Skocz do zawartości

Targi: E3, GC, TGS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
11 minut temu, Mendrek napisał:

 

Kiedyś pewien mądry dev, nie pamiętam który, ale było to na premierę konsol tej generacji, wypowiedział dwie mądre rzeczy. Raz, że konsole poprzez swoją stałą strukturę i zamkniętą architekturę, mają z tego tytułu dodatkowego boosta względem PC. Dwa, źe nie zmienia to jednak faktu, że to co my rozumiemy jako ograniczenia, jest świadomą decyzją developerów gier. Mając pewną skonkretyzowaną moc, będzie ona przekierowana w te elementy, które zwiększą sukces samej gry. Jeśli jakiejś grze wystarczy 30 fps (bo i tak ludziom się będzie dobrze grało) i tą moc potrzebną na 60 fpsów można użyć w innym elemencie zwiększającym atrakcyjność gry, to wybór będzie oczywisty. Co więcej trendy się zmieniają i już przeskok graficzny nie jest jakimś pryncypium. Także jak ktoś liczy na stare dobre fajerwerki, to niezależnie od generacji i rewizji konsol, napotka po prostu na niewybredne wybory samych twórców ;)

 

Nowe konsole to po prostu PC ze średniej półki, żadne piękne słowa tego nie zmienią. Na jakikolwiek przeskok są zwyczajnie za słabe, co dobrze pokazuje np. CP2077, który na PC na max z full RT zrywa czapkę, gdzie na konsolach jakoś specjalnie się nie wyróżnia. 

Opublikowano
4 hours ago, Brolin said:

Ale graficznie i fizyką to nadal strasznie kiepsko ta generacja stoi, cały czas czuć past gen, zero choćby jednego graficznego opadu szczęki. A tu prawie dwa lata od premier PS5 i XSX :lol:

 

No nie wiem, przy Ratchecie szczena opadała mi nie raz i nie dwa

  • Plusik 1
Opublikowano

Przypomnijcie sobie teraz elaboraty przedpremierowe które były pisane na forume, że konsole z SSD pozwolą developerom na pozbycie się największego ograniczenia,  bo gry będą już tylko projektowane pod szybki transfer danych i to otworzy drzwi, które od zawsze były zamknięte i czeka nas już samo gęste.

 

A potem puśćcie ten pokaz raz jeszcze i przyłóżcie te wywody do tego, co widać na ekranie :kekw:

  • Plusik 1
  • Haha 3
Opublikowano

Gry projektowane tylko pod current geny to robią. Serio, Ratchet urywa łeb już teraz, a przecież to właściwie pierwsza taka gra (no i chyba jedyna). Rynek jest jaki jest i dopóki Sony nie odetnie się od PS4 to gry się nie zmienią. Mam nadzieję, że God of War będzie ostatnim dużym crossgenowym exem

Opublikowano

Przecież na tej konferencji nie było praktycznie ani jednego dużego developera robiącego grę tylko pod PS5/XS. Nie spodziewajcie się że indyki czy nawet gry AA będą na poziomie wykonania najlepszych gier dostępnych na PS4/XOne. Tu nie chodzi o sam sprzęt tylko o skalę projektów i budżety. To właśnie było największym minusem konferencji, brak tytułów AAA robionych od początku pod current geny, bo Gotham Knights widać że to gra robiona pod PS4/XOne a reszta to crossgeny które muszą pójść na Jaguarze 1.6 GHz i dysku HDD.

Opublikowano
Just now, Bzduras said:

Dopytam tylko: masz na myśli szczeliny, które pojawiają się w ściśle określonych miejscach?

 

Mam na myśli całość: ilość obiektów na ekranie, płynność rozgrywki (w sensie brak doczytywań, i nie, że nie ma ekranów ładowania albo są megakrótkie jak w innych grach, tutaj założeniem gry było brak doczytywań, w innych grach to tylko kwestia szybkiego dysku - mam nadzieję, że wiesz co mam na myśli). Szczeliny jasne, też świetnie wyglądają i wiem, że są tylko w oskryptowanych miejscach, ale spokojnie jestem w stanie sobie wyobrazić w następnym Ratchecie broń, która będzie takie szczeliny tworzyć i będzie można swobodnie się przenosić. 

Opublikowano

W tej generacji większość deweloperów raczej nigdy nie wykorzysta potencjału nowych konsol. Projektowanie gier pod SSD itp. bajery wymaga po pierwsze zmiany myślenia o projektowaniu gier, po drugie zupełnie nowych narzędzi. Jeżeli teraz proces produkcji gier jest tragicznie długi i to przy wykorzystaniu gotowej technologii, to można sobie tylko wyobrazić co by się działo gdyby faktycznie chciano wrócić do desek kreślarskich i zaczynać wszystko od zera.

Opublikowano
4 godziny temu, Homelander napisał:

 

No nie wiem, przy Ratchecie szczena opadała mi nie raz i nie dwa

Mnie przy Demonsach też, tutaj miałem na myśli zapowiedzi z "prestiżowych" targów, a nie już wydane produkcje.

  • Plusik 1
Opublikowano
4 minuty temu, Czoperrr napisał:

Największym żartem oprócz Kojimy były plebiscyty na najbardziej wyczekiwane gry na Xboxa i PlayStation

Caly ten konkurs to jest cos czego nie pojmuje. Jakies 3 randomowe gierki, wyniki chyba znane miesiac wczesniej bo tworcy juz na scenie, gdzies w ogole byla opcja glosowania, jakas apka? Zrobili to rok temu, powtorzyli teraz. W sumie wyglada to bardziej na jakas dostawke, zeby szol mogla wspolprowadzic baba a nie tylko bialy, heteroseksualny mezczyzna.

