Skocz do zawartości

Console Wars 6: Kogo Bardziej Wyruchają

Featured Replies

Opublikowano

Jestes kretynem sorry.

 

Niekoniecznie. Pod wieloma względami GT6 lepiej symuluje jazdę niż FM i to nie jest blef. DC to inna para kaloszy, ale i tam jest sporo rzeczy których nie ma w Forzie, ale - ta gra to arcade imo. 

 

Nowa zawartość FM5  to 3 tory i na ten moment 15 aut + poprawki w grafice. 

 

 

Delay dobrze zrobił DC, przebili juz target engine z lutego.

Nikt niczego nie broni, MeSser. Oficjalnie konsole mają chyba po tyle samo RAMu jeśli odejmiemy ilość pamięci zarezerwowanej dla OS. Nie wiem tylko ile tej zapasowej pamięci ma XOne. PS4 ma chyba coś ok. 1.5GB. 

 

X1 ma 5 GB na gry, PS4 najpewniej coś koło tego. Tyle, że po X1 widać że ten RAM na coś poszedł ( snap do 4 apps naraz, Kinect bajery ) to PS4 ma po prostu sprawy system + Share ( choć to nie podpada pod RAM, a dodatkowe CPU ). Jeśli weźmiemy pod uwagę że w PS4 mamy gdddr 5, to powinno być dokładnie odwrotnie.

Edytowane przez aphromo

  • Odpowiedzi 23,7 tys.
  • Wyświetleń 741,7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Gość DonSterydo
    Gość DonSterydo

    Reklama kawałka plastiku #eksajt, heh.   EDYTA: Jaki ból 4 liter XD

  • Dobra, dość.   Dziś pojechałem do znajomka, który akurat niedawno kupił sobie mocarnego w miarę kompa. Może nie NASA ale przynajmniej moc zbliżona do next genów ( i5 3470 3.2GHz @ 3.6GHz, Radeon 785

Opublikowano

Jestes kretynem sorry.

Niekoniecznie. Pod wieloma względami GT6 lepiej symuluje jazdę niż FM i to nie jest blef. DC to inna para kaloszy, ale i tam jest sporo rzeczy których nie ma w Forzie, ale - ta gra to arcade imo.

 

Nowa zawartość FM5 to 3 tory i na ten moment 15 aut + poprawki w grafice.

No pod wieloma względami Forza lepiej symuluje i można tak w nieskończoność. Jak ktoś chce sie ścigać autami z czasów ps2 to ok, co mnie to.

Tutaj chodzilo konkretnie o FM vs Dc, które po poprzednich grach Evo wskazuje na to że bedzie to arcade (i po ms apoklipsie raczej nie maja u mnie kredytu zaufania) a ten ritard wylatuje z forza2 i grą dla niedzielniakow i niestety to nie jest troll tylko murzyn właśnie poszedł full upośledzenie.

 

Edytowane przez _Be_

Opublikowano

 

No pod wieloma względami Forza lepiej symuluje i można tak w nieskończoność. Jak ktoś chce sie ścigać autami z czasów ps2 to ok, co mnie to.

Tutaj chodzilo konkretnie o FM vs Dc, które po ich poprzednich grach wskazuje na to że bedzie to arcade (i po ms apoklipsie raczej nie maja u mnie nie mają kredytu zaufania) a ten ritard wylatuje z forza2 i grą dla niedzielniakow i niestety to nie jest troll tylko murzyn właśnie poszedł full upośledzenie.

 

 

Czy ja wiem ? Motorstorm to jedyne nowe IP samochodowe które utrzymało się na rynku i miało kilka elementów którym to zawdzięcza. Apokalipsę moim zdaniem położyło wpychanie 3D, choć to pewnie była decyzja ,, góry ".

 

Odnośnie Forzy 5 i serii Forza jako całość, Turn10 dalej korzysta z modeli FM1/2, którym tylko podbija polygony., nasz samochód dalej się nie odbija w karoserii innych, drzewa nie mają self-shadowing , słońce dalej nienaturalnie oślepia. Takie są fakty. Tak było od F2 i jest do dziś. Kolejna kontrowersyjna sprawa to fizyka,ale to temat rzeka.

