Skocz do zawartości

Mirror's Edge Catalyst


Kre3k

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pograłem blisko 3 godziny i mam parę spostrzeżeń. Zaczynając od narzekań: zdecydowanie nie przekonuje mnie system ulepszeń. Nie wiem kto wymyślił konieczność odblokowywania takich podstawowych ruchów jak przewrót w przód przy skokach z wysokości, obrót o 180 stopni czy podnoszenie nóg w skoku, ale nie ma to sensu. Taki był repertuar ruchów Faith w jedynce i idiotyczne jest teraz jego tymczasowe ograniczanie. Rozczarowująca jest również jakość grafiki, która odstaje od poziomu prezentowanego przez wiele wydanych ostatnio gier. Grając w oryginał lata temu, nie tak wyobrażałem sobie kolejną część na nowej generacji.

 

Mieszane uczucia mam co do paru innych aspektów, ale tutaj oceniałbym grę ostatecznie dopiero po zagraniu w pełną wersję. Początkowe misje są moim zdaniem dość krótkie, za to filmiki całkiem długie i nie wiem czy ostatecznie tej fabuły nie będzie nieco za dużo. Akurat tę grę kupię dla gameplay'u i nie jestem pewien czy potrzebuję aż tylu dialogów, czy kolejnych nowych postaci. Niemniej zobaczy się jak to wyjdzie całościowo, może wątek główny okaże się jednak wciągający.

Druga rzecz to otwarty świat, który z jednej strony daje przykładowo możliwość tworzenia własnych wyzwań i swobodnego biegania, ale też zaczyna trochę śmierdzieć Ubigame od EA. Dużo czasu schodzi na samo dotarcie do miejsca startu kolejnych misji, dość szybko pojawia się backtracking, a twórcy zaserwują tym razem masę zbieractwa. Oczywiście można traktować to też jako wartość dodaną, coś co wciągnie graczy niezainteresowanych masterowaniem czasówek, niemniej na ten moment nie wiem czy nie wolałbym bardziej liniowej gry w stylu pierwszej części. Natomiast w otwartym świecie dobrze sprawdza się ścieżka sugerująca drogę do celu, pozwalająca na dynamiczną rozgrywkę nawet w nieznanych etapach.

Kolejną kontrowersyjną decyzją jest niewątpliwie większy nacisk położony na walkę. Kiedyś walki raczej się w ME unikało nie licząc paru momentów, tutaj ten aspekt jest całkiem rozbudowany i staje się nieodłącznym elementem gry. Początkowe starcia nie są zbyt wymagające, ale nie sprawiły mi szczególnej frajdy. Czy ostatecznie nie skończy się to bieganiem w kółko i skakaniem na przeciwników? Tutaj też trzeba pograć nieco więcej i sprawdzić jak ten element się rozwija. 

 

Jest jednak sporo rzeczy, które sprawiają, że nowe ME na pewno kupię. Gra niewątpliwie zachowuje unikatowy klimat i kolorystykę części pierwszej. Liczę jeszcze na zróżnicowane miejscówki, jakieś etapy w ciemności, ale i tak na pewno nie będę zawiedziony.

Niektóre misje mogą pozytywnie zaskoczyć. Mam nadzieję, że więcej będzie fajnych rozwiązań jak w misji pobocznej polegającej na pościgu za dronem. Widać też, że w grze nie zabraknie wymagających czasówek, więc fani zdecydowanie znajdą coś dla siebie. 

No i co najważniejsze, feeling pozostaje ten sam. Takie samo sterowanie, widok, bieganie po ścianach, skoki, pęd, znajoma satysfakcja z biegu i utrzymania szybkości. Będzie kombinowanie z obczajeniem lepszych tras, szybkie resety i masterowanie wyzwań.

 

  • Plusik 3
Opublikowano

Dla mnie raczej meh. Jednak chyba to był jednorazowy strzały DICE tutaj nonsensem jest to otwarte miasto.

 

Po co ja się pytam?

