Skocz do zawartości

Targi: E3, GC, TGS


Rekomendowane odpowiedzi

hendrix - ja obejrze trailer jaram sie gra, ale jak widze te same materialy, lub nieco inne przez kolejne 3 lata to odechciewa mi się juz sluchac o tej grze i skupiam sie na innych szpilach

 

bethesda zapowiada gre, o super za pol roku bede gral i wale konia 6msc a on nawet nie zdąży opaść

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, Hendrix napisał:


Nigdy się z tym nie zgodzę i nie mam zamiaru się pukać w głowę. Za to analogicznie zapytam - jaka jest różnica między wiedzą o tym, że dany dev nad czymś pracuje, a jej brakiem? Nie sprawi to, że gra będzie inna, nie sprawi to, że dev nagle nad czymś innym będzie pracował, ani nie sprawi, że gra będzie krócej robiona. Powiem więcej, ta wiedza pozwala łatwiej oszacować jak będzie wyglądał kalendarz wydawniczy w całej generacji, co mi jako potencjalnemu klientowi pasuje.

Uwielbiam przykład Bethesdy - jaka jest różnica w zapowiedzeniu F4 6 miesięcy przed premierą skoro było wiadomo, że prace zaczęły się po skończeniu Skyrima? Dla mnie żadna. Jakości gry to nie zmieniło. Dodatkowo większość podobnych krótkich okresów zapowiedź-premiera, to gry związane z już istniejącą marką (jak nowy Tomb Raider - i znowu, o powstawaniu gry było wiadomo jeszcze przed premierą poprzedniej części). W przypadku nowych IP AAA, to po prostu nie działa.

Jeszcze nigdy w życiu nie przeczytałem rozsądnego argumentu na rzecz takiego sposobu wydawania. Tak naprawdę jedyne co to zmienia, to skoncentrowany wysiłek reklamowy wydawcy, czyli coś co mnie jako klienta mało obchodzi.

Różnica jest taka że dev karmi latami i nakręca się hajp na produkcje, oczekiwania rosną a później wielkie rozczarowanie.

Ja tam wolę dostać zapowiedź na rok przed niż jak niektórzy fapować do screenów/trailerów przez 3-4 lata.

 

No i przypadku zbyt wczesnego zapowiedzenia gry może się wszystko zmienić, gra trafi do kosza (SB) gra powstaje ale uj wie co się z nią dzieje (deep down) albo wychodzi w praniu że premiera od zapowiedzi po 5-7 latach (cyberpunk) xD  po czym ostro spadają akcje takiego cd projektu.

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza

Tak jak @Hendrixpisze. Nowe IP mają, na dzisiejszym rynku ogromnych budżetów pociągających za tym duże ryzyko, bardzo ciężko, dlatego w tej generacji jest ich generalnie znacznie mniej. 

 

Dlatego nie można wymagać by wydawcy zapowiadali nowe AAA IP na krótko przed premierą. Marka musi mieć odpowiednio dużo czasu, aby przedostać się do świadomości graczy, zbudować wokół siebie hype, a być może nawet społeczność (fajny przykład Sea of Thieves) 

 

Zupełnie inny casuus  to już ugruntowane stare marki, które teraz coraz częściej ze względu na skomplikowany proces produkcji i ciasny rynek zapowiadane są blisko daty wydania, dzięki temu można zrobić krótką ale intensywną kampanie marketingową która przypomni klientom o grze. Tą drogą idzie już mnóstwo tytułów: Battlefield, Call of Duty, Forza itd.  

Edytowane przez asax
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Hendrix: Moja rada - weź mocny rozpęd :D

 

Tak jak koledzy piszą, jak gra zapowiada się dobrze, to chce się w nią zagrać, a jak premiera jest odwlekana przez 2 czy 3 lata, to normalnego człowieka szlag trafia. Pomijam już takie "pierdoły" jak fakt, że bardzo często gra jest zapowiada tak wcześnie, że to co jest zapowiedziane często mocno od biega od tego w co faktycznie gramy, więc sytuacja potrafi być podwójnie denerwująca.