 

Czy faktycznie lepiej, że FM5 będzie miało koło 300 samochodów (jak utrzymają tempo odkrywania kart to skończą z liczbą odrobinę większą niż pierwsza Forza) niż 671 samochodów z FM4 + ta grupka nowych (na chwilę obecną chyba 15)?

 

Jak widzisz, coś jest na rzeczy.

 

Nie wiem o co chodzi z tymi niedzielniakami, ale jeśli FM5 to gra dla niedzielniaków to DC jak najbardziej pod to podpada.

Edytowane przez aphromo

Opublikowano

Ja (pipi)e dyskusja z bluberem, na którą konsolę będzie lepsza ścigałka.

 

 

stawiam, że będzie bronić ps4

 

Edytowane przez Stunik

Opublikowano

 

Czego najbardziej potrzeba FM ? Nowy rendering engine na czele. Ten nie obsługuje dynamicznego oświetlenia i cieni, a bez tych elementów nie da się zrobić choćby day/night. Trzeba zrobić na nowo fizykę, bo ponoć to jest przeszkodą we wprowadzeniu pogody. Przydałyby się nowe odbicia z jakimś zalążkiem ray-tracing, wywalenie stref zniszczeń itp.

 

Silnik sam w sobie obsluguje dynamiczne oswietlenie...przyklad mielismy w Horizon.

Akurat fizyka/model jazdy zmienia sie dosc drastycznie z czesci na czesc.

Mysle ze to tylko wymowka T10...sadze ze glownie chodzi o te 60 fps.

Dobrze zrobione zmienne warunki sa jednak dosc wymagajace dla sprzetu.

 

Nie mam na mysli modelu jazdy czo contentu jaki jest w grze, mowie tylko ze to Froza 2 podbita do FHD, nie ma w niej nic nowego dla wyjadaczy konsolowych sumulatorow, ale dla osob nie obytych w temacie ma ladna rozdzielczosc i duzo detali  to wszystko.

 

Jest dokladnie na odwrot.

Wlasnie takie rzeczy jak zmiany modelu jazdy czy duzo lepsze odwzorowanie torow (skanowanie laserowe) sa wazne dla "wyjadaczy" a niezauwazalne dla laikow :)

 

Opublikowano

 

 

Nie mam na mysli modelu jazdy czo contentu jaki jest w grze, mowie tylko ze to Froza 2 podbita do FHD, nie ma w niej nic nowego dla wyjadaczy konsolowych sumulatorow, ale dla osob nie obytych w temacie ma ladna rozdzielczosc i duzo detali  to wszystko.

 

Jest dokladnie na odwrot.

Wlasnie takie rzeczy jak zmiany modelu jazdy czy duzo lepsze odwzorowanie torow (skanowanie laserowe) sa wazne dla "wyjadaczy" a niezauwazalne dla laikow :)

 

W sumie to też prawda, zapomniałem o tych torach skanowanych laserowo, ale dynamiki i nierownosci obecnie na gameplayach to nie widać za bardzo.

Opublikowano

 

 

Czego najbardziej potrzeba FM ? Nowy rendering engine na czele. Ten nie obsługuje dynamicznego oświetlenia i cieni, a bez tych elementów nie da się zrobić choćby day/night. Trzeba zrobić na nowo fizykę, bo ponoć to jest przeszkodą we wprowadzeniu pogody. Przydałyby się nowe odbicia z jakimś zalążkiem ray-tracing, wywalenie stref zniszczeń itp.

 

Silnik sam w sobie obsluguje dynamiczne oswietlenie...przyklad mielismy w Horizon.

Akurat fizyka/model jazdy zmienia sie dosc drastycznie z czesci na czesc.

Mysle ze to tylko wymowka T10...sadze ze glownie chodzi o te 60 fps.

Dobrze zrobione zmienne warunki sa jednak dosc wymagajace dla sprzetu.

 

 

 

Mówimy o ,, zwykłej " numerowanej Forzie.

 

Dobrze zrobione zmienne warunki są .... - w żadnej ścigałce nie ma dobrych zmiennych warunków pogodowych, więc ciężko wyrokować czy to jest z taką grafiką wogóle możliwe na next genach.  Najbliżej jest Polyphony z GT, ale to i tak nie to.

Filizofia Turn10 skupia się na wyglądzie, auta i otoczenia i tu jest ładniej, ale poza poruszaniem się pojazdów nie ma tam ruchu za wiele.

