Skocz do zawartości

Hardware & Software


Gość DonSterydo

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A ty musisz wszystko naprostowywać w każdym temacie na forum, żeby nie daj bóg nie wyszło że Xbox One jest równie wydajny, nie? Inaczej chyba nie uśniesz.

 

IMO nie ma co porównywać póki nie będzie podana dokładna specyfikacja potwierdzona przez MS. Newsy z serwisów to głównie jakaś tam interpretacja wcześniejszych plotek.

 

Niech ktoś mnie poprawi, bo chyba w przeciekach mówiono o mniejszej niż 5mld liczbie tranzystorów.

Opublikowano (edytowane)

A ty musisz wszystko naprostowywać w każdym temacie na forum, żeby nie daj bóg nie wyszło że Xbox One jest równie wydajny, nie? Inaczej chyba nie uśniesz.

 

IMO nie ma co porównywać póki nie będzie podana dokładna specyfikacja potwierdzona przez MS. Newsy z serwisów to głównie jakaś tam interpretacja wcześniejszych plotek.

 

Niech ktoś mnie poprawi, bo chyba w przeciekach mówiono o mniejszej niż 5mld liczbie tranzystorów.

Nikt normalny nie chwali się tylko liczbą tranzystorów, tylko prędkością taktowania, przepustowością, a nie pustą liczbą, z której nic nie wynika.

 

typfon - po konferencji Hryb rozmawiał z developerowami 1st party na twitchu, oni raczej wiedzą co mówią.

Edytowane przez Hela
Opublikowano

A ty musisz wszystko naprostowywać w każdym temacie na forum, żeby nie daj bóg nie wyszło że Xbox One jest równie wydajny, nie? Inaczej chyba nie uśniesz.

 

IMO nie ma co porównywać póki nie będzie podana dokładna specyfikacja potwierdzona przez MS. Newsy z serwisów to głównie jakaś tam interpretacja wcześniejszych plotek.

 

Niech ktoś mnie poprawi, bo chyba w przeciekach mówiono o mniejszej niż 5mld liczbie tranzystorów.

 

 

jak na razie wypowiadam się w 3 powiązanych z tematem jak Ci coś przeszkadza to możesz rzucac na PW

 

@Hela

 

thx poszukam

Opublikowano

Mówią tu niektórzy, że nie wiadomo jaka to jest jeszcze pamięć, ale wystarczy pooglądać parę wywiadów z szychami MS by dowiedzieć się, że jest to DDR3.

Padło pytanie czy MS potwierdził że będzie to DDR3 i odnośnie taktowania procesora - nie, nie potwierdził. Wszystko na to wskazuje (plotki, domysły, przeliczenia, rozmowy etc.) że będzie taki typ pamięci i taktowanie - ale odpowiadając na pytanie trzeba napisać że nie potwierdzili. Potwierdzą (bądź nie) wydając oficjalny komunikat / ogłaszając to na pokazie/konferencji etc.

Opublikowano (edytowane)

 

A ty musisz wszystko naprostowywać w każdym temacie na forum, żeby nie daj bóg nie wyszło że Xbox One jest równie wydajny, nie? Inaczej chyba nie uśniesz.

 

IMO nie ma co porównywać póki nie będzie podana dokładna specyfikacja potwierdzona przez MS. Newsy z serwisów to głównie jakaś tam interpretacja wcześniejszych plotek.

 

Niech ktoś mnie poprawi, bo chyba w przeciekach mówiono o mniejszej niż 5mld liczbie tranzystorów.

 

 

jak na razie wypowiadam się w 3 powiązanych z tematem jak Ci coś przeszkadza to możesz rzucac na PW

 

@Hela

 

thx poszukam

 

 

mazzeo chyba pisał do mnie :sweat:

Edytowane przez SzczurekPB
Opublikowano

MajorNelson potwierdził, że nowy X ma 8GB DDR3 z czego 5 idzie na gry, a 3 na system. Chyba na twitterze widziałem wpis. Poza tym uważacie, że takie serwisy jak eurogamer itp. wymyśliły sobie to wszystko. Gdyby tak było, to w interesie Microsoftu już dawno byśmy usłyszeli sprostowanie od nich samych, "my też mamy tyle teraflopa i szybką pamięć". Sam Microsoft przyznaje, że nie celują w super grafikę. Sad but true.

