Skocz do zawartości

Console Wars 6: Kogo Bardziej Wyruchają

Featured Replies

Opublikowano

Nie ma to jak wziąć na tapetę obiekt pozbawiony faktury, o gładkiej powierzchni obleczonej lakierem. Samochody to jest dosyć prosta rzecz, którą zazwyczaj się bierze do chwalenia się osiągnięciem fotorealizmu, ale cały czas jest to jedynie pobożne życzenie.

 

Volkswagen-Passat-Continental-automated-

rozmyte- daje fory

 

Pani w kapelutku świetna, ale nadal jest DUŻA różnica między tym a tym

idf_women-5.jpg

  • Odpowiedzi 23,7 tys.
  • Wyświetleń 741,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Gość DonSterydo
    Gość DonSterydo

    Reklama kawałka plastiku #eksajt, heh.   EDYTA: Jaki ból 4 liter XD

  • Dobra, dość.   Dziś pojechałem do znajomka, który akurat niedawno kupił sobie mocarnego w miarę kompa. Może nie NASA ale przynajmniej moc zbliżona do next genów ( i5 3470 3.2GHz @ 3.6GHz, Radeon 785

Opublikowano

No z resztą popatrz na te dwa screeny, ten z HL2 i ten ze zmodowanego Crysisa, przepaść ;). HL2 mierzył siły na zamiary i dzięki temu wygląda do dzisiaj... godnie, no ale jednak.

hl2 jest tak genialny, ze nawet TitanFall na nextgeny bedzie na silniku source.

Pewnie zmienili 90% kodu ale jednak :]

200fps confirmed.

Opublikowano

Jesli gry nie beda wygladaly w ruchu jak fotografia uchwycona w jednej klatce to do tej pory nie mozna mowic o fotorealizmie.

Obecnie w grach kuleje oświetlenie i paleta kolorów.

Opublikowano

Po cholere wam fotorealizm? Nie macie dość widoku za oknem?

Opublikowano

A chodzisz po tym widoku za oknem i ratujesz świat zabijając potforki ? ; d

Opublikowano

Chodzę i ratuje świat a ty? 

Opublikowano

Ja tylko komary zabijam. 

Opublikowano

Wow, ten granat jak przyciągnął kamyczki, ciesz i tą płachtę to zrobiło na mnie wrażenie. Ciekawe, czy konsole nowej generacji będą to miały.

 

Nie liczyłabym na CUDA. Bo Radeony z PS4 i Xbox One nie posiadają dodatkowych fizycznych rdzeni do tych dodatkowych obliczeń. Takie dodatkowe rdzenie posiadają obecnie tylko karty firmy nVidia.

Co za tym idzie - obliczenia potrzebne do osiągnięcia tych efektów w przypadku uzywania kart AMD Radeon muszą spaść na procesor (CPU), który to w nowych konsolach demonem szybkości nie jest - z powodu okrojenia częstotliwości i ograniczenia produkcji ciepła (1.6GHz zamiast 3.1GHz w 6 rdzeniowym samodzielnym procesorze AMD przeznaczonym dla PC o takich samych parametrach jak te podane przez producentów nowych konsol).

Jednostki APU (CPU i GPU zamknięte w pojedynczej obudowie) użyte w nowych konsolach nie posiadają takich dodatkowych układów (bo jakby posiadały to Sony i M$ trąbiły by o tym bardzo wyraźnie podczas targowych licytacji na możliwości swoich sprzętów).

 

Za wikipedią (http://pl.wikipedia.org/wiki/PhysX):

"Charakterystyczne dla technologii PhysX przyspieszenie sprzętowe polega na przeniesieniu pracochłonnych obliczeń fizycznych na specjalny układ scalony (PPU) lub kartę graficzną obsługującą technologię CUDA, co zwalnia zasoby procesora centralnego, który dzięki temu może wykonywać inne operacje, co z kolei umożliwia tworzenie bardziej zaawansowanych gier."

"Pierwotnym producentem karty rozszerzeń PhysX była firma Ageia.(...) W lutym 2008 Ageia została przejęta przez producenta kart graficznych, firmę Nvidia[1], która zaimplementowała PhysX SDK w swojej technologii CUDA i skupiła się na promocji silnika PhysX SDK wśród użytkowników kartach graficznych GeForce serii 8 i nowszych."

 

Możemy dożyć czasów, że gracz będzie wybierał na konsoli czy ważniejsze jest 60 FPSów czy FullHD czy FullHD + 60 FPSów ale bez ultraszczegółów, mgiełek, odblasków, dywanów itp.