 

Z gierej co popatrzylem na liste to rokowania dla mnie maja:

Lies of p,

Wyrdsong, ale tu jedynie szczuja klimatem a moze okazac sie wszystkim,

Chinska podrobka sekiro,

Blacktail,

Lords of fallen 2

 

Mam wrazenie, ze gatunkowo tez sie zrobilo bardziej homogenicznie i ubogo.

Opublikowano

Ten Wyrdsong to pewnie skończy jak inne projekty od byłych twórców gier X i Y. Albo się okaże, że "from the creators of Fallout New Vegas and Outer Worlds" oznacza kilku grafików koncepcyjnych i programistów UI.

 

Z Leslie Benzisem to samo. Jeden z głównych twórców GTA, więc co może pójść źle. A potem pokazują takie Everywhere. :reggie:

 

Opublikowano

Mnie się ta konfa widziała. Dlaczego zapytacie. Ano dlatego, że zapowiedziano przynajmniej jedną grę do natychmiastowego zakupu jak wyjdzie. Co to takiego? To Atlas Fallen od Deck 13. Mają oni u mnie bezgraniczny póki co kredyt zaufania po tym jak znakomicie bawiłem się w The Surge 1&2. Ciekawie wygląda również zmartwychwstałe Dead Island 2. W odróżnieniu od wielu mi się The Lords Of The Fallen podobał, więc dwójce tez dam szansę. 

Natomiast grube rozczarowanie, dyg benisa w dół  i pomarańczowe światło ostrzegawcze zapaliło się przy gejpleju Callisto. Teraz to jestem zdezorientowany, czy nabyć tę gierkę...

  • Plusik 1
Opublikowano

Kalisto brakuje rozrywania ciał, ale sam gameplay miał mocny vibe TLOU, więc wciąż jestem pełen nadziei. Nie rozpatruje tego w kategoriach - klon Dead Space'a tylko wariacja na jego temat. Stąd remake DSa i tak prędzej czy później wjedzie do kolekcji.

Opublikowano

Jakiś czas temu byliśmy zgodni, że wśród mniejszych gier jest masa pereł. Niektóre indyki odniosły ogromny sukces.

Teraz już zaczyna to zjadać własny ogon chyba. Najprościej uderzyć w ten segment i liczyć że to się sprzeda. Nastepne są kolorowe, kojarzące się z fortnitem guwna. To łączy się z masą ohujałych team shooterów, które umrą po miesiącu. 

Naprawdę nie wiem jaki jest sens ładowania kasy w takie coś. 

Czy to wina budżetu czy lenistwa? Pewnie tego i tego. Dlatego branża przypomina trochę kolorowy bazar. 

 

Dlatego tez mimo wszystko w zalewie tego szamba czekam na Calysto Protocol 

  • Plusik 3
Opublikowano
33 minuty temu, Czezare napisał:

W odróżnieniu od wielu mi się The Lords Of The Fallen podobał, więc dwójce tez dam szansę

Podobal ci sie Lords of the Fallen. The to jest czesc druga.

Opublikowano
3 minuty temu, drozdu7 napisał:

Czy to wina budżetu czy lenistwa? Pewnie tego i tego. Dlatego branża przypomina trochę kolorowy baza

to raczej wina niechęci do podejmowania ryzyka.

Dlatego wszystkie gry wyglądają tak podobnie, że oglądając taki 2 godzinny pokaz, te wszystkie gry silące się skopiowanie sukcesu już popularnych gier, zlewają się w jedną bezkształtną masę.

Opublikowano

Ale ironia jest, ze wlasnie ta papka to glownie studia "indie", ktore powinny miec wyzsza sklonnosc do ryzyka i nowych mechanik.

  • Plusik 3
Opublikowano

no teoretycznie większa niezależność finansowa i mniejszy budżet powinien stymulować oryginalność.

 

Ale jest jak jest i nawet segment indie dotyka ten problem.

Opublikowano

Plusem tego jest czas na zaległości growe, po tej konferencji nie muszę ani jednej gierki dodawać do listy życzeń na steam. H3 już mam. 

6 godzin temu, Bzduras napisał:

Przypomnijcie sobie teraz elaboraty przedpremierowe które były pisane na forume, że konsole z SSD pozwolą developerom na pozbycie się największego ograniczenia,  bo gry będą już tylko projektowane pod szybki transfer danych i to otworzy drzwi, które od zawsze były zamknięte i czeka nas już samo gęste.

 

A potem puśćcie ten pokaz raz jeszcze i przyłóżcie te wywody do tego, co widać na ekranie :kekw:


Po ogłoszeniu specyfikacji nowych konsol jak ktoś stwierdził, że będzie to sprzęt za słaby do natywnego 4k to się minusy sypały.

 

A dyski ssd zjada zwyczajnie rozmiar tekstur i skrócone czasy ładowania. Sam projekt gier się nie zmieni. 

Opublikowano

Ja tam nie oczekiwałem niczego po tym pokazie i niczego nie dostałem. Uczciwa wymiana. Pooglądałem jednym okiem, poczytałem Wasze komentarze, zdarzało mi się gorzej marnować czas. Kilka gierek mam na oku, ale i tak zapewne poczekam na pierwsze opinie, bo niczego tam Day One nie widziałem.

Ale fakt - Calisto z pokazu na pokaz jakby coraz słabiej się prezentowało. Coraz.... nie wiem... toporniej?

Od opinii przedpremierowych zależy czy się skuszę Day One.

Opublikowano
25 minut temu, Ukukuki napisał:

Po ogłoszeniu specyfikacji nowych konsol jak ktoś stwierdził, że będzie to sprzęt za słaby do natywnego 4k to się minusy sypały.

No bo nie są za słabe.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...