tjery 1 238 Opublikowano 23 sierpnia 2022 Opublikowano 23 sierpnia 2022 11 minut temu, Mendrek napisał: Kiedyś pewien mądry dev, nie pamiętam który, ale było to na premierę konsol tej generacji, wypowiedział dwie mądre rzeczy. Raz, że konsole poprzez swoją stałą strukturę i zamkniętą architekturę, mają z tego tytułu dodatkowego boosta względem PC. Dwa, źe nie zmienia to jednak faktu, że to co my rozumiemy jako ograniczenia, jest świadomą decyzją developerów gier. Mając pewną skonkretyzowaną moc, będzie ona przekierowana w te elementy, które zwiększą sukces samej gry. Jeśli jakiejś grze wystarczy 30 fps (bo i tak ludziom się będzie dobrze grało) i tą moc potrzebną na 60 fpsów można użyć w innym elemencie zwiększającym atrakcyjność gry, to wybór będzie oczywisty. Co więcej trendy się zmieniają i już przeskok graficzny nie jest jakimś pryncypium. Także jak ktoś liczy na stare dobre fajerwerki, to niezależnie od generacji i rewizji konsol, napotka po prostu na niewybredne wybory samych twórców Nowe konsole to po prostu PC ze średniej półki, żadne piękne słowa tego nie zmienią. Na jakikolwiek przeskok są zwyczajnie za słabe, co dobrze pokazuje np. CP2077, który na PC na max z full RT zrywa czapkę, gdzie na konsolach jakoś specjalnie się nie wyróżnia. Cytuj
Homelander 2 097 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Opublikowano 24 sierpnia 2022 4 hours ago, Brolin said: Ale graficznie i fizyką to nadal strasznie kiepsko ta generacja stoi, cały czas czuć past gen, zero choćby jednego graficznego opadu szczęki. A tu prawie dwa lata od premier PS5 i XSX No nie wiem, przy Ratchecie szczena opadała mi nie raz i nie dwa 1 Cytuj
Dr.Czekolada 4 494 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Ale czego wy oczekujecie od sprzętu za 2 koła, który ma się sprzedać. Kąkuter o zbliżonej mocy za podobne pieniądze byście nie złożyli. Co do samych gier coraz częściej widzę zwyczajne lenistwo i patologiczny developing. 1 Cytuj
Bzduras 12 646 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Przypomnijcie sobie teraz elaboraty przedpremierowe które były pisane na forume, że konsole z SSD pozwolą developerom na pozbycie się największego ograniczenia, bo gry będą już tylko projektowane pod szybki transfer danych i to otworzy drzwi, które od zawsze były zamknięte i czeka nas już samo gęste. A potem puśćcie ten pokaz raz jeszcze i przyłóżcie te wywody do tego, co widać na ekranie 1 3 Cytuj
Homelander 2 097 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Gry projektowane tylko pod current geny to robią. Serio, Ratchet urywa łeb już teraz, a przecież to właściwie pierwsza taka gra (no i chyba jedyna). Rynek jest jaki jest i dopóki Sony nie odetnie się od PS4 to gry się nie zmienią. Mam nadzieję, że God of War będzie ostatnim dużym crossgenowym exem Cytuj
łom 1 980 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Przecież na tej konferencji nie było praktycznie ani jednego dużego developera robiącego grę tylko pod PS5/XS. Nie spodziewajcie się że indyki czy nawet gry AA będą na poziomie wykonania najlepszych gier dostępnych na PS4/XOne. Tu nie chodzi o sam sprzęt tylko o skalę projektów i budżety. To właśnie było największym minusem konferencji, brak tytułów AAA robionych od początku pod current geny, bo Gotham Knights widać że to gra robiona pod PS4/XOne a reszta to crossgeny które muszą pójść na Jaguarze 1.6 GHz i dysku HDD. Cytuj
Bzduras 12 646 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Opublikowano 24 sierpnia 2022 13 minut temu, Homelander napisał: Ratchet urywa łeb już teraz Dopytam tylko: masz na myśli szczeliny, które pojawiają się w ściśle określonych miejscach? Cytuj