Szczególnie, że silniki gier na pewno będą miały możliwość takiego wyboru choćby ze względu na fakt, że spora część kodu będzie identyczna dla wszystkich trzech platform x86 z Radeonami.

 

Ale szansa chyba jest mała bo producenci konsol raczej nie będą chcieli w braci konsolowej budzić odczucia, że ich sprzęt jest za słaby żeby wszystko było włączone na max.

Opublikowano

co Wy bierzecie jeśli uważacie, że gry osiągają już teraz poziom realizmu widzianego z okna???!!!! Proponuję na serio odstawić forum i konsolę, powaga. Jest jeszcze gigantyczna różnica między grafiką a światem realnym. GIGANTYCZNA. Gry są coraz śliczniejsze, sam często w wielu grach zatrzymuje by podziwiać widoki lub wykonanie niektórych elementów,baaa nawet twierdzę, że w dobie gier wyglądających jak tLoU czy Rayman Legends nowa generacja jest mi jeszcze nie potrzebna bo immersja z ekranem tv jest świetna ale porównanie do świata realnego...F5,BF4 czy inne...śmiech na sali.

 

Zresztą...ja kiedyś odpalając to na amidze wołałem rodziców by im pokazać jak fotorealistyczna jest grafa...

Opublikowano

Zresztą...ja kiedyś odpalając to na amidze wołałem rodziców by im pokazać jak fotorealistyczna jest grafa...

 

To prawda, to gadanie o fotorealizmie trwa od zawsze. Pamietam jak w recenzji Fify 96 redaktor przekonywał, że grafika jest fotorealistyczna i jego ojciec jak wszedł do pokoju to zaczął oglądać grę jak zwykły mecz i spytał "kto gra?" :teehee:

 

A ta gra wygląda tak:

Edytowane przez Observer

Opublikowano

Kupuję PS4 , wydawanie 3-5 kafli na kompa do gierek jest dla mnie dosyć bekowe. Aż takim fanatykiem to nie jestem. I jeszcze na dodatek z większością gier na PC mniejsze lub większe problemy. Ostatnie dwa problemy. BI dziwnie stop klatkuje przy doczytywaniu w locie, nowy Splinter Cell kupiony przez kumpla i odpalony na drogim, logicznie złożonym kompie dziwnie przeskakuje gdy obraca się kamerą przy chodzeniu. Jak mówię , z dużą częścią gier na kompach są mniejsze lub większe problemy. Engine Source na wielu konfiguracjach ( np. mojej ) mocno stutteruje i trzeba wyłączać vsync by jako tako to chodziło. Mówię wam konsolowcy, nie dajcie się omamić PC-towcom. Jednemu dobrze wszystko chodzi, drugiemu nie. Po co to się denerwować po kupnie sprzętu za tyle pieniędzy. Już lepiej konsole gdzie każdy ma tak samo i bez kombinacji. 

 

Teraz trochę trudniejszy okres w multiplatformach mają dziadki curennt-geny ale niedługo to się zmieni. A na kompach nigdy nie wiadomo jaki problem nas dopadnie i to za tyle wydanej forsy.

Edytowane przez Sebastian Ś.

Opublikowano

Nie rozpetuj wojny kolejnej.

PC > Konsole, problemow nie ma zadnych to ich uzytkownicy sa ułomni, zreszta nawet jak jakis problem jest to wystarczy google, pare linijek w rejestrze, przeinstalowanie ze 3x sterownikow, nie daj bog jak wyjda dwie dobre gry w tym samym czasie a Nvidia wypuszcza sterowniki dedykowane do Battlefielda czy Call of Duty, ale i z tym nie ma zadnych problemow, wystarczy postawic system od nowa, kazdy s.ra czasem wiec pol dnia na zainstalowanie systemu i "ustawienie go pod siebie" nie jest raczej dla nikogo problemem.

Gdy juz sie uruchomi ten bezproblemowy komputer nie pozostaje nic innego jak zajac wygodna pozycje na fotelu taka zeby reka w ktorej trzyma sie myszke nie wisiala bo wtedy boli no i nie daj bog garbic sie przy komputerze, mozna narazic sie na bol kregoslupa, naszczescie to tez nie jes problemem, kazdy doswiadczony PC towiec wie jak siedziec przy komputerze, wiec, gdy juz sie uruchomi gre na bezproblemowym komputerze w wygodnej pozycji, nalezy zwrocic uwage jeszcze cheaterow na serwerze, sa rzadkoscia, ale sie zdazaja takie jednostki czesciej niz na konsolach.

Opublikowano

Jeżeli chodzi o te kompromisy pomiędzy płynnością i jakością grafiki, to już coś takiego zaistniało na konsolach obecnej generacji. W Bioshocku mogliśmy włączyć opcję zwiększonnej płynności i jednoczesnego zminiejszenia jakości tekstur.

