Square 8 606 Opublikowano 16 lutego 2014 Opublikowano 16 lutego 2014 @Maciomaniak Wszystko fajnie pięknie, ale weź pod uwagę, że ekipa z dualshockers zrobiła po prostu zoom na tych screenach, dlatego 2,40:1 wypada lepiej. Dobry przykład na korzyść formatu 16/9 to pierwszy screen. Jak zapewne zauważyłeś na lewej stronie widać więcej. Nie wiem jak innym, ale mi chodzi właśnie o dodanie obrazu u góry i na dole, a nie robienie zoomu. Przy takim układzie jaki wolałbyś format? 6 Cytuj
Moldar 2 249 Opublikowano 16 lutego 2014 Opublikowano 16 lutego 2014 Ale to porównanie jest również bez sensu. Generalnie oba są beznadziejne, bo tylko korzystają z zoomu, bądź dodaniu pasów. Cytuj
raven_raven 12 013 Opublikowano 16 lutego 2014 Opublikowano 16 lutego 2014 Czy Ty masz jakiś wielki problem z tymi grami na PlayStation którekolwiek? Bo to nawet zabawne nie jest, jak dosłownie wszystko hejtujesz. W nienawiści do PlayStation tak wychowano mnie, pogódź się z tym. Cytuj
Ludwes 1 682 Opublikowano 16 lutego 2014 Opublikowano 16 lutego 2014 Ostatnie strony tego temu to ciągłe najeżdżanie na te pasy. Też uważam, że lepiej by było, gdyby ich nie było. Ale hej, poczekajmy może na gameplay, może nie będzie tak źle. Tym bardziej, że gra fajnie się zapowiada. Cytuj
MatekDM 1 299 Opublikowano 16 lutego 2014 Opublikowano 16 lutego 2014 Nie potrafię pogodzić się z fanatyzmem i zaślepieniem. Porównanie może nie jest szczególnie trafne, ale też myślę, że perspektywa wiele tutaj zmienia. To nie jest 21:9, jak rozszerzone monitory, gdzie po prostu mamy dołożone więcej po bokach i 16:9 zyskuje. To 2.40:1, czyli obraz panoramiczny w oddaleniu względem 16:9, który zyskuje na obszarze rysowania. I uczuciu filmowości tak czy siak. Dla wszystkich malkontenów głoszących, że to celowy zabieg mający zatuszować braki w mocy PS4 - The Order 1886 korzysta z rozdzielczości 1920x800 i do tego wykorzystuje 4xMSAA wygładzanie krawędzi (które jest bardzo wymagające). Ta kombinacja jest znacznie bardziej zasobożerna od 1080p. Cytuj
Figaro 8 222 Opublikowano 16 lutego 2014 Opublikowano 16 lutego 2014 (edytowane) Jakaś jeszcze gra na kąsoli korzysta z 4xMSAA? Tak w ogóle to w środę zobaczymy filmiki z gameplayem. Może jak się poszczęści, to zobaczymy też trailer przed środą. Edytowane 16 lutego 2014 przez Figaro Cytuj
Square 8 606 Opublikowano 16 lutego 2014 Opublikowano 16 lutego 2014 @Moldar Widzę, że nie zrozumiałeś więc masz wersję obrazkową. Nie chciało mi się rysować dodatkowego planu, mam nadzieje, że sam tekst wystarczy @Maciomaniak Po twoim wpisie mogę śmiało zakładać, że PS4 jest za słabe na 1080p z 4xMSAA Spoko, niech RaD tworzy swoją wizję, ale mogą dać wybór co nie? Ja wolałbym obraz w wersji, którą przytoczyłem, bo wkurza mnie to, że część ekranu się marnuje. Cytuj
MatekDM 1 299 Opublikowano 16 lutego 2014 Opublikowano 16 lutego 2014 Nie czaisz kompletnie znaczenia proporcji i perspektywy Dla Ciebie to jedynie "zamazanie" czarnymi pasami części ekranu i tyle, co zresztą potwierdzasz swoim powyższym zdjęciem. Ale znacznie bliżej prawdy jest to: Cytuj
Square 8 606 Opublikowano 16 lutego 2014 Opublikowano 16 lutego 2014 No na twoim screenie jest dokładnie to samo, tylko więcej jest dodane z prawej strony. Cytuj
MaZZeo 14 182 Opublikowano 16 lutego 2014 Opublikowano 16 lutego 2014 Nie nie jest. 16:9 powinno obejmować cały obrazek u perspektywa byłaby równie szeroka jak z pasami, tyle że więcej byłoby widać. Cytuj
MatekDM 1 299 Opublikowano 16 lutego 2014 Opublikowano 16 lutego 2014 (edytowane) Nie jest to samo. 16:9 to obszar, który zajmuje obraz na Twoim telewizorze (tak normalnie). Gra wygląda w 16:9 jak na tym zdjęciu i zajmuje cały obszar ekranu TV bez pasów. Proporcje 2.40:1 znacznie rozszerzają perspektywę o dodatek po bokach i zwiększają pole widzenia, ale przy tym nie odbierają nic z obrazu, który jest w proporcji 16:9. Nie tracisz, a zyskujesz. Tam gdzie są pasy na dole i górze na moim obrazku, tam NIC nie ma. I nie powinno być w tej proporcji. Edytowane 16 lutego 2014 przez Maciomaniak Cytuj
Square 8 606 Opublikowano 16 lutego 2014 Opublikowano 16 lutego 2014 Jak dla mnie jest to papka marketingowa. Posłuże się twoim obrazkiem, po prostu sobie odwórć teksty. Ty chciałbyś aby pole po bokach było dodane, a to prostu jest przycięty obraz u góry i na dole Nie ma sensu dalej ciągnąć tego tematu. Prawie każdy uważa ten pomysł za chybiony, ale jak będzie w rzeczywistości to się okaże. Cytuj