Opublikowano (edytowane)

Pograłem wczoraj z godzinkę czy dwie i generalnie tak trochę:

 

 

 

giphy.gif

 

 

Również nie do końca wiem czy otwarty świat i rozwój postaci były tu potrzebne, no ale takie dziś mamy trendy, że jak gra AAA to musi być sandboks. Jedni są zdania, że taki model akurat do Myrors Edża pasuje, ja tam nadal jestem sceptyczny. Grafika doopy w żadnym aspekcie nie urywa, najlepiej prezentują się chyba modele postaci i ich twarze, ale i tak widziałem lepsze. Kosztem oprawy mamy 60fps na konsolkach, ale i tak dropi miejscami mocno. Nie zepsuli unikalnego klimatu i art-designu, feeling i fun z parkouru nadal ten sam. Widać większy nacisk na warstwę fabularną niż w pierwowzorze, co chyba wypada lepiej niż pustawa pod tym względem pierwsza odsłona z dość biednymi przerywnikami komiksowymi - zalatywało to trochę tanim indykiem moim zdaniem. Druga rzecz, która w moim odczuciu jest meh to walka. Przeciwnicy zachowują się jak nieruchawe kukły i jak na razie walka nawet z trzema naraz nie stanowi jakiegoś większego wyzwania. Chyba też starcia mają tendencję do szybkiego stania się nudnymi i powtarzalnymi, o ile dalej w grze nie dojdą jakieś ciekawe patenty i urozmaicenia, bo takie bieganie\skakanie w kółko, naciskanie jednego przycisku i ewentualne wychylanie gałki, to na dłuższą metę meh. Co ja to jeszcze chciałem napisać...? Chyba tyle. Jest okej, ale bez szału. Pełniaka pewnie kupię, ale chyba nie na premierę.

 

No i zapomniałbym prawie

 

 


Jak ktoś doczytał powyższe wypociny do końca, to kodzik na PS4 w nagrodę:
 

B8D5-L3N8-KEK5
 

;)

Edytowane przez Frantik
  • Plusik 2
Opublikowano

Jeszcze parę uwag.

 

Na dłuższą metę brakuje opcji teleportu (szybkiej podróży) do misji, a już na pewno do "bazy", co skutkuje częstą niepotrzebną bieganiną po mieście

Mimo otwartości świata, swobodnie biegając łatwo dać się zapędzić w ślepy zaułek, czy raczej na dach z którego nie sposób iść nigdzie dalej. Przerwy pomiędzy dzielnicami są duże, więc w praktyce i tak poruszamy się między nimi tylko korytarzami przygotowanymi przez twórców. To nie jest taka wolność jak np. w serii Crackdown.

W becie są 4 misje główne i 3 poboczne (z pewną fabułą, nie chodzi o te mini zadania kuriera). Równocześnie po ich ukończeniu mam progres story na poziomie 28%, co wskazywałoby na 25 misji w sumie. Nie wiem czy była oficjalna informacja odnośnie ilości zadań.

Może ktoś potwierdzi, ale te zadania kuriera nie są przypadkiem generowane automatycznie bez końca, takie "another settlement needs our help"?

Opublikowano

Z tego co widziałem to w becie nie ma możliwości pomijania filmików co mnie zniesmaczyło, bo w takie gry nie gra się dla fabuły, która będzie pewnie cienka jak sik pająka, a dla gameplayu. To samo w Sunset Overdrive, cierpiałem katusze gdy musiałem słuchać tych żenujących dialogów bez ładu i składu. 

Opublikowano

Jeszcze parę uwag.

 

Na dłuższą metę brakuje opcji teleportu (szybkiej podróży) do misji, a już na pewno do "bazy", co skutkuje częstą niepotrzebną bieganiną po mieście

Mimo otwartości świata, swobodnie biegając łatwo dać się zapędzić w ślepy zaułek, czy raczej na dach z którego nie sposób iść nigdzie dalej. Przerwy pomiędzy dzielnicami są duże, więc w praktyce i tak poruszamy się między nimi tylko korytarzami przygotowanymi przez twórców. To nie jest taka wolność jak np. w serii Crackdown.

Na jednym z ekranów ładowania jest informacja o odblokowaniu szybkiej podróży do kryjówek po zrobieniu czegoś tam (nie ma w becie chyba). W gadżetach jest jakaś linka, która może sporo przyspieszyć przemieszczanie się po dzielnicach. Poza tym to gra o bieganiu i cała zabawa się na tym opiera, więc nie rozumiem narzekania.

Opublikowano (edytowane)

Mam 2 kody, jeden na PC drugi do PS4. Chętni?

 

Dzięki Voytec, dwa posty wyżej pytałem się o kod na PC ... Wprawdzie mam na X1 ale chciałbym zobaczyć jak to śmiga na moim smoku.