Homelander 2 097 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Just now, Bzduras said: Dopytam tylko: masz na myśli szczeliny, które pojawiają się w ściśle określonych miejscach? Mam na myśli całość: ilość obiektów na ekranie, płynność rozgrywki (w sensie brak doczytywań, i nie, że nie ma ekranów ładowania albo są megakrótkie jak w innych grach, tutaj założeniem gry było brak doczytywań, w innych grach to tylko kwestia szybkiego dysku - mam nadzieję, że wiesz co mam na myśli). Szczeliny jasne, też świetnie wyglądają i wiem, że są tylko w oskryptowanych miejscach, ale spokojnie jestem w stanie sobie wyobrazić w następnym Ratchecie broń, która będzie takie szczeliny tworzyć i będzie można swobodnie się przenosić. Cytuj
SnoD 2 323 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Opublikowano 24 sierpnia 2022 W tej generacji większość deweloperów raczej nigdy nie wykorzysta potencjału nowych konsol. Projektowanie gier pod SSD itp. bajery wymaga po pierwsze zmiany myślenia o projektowaniu gier, po drugie zupełnie nowych narzędzi. Jeżeli teraz proces produkcji gier jest tragicznie długi i to przy wykorzystaniu gotowej technologii, to można sobie tylko wyobrazić co by się działo gdyby faktycznie chciano wrócić do desek kreślarskich i zaczynać wszystko od zera. Cytuj
Brolin 328 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Opublikowano 24 sierpnia 2022 4 godziny temu, Homelander napisał: No nie wiem, przy Ratchecie szczena opadała mi nie raz i nie dwa Mnie przy Demonsach też, tutaj miałem na myśli zapowiedzi z "prestiżowych" targów, a nie już wydane produkcje. 1 Cytuj
Czoperrr 5 159 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Największym żartem oprócz Kojimy były plebiscyty na najbardziej wyczekiwane gry na Xboxa i PlayStation Cytuj
Mejm 15 332 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Opublikowano 24 sierpnia 2022 4 minuty temu, Czoperrr napisał: Największym żartem oprócz Kojimy były plebiscyty na najbardziej wyczekiwane gry na Xboxa i PlayStation Caly ten konkurs to jest cos czego nie pojmuje. Jakies 3 randomowe gierki, wyniki chyba znane miesiac wczesniej bo tworcy juz na scenie, gdzies w ogole byla opcja glosowania, jakas apka? Zrobili to rok temu, powtorzyli teraz. W sumie wyglada to bardziej na jakas dostawke, zeby szol mogla wspolprowadzic baba a nie tylko bialy, heteroseksualny mezczyzna. Z gierej co popatrzylem na liste to rokowania dla mnie maja: Lies of p, Wyrdsong, ale tu jedynie szczuja klimatem a moze okazac sie wszystkim, Chinska podrobka sekiro, Blacktail, Lords of fallen 2 Mam wrazenie, ze gatunkowo tez sie zrobilo bardziej homogenicznie i ubogo. Cytuj
Bigby 4 742 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Ten Wyrdsong to pewnie skończy jak inne projekty od byłych twórców gier X i Y. Albo się okaże, że "from the creators of Fallout New Vegas and Outer Worlds" oznacza kilku grafików koncepcyjnych i programistów UI. Z Leslie Benzisem to samo. Jeden z głównych twórców GTA, więc co może pójść źle. A potem pokazują takie Everywhere. Cytuj
MaZZeo 14 193 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Opublikowano 24 sierpnia 2022 po zapisie z tego show tylko utwierdzam się w przekonaniu że oglądanie konferencji i jaranie się branżą to pedalstwo. Geoff to by sobie mógł w końcu upaść i swój głupi ryj rozwalić. Cytuj
Czezare 1 450 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Mnie się ta konfa widziała. Dlaczego zapytacie. Ano dlatego, że zapowiedziano przynajmniej jedną grę do natychmiastowego zakupu jak wyjdzie. Co to takiego? To Atlas Fallen od Deck 13. Mają oni u mnie bezgraniczny póki co kredyt zaufania po tym jak znakomicie bawiłem się w The Surge 1&2. Ciekawie wygląda również zmartwychwstałe Dead Island 2. W odróżnieniu od wielu mi się The Lords Of The Fallen podobał, więc dwójce tez dam szansę. Natomiast grube rozczarowanie, dyg benisa w dół i pomarańczowe światło ostrzegawcze zapaliło się przy gejpleju Callisto. Teraz to jestem zdezorientowany, czy nabyć tę gierkę... 1 Cytuj
Ma_niek 860 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Stracone dwie godziny życia. Ostatnie konfy z geffem jakie oglądałem. Od tej pory tylko konfy ms i sony oglądam. A największe rozczarowanie to calisto. Coś czuję że wyjdzie z tego balas. Cytuj