Figaro 8 222 Opublikowano 16 lutego 2014 Opublikowano 16 lutego 2014 Definitywny post (tak, z neogafa), który udowadnia, że nikt z was nie ma racji ;p If you're doing a comparison on a single screenshot and cropping it to fit your argument, you're being disingenuous.Normally, when you switch from 16:9 to 2.37:1, you'll get a wider horizontal view assuming the same FOV. Here are 4 screenshots I just took from Borderlands 2 (I downsampled them from their original resolutions). I did not move the camera at all. I only changed resolution and FOV. 16:9 (fov 70) 2.37:1 (fov 70) Now the only thing I did for those first 2 is change the resolution. You see that in the bottom one, you get a much wider view. This is normally how games work when you switch to different aspect ratios with the same FOV.But if you're developing a game with a certain aspect ratio in mind, you're going to adjust the FOV to give you the view you want. In order to get 2.37:1 to have a similar view angle to 16:9, I have to lower the FOV tro 58. 2.37:1 (fov 58) If the devs wanted to though, they could give you 16:9 AND a wider view simply by increasing the FOV.16:9 (fov 80) So to sum up, neither aspect ratio gives you a wider view unless you stick to a single FOV. But there's NO REASON TO DO THAT. Devs will ajust BOTH field of view and aspect ratio to give you the vision they intend. People who are cropping pictures to make one aspect ratio look superior to the other are missing the point that The Order is engineered with a specific aspect ratio in mind. It's not like the devs had the game at 16:9 up until they just randomly decided to change it to 2.4:1. The game is built from the ground up for a certain aspect ratio, the FoV is not going to be an issue. BTW już we wtorek koło 16 zostaje wzniesione embargo i wylecą filmiki, tak jak to było z InFamousem 1 Cytuj
agst 131 Opublikowano 16 lutego 2014 Opublikowano 16 lutego 2014 Nie ma sensu dalej ciągnąć tego tematu. Prawie każdy uważa ten pomysł za chybiony, ale jak będzie w rzeczywistości to się okaże. W rzeczywistości pewnie będzie szok na początku, a potem to nawet się zapomni, że są jakieś pasy. Cytuj
Magik 1 124 Opublikowano 16 lutego 2014 Opublikowano 16 lutego 2014 Jakaś jeszcze gra na kąsoli korzysta z 4xMSAA? Kilka przykladow ze starej generacji: Alan Wake, Shift, Dirt 2, Riddick, seria F1 od Codies, Forza Horizon, GT5.....troche tego jest. Cytuj
nobody 3 504 Opublikowano 16 lutego 2014 Opublikowano 16 lutego 2014 (edytowane) Wolę słabszą grafę i 30 fps, a 1080p, co-op na min. 2 osoby, 16:9 i rozgrywkę na 15h. Czy jestem na wymarciu? Edytowane 16 lutego 2014 przez nobodylikeyou Cytuj
Figaro 8 222 Opublikowano 17 lutego 2014 Opublikowano 17 lutego 2014 Gra ponoc wygląda lepiej niż podczas E3. Eksajt. Ma byc jutro nowy trailer, dwa videosy i kawałki gameplayu. Cytuj
Ins 5 756 Opublikowano 17 lutego 2014 Opublikowano 17 lutego 2014 Takie pytanie: gdzie bedzie znajdowac sie HUD ? Wrzuca go na te czarne pasy czy bedzie zajmowac miejsce na i tak juz malym skrawku wykorzystywanego ekranu ? Cytuj
MaZZeo 14 182 Opublikowano 17 lutego 2014 Opublikowano 17 lutego 2014 Jaki hud? toż to sinematik ekspiriyns, nie będzie żadnego paska życia i celownika. Cytuj
raven_raven 12 013 Opublikowano 17 lutego 2014 Opublikowano 17 lutego 2014 Pasy raczej oznaczają, że konsola w ogóle nie renderuje tych rejonów ekranu, więc HUD też się tam nie pojawi. Nie wyglądałoby to też za dobrze w sumie. Cytuj
Square 8 606 Opublikowano 17 lutego 2014 Opublikowano 17 lutego 2014 Aby podkereslić filmowość nie będzie żadnego hudu Też jestem ciekaw, pewnie okaże się jutro jak okaże coś z gameplaya. Cytuj
Kre3k 581 Opublikowano 17 lutego 2014 Opublikowano 17 lutego 2014 Będzie się pojawiał tylko w momentach walki pewnie, tak jak to jest w TLoU chociażby. Cytuj
Ins 5 756 Opublikowano 17 lutego 2014 Opublikowano 17 lutego 2014 Znikajacy (lub przezroczysty) HUD to fajna sprawa dla posiadaczy plazm, mniejsze ryzyko wypalenia, chocby dla takich ludzi powinni dac mozliwosc wyboru czy chca ta zalosne pasy czy nie. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.