Musimy poczekać ( lol ) na GT na PS4, tam będzie ostateczna odpowiedź.

 

  Dźwięk - W trakcie tej generacji nie nagrywano ich, bo skupiono się na metodzie rozprowadzania dźwięku. I znowu powrót do Forzy. W FM5 przestrzeni nie ma, wszystko brzmi w taki sam sposób ignorując pozycję silnika, wydechu, innych samochodów, a do tego same odgłosy są równie niedokładne, bo tej agresji i basu jest za dużo. W GT5-6 mam przynajmniej dobrą technologię i widoku na przyszłość. Technologia > efekt. Dzięki temu wiem kiedy mój odkurzacz wchodzi na obroty potrzebne do zmiany biegu, a opony tracą przyczepność.  Tak samo zresztą będzie ze zniszczeniami. GT5-6 nie korzysta ze stref zniszczeń, a z właśnie giętych w czasie rzeczywistym blach. Wygląda to tak jak wygląda, bo PS3 ma 256MB RAM na gry. Mając jednak sprzet kilkanaście razy mocniejszy będzie można wykorzystać go w pełni. Pełny dźwięk przestrzenny z indywidualnymi źródłami dźwięku, uwzględnieniem pozycji silnika, wydechu, wlotów powietrza, efektem Dopplera, biorący pod uwagę pozycję oraz źródło dźwięku i dostosowujący go do różnych głośników (dlatego GT5 brzmi zupełnie inaczej na 7.1 niż na głośniku z TV). PD zaczęło nagrywanie dźwięków od nowa w 2012 i pracuje nad nowym samplerem. W GT6 gotowe nie będzie, ale na PS4 owszem. Modyfikacja modułu fizycznego pomiędzy GT5, a GT6 bije na głowę to co kiedykolwiek zrobiło Turn10 (które zresztą raczej upraszczało od FM2 zamiast dodawać więcej głębi) i np. nowe zawieszenie to nie coś co można zmienić w ciągu roku, bo przygotowaniem do niego było zupełnie inne rozwiązanie body roll w GT5 (nikt nie robi transferu wagi i jego wpływu na opony tak dobrze jak GT5 btw. - powiedziałbym, że nawet PCtowe simy się mogą wiele od PD nauczyć). Mając takie zaplecze można przynajmniej spodziewać się, że GT na PS4 będzie produktem nowym rozwijającym dotychczasowe nowości i wprowadzające rzeczy, które mogą być możliwe tylko na nowym sprzęcie.Podejście Kazunoriego podoba mi się bardziej. Wrzucenie na PS3 technologii, która wymaga dużo mocniejszego sprzętu, przyniesie w końcu korzyści, bo PD korzysta z tego już blisko 5 lat. Nawet głupie  Standardy dostały lifting, można modyfikować w nich body (w pewnym ograniczonym licencjami zakresie) i wszystkie mają nowe zawieszenie. 

 

Z nadejściem PS4 taktyka Yamauchiego wreszcie przyniesie efekt -te wszystkie elementy, które na PS3 były ograniczane przez sprzęt, jak zniszczenia ( a raczej ich brak ), fizyka itp. nareszcie będzie obsługiwane przez odpowiednie do tego GPU i CPU. 

 

I like it.

Edytowane przez aphromo

Opublikowano
 

żadnego pada w rękach nie trzymał, a już wie który gorszy

eh te xboty

zadnej konsoli nie widzial na oczy, a juz wie ktora mocniejsza... eh te sonybojki...

 

 

Majac do wyboru tweeta bylego pracownika IGN i artykul kolesia ktory pracowal nad tworzeniem gier na stronie o uznanej renomie... zdecydowanie wybiore to drugie.To raczej sonybojki robia halas tam gdzie nie ma potrzeby... ale rozumiem, ze naprawde ciezko jest sie podniecac knack'iem jako launch title.   :rofl2:

 

Nie bede mial zadnego bolesnego zderzenia z rzeczywistoscia... mowimy o giereczkach dla dzieci... nauczony doswiadczeniem wiem, ze Microsoft przygotowuje troche lepsze narzedzia deweloperskie. Chociaz zdaje sobie sprawe z przetasowaniem wewnatrz firmy stad mam jakis bufer tego, ze z paroma rzeczami mogli sie nie wyrobic. W najgorszym wypadku zaczne kupowac multiplatformy na ps4 i bede musial pogodzic sie z gorszym serwisem online i gorszym padem. 

