Skocz do zawartości

Targi: E3, GC, TGS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ASX nic sie nie zmieni, następna generacja to będzie czysta ewolucja. Nie bądź naiwyny. Za każdym razem słyszymy o bajkach i rewolucjach w projektowaniu gier i wychodzi jak wychodzi. Jedyne co tak naprawde się liczy to czysta moc dzięki której mozna stosowac sztuczki umożliwiające to czego nie dało się zrobić w erze PSXa.

Opublikowano
32 minuty temu, MBeniek napisał:

I na wygranej pozycji są tu ci od Sony, bo pomimo, że robią na słabszą konsolę niż XSX, czyli PS5, to jednak robią tylko na nią

 

Tu się chyba rozbija tylko o czas. Twócy RDR2 zrobili najpiękniejszą grę tej generacji na 5 różnych konsol i na każdej wygląda olśniewająco.

30 minut temu, ASX napisał:

architekture co Xbox Series X, nad którą wszyscy się zachwycają.

 

Po prawdzie to raczej dominują głosy, że to PS5 pomimo słabszej na papierze wydajności jest konsolą na której pracuje się przyjemniej. Nie słyszałem zbyt peanów nt. XSX.

  • Plusik 2
Opublikowano
2 minuty temu, Paolo de Vesir napisał:

Tu się chyba rozbija tylko o czas.

dodałbym jeszcze talent i budżet.

 

Sam czas może nie wystarczyć, patrząc na przykład takiego Crackdowna 3

Opublikowano

@ASX & @Paolo de Vesir

Dokładnie, oprawa zawsze będzie wypadkową wielu czynników: talent, czas, budżet, narzędzia, pipeline produkcyjny (też ważna rzecz, bo koordynacja tysięcy ludzi jest ciężka, bardzo ciężka).

Co do sceptyków zmian w game designie -  I/O w formie jaka będzie w przyszłej generacji (na obu konsolach), to "niezbadane" terytorium dla devów, po raz pierwszy znikną ograniczenia, na których pracowali przez ostatnie 20 lat. To naprawdę duża zmiana, dużo większa niż sama moc konsol (bo i z obecnych można by więcej wykrzesać, zmieniając I/O).

Np. robiąc level design w grze masz budżet pamięci i streamingu danych, w którym musiałeś się zmieścić, biorąc pod uwagę dosłownie wszystko, od danych dotyczących animacji, po geometrię, LoD etc., dosłownie każdy element w grach jest robiony z myślą, że trzeba zrobić wszystko tak aby prędkość HDD nie spowodowała żadnych problemów - bo to nie tylko streaming assetów w locie,  I/O ma wpływ na każdą wyświetlaną klatkę, bo bierze udział procesie wymiany danych i tego co obecnie znajduje się/co jest zostawione/co będzie załadowane w pamięci systemu.

Dobrą analogią do tego bottlenecku są dwa miasta połączone autostradą i wymieniające się dobrami za pomocą transportu po niej. Jeśli ograniczysz na autostradzie prędkość do 30 km/h to cała infrastruktura tych miast musi być do tego dostosowana, żeby omijać "korki"/"wąskie gardła", jeśli ograniczenia znikną to infrastruktura po czasie zmieni się całkowicie, a potrzeba omijania trudności zniknie, dając miastom nowe pola działania.

W przypadku gier będzie podobnie, jak wszystkie pipline'y produkcyjne dostosują się do nowych realiów, zmiany będą widoczne gołym okiem, pozwalając na rzeczy, które były do tej pory niemożliwe.

 

  • Plusik 6
Opublikowano

Wszystko fajnie Hendrix, ale zapominasz chyba, że 90% gier to multiplatformy pisane też na PC z HDD. Więc wytłumacz mi jak dev ma pisać grę pod szybkiego SSD kiedy musi też brać pod uwagę wolnego HDD na PC? 

Opublikowano

Pewnie w pewnym momencie PCty z hdd zostaną olane, wielu producentów dysków powoli wygasza fabryki zajmujące się produkcją HDD. 

 

Pytanie kiedy? Pewnie w momencie pozostawienia obecnej generacji na śmietniku historii "gejmingu"

Opublikowano

@suteq

Ale nigdzie w poście nie pisałem, że wszystko na raz się zmieni - to długa perspektywa, w której gry ekskluzywne stoją na lepszej pozycji, jednak z czasem i third-party dołączą, bo no, taka jest kolej rzeczy i tak działa ewolucja rynku (7-8 lat temu w zasadzie nie było gier - z wyjątkami - które wymagały więcej niż 4 GB pamięci, dzisiaj to standard). Będą gry, które chcąc konkurować z najlepszymi projektami, będą wymagać od użytkowników PC lepszego sprzętu, tak było zawsze, będzie tak i teraz. 