 

Ja się przekonałem podczas sesji z PESem na PSXa, że pijani ludzie mogli się już wtedy nabrać na fotorealizm. Pan Stasek był święcie przekonany, że oglądamy z kolegami mecze kadry Górskiego i co chwilę rzucał "ale to była akcja, a wy (pipi)a pamiętacie". Dzisiaj już nawet Kanabis się nie nabiera na fotorealizm

Opublikowano

Bekowe są też wymagania wielu gier indie na kompa. Pegasus by to pociągnął ale wymogi co do urchomienia z kosmosu xDDDD

Opublikowano

Trochę lipa jak komp jest większy od właściciela. Konsole nadal eleganckie. 

Edytowane przez Sebastian Ś.

Opublikowano

Uff jak dobrze, że Sebastian Ś. przechodzi na konsole. Będzie idealnie do nich pasował ;)

Jak dobrze, że ja sobie skaczę raz z jednej maszynki na drugą i mam ubaw z tego szufladkowania graczy :teehee:

Opublikowano

Nie rozpetuj wojny kolejnej.

PC > Konsole, .

Ty jesteś normalny? Najpierw piszesz, żeby nie zaczynać kolejnej wojny, ale sam poprzez ten fragment prowokujesz.

Opublikowano

Nie będę wywalał trzech kafli tylko po to, żeby podziwiać lepszą teksturkę w Crysis 2/3. Jeśli komuś na tym zależy, to droga wolna. Nie po to nadchodzi nowa generacja, żeby PC-owcy na forum konsolowym chwalili się tym, że za rok/dwa PC prześcigną technicznie PS4/Xone. I tak devi będą pisać większosć gier z myślą o konsolowych realiach, więc i tak jedyne na co będzie Was stać to wywyższanie się na polu grafy. Bo będziemy grać w to samo, aha no i jeszcze o exach konsolowych na tej platformie można zapomnieć. Więc konsole i tak wygrają mimo, że to zamknięte układy.

Opublikowano

Niektóre multiplatformy są tak bardzo niegrywalne na obecnych konsolach, że praktycznie ich tam nie ma i można je uznać jako PC exclusive.

Opublikowano

Dla mnie jako konsolowca od samego początku wystarczający. Nie neguję PC, tylko śmieszy mnie to ciągłe porównywanie z konsolami. Jak ktoś ma jakiś fetysz oglądania ostrych jak brzytwa tekstur to spoko. 

 

A o jakich eksach np.?

 

@Pawlo: naprawdę? Do tej pory jakoś żadna nie była niegrywalna, przynajmniej dla mnie. Poza tym jak na 7 lat to i tak sporo udaje się jeszcze wycisnąć.

Edytowane przez Nemesis US

Opublikowano

Niektóre multiplatformy są tak bardzo niegrywalne na obecnych konsolach, że praktycznie ich tam nie ma i można je uznać jako PC exclusive.

 

To samo mi przechodziło przez myśl, ale już nie chciałem mówić, w końcu jestem zakutym PC-towym łbem (do tego xbotem i nintendofagiem nawet trochę, nie wiem czy może być coś gorszego) ;/.

 

Jakie eksy? Choćby Civilization V, Europa Universalis IV (i inne strategie Paradoxu), specjalistyczne symulatory wyścigów/samolotów, MOBA typu DotA 2/LoL, Diablo 3, morze indyków itd. itp. Jedni kochają TLOU i bardzo fajnie, ale drudzy mają nabite 400h+ w Dotę/Europę Universalis. Kwestia gustu, ale na pewno nie można powiedzieć, że PC nie ma swoich unikalnych gier.

Edytowane przez raven_raven

Opublikowano

A o jakich eksach np.?

 

 

I tak właśnie najczęściej wygląda rozmowa z osobami nie siedzącymi w temacie piecykowych gier. Oh ah jakie to kąsole nie mają exy, a jak powiesz, że na pc też coś jest to hasło "ale co?" .

 

Tak w skrócie bo nie chce mi się wypisywać całej listy:

TW:Shogun2

TW:Rome 2

Wasteland 2

Arma III

EVE Valkyrie

Starcraft 2

X Rebirth

Star Citizen

Might & Magic X

Red Orchiestra 2+dodatek Rising Storm

Natural Selection 2

Chivalry

The Swapper

Papers please

Amnesia Dark Descent

Amnesia: A machine for pigs

Shadow Warrior

Hard Reset

Hawken

Path of Exile

Company of Heroes 2

+cała masa genialnych indyków

 

I gry podane przez ravena

Edytowane przez Paliodor

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.