Paolo de Vesir 9 142 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Kalisto brakuje rozrywania ciał, ale sam gameplay miał mocny vibe TLOU, więc wciąż jestem pełen nadziei. Nie rozpatruje tego w kategoriach - klon Dead Space'a tylko wariacja na jego temat. Stąd remake DSa i tak prędzej czy później wjedzie do kolekcji. Cytuj
drozdu7 2 809 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Jakiś czas temu byliśmy zgodni, że wśród mniejszych gier jest masa pereł. Niektóre indyki odniosły ogromny sukces. Teraz już zaczyna to zjadać własny ogon chyba. Najprościej uderzyć w ten segment i liczyć że to się sprzeda. Nastepne są kolorowe, kojarzące się z fortnitem guwna. To łączy się z masą ohujałych team shooterów, które umrą po miesiącu. Naprawdę nie wiem jaki jest sens ładowania kasy w takie coś. Czy to wina budżetu czy lenistwa? Pewnie tego i tego. Dlatego branża przypomina trochę kolorowy bazar. Dlatego tez mimo wszystko w zalewie tego szamba czekam na Calysto Protocol 3 Cytuj
Mejm 15 332 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Opublikowano 24 sierpnia 2022 33 minuty temu, Czezare napisał: W odróżnieniu od wielu mi się The Lords Of The Fallen podobał, więc dwójce tez dam szansę Podobal ci sie Lords of the Fallen. The to jest czesc druga. Cytuj
ASX 14 670 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Opublikowano 24 sierpnia 2022 3 minuty temu, drozdu7 napisał: Czy to wina budżetu czy lenistwa? Pewnie tego i tego. Dlatego branża przypomina trochę kolorowy baza to raczej wina niechęci do podejmowania ryzyka. Dlatego wszystkie gry wyglądają tak podobnie, że oglądając taki 2 godzinny pokaz, te wszystkie gry silące się skopiowanie sukcesu już popularnych gier, zlewają się w jedną bezkształtną masę. Cytuj
Mejm 15 332 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Ale ironia jest, ze wlasnie ta papka to glownie studia "indie", ktore powinny miec wyzsza sklonnosc do ryzyka i nowych mechanik. 3 Cytuj
ASX 14 670 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Opublikowano 24 sierpnia 2022 no teoretycznie większa niezależność finansowa i mniejszy budżet powinien stymulować oryginalność. Ale jest jak jest i nawet segment indie dotyka ten problem. Cytuj
Ukukuki 7 036 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Plusem tego jest czas na zaległości growe, po tej konferencji nie muszę ani jednej gierki dodawać do listy życzeń na steam. H3 już mam. 6 godzin temu, Bzduras napisał: Przypomnijcie sobie teraz elaboraty przedpremierowe które były pisane na forume, że konsole z SSD pozwolą developerom na pozbycie się największego ograniczenia, bo gry będą już tylko projektowane pod szybki transfer danych i to otworzy drzwi, które od zawsze były zamknięte i czeka nas już samo gęste. A potem puśćcie ten pokaz raz jeszcze i przyłóżcie te wywody do tego, co widać na ekranie Po ogłoszeniu specyfikacji nowych konsol jak ktoś stwierdził, że będzie to sprzęt za słaby do natywnego 4k to się minusy sypały. A dyski ssd zjada zwyczajnie rozmiar tekstur i skrócone czasy ładowania. Sam projekt gier się nie zmieni. Cytuj
Kmiot 13 709 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Ja tam nie oczekiwałem niczego po tym pokazie i niczego nie dostałem. Uczciwa wymiana. Pooglądałem jednym okiem, poczytałem Wasze komentarze, zdarzało mi się gorzej marnować czas. Kilka gierek mam na oku, ale i tak zapewne poczekam na pierwsze opinie, bo niczego tam Day One nie widziałem. Ale fakt - Calisto z pokazu na pokaz jakby coraz słabiej się prezentowało. Coraz.... nie wiem... toporniej? Od opinii przedpremierowych zależy czy się skuszę Day One. Cytuj
Square 8 619 Opublikowano 24 sierpnia 2022 Opublikowano 24 sierpnia 2022 25 minut temu, Ukukuki napisał: Po ogłoszeniu specyfikacji nowych konsol jak ktoś stwierdził, że będzie to sprzęt za słaby do natywnego 4k to się minusy sypały. No bo nie są za słabe. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.