 

Opublikowano
7 minut temu, Figuś napisał:

Pewnie w pewnym momencie PCty z hdd zostaną olane, wielu producentów dysków powoli wygasza fabryki zajmujące się produkcją HDD. 

Już teraz niektóre gry na PC wymagają SSD. Najpopularniejszym przykładem jest chociażby Star Citizen.

 

2 minuty temu, Hendrix napisał:

@suteq

Ale nigdzie w poście nie pisałem, że wszystko na raz się zmieni - to długa perspektywa, w której gry ekskluzywne stoją na lepszej pozycji, jednak z czasem i third-party dołączą, bo no, taka jest kolej rzeczy i tak działa ewolucja rynku (7-8 lat temu w zasadzie nie było gier - z wyjątkami - które wymagały więcej niż 4 GB pamięci, dzisiaj to standard). Będą gry, które chcąc konkurować z najlepszymi projektami, będą wymagać od użytkowników PC lepszego sprzętu, tak było zawsze, będzie tak i teraz. 

 

Aha, czyli tę moc SSD może zobaczymy pod koniec generacji w multiplatformach. Rewolucja nadchodzi. :obama: 

Opublikowano

Chyba zapominacie że to sprzedaż ps4 pro jest dużym rozczarowaniem dla sony, trochę lepiej ma się KOX, nawet na forum pełno wojowników Kaza którzy dalej siedzą przy premierowym odkurzaczu, sprzedaż tych mocniejszych konsol to margines. 

Jak MS chce coś ugrać w nowej generacji to obok SEXa za 500$(?) musi mieć tańszą alternatywę konkurując z PS5.

 

Też głupie gadanie że KOX zamiast Lockharta, to zupełnie inna architektura i rozwiązania, Matt Booty poprawił się że XO może być wspierany do roku lub dwóch przez XGS, do tego prawie wszystkie gry wychodzą na PC.

 

Zdecydowana większość kupujących konsole to typowe casuale/janusze jak ktoś będzie chciał next gena do fifki czy 5 gier rocznie to wybierze tańszą maszynkę lub to co mają znajomi.

Opublikowano

Absolutnie nie wiem skąd dane o "sprzedaż PS4 Pro jest dużym rozczarowaniem dla sony, trochę lepiej ma się KOX"  - dosłownie nic nie jest prawdziwe. Obydwa modele zrobiły swoje, czyli wydłużyły okres, w którym obie firmy utrzymały sprzedaż konsol, gdyby nie PS4Pro/XOX, krzywa sprzedaży szybciej szłaby w dół.

Opublikowano

Nie no rynkiem PCtowym nie ma się co przejmować, szybko się dostosuje bo większość graczy już siedzi na SSD a dwa cena dysku SSD przy cenie procesora czy karty graficznej jest mała. 

Pierwszy dysk SSD miałem już w laptopie w 2012 roku z średniej półki. Fakt ,że M2 to jest na razie margines rynku PC ale to się zmieni. Bardziej mnie martwi ten kulawy HDR w windowsie xD

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nie spodziewałbym się w maju "odpowiedzi", jeśli chodzi o duży pokaz - wszystkie plany/pokazy ruszą na dobre od czerwca, nie nastawiałbym się też huraoptymistycznie do wydarzenia z 7-go maja (znaczy w kwestii first-party/dużych "exlusive'ów" etc.)

Opublikowano (edytowane)

Ok, a co to ma za związek z tematem?

 

W sumie nie wiem czemu sony nagle miałoby jakoś szczególnie odpowiadać na tą majową konferencję, która głównie skupiona będzie na multiplatformach/crossgenach? :reggie: Chociaż i tak podejrzewam, że samą konsolę pokażą jeszcze w maju, w formie artykułu na blogu, żeby znowu zrobić szum w social mediach - tak jak to było z dualsensem. A główne działa (czyli exy oraz cenę) i sony i m$ wytoczą pewnie w czerwcu.

 

 

down: leak mówił o konkretnym dniu, bodajże 5. czy 7. czerwca, po prostu nie chce mi się tego specjalnie teraz szukać

Edytowane przez MBeniek
Opublikowano

 

E3? Komu to potrzebne, gdy będzie można ograć grywalne wersje zapowiedzianych gier we własnym domu, bez kupowania drogich biletów lotniczych, przepychania się w tłumie i stania w kilkugodzinnych kolejkach :xboss:

  • Plusik 2

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...