Gość suteq Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 Sea of Thieves może zbić piąteczkę. Cytuj
Paolo de Vesir 9 234 Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 Też poruszałem to ostatnio na disco: problemem GAAS jest najczęściej brak contentu na start, a że lepiej iść po linii najmniejszego oporu to nikt nie będzie się starał żeby zawartość była dostępna od miejsca, bo te gry mają zarabiać. Także będę skakał z radości jak wygrają gry, które już day1 były kompletnymi produktami I z czasem stać się mogą tylko lepsze, a nie GAASy które z czasem może staną się dobre. 2 Cytuj
ASX 14 716 Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 Teraz, suteq napisał: Sea of Thieves może zbić piąteczkę. chciałbyś :kaz: po prostu uważam że ignorowanie wszystkich problemów jakie od lat toczyły Bioware i Bethesde, począwszy od tragicznych warunków pracy, braku wizji i licznych problemów technologicznych jakie dotknęły oba tytuły i zganianie że to wina modelu Gry usługi to niesprawiedliwa uproszczona teza. Ale rozumiem że na tym forum już tak przylgnęło że gry usługi są te złe, a singlowe jednorazowe doświadczenia dobre, i dla potrzeb tej tezy będziemy ignorować wszystkie nieudane gry singlowe i pozytywne przykłady GAAS aby przpadkiem nie zburzyło to naszego uproszczonego światopoglądu Cytuj
MBeniek 3 260 Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 Anthem ogólnie był "dobry" tylko jego problem wynikał, że był ubogi jeśli chodzi o zawartość (szczególnie endgame), co jednak jest dość istotne jeśli chodzi o gaas. W sumie podobne początkowe trudności miało SoT Fallouty od Bethesdy też były znane z licznych bugów, a pomimo tego nie przeszkodziło im to pobijać kolejne rekordy sprzedaży. F76 wciśnięto na siłę w formułę gaas, co tylko namnożyło problemów i wyszło jak wyszło. Cytuj
Paolo de Vesir 9 234 Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 @ASX Zabawne twierdzenie, zwłaszcza w perspektywie, że w tej generacji nie było dobrego GAAS na start, a gier wyśmienitych jest już od chu,ja I są to praktycznie same single-player. 2 Cytuj
ASX 14 716 Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 (edytowane) 13 minut temu, Paolo de Vesir napisał: Zabawne twierdzenie, zwłaszcza w perspektywie, że w tej generacji nie było dobrego GAAS na start, nie było? Forza Horizon 3, Forza Horizon 4, Division 2, Apex to przykłady pierwsze z brzegu. Nie mówie że GAAS to coś uniwersalnie dobrego i że każdy typ gry musi naśladować ten model, bo nie wszędzie on pasuje. A sam ostatnio zachwycałem się nad Fallen Order i chciałbym więcej singlowych gier. Ale przestrzegam przed demonizowaniem, bo świat nie jest czarno-biały. Edytowane 10 grudnia 2019 przez ASX Cytuj
Ukukuki 7 110 Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 Gier jest tyle na rynku ,że każdy coś dla siebie znajdzie. Mnie osobiście walą porażki jakiegoś studia bo ich miejsce i tak zajmie ktoś inny. Wiadomo ,że mam swoje ulubione studia no ale jak zaczną mieć formę spadkową albo problemy z tworzeniem gier to trudno. Interesuje mnie produkt końcowy i jego jakość. Dobrych GAAS jest niewiele, wydaje mi się ,że gracze zaakceptują tytuł GAAS który jest ubogi na start pod warunkiem ,że będzie darmowy. Z tych które mi się podobają to World of Tanks, War Thunder, Dota2, LoL, Hearthstone, Path of Exile, Apex. Część ma mega uczciwy system monetyzacji (Dota2, War Thunder, LoL, Path of Exile, Apex) część już mniej uczciwy. Każda z tych gier miała też świetny pomysł na siebie. Anthem, F76 czy Sea of Thieves nikt by nie krytykował gdyby na premierę z tą swoją ubogą zawartością był darmowe. A tak na początku nie przyciągnęły do siebie zbyt wielu graczy plus zrobiły sobie złą opinię. 2 Cytuj