 

Jak czytam wywiady z pracownikami Microsoftu to tym bardziej nie chce tej konsoli.

 

 

No spoko, ale pracownik Microsoftu owego artykulu nie napisal... moze bariera jezykowa jest problemem?

 

 

1. Zdecydowanie wole sluchac ludzi ktorzy wiedza o czym pisza niz sonybojkow i "dziennikarzy" growych...

 

No...

Twórcy War Thunder: "GPU PS4 jest 40% mocniejsze, DDR5 jest 50% mocniejsze od DDR3..., PlayStation 4 ma o połowę większą moc niż Xbox One, twierdzi Adrian Chmielarz.

 

Jak pisze Szczurek, zderzenie ze rzeczywistością będzi bolesne. Xbone tylko do ekskluziwów, PS4 do multiplatform, już pierwsze gry i zapowiedzi twórców (min. od Wiedzmina 3) jasno mówią, że PS4>Xbone. Może w grach dedykowanych na Kineckta będzie to 1080p, w końcu Microsoft będzie mocno wspierał pod tym wzgledem swoją konsole, a ostateczne fatality będzie jak Santa Monica czy Naughty Dog wydadzą swoje gry.  :)

 

Z tego co sie orientuje to War Thunder nie jest robione na Xbox One, wiec opinie takich kolesi kojarza mi sie od razu z wypowiedziami Ninja Theory ktorzy twierdzili, ze Heavenly Sword jest mozliwy tylko na Playstation 3. A w takie bajeczki tylko sonybojki uwierzyli... nie bylo tak yeti? lol

 

DDR5 moze byc mocniejsze od DDR3... nie przecze, ale architektonicznie sa to inne konsole i autor artykulu na eurogamerze wprost stwierdza, ze tak bylo od zawsze i to zadaniem deweloperow jest wykorzystac najmocniejsze strony obu konsol bo obie sa porownywalne. Cale to 30% jest tak samo kretynskie, jak stwierdzenia Guerilla, ze przy Killzone 2 wykorzystali 100% mocy PS3... ponownie... w takie bajeczki tylko sonybojki uwierzyli... nie bylo tak yeti? lol

 

Adrian Chmielarz nie tworzy gier na konsole nowej generacji... koles ma u mnie autorytet jezeli chodzi o stworzenie rynku gier wideo w Polsce, ale tylko dlatego. wmieszalem sie z nim raz polemike, srednio mu to wyszlo.

 

Powtorze jeszcze raz bo widze, ze do sonybojkow nie dociera zadna informacja ktora nie szkodzi xboksowi albo nie wywzsza ps4 na piedestal lol. Jezeli multiplatformy beda prezentowaly lepsze doswiadczenie na PS4 niz Xbox One to zaczne je kupowac na PS4. Poki co wszystko jest jedna wielka plotka... jako, ze mam komfort i kupuje obie konsole to moge sobie spokojnie poczekac na gry. Nie musze sie napinac.

 

Ale mam dla ciebie pytanie YETI... bo wychodzisz na niezlego hipokryte. Jako osoba ktora tak wielka wage przyklada do multiplatform... dlaczego w obecnej generacji nie kupowales ich na X360 skoro na tej konsoli w wiekszosci wygladaly lepiej?  

 

A przepraszam... o czym wy tu w ogole mowimy... patrzac na twoj profil... ty tak po prawdzie to rzadko kiedy kupujesz gry multiplatformowe...  :rolleyes:  typowy troll forumowy... duzo halasu o nic 

Edytowane przez Zeratul

Opublikowano

 

 

zadnej konsoli nie widzial na oczy, a juz wie ktora mocniejsza... eh te sonybojki...

