, że takie podejście niskoopoziomowe w świecie pc nie może się udać.

Fajnie jak się ma taki iphone/konsole i wiesz, że będzie ZAWSZE taki sam sprzęt to można pisać sobie niskopoziomowo wiedząc, że kod będzie działał na każdym urządzeniu ale tutaj?

Mamy od Nvidii fermi/keppler/ starsze karty + od amd GCN ( serio 7i R) / starsze serie 5/6.

Każdą z osobna trzeba by oprogramować bo coś zawsze zmienią. Jakiś rejestr zmieni adres czy jakas inna bzdurka. Jaka firma  sobie pozwoli na takie tworzenie gry? Dice/acti itp? No stać ich na to. Ale mniejsi? Indie? Oleją to.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Galactic Civilizations to jedna z moich ulubionych serii strategii. W głównej mierze swoją popularność zawdzięcza rozbudowaniu, modom, budowaniu własnych statków oraz chyba najlepszemu w historii strategii (i wrednemu) AI. Ja jestem spokojny o jakość trzeciej części gry i w międzyczasie przypomnę sobie jak się grało w dwójkę :P

Opublikowano (edytowane)

Co prawda w żadną odsłonę GC nie grałem ale coś tam o nich czytałem. Dobrze, że ostatnimi czasy wróciła moda na tworzenie gier rozgrywających się w kosmosie. Kiedyś to był jeden z najbardziej popularnych settingów na PC, potem zapaść ale widzę, że znów wraca do łask, co tylko cieszy bo nie ma to jak różnorodność i możliwość zagrania w gry, których poprzednicy święcili sukcesy w dawnych latach. Teraz niech jeszcze bardziej zaczną eksploatować temat dungeon crawlerów pokroju Grimlock i współczesnych symulatorów myśliwców (Falcon 5.0?!) i będzie niezły wehikuł czasu:D

Edytowane przez Paliodor
Opublikowano (edytowane)

Grałem kiedyś w GalCiv 2 i prawdę mówiąc nie mogłem się przekonać. Gra miała dużo ciekawych rozwiązań, ze wspomnianym budowaniem statków na czele, ale cała reszta bardzo szybko mnie znudziła powolnym i anemicznym tempem akcji. Nie żeby sama gra była zła, gdyż oceny mówią same za siebie, ale jeśli chodzi o 4X i inne grand strategy to ten wyjątkowo szybko mi zbrzydł i nie mogłem się zmusić do powrotu. Fakt, że posiadałem wersję pudełkową z przymusowym językiem polskim (i związanymi z tym bugami...) wcale nie pomagał.

 

Ultimate Edition można na Steam wyrwać stosunkowo tanio w promocji - http://store.steampowered.com/app/202200/?snr=1_7_15__13

 

EDIT:

O, znalazłem nawet starego screenshota z PL wersji...

 

whutwy1.jpg

 

Edytowane przez Suavek
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
 

Survivarum to przeciez multiplejerowe F2P wiec czyn tu sie podniecac? Szanuje chlopakow, ze nadal chca cos robic w tym klimacie, ale upadek z poziomu Stalkera jest niesamowity. Inna czesc ekipy robi jakiegos szmupa i podejrzewam, ze wyjdzie im to lepiej niz kurczowe trzymanie sie klimatow stalkerskich gdy budzet niedomaga. Mogliby to rzucic w cholere i zrobic prawdziwy survival otwartym swiatem dzieki crowdfundingowi. Ostatnie czego potrzebuje w Zonie to gimbusy czy inne ruskie/BR spamujace czat.

 

 

 

co to znaczy "czym tu sie podniecac"? chyba nie porownujesz tego do popularnej spier.doliny shooterkow obecnej generacji konsol. 

wg mnie jest czym sie podniecac; po pierwsze na rynku wciaz jest przesyt designem amerykansko-japonskim, z johnami deepami i pamelami andersonami w roli zolnierzy/naukowcow itd dlatego POTRZEBNA jest tutaj kreatywnosc wschodnioeuropejska. rzygac mi sie chce grajac w gry na konsole. to pierwszy standard, od ktorego odbiegal Stalker i miejmy nadzieje ze podazac bedzie jego droga Survarium. 

druga kwestia to to ze nie zgodze sie ze upadek jest niesamowity. Upadek byl, kiedy zamknieto studio GSC, ale powolanie Vostok Games dp zycia oraz Survarium jest powolnym powstawaniem. Co cie nie zabije to wzmocni. Gra oferuje opcje coop, roznoraka interakcje i bardziej rozbudowane misje niz stalker, ktorego kunszt tkwil w mapach i atmosferze. Mapki do dm w Surv sa o niebo lepsze niz te gole pola w Stalkerze, jest wiecej detali. dla mnie ten projekt jest wlasnie rozwinieciem tego czym powinien byc stalker w multi. to ze idzie powoli to juz kwestia nie do przeskoczenia. trzeba czekac, a imho jest na co, dlatego wroce do pierwszego pytania "nie ma czym sie podniecac"? no sorry, ale dla mnie to spory nonsens.

kolejna kwestia "jaki to jest prawdziwy survival z otwartym swiatem"? Mowisz ze oni nie robia prawdziwego? deathmatch, coop oraz free roam nie daje ci prawdziwego otwartego swiata? mozliwe ze rozwiaza to tak jak GTA:Online z free roamem i trybami. Crowdfuning napewno by sie przydal, tak jak i wsparcie innego developera. Moim osobistym marzeniem jest zeby Cdprojekt Red wspomoglo jakos chlopakow przy pracy, jednak pamietam wciaz ze sami maja wiedzmina na karku i cyberpunk 2077. Chmurka tez by tutaj wiele zdzialala, dajac mozliwosc do ciaglego rozwijania swiata. i szczerze wolalbym zeby to nie byl f2p, bo zapowiada sie ciekawie, a jesli projekt mialby upasc wlasnie przez pieniadze, to bylaby tgo powtorka z rozrywki i kolejny cios w ryj dla calego swiata graczy.