 

Dobra tekst, polecam.

http://www.eurogamer.pl/articles/digitalfoundry-analiza-techniczna-xbox-one

Opublikowano (edytowane)

MajorNelson potwierdził, że nowy X ma 8GB DDR3 z czego 5 idzie na gry, a 3 na system. Chyba na twitterze widziałem wpis. Poza tym uważacie, że takie serwisy jak eurogamer itp. wymyśliły sobie to wszystko. Gdyby tak było, to w interesie Microsoftu już dawno byśmy usłyszeli sprostowanie od nich samych, "my też mamy tyle teraflopa i szybką pamięć". Sam Microsoft przyznaje, że nie celują w super grafikę. Sad but true.

 

Dobra tekst, polecam.

http://www.eurogamer.pl/articles/digitalfoundry-analiza-techniczna-xbox-one

 

Od samego rana spamisz tym artykułem ,chyba tylko po to żeby zasiać pesymizm wśród użytkowników Xboxa ,w ten spoób namawiając ich do zdrady i przejścia na strone Sony.

Sam artykuł  jak już pisałem wcześniej ,mówi pokrótce głównie o początku końca Xboxa ,że jaki on jest słaby i przestarzały technicznie ,że jest tylko magenotowidem którym podłożysz pod telewizor i będziesz na nim oglądał głównie filmy , a od czasu do czasu przełączał się na mecz NFL cz NBA( w polsce na T-Mobile Ekstraklase albo wogóle na nic)  ,że to wszystko przecież jest już dostępne już na telewizorach Smart.A ja ci się znudzą filmy to pograsz sobie na Kinectie skacząc jak małpa przed TV , bo na poważne gry i potężne gry XOne będzie za słaby .Że MS stoi na straconej pozycji i może już kopać grób dla swojej konsoli.Ten artykuł jest prawdą?Nie!To jest dziennikarski obiektywizm?Nie!To jest stek ogólnych faktów pomieszanych z plotkami wyciągniętymi z przysłowiowego kosza na śmieci.

Microsoft  zdaniem  zwolenników Sony miał umrzeć kiedy wprowadzał płatną usługę sieciową ,miał umrzeć w straciu z PS3 i jego Cellem.Ale nadal żyje.I tak jest i będzie w przypadku XOne.Microsoft nie jest głupcem którego można wykiwać(wiedzą już o tym min handlarze używek) .Dlatego nie wierzę w te 50 procent mocy ,wierzę w fakty a nie w błazeńskie artykuliki które śmierdzą na odlegośc czarnym pijarem.

 

A i jeszcze jedno Microsoft rzeczywiście mógł nie robić tej minikonferencji ,tylko rzucić wszystko na E3 ,tak jak miał wcześniej to zaplanowane.Ale może i lepiej na e3 skupi się tylko na grach.

Edytowane przez xanon21
  • Minusik 1
Opublikowano

@ xanon21

 

To ze w XB1 dziedzi DDR3 mozna uznac za pewnik. Inaczej dodatkowy ESRAM bylby calkowicie zbedny.

Slabszy GPU tez pewnie okaze sie prawda.

Myslisz ze dlaczego MS calkowicie ominal informacje na ten temat? Bo ich sprzet jest slabszy. Stad tez komentarze ze nie celowali w najlepsza grafike.

 

 Zreszta MS od poczatku musial sobie zdawac sprawe ze ich konsola bedzie slabsza.

Zeby powalczyc z PS4, musza zaoferowac sprzet w konkurencyjnej cenie. Jak wiadomo Kinect 2.0 bedzie w kazdym zestawie a ten zapewne nie jest tani w produkcji.

Chcac sprzedawac konsole + Kinect w cenie zblizonej do PS4 i nie doplacac grubej kasy do biznesu, musieli zaoszczedzic na bebechach. Proste.

Gość DonSterydo
Opublikowano

@ xanon21

 

To ze w XB1 dziedzi DDR3 mozna uznac za pewnik. Inaczej dodatkowy ESRAM bylby calkowicie zbedny.

Slabszy GPU tez pewnie okaze sie prawda.

Myslisz ze dlaczego MS calkowicie ominal informacje na ten temat? Bo ich sprzet jest slabszy. Stad tez komentarze ze nie celowali w najlepsza grafike.

 

 Zreszta MS od poczatku musial sobie zdawac sprawe ze ich konsola bedzie slabsza.

Zeby powalczyc z PS4, musza zaoferowac sprzet w konkurencyjnej cenie. Jak wiadomo Kinect 2.0 bedzie w kazdym zestawie a ten zapewne nie jest tani w produkcji.