 

 

 

DDR5 moze byc mocniejsze od DDR3... nie przecze, ale architektonicznie sa to inne konsole i autor artykulu na eurogamerze wprost stwierdza, ze tak bylo od zawsze i to zadaniem deweloperow jest wykorzystac najmocniejsze strony obu konsol bo obie sa porownywalne. Cale to 30% jest tak samo kretynskie, jak stwierdzenia Guerilla, ze przy Killzone 2 wykorzystali 100% mocy PS3... ponownie... w takie bajeczki tylko sonybojki uwierzyli... nie bylo tak yeti? lol

 

 

Nie do końca, w obu konsolach mamy takie same APU, różnicy tkwi w czystej RAW power. To nie sytuacja PS3 i 360. ESRAM i hUma nieco mieszają w paramterach, ale rdzeń obu konsol jest ten sam.

Liczby nie kłamią.

Edytowane przez aphromo

Opublikowano

 

 

 

zadnej konsoli nie widzial na oczy, a juz wie ktora mocniejsza... eh te sonybojki...

 

 

 

DDR5 moze byc mocniejsze od DDR3... nie przecze, ale architektonicznie sa to inne konsole i autor artykulu na eurogamerze wprost stwierdza, ze tak bylo od zawsze i to zadaniem deweloperow jest wykorzystac najmocniejsze strony obu konsol bo obie sa porownywalne. Cale to 30% jest tak samo kretynskie, jak stwierdzenia Guerilla, ze przy Killzone 2 wykorzystali 100% mocy PS3... ponownie... w takie bajeczki tylko sonybojki uwierzyli... nie bylo tak yeti? lol

 

 

Nie do końca, w obu konsolach mamy takie same APU, różnicy tkwi w czystej RAW power. To nie sytuacja PS3 i 360. ESRAM i hUma nieco mieszają w paramterach, ale rdzeń obu konsol jest ten sam.

Liczby nie kłamią.

 

sluchaj... nie wiem o czym do mnie rozmawiasz... ja naprawde nie wiem co to jest esram, apu i inne ch,je muje. I naprawde nie mam najmniejsze ochoty, ani checi, ani ambicji by w najmniejszy sposob to pojac. Nie przyda mi sie to w mojej karierze zawodowej, a zrozumienie 1% wiedzy na temat architektury konsol nie daje mi przewagi podczas dyskusji na forach internetowych. Ta przewage wole minimalizowac artykulami napisanymi przez znawcow branzy. Tyle w temacie odnosnie mocy PS4 i Xbox One. 

 

Staram sie patrzec logicznie i chlodno na cala sytuacje... Microsoft nie jest Nintendo i dalej celuje w ten sam rynek growy co Sony i na odwrot. PS3 mialo byc o wiele potezeniejsze od X360... okazalo sie cos innego. Podobnie bedzie i teraz...

Opublikowano

Pewnie będzie sytuacja jak z PS3. Xbox jest mocny ale tylko 5% będzie się chciało to rozgryźć i pokazać moc gier.

Opublikowano

Jak ja lubię jak mi się ktoś wpier/dala przed posta z ciętą ripostą : /

Edytowane przez Tokar

Opublikowano

Podobnie bedzie i teraz...

Opublikowano

Bo to nie będzie wielka różnica Zeratulu, testy Digital Foundry dały od 5 do 10 FPS różnicy, 14 max.

Edytowane przez aphromo

Opublikowano

Na KONSOLACH to bardzo dużo. ;)

Opublikowano

Zeratul swoją wiedzę o mocy konsol czerpie z wypowiedzi ludzi, którzy są zapewne objęci NDA. Ci od War Thunder nie pracują nad Xbone, dlatego pewnie nie mają żadnej umowy więc mogą się swobodnie wypowiadać, bo specyfikacja konsoli jest znana.

 

No ale jak chce jakieś wypowiedzi z prasy, to OK. Z EDGE:

 

PlayStation 4 is currently around 50 per cent faster than its rival Xbox One. Multiple high-level game development sources have described the difference in performance between the consoles as “significant” and “obvious.”

Our contacts have told us that memory reads on PS4 are 40-50 per cent quicker than Xbox One, and its ALU (Arithmetic Logic Unit) is around 50 per cent faster. One basic example we were given suggested that without optimisation for either console, a platform-agnostic development build can run at around 30FPS in 1920×1080 on PS4, but it’ll run at “20-something” FPS in 1600×900 on Xbox One. “Xbox One is weaker and it’s a pain to use its ESRAM,” concluded one developer.