Opublikowano

Dla mnie same slowka "Online" i "F2P" praktycznie przekreslaja kazda pozycje. Sila Stalkera, dla mnie, bylo samotne odkrywanie swiata i jezeli dorzuci sie do tego innych graczy to calosc zaczyna miec malo sensu. W przypadku DayZ cos takiego sie udalo, ale raczej sila wielkiej mapy i otwartej struktury gry ktora nie narzuca zadnych celow. Obawiam sie, ze Survarium predzej czy pozniej utknie w znanym schemacie nabijania lewelków i grajndowania misji. Żywy przeciwnik jest ciekawym zamieszaniem formuły co pokazalo chociazby Demon/Dark Souls, ale nie sadze aby mialo to zadzialac w przypadku wielu graczy na mniejszej mapie.

 

Jeżeli preferujesz multi w Stalkerze to jasne, Survarium jest dla ciebie. Ja nie widze czym sie tu podniecać. I na pewno nie będę się interesował tylko z racji "wschodniego dizajnu".

Opublikowano (edytowane)

spoko, kumam ten punkt widzenia, ale wydaje mi sie ze glownie dizajn dzis rozni gry. trend levelowania wzial sie z tego ze gracze lubia zdobywac jakies tam poziomy i nagrody za granie. w kazdym erpegu jest leveluje a jest ich tysiace i kazdy znajdzie cos dla siebie. mam nadzieje ze survarium nie utknie w martwym punkcie (a boje sie o to rowniez) a autorzy postawia na jakas fajna fabule (i wierze ze moze im sie to udac). Bardziej licze na postawienie na eksploracje, na zwiedzanie starych opustoszalych miejscowek- magazynow, blokow, kanalow itp, bo to wlasnie ona najbardziej sprawiala frajde w stalkerze.

 

zeby nie bylo ze szerze herezje odnosie stalkera- tez kocham to jak stawia na samotna podroz przez radioaktywne pustkowia. Wg mnie gra moglaby zyskac gdyby oferowala wlasnie wybor- mozesz chodzic sam, bedac narazonym na napad obcej ekipy ktora chetnie sie polasi na twoje fanty, albo w grupce, tworzac maly zgrany zespol. oczywiscie nie chodzi o robienie "4 men army" ale o grupke osob z ktora moznaby chodzic na polowania, czy grac w karty, ktora wymienialaby sie zapasami itd.

 

aktualnie w tej materii jest bardzo wiele do zrobienia. czekam na czasy kiedy wlasnie w grze w klimatach stalkera lub takiego rage'a gracze beda mogli po prostu zyc w swiecie razem, natomiast tryby takie jak dm czy capture the f;ag beda elastycznie i plynnie wtopione we free roam.

 

pozwole to sobie tutaj przekleic jeszcze raz filmik z games conu ktory mi przywrocil dobra wiare w ten niepewny projekt 

http://www.youtube.com/watch?v=it5hzeZdyJU

Edytowane przez Najtmer
Opublikowano

Tekken Producer Will Consider PC Release Via Steam

 

Biorąc pod uwagę, że to w dużej mierze właśnie Harada przyczynił się do wydania PxZ w USA, a także widząc względne powodzenie Street Fighterów na PC, a nuż coś z tego będzie. Ja bym nie miał nic przeciwko.

 

Aczkolwiek nie ukrywam, że wolałbym TTT2, aniżeli tego nowego F2P.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

"Mamy dobrą wiadomość dla wszystkich fanów gryEuro Truck Simulator 2 – powstaje mod, który wprowadzi do zabawy możliwość rozgrywek w trybie multiplayer. Niestety nie poznaliśmy dokładnej daty premiery, ale pierwsza wersja modyfikacji ma ujrzeć światło dzienne już wkrótce.


Obecnie tytuł znajduje się w fazie pre-alfa. Z opisu zamieszczonego na stronie projektu w serwisie Mod DB, wynika, że gracze podróżować będą w konwojach składających się z pojazdów kierowanych przez ludzi z całego świata. Do komunikacji z nimi służyć nam będzie radio CB, a na serwerach znajdziemy również specjalne mapy. Możliwe będzie także dołączenie do jednej z wielu firm Virtual Trucking, nadzorowanej przez szefa, który się nas pozbędzie, jeżeli nie sprawdzimy się w akcji.


Ogólnie rzecz biorąc zapowiada się nie lada gratka dla zagorzałych kierowców samochodów ciężarowych. Więcej informacji na ten temat znajdziecie na oficjalnym forum modyfikacji Euro Truck Simulator 2 Multiplayer. Jeżeli natomiast dopiero rozpoczynacie swoją przygodę z tym popularnym symulatorem, to zachęcam do zapoznania się z naszym obszernym poradnikiem, który z pewnością ułatwi Wam pierwsze chwile z grą."


Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...