Chcac sprzedawac konsole + Kinect w cenie zblizonej do PS4 i nie doplacac grubej kasy do biznesu, musieli zaoszczedzic na bebechach. Proste.

 

Nie do końca, wedle Eurogamera PS4 stało się mocniejsze od Xone przypadkiem - Xone od dawien dawna był projektowany z 8 Gb ramu, Sony od samego początku stawiało na GDDR5 i uwaga ich konsola miała mieć ledwie 2 Gb. Plany dla produkcji GDDR5 i dostępności odpowiednich kości były mało optymistyczne, jeszcze z rok temu GDDR5 8 Gb było SF, ale postęp technologiczny poszedł o wiele szybciej niż się wszyscy spodziewali - dla Sony to była kwestia zastąpienia jednej kości drugą co zrobili w ostatniej chwili jak się pojawiła taka możliwość. MS nie mógł nic zmienić bo ich konstrukcja była zamknięta już wcześniej chociażby na zaawansowany software, który obsługuje sprzęt. Jakiekolwiek zmiany na obecnym etapie oznaczałyby dla MS wiele miesięcy opóźnienia.

Opublikowano

No wlasnie...wedle Eurogamera :)

Moja teoria jest inna...nie mowie ze wlasciwa :)

Ale faktem jest ze Kinect swoje kosztuje.

Chcac sprzedawac konsole rownie mocna co PS4 z Kinectem w zestawie, musieliby kasowac ze 150$ wiecej a to oznaczaloby przegrana na starcie.

Gość DonSterydo
Opublikowano

Wychodzę z założenia, że EG to potwierdził, a nie tak sobie pisał :)

Opublikowano

Nie ma sił na Yetiego ,jego upór jest nieprawdopodbny.

 

Przeczytałem na chłodno ten artykuł i nie ma tam nic czego bym się  nie spodziewał.

Te wszystkie plotki,przesłanki,niesprawdzone informacje ,nie wiem co o nich sądzić...

Dlatego ,najlepiej poczekać na E3 i tyle

  • Plusik 1
Opublikowano

Strasznie zastanawia mnie sprawa multiplatform. Ceniłem sobie X360 za to że większość gier wyglądała lepiej na tej konsoli. Teraz skoro One ma trochę słabsze podzespoły może się to wszystko odwrócić. Czekam na porównania graficzne np. Battlefield 4 czy Watch Dogs.

Gość DonSterydo
Opublikowano

Wiadomo już co to za nowe przyciski na padzie:

 

 

Microsoft has explained the names and functionality of those mysterious new buttons on Xbox One’s controller where Start and Back appeared on Xbox 360. According to a Microsoft representative, these buttons are named “Menu” and View.”

“The Menu button (on the right) will bring up context-specific menus which game and app developers can design to enhance the user experience,” Microsoft told IGN. “The Menu button could be used in scenarios such as bringing up in-game menus, showing video playback options, and accessing commands on the console’s user interface.”

The View button, meanwhile, “will change views or provide more information in games and apps. The function of the View button will be driven by developers. Possible uses of the View button include viewing a map during a role playing game, displaying a leaderboard in a first person shooter, and enhancing the navigation of the console’s user interface.”

Gość DonSterydo
Opublikowano

Trochę konkretniej o nowym systemie achievementów:

 

xbox-one-achievements.png

 

 

Achievements have long been a core part of the Xbox 360 experience, and the Xbox One will continue that legacy. Players will be able to build up their Gamerscore with the new console’s “dynamic and changing” achievement system. Developers and publishers will be able to dynamically add achievements to their games at any time, without DLC. This can be done to influence player behavior, create timed challenges, or be a part of a specific community event. Achievements no longer have to be attached to a single game; they can span multiple games or apps. A new achievement portal will be created that shows not only what you earned, but how you earned it. As always, you’ll also be able to compare your achievements with friends to see who has bragging rights.

Opublikowano

Pytanie.Ponoć już teraz wiadomo że nowy xbox będzie wspierał directx 11.1,a jak będzie z PS4  ,nadal na opengl?Bo słyszałem niby tam jakieś plotki(chyba głównie od fanów Sony) ,że PS4 będzie tak samo jak Xbox One wspierał direct 11.1(co by było bardzo dziwne skoro Directx to oprogramowanie Microsoftu) ,może ktoś cos napisać na ten temat?

  • Minusik 1
Gość DonSterydo
Opublikowano

Nie sądzę by PS4 wspierało DirectX. Zresztą nie ma to żadnego znaczenia. Jak wszystkie gry wychodzą na PS, to nie robi mi różnicy w jaki sposób to działa. 