 

Plan wydawniczy? Sorry, ale czy Ty wydatki na gry musisz sobie planować 2 lata naprzód? Czy może sobie kupujesz w 2018 kalendarz na 2020 i zaznaczasz krzyżyki na kolejnych kartkach ;) Zresztą żeby był jakiś plan wydawniczy, to te gry musiałyby być jeszcze zapowiedziane razem z ostateczną datą premiery, a tak też nie jest, np. MS nie zapowiedział Crackdown 3 w 2015 podając datę premiery na 2018. Niestety jest tak, że gry są ujawniane, przez rok czy nawet dwa bez jakiejkolwiek daty albo z datami, które są później zmieniane raz czy dwa razy. Bardzo pro konsumenckie. No ale wiem że kiedyś wyjdą, bardzo krzepiąca myśl, może do tego czasu znudzi mi się po oglądaniu screenów ;) 

Edytowane przez Pacquiao
Odnośnik do komentarza
54 minuty temu, Daddy napisał:

Różnica jest taka że dev karmi latami i nakręca się hajp na produkcje, oczekiwania rosną a później wielkie rozczarowanie.

Ja tam wolę dostać zapowiedź na rok przed niż jak niektórzy fapować do screenów/trailerów przez 3-4 lata.


To się w zasadzie nigdy nie dzieje - najczęściej ludzie narzekają na małą ilość materiałów zapowiedzianej gry - krótki cykl daleko bardziej nakręca "hajp" - bo wydawca ma możliwość skoncentrowanej akcji reklamowej połączonej z pokazami dla prasy/ preview eventami i całej masy rzeczy ułatwiających promocję tytułu. To jest preferowany typ akcji przez większość wydawców. Jednak dla dużej części niemożliwy.
 

54 minuty temu, Daddy napisał:

No i przypadku zbyt wczesnego zapowiedzenia gry może się wszystko zmienić, gra trafi do kosza (SB) gra powstaje ale uj wie co się z nią dzieje (deep down) albo wychodzi w praniu że premiera od zapowiedzi po 5-7 latach (cyberpunk) xD  po czym ostro spadają akcje takiego cd projektu.


Tak, zawsze wszystko może się zmienić. Wydawca ponosi ryzyko zapowiadając w przód i to on ponosi straty gdy gra zostaje skasowana (finansowe i wizerunkowe). Wydawcy ryzykują w przypadku nowych IP, bo takim tytułom ciężej jest się sprzedać na rynku, we wcześniejszej zapowiedzi nie chodzi o "hajp" - w zasadzie o odwrotność tego, chodzi o powolne budowanie świadomości wśród klientów - zakończone właśnie krótkim "hajpem" (okresem reklamowym) przed premierą.  Gdy jednak gra zawodzi, wydawca znowu więcej traci, bo gdyby jej nie zapowiedział, gra mogłaby zostać po cichu skasowana/rebootowana.

Cyberpunk został zapowiedziany wcześnie, bo to nowa marka i filmik był narzędziem rekrutacyjnym. CDP nie miało innego wyjścia (to samo robi Atlus teraz, w przypadku swojego nowego studia).

Nam, jako klientom, większa przejrzystość powinna pasować, to wydawcy więcej na tym tracą (gdy coś się nie uda). Dla mnie osobiście i tak jest za mała - budżety/wyniki finansowe/sprzedaż - zupełna odwrotność rynku filmowego czy nawet książkowego pod względem dostępnych informacji.