MBeniek 3 260 Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 Chciałbym też wiedzieć jakie są te niby "wszystkie nieudane gry singlowe", bo brzmi jakbyśmy byli zalewani crapami, które były promowane jako gry AAA? Cytuj
Paolo de Vesir 9 234 Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 (edytowane) 6 minut temu, ASX napisał: Forza Horizon 3, Forza Horizon 4 xd No tak, zapomniałem że w tym Twoim zacietrzewieniu postrzegasz standardowe, singlowe gry z opcją multiplayer jako GAAS. Jak się dobrze nad tym zastanowić to God of War I Wiedźmin 3 to wybitne przykłady tego, że GAAS może mieć zawartość na start, a dodatkowo gra dostawała DLC I patche. Edytowane 10 grudnia 2019 przez Paolo de Vesir 3 1 Cytuj
Gość Rozi Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 Każda gra z DLC to według Asaxa GAAS. Cytuj
Bzduras 12 764 Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 GAAS sras, Smoleńsk (pipi)a. Cytuj
Square 8 711 Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 2 minuty temu, Paolo de Vesir napisał: Jak się dobrze nad tym zastanowić to God of War God of Patch, pamiętamy. Cytuj
Gość suteq Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 Czyli co? Oblivion był GAAS zanim to było modne? Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 (edytowane) Problemem gier GaaS jest to, że rywalizują o ten sam kawałek tortu, a jako, że w ich założeniu jest długi roll-out zawartości i długa żywotność, to czym więcej ich na rynku, tym kawałek tortu może być mniejszy, bo silniejszy więcej "ukroi" dla siebie. W sumie takie same wnioski ma Ubisoft (i nie tylko). W ich ostatnim raporcie kwartalnym w zasadzie zapowiedzieli zmianę polityki (znaczy, że duże gry GaaS owszem, ale będą wychodzić rzadziej i będzie ich mniej) i większą dywersyfikację line-upu. edit: powodem między innymi jest słabsza sprzedaż Division 2 i klęska GR: Breakpoint Edytowane 10 grudnia 2019 przez Hendrix Cytuj
ASX 14 716 Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 (edytowane) 7 minut temu, Paolo de Vesir napisał: xd No tak, zapomniałem że w tym Twoim zacietrzewieniu postrzegasz standardowe, singlowe gry z opcją multiplayer jako GAAS. każda gra rozwijana i monetyzowana po premierze to GAAS i możesz się na to denerwować ale tak mówi definicja. 2 minuty temu, suteq napisał: Czyli co? Oblivion był GAAS zanim to było modne? dokładnie, płatna zbroja do konia to idealny przykład mikrotransakcji w ramach GAAS. @Hendrix mam pytanie, bo stanowisz tutaj swego rodzaju autorytet, czy gry takie jak Forza Horizon 3 i 4 oraz DIvision 2 to GAAS? Edytowane 10 grudnia 2019 przez ASX Cytuj
Paolo de Vesir 9 234 Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 Teraz, ASX napisał: każda gra rozwijana i monetyzowana po premierze to GAAS i możesz się na to denerwować ale tak mówi definicja. Nie muszę. Mylisz niezależny produkt, z usługą która działa do momentu w którym jest wspierana/ma włączone serwery. Cytuj
Ukukuki 7 110 Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 3 minuty temu, Hendrix napisał: Problemem gier GaaS jest to, że rywalizują o ten sam kawałek tortu, a jako, że w ich założeniu jest długi roll-out zawartości i długa żywotność, to czym więcej ich na rynku, tym kawałek tortu może być mniejszy, bo silniejszy więcej "ukroi" dla siebie. W sumie takie same wnioski ma Ubisoft (i nie tylko). W ich ostatnim raporcie kwartalnym w zasadzie zapowiedzieli zmianę polityki (znaczy, że duże gry GaaS owszem, ale będę wychodzić rzadziej i będzie ich mniej) i większą dywersyfikację line-upu. Do tego klienci GaaS grają często w jedną grę latami nie wydając kasy na inne tytuły lub wydają dużo mniej. Gry też mają mechanizmy które to wymuszają poprzez zadania dzienne/tygodniowe które dają nagrody wpływające na grę. Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 (edytowane) Oczywiście, że dla wydawcy takie gry jak seria Forza Horizon czy Division, to gry GaaS (Gran Turismo Sport też). Takie gry podczas prac mają opracowywany model rozwoju i roll-out zawartości (drop kontentu, rozszerzenia, etc.) Oczywiście GaaS GaaSowi nierówny, różne tytuły mają różne założenia i to jak user ma doświadczać gry. GaaS nastawiony głównie na online będzie inaczej wyglądał, niż kolejna część AC. @Ukukuki Cytat Do tego klienci GaaS grają często w jedną grę latami nie wydając kasy na inne tytuły lub wydają dużo mniej. Gry też mają mechanizmy które to wymuszają poprzez zadania dzienne/tygodniowe które dają nagrody wpływające na grę. Tak, generalnie wskaźnik player retention, to absolutnie najważniejszy wskaźnik sukcesu takiej gry (i mierzony jest w stosunku dziennym, tygodniowym, miesięcznym i rocznym) Edytowane 10 grudnia 2019 przez Hendrix 2 Cytuj
ASX 14 716 Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 (edytowane) 7 minut temu, Hendrix napisał: Oczywiście, że dla wydawcy takie gry jak seria Forza Horizon czy Division, to gry GaaS (Gran Turismo Sport też). Takie gry podczas prac mają opracowywany model rozwoju i roll-out zawartości (drop kontentu, rozszerzenia, etc.) Oczywiście GaaS GaaSowi nierówny, różne tytuły mają różne założenia i to jak user ma doświadczać gry. GaaS nastawiony głównie na online będzie inaczej wyglądał, niż kolejna część AC. @Paolo de Vesir Edytowane 10 grudnia 2019 przez ASX Cytuj
Michał_K 196 Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 Dla mnie to słowo GaaS powinno rozróżniać właśnie czy gra jest skierowana głównie do multi online czy nie. Pisanie o grach GaaS przy okazji oczekiwania takich gier na danej konsoli to strasznie duże uproszczenie, to jakby pisać że oczekuję więcej gier wydanych ze steelbookiem, nie wiadomo o czym to ma świadczyć. 1 Cytuj
Paolo de Vesir 9 234 Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 (edytowane) Masz rację Asax, myliłem się. Winszuję więc MS-owi więcej tak dopracowanych, dobrych I wartych zapamiętania GAAS jak chociażby Wiedźmin 3 czy ostatnie God of War, a mniej niedopracowanych/pustych na starcie pokroju Sea of Thieves czy Recore. Edytowane 10 grudnia 2019 przez Paolo de Vesir Cytuj
ASX 14 716 Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 (edytowane) akurat SoT było bardzo dopracowane, ale przy tym też bardzo puste i chyba jest też warte zapamietania bo minęło już prawie 2 lata od premiery a i tak cały czas je przywołujecie :kaz: Edytowane 10 grudnia 2019 przez ASX Cytuj
Paolo de Vesir 9 234 Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 (edytowane) Fajnie, by było gdyby ich następne gry były jednak kompletne już od dnia 1. Edytowane 10 grudnia 2019 przez Paolo de Vesir Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 Bo GaaS to termin bardziej wydawniczy niż przeznaczony dla graczy, ale się przyjął, teraz po prostu trzeba pamiętać, że oznacza, to, że życie takiej gry nie kończy się wraz z jej premierą (jeśli chodzi o zawartość i model angażowania gracza). I wcale ten termin nie jest taki młody :v 1 Cytuj
ASX 14 716 Opublikowano 10 grudnia 2019 Opublikowano 10 grudnia 2019 2 minuty temu, Paolo de Vesir napisał: Fajnie, by było gdyby ich następne gry były jednak kompletne już od dnia 1. też bym wolał żeby gra została wydana w takim stanie w jakim znaduje się dzisiaj. Nie lubie takiego zakamuflowanego early accessu, nie jest on w porządku Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.