Opublikowano (edytowane)

Pytanie.Ponoć już teraz wiadomo że nowy xbox będzie wspierał directx 11.1,a jak będzie z PS4  ,nadal na opengl?Bo słyszałem niby tam jakieś plotki(chyba głównie od fanów Sony) ,że PS4 będzie tak samo jak Xbox One wspierał direct 11.1(co by było bardzo dziwne skoro Directx to oprogramowanie Microsoftu) ,może ktoś cos napisać na ten temat?

Informacje z GDC:

  • Targeted to be the “central device in the living room”
  • “Core gamers are our primary audience
  • PS4 build around them, salable to the outsiders
  • 5 core PS4 prin(pipi)les: Simple, Immediate, Social, Integrated, Personalized
  • PS4 CPU: 64-bit x86 arch, low power consumption, low heat, 8 cores, 8 HW threads, 2MiB L2 cache per 4 core group, 32kib l1 I/D-cache
  • PlayStation Shader Language, very similar to HLSL, allows featured BEYOND Direct X 11 and OpenGL 4.0
  • “GPU – Tessellation – adding geometric detail to smooth edges or create more organic shapes”
  • PS4 RAM – 8GB 256 bit GDDR5 (GDDR5 is very high end graphics memory only found on PC graphics cards)
  • Will come with “very large hard drive in every console”
  • PS4 Dev Environment – Windows 7 64-bit, tools are fully integrated into Visual Studio 2010 and 2012
  • “Debug your PS4 code as you would your PC code”
  • PS4 Controller: Start/Select buttons are now “Options.” New System button is “Share.”
  • Speaker, headset jack and “extension port” on the PS4 controller
  • PS4 controller buttons are going back to digital over analog because no one used it on PS3
  • PS4 controller L2/R2 – Curved design to get rid of the accidental netflix fast forwarding
  • PS4 controller: 1920×900 resolution on the analog touchpad
  • PS4 controller colors are the Player Numbers: 1-Blue, 2-Red, 3-Green, 4-Pink (Like the buttons)
  • PS4 will charge controllers when it’s off. Unlike the PS3.
  • PS4 controller light bar can be used for muzzle flashes, health bars, etc
  • “The #PS4 Eye will enhance the PS4 user experience.” High sensitivity dual color cameras
  • 1280×800, 12 bits/pixel, 60Hz
  • Dedicated port for the #PS4 camera, exclusive SCE Connector. Means it won’t use a USB port on the console, but won’t plug into your PC.
  • Cam suggested uses: walkthrough vids, taunting in killcam, login, speech recognition, etc; possible PS4 Camera Magic – Sees the controller, you guys move, splitscreen moves to be on the right side
  • The above is what devs could do (not mandatory)
  • Video example shown of PS4 combining the camera and the controller. “AR Menu”
  • Zoom into the controller, tilt to shake little dudes inside, push into our world like EyePet
  • 2004: XMB, 2011: LiveArea, 2013: New #PS4 one based on the five prin(pipi)les from earlier
  • UI is meant to give you at a glance info without loading the game. See what new DLC is out and whatnot. What friends are saying.
  • Have to enable people seeing your real name on the #PS4. Auto-enabled if you import from another social network. (Can be turned off)
  • PSN friend limit raised
  • PS4 Mock-up: Heavy Rain choice with the number of your friends that chose each option.
  • All the PS4 streaming and sharing: that’s on the hardware. Devs don’t have to do anything special to their game.
  • PS4 Remote Play: Screens are mirrored on PS4/Vita (Both on at same time). Hardware does it/not on devs. Start at any time; no special mode.
  • Talking about the PlayStation App. Login, buy game, PS4 starts downloading at home, you get home and start playing the part that’s DWLD.
  • Sony has sent their newly updated multiplat game engine PhyreEngine 3.5 to developers with PS4 support

     Further explanation of extended DirectX features:

    ony is building its CPU on what it's calling an extended DirectX 11.1+ feature set, including extra debugging support that is not available on PC platforms. This system will also give developers more direct access to the shader pipeline than they had on the PS3 or through DirectX itself. "This is access you're not used to getting on the PC, and as a result you can do a lot more cool things and have a lot more access to the power of the system," Norden said.

     

     

    A tu link: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=530748

     

     

     

    Zresztą nie ma to żadnego znaczenia. Jak wszystkie gry wychodzą na PS, to nie robi mi różnicy w jaki sposób to działa. 

    Prawda.

Edytowane przez McDrive

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...