@Pacquiao
Niepotrzebne uszczypliwości. Nie, nie posiadam kalendarzyka. Lubię wiedzieć co w danej generacji mnie czeka, 1 rok lub 3 lata do premiery - nie robią mi różnicy, Kreatywny biznes jest biznesem nieprzewidywalnym. Jedyna różnica to jest wiedza, albo jej brak. Powstaną te same gry, będą produkowane tyle samo czasu. I to, że sobie poczekam, bądź nie - NIC nie zmieni. Chciałbym też zauważyć, że w swoim wpisie w sumie nie odpowiedziałeś na nic co napisałem :V

Edytowane przez Hendrix
Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Ciekawa, acz dość prawdopodobna plotka. Niby tylko 4, ale tłuste tytuły, na które wszyscy czekają. To gotowy lineup na 2019. Między tym jakieś indyczki, coś na VR i może jakiś niespodziankowy rimejk\remaster starszego klasyka

Edytowane przez Frantik
Odnośnik do komentarza
Gość _Be_

Tutaj nie chodzi o pewność, raczej kwestia taka, że nie mają czego pokazać, wszystkie studia 1st party, które coś robiły to albo już wydały gry (SSM, GG, PD) albo są w trakcie tworzenia (ND, SP, MM). Ewentualnie pełna wersja jakiegoś GT, kolarboracja Japan Studio z From Software (Shadows Die Twice) i to tyle. 

Odnośnik do komentarza

Pokażą gameplay z Ghost of Tsushima i będę zadowolon. Reszta mnie nie interesi zbytnio. 

 

Po cichu licze na coś sensownego z Shadows Die Twice. Niby pyerdolą że cztery gry przywiozą a na koniec rzucą jakąś bombe a będzie to God of War Carting. 

 

Tak będzie

Edytowane przez Mikołaj
Odnośnik do komentarza

Sony i tak juz nic nie musi robić. Zgnietli konkurencje w tej generacji. Już nawet nie musieliby nic wydawać do jej końca. A tak skupią sie na tych 4 grach i większość będzie zachwycona. Tylko ten nowy projekt od From dalej jest tajemnicą. Ja najbardziej czekam na pokaz nowego Metroida.

Odnośnik do komentarza
14 minut temu, _Be_ napisał:

Tutaj nie chodzi o pewność, raczej kwestia taka, że nie mają czego pokazać, wszystkie studia 1st party, które coś robiły to albo już wydały gry (SSM, GG, PD) albo są w trakcie tworzenia (ND, SP, MM). Ewentualnie pełna wersja jakiegoś GT, kolarboracja Japan Studio z From Software (Shadows Die Twice) i to tyle. 

bankowo będzie choćby cgi trailler z Shadow Die Twice + krótka zajawka z gameplayu Ghosta, Death Stranding, lub TLoU2

Odnośnik do komentarza

Ja to widzę tak, że teraz pokażą co "wyjdzie w 2019", a w przyszłym roku na E3 do(pipi)ą atomówki z datą premiery PS5, dorzucą materiały z kolejnym Horizon, Death Stranding, z dwie gry przeniesione z PS4, jakaś niespodzianka i mulitplatformy jak kał of diuti i znowu będzie pogrom na starcie generacji

Przynajmniej ja bym tak zrobił

Odnośnik do komentarza

PS5 zapewne pod koniec 2020 (o ile amd się wyrobi), więc nie liczę w ogóle na zapowiedzi nowych gier od Sony. 

U M€ pewnie będzie Halo, Horizon 4 i pudziany. 

 

Czuję w kościach wzrost cen gier przy premierze nowej gen do 70€ czyli 300zl Piękny kawalerze.

Edytowane przez Starh
Odnośnik do komentarza

Tu macie oficjalna informacje o konferencji Sony. 

https://blog.eu.playstation.com/2018/05/11/playstation-at-e3-2018-the-journey-begins-on-12th-june/

 

Czyli TLoU2, Ghost of Thusima, Spider Man, Death Strending potwierdzone. Stawiam jeszcze na Dreams, Days Gone, Dmc, FFVII i grę od FM. Tzn. fajnie by było ;)

Edytowane przez YETI
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...