Microsoft is aware of the problem and, having recently upped the clock speed of Xbox One, is working hard to close the gap on PS4, though one developer we spoke to downplayed the move. “The clock speed update is not significant, it does not change things that much,” he said. “Of course, something is better than nothing.”

 

http://www.edge-online.com/news/power-struggle-the-real-differences-between-ps4-and-xbox-one-performance/

 

Ale anonimowe wypowiedzi pewnie się nie liczą, prawda?

Edytowane przez SzczurekPB

Opublikowano

Ok to wezmy ten artykul, ale wezmy pod uwage, ze napisany byl we wrzesniu. Przeczytalem go ze zrozumieniem i na jego podstawie stwierdzam, ze na premiee konsol

 

Indeed, despite that gulf in speed, the differences between cross platform launch window games will be negligible; with tight deadlines to meet, it’s more expedient for developers to deliberately create near-identical versions.

 

 

Gdzie wy widzicie problem? Czy moze przeczytaliscie tylko pierwszy akapit?

Opublikowano

 

 

Mówimy o ,, zwykłej " numerowanej Forzie.

 

Dobrze zrobione zmienne warunki są .... - w żadnej ścigałce nie ma dobrych zmiennych warunków pogodowych, więc ciężko wyrokować czy to jest z taką grafiką wogóle możliwe na next genach.  Najbliżej jest Polyphony z GT, ale to i tak nie to.

Filizofia Turn10 skupia się na wyglądzie, auta i otoczenia i tu jest ładniej, ale poza poruszaniem się pojazdów nie ma tam ruchu za wiele.

Musimy poczekać ( lol ) na GT na PS4, tam będzie ostateczna odpowiedź.

 

  Dźwięk - W trakcie tej generacji nie nagrywano ich, bo skupiono się na metodzie rozprowadzania dźwięku. I znowu powrót do Forzy. W FM5 przestrzeni nie ma, wszystko brzmi w taki sam sposób ignorując pozycję silnika, wydechu, innych samochodów, a do tego same odgłosy są równie niedokładne, bo tej agresji i basu jest za dużo. W GT5-6 mam przynajmniej dobrą technologię i widoku na przyszłość. Technologia > efekt. Dzięki temu wiem kiedy mój odkurzacz wchodzi na obroty potrzebne do zmiany biegu, a opony tracą przyczepność.  Tak samo zresztą będzie ze zniszczeniami. GT5-6 nie korzysta ze stref zniszczeń, a z właśnie giętych w czasie rzeczywistym blach. Wygląda to tak jak wygląda, bo PS3 ma 256MB RAM na gry. Mając jednak sprzet kilkanaście razy mocniejszy będzie można wykorzystać go w pełni. Pełny dźwięk przestrzenny z indywidualnymi źródłami dźwięku, uwzględnieniem pozycji silnika, wydechu, wlotów powietrza, efektem Dopplera, biorący pod uwagę pozycję oraz źródło dźwięku i dostosowujący go do różnych głośników (dlatego GT5 brzmi zupełnie inaczej na 7.1 niż na głośniku z TV). PD zaczęło nagrywanie dźwięków od nowa w 2012 i pracuje nad nowym samplerem. W GT6 gotowe nie będzie, ale na PS4 owszem. Modyfikacja modułu fizycznego pomiędzy GT5, a GT6 bije na głowę to co kiedykolwiek zrobiło Turn10 (które zresztą raczej upraszczało od FM2 zamiast dodawać więcej głębi) i np. nowe zawieszenie to nie coś co można zmienić w ciągu roku, bo przygotowaniem do niego było zupełnie inne rozwiązanie body roll w GT5 (nikt nie robi transferu wagi i jego wpływu na opony tak dobrze jak GT5 btw. - powiedziałbym, że nawet PCtowe simy się mogą wiele od PD nauczyć). Mając takie zaplecze można przynajmniej spodziewać się, że GT na PS4 będzie produktem nowym rozwijającym dotychczasowe nowości i wprowadzające rzeczy, które mogą być możliwe tylko na nowym sprzęcie.Podejście Kazunoriego podoba mi się bardziej. Wrzucenie na PS3 technologii, która wymaga dużo mocniejszego sprzętu, przyniesie w końcu korzyści, bo PD korzysta z tego już blisko 5 lat.