 

Pograłem trochę i jest ok. Jedna rzecz mi przeszkadza, brak uczucią pędu. W jedynce jak Faith przyspieszała to było to czuć, tutaj absolutnie nic. 

Edytowane przez Ins
Opublikowano

Na jednym z ekranów ładowania jest informacja o odblokowaniu szybkiej podróży do kryjówek po zrobieniu czegoś tam (nie ma w becie chyba). W gadżetach jest jakaś linka, która może sporo przyspieszyć przemieszczanie się po dzielnicach. Poza tym to gra o bieganiu i cała zabawa się na tym opiera, więc nie rozumiem narzekania.

Jeśli będzie szybka podróż do huba, to ok. Jeśli do pojedynczych dzielnic też - jeszcze lepiej.

 

Po prostu przełażenie ciągle przez główną bazę byłoby nużące na dłuższą metę. Wracać tam po każdej misji, wracać tam po odblokowany ekwipunek, wracać tam żeby przejść do innej dzielnicy. Jeszcze najlepiej zawsze zatrzymywać ten wentylator w jednym z wyjść. Gra jest o bieganiu, ale niekoniecznie tą samą trasą po raz enty. Sandbox musi mieć opcję szybkiej podróży przynajmniej do głównej kwatery.

Opublikowano

 

Mam 2 kody, jeden na PC drugi do PS4. Chętni?

Dzięki Voytec, dwa posty wyżej pytałem się o kod na PC ... Wprawdzie mam na X1 ale chciałbym zobaczyć jak to śmiga na moim smoku.

 

Pograłem trochę i jest ok. Jedna rzecz mi przeszkadza, brak uczucią pędu. W jedynce jak Faith przyspieszała to było to czuć, tutaj absolutnie nic.

Nie czytałem ostatnich postów, sory. Od razu wszedłem i chciałem je rozdać. ;)
Opublikowano

Ale żeby nie było głównie narzekań z mojej strony, to w czasówki gra się wybornie. Twórcy są niezłymi trollami i proponowana przez strzałki trasa często nijak ma się koniecznej do obrania jeśli liczymy na 3 gwiazdki (albo czasem nawet 1). Czasem wystarczą drobne korekty, ale czasem widać, że wypada porządnie się zastanowić, czy do celu nie da się dotrzeć... tak ze 2x szybciej. Do tego można porównywać się ze znajomymi (dzięki wrog za jakiś punkt odniesienia), a za całokształt wyników przyznawana jest ranga. Nie widzę tylko opcji włączenia ducha, źle patrzę czy wypadała z gry lub samej bety? W każdym razie z wyzwaniami będzie dobra zabawa w pełnej wersji, chociaż wcześniej wypadałoby odblokować wszystkie zdolności poprzez przejście fabuły.

Opublikowano

Ukończyłem właśnie wszystkie dostępne misje główne i poboczne. Muszę szczwanym lisom z EA przyznać, że bardzo sprytnie pomyśleli tę betę - contentu jest akurat na tyle, żeby zaczęło to to wciągać, a fabuła nawet ciekawić, co będzie dalej. Jednak też na tyle mało, żeby się nie dało jakiejś konkretniejszej opinii wystawić i stwierdzić czy aby szybko nie zacznie się ta rozgrywka nudzić. Nie wiadomo takoż, ile w tym będzie mielizny\powtarzalności rodem z ubi-sandboksów. Koniec końców: Z dużym kredytem zaufania, ale jednak jestem na tak. Czyli do kupienia na pierwszej obniżce. :good2: 

 

PS: Do chwalonej już wcześniej, porządnej prezentacji fabuły, dodałbym też lepszą Faith - w końcu ma babka jakiś charakter, osobowość i chyba nawet bardziej kobiecy, przyjemniejszy wygląd. Dość często też odzywa się z różnorakimi ładunkami emocjonalnymi. W skrócie: nie jest już takim zbuntowanym, anorektycznym emo bez wyrazu jak w pierwszej części.

  • Plusik 1
Opublikowano

Jeżeli ktoś chce kod na PS4 do bety to PW. Pierwsza osoba która napisze dostanie kod (nie jestem fanem udostępniania na ogólnym temacie kodów, ponieważ cholera wie kto go później wykorzysta).

  • Plusik 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...