Skocz do zawartości

Console Wars 6: Kogo Bardziej Wyruchają

Featured Replies

Opublikowano

 

ale to zakłamanie niektórych osób jest komiczne. 

I KTO TO MÓWI

 

 

Przykro mi Rozi, ale ja nie zmieniam zdania jak sonoklapy i cały czas piszę to samo bez względu na okoliczności, także triple facepalm dla Ciebie.

Edytowane przez DonSterydo

  • Odpowiedzi 23,7 tys.
  • Wyświetleń 741 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Gość DonSterydo
    Gość DonSterydo

    Reklama kawałka plastiku #eksajt, heh.   EDYTA: Jaki ból 4 liter XD

  • Dobra, dość.   Dziś pojechałem do znajomka, który akurat niedawno kupił sobie mocarnego w miarę kompa. Może nie NASA ale przynajmniej moc zbliżona do next genów ( i5 3470 3.2GHz @ 3.6GHz, Radeon 785

Opublikowano

Sony zabiera głos w sprawie rewelacji serwisu Eurogamer

 

Przyznaję bez bicia - jestem kompletnie zaskoczony faktem, że Sony postanowiło skomentować informacje, które zostały podane przez serwis Eurogamer. Jeśli ktoś przeoczył, chodzi o to, że PS4 udostępniać ma deweloperom jedynie połowę pamięci RAM na potrzeby gier. Rewelacje te oparto na anonimowych doniesieniach i slajdach z pokazu Killzone: Shadow Fall. W internecie zrobiło się równie gorąco jak za oknem wielu z was, więc większość oczekiwało reakcji.

I reakcja przyszła ku mojemu zaskoczeniu (posypuję głowę popiołem). Jak Sony skomentowało sprawę?

 

Chcielibyśmy wyjaśnić niezrozumienie jakie wynikło odnośnie naszego podziału na pamięć "bezpośrednią"  i "elastyczną". Artykuł zaznacza, że pamięć "elastyczna" jest pożyczana z systemu operacyjnego i musi być zwrócona, gdy ten tego wymaga. Jednak to nie jest do końca prawdą.

Stan faktyczny prezentuje się tak:

 
  • "Pamięć bezpośrednia" jest pamięcią przeznaczoną bezpośrednio dla tradycyjnego modelu gier wideo, więc gra kontroluje ją w całości.
  • "Pamięć elastyczna" jest pamięcią zarządzaną przez system PS4 na potrzeby gry i pozwala korzystanie z wirtualnego adresowania pamięci z FreeBSD. Jednak ta pamięć jest w 100% przeznaczona dla gier i nie jest wykorzystywana przez system nigdy. Dlatego jest dostępna zawsze dla deweloperów.

Niestety, nie skomentujemy i nie odniesiemy się do doniesień w sprawie dokładnej ilości rezerwowanej przez system i do czego jest ona wykorzystywana.

 

Co oznacza ten komunikat? Że Eurogamer częściowo ma rację jeśli chodzi o sposób podziału, jednak nie do końca poprzednie informacje były dobre. Na ten moment, opierając się na cyfrach z serwisu, PS4 dla gier ma 5 GB fizycznej pamięci RAM, a także 512 MB prawdopodobnego pliku stronicowania na dysku konsoli. Więc na ten moment można opierać się na tym, że PS4, podobnie jak Xbox One wykorzystuje na system 3 GB pamięci. Oczywiście jeśli "cyferki" zostaną oficjalnie potwierdzone.

http://www.ps3site.pl/sony-zabiera-glos-w-sprawie-rewelacji-serwisu-eurogamer/161978

 

I to tyle jeśli chodzi o stanowisko Sony w kwestii ramu........

Edytowane przez Karas

Opublikowano

 

http://www.eurogamer.pl/articles/df-playstation-4-udostepnia-5-5-gb-ram-dla-tworcow-gier

 

Bazując na tym oświadczeniu, oraz nowych informacjach wyjaśniających właściwości „elastycznej” pamięci, uważamy, że dla deweloperów dostępne jest 4,5 GB konwencjonalnej pamięci oraz dodatkowa, „elastyczna” pula, kontrolowana przez system operacyjny, jak opisuje Sony.

Rozumiemy, że mowa o dodatkowym 1 GB pamięci, podzielonej na dwa obszary - 512 MB na jednej z kości RAM (obszar fizyczny) oraz kolejne 512 MB „stronicowane”, prawdopodobnie na kształt plików wymiany z systemów Windows. Dla jasności: z 8 GB GDDR5 w konsoli PlayStation 4, według nas 5 GB jest dostępne dla deweloperów.

Dobra wiadomość jest taka, że dostępna pula jest stała i nie jest przeznaczona na fukcje systemu operacyjnego jak wcześniej uważaliśmy, przez co jest dużo łatwiejsza do wykorzystania.

 

Opublikowano

Insajderzy na neogafie twierdzą, źe dla devów zarezerwowano 6 gb ramu. Najs.

Opublikowano

Insajderzy na neogafie twierdzą, źe dla devów zarezerwowano 6 gb ramu. Najs.

to teraz yeti może uaktualnić trolling i pisać 6gb z czego 512mb na dysku zamiast 8gb :D

 

tak z nudów:

 

windows7 zabiera ok 800mb ramu ;> co oni dodają w tym sofcie od xbox i ps4

Edytowane przez SzewczykDratewka

Opublikowano

Na konsoli wszystko musi być zunifikowane i działać w bardzo szerokim zakresie, zwłaszcza jeśli postawili na opcje multiplayerowe.

 
Tak się zastanawiam czy faktycznie choćby i 4 GB będą w tej generacji skutecznie wykorzystywane na gry. Bo czy faktycznie temu układowi graficznemu jest potrzebne więcej, i czy przede wszystkim będzie w stanie to kreatywnie wykorzystać oprócz lepszego bufforowania tekstur (co można równie kreatywnie omijać w grach, robiąc strefowe ich wyświetlanie). Sądzę, że przez długi czas grafika i tekstury zeżrą co najwyżej 2GB i 2GB pójdzie na resztę kod (co jest kosmiczną wartością dla tego typu funkcji) :)
 
W tej całej "aferze" chodzi o marketingowe cyferki i prestiż, oraz o trolling w necie. Twórcy nie bez powodu powiedzieli, że im to wielkiej różnicy nie zrobi. No ale niektórzy wolą mieć te GB na pokładzie, choćby dla powiedzenia: "mojsza konsola silniejsza niż twojsza" ;)
Opublikowano

Dwa chyba największe plusy to tekstury w lepszej jakości i krótsze loadingi.

Opublikowano

>4 GB RAM to kosmiczna ilość dla gry

 

Może w 2011 roku. Jeśli ta generacja ma znowu trwać 7-8 lat, to to na pewno nie jest kosmiczna ilość. Zapotrzebowanie rośnie wykładniczo!

Opublikowano

MaZZeo jeśli znowu sprowadzisz tym filmikiem falę randomów z ppe.pl... to nic, było warto xD.

Edytowane przez raven_raven

Opublikowano

 

Sądzę, że przez długi czas grafika i tekstury zeżrą co najwyżej 2GB i 2GB pójdzie na resztę kod (co jest kosmiczną wartością dla tego typu funkcji) :)

 

 

Crysis 3: 1,618MB - 1920x1080 - Ultra (8xMSAA)  ( spoko 8xMSAA na ps4 nie grozi)

Skyrim : 2,750MB - 1920x1080 - Ultra (Modded) - 7970 - tommybhoy #29 ( Moddy też nie :) )

Hitman absolution : 1,800MB - 1920x1080 - Ultra (8xMSAA)\

Max Payne 3

2,050MB - 1920x1080 - Ultra (8xMSAA) 

Wiecej nie chce mi się szukać

Opublikowano

Ciekawe. Czyli w zamkniętej architekturze powinny potrzebować z 50% tego co na PC.

Opublikowano

To są wartości "zjedzonej" pamięci systemowej, na GPU czy łącznie?

Opublikowano

Mi zamiast na jakieś super-ultra-wyebanej oprawie zależy w nadchodzącej generacji przede wszystkim na solidnej wydajności systemowej i oczywiście samych gier. Tego RAMu i tak na cały cykl trwania nie wystarczy i już za 3-4 lata zaczną się narzekania na zbyt małe ilości pamięci.

Opublikowano

 

 

na scenie  colin i kyo" parsknalem glosno xD

 

mistrz

Opublikowano

O (pipi)a, po prostu yebłem z tego filmiku xD

 

A ten gest w tekście o chmurce się idealnie wpasował w montażu. Haha, nie mogę wyrobić do tej pory :)

Edytowane przez Nemesis US

Opublikowano

O masakra. Filmik mistrz.

Moment z GOTY mnie rozyebał. xD

Opublikowano

wchodzę tu od święta ale ten filmik mnie rozj ebał :D

Edytowane przez _lukas_

Opublikowano

Kolejne osoby potwierdzają 6 giga dla devów na PS4. Reszta dla OSu brzmi rozsądnie, dobrze, źe chcą uniknąć podobnej wpadki z brakiem party voice chatu, przezorny zawsze ubezpieczony.

Opublikowano

Ten illuminatiroom bedzie obslugiwac kazda gra? Na razie taki projektor tyle ze jeszcze potrzeba tv.

Opublikowano

Kolejne osoby potwierdzają 6 giga dla devów na PS4. Reszta dla OSu brzmi rozsądnie, dobrze, źe chcą uniknąć podobnej wpadki z brakiem party voice chatu, przezorny zawsze ubezpieczony.

 

It was not good enough last week when Xbox One only have 5 GB available. Microsoft is behind, making box for non-gamers, bloated OS and not forward thinking and box already obsolete by awesome 7GB of PS4 super duper RAM.

 

Now that PS4 might have just 4.5GB, of course that is plenty for next gen. Sony is just being forward thinking so they can match Xbox One features by allocating more RAM for OS. Though to be clear Sony never copy Xbox and everything they did is better (even though they follow MS on everything from cross game chat, UI, achievements, and on-line games behind pay wall. Of course, the pay for on-line is now OK, because Sony need money for R&D and make things better, Microsoft on the other hand is greedy as fuck and ruin gaming).

 

I have a lot of problem with Xbox One especially the lack of BC and their unclear message on DRM, but seriously do some of you guys actually read what you write.

 

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.