 

Z nadejściem PS4 taktyka Yamauchiego wreszcie przyniesie efekt -te wszystkie elementy, które na PS3 były ograniczane przez sprzęt, jak zniszczenia ( a raczej ich brak ), fizyka itp. nareszcie będzie obsługiwane przez odpowiednie do tego GPU i CPU. 

 

I like it.

 

 

 

Jezzzu..od czego tu zaczac, be nie zgadzam sie praktycznie ze wszystkim co tu napisales :D

 

Co za roznica czy "numerowana" Forza czy Horizon?

Obie korzystaja z tego samego silnika graficznego a padlo stwierdzenie ze silnik ten nie obsluguje dynamicznego oswietlenia.

Horizon jest dowodem ze jak najbardziej obsluguje.

 

Bodyroll w GT5...

Transfer masy to IMO najslabsza czesc fizyki GT5.

Bodyroll w tej grze jest znikomy(zdaje sie ze w GT6 bedzie duzo lepiej pod tym wzgledem). 

Nie do konca tez jest powiazany z fizyka (auto potrafi "bujac sie" nawet kiedy skrecasz stojac w miejscu).

 

 

O modifykacji fizyki miedzy GT5 a GT6 wole nie rozmawiac dopoki nie pogram w pelna wersje tej drugiej.

W demie widac wyraznie duzo wiekszy bodyroll ale....no wlasnie...widac.

Grajac w demo odnioslem wrazenie ze to bardziej dodana animacja niz wieksza zmiana w fizyce bo szczerze mowiac roznica w odczuciach z jazdy nie byla az tak duza na jaka wyglada.

 

 

Technologia > efekt

:pinch:

Jako gracza, interesuje mnie tylko i wylacznie efekt koncowy a nie to w jaki sposob cos zostalo osiagniete.

Dotyczy to zarowno dzwieku, zniszczen czy grafiki.

Czesto artstyle > technologia.

Fakt, badziej zaawansowana technologia daje wieksze nadzieje na lepsze wykorzystanie w przyszlosci ale mnie tak naprawde interesuje to, co jest tu i teraz.

Jak gram w dana produkcje to skupiam sie tylko i wylacznie na niej a nie zastanawiam sie co mi dany efekt da za X lat.

 

 

Opublikowano

Horizon obsługuje, to czemu FM5 nie obsługuje ?  Czego jak czego, ale tego nie rozumiem. Serio. Za mało czasu, mocy, inne priorytety ?

 

Imo GT6 ma najlepszy body roll do tej pory, ale wole poczekać na pełniaka z tym stwierdzeniem. Nie wydaje mi się że to tylko usprawnienie grafiki, w stosunku do GT5 postęp jest znaczny. Tak mi się wydaje.

Odnośnie tej technologii, to miałem na myśli bardziej to że GT na PS4 będzie mieć łatwiej bo np. skanowane laserowo tory będą dopiero w FM5, a w GT już były od dawna i zamiast tego będą mogli zająć się dźwiękiem lub fizyką, zniszczeniami itp. 

Opublikowano

I co z tego ze liczby nie klamia jak takie Halo moze byc i w 2d a i tak miliony hamburgerow to kupi....

Opublikowano

Zeratul sam przyznał, że za (pipi)a się nie zna na sprawach technicznych a najwięcej się tutaj kłóci na ten temat.. stawiajac 1 głos mówiący o znikomych różnicach przed "ileś" głosów mówiących o znaczącej przewadze PS4. Już pomijam to, że przy niemal identycznej architekturze same, czyste liczby wyraźnie pokazują różnice.. ale ten dalej brnie w swoje. Jeszcze wyzywa ludzi od "sonybojków" podczas gdy sam jest od baaardzo dawna znany jako betonowy xbot. Brawo  :pinch:

 

@ Magik i MeSSer

Odnoście body rollu zgadzam się z Magikiem. Dodatkowo GT5 i niestety też GT6 (bazując na demku) ma (delikatnie mówiąc) tragiczną fizykę opon.

 

Co, do dźwięków MeSSer ma rację. Forza ma zdecydowanie bardziej "mięsiste" odgłosy, czasem za bardzo.. ale cała reszta jest słaba.

 

Znowu napiszę też, że niepojęte jest dla mnie to, że FM5 na nowej konsoli nadal nie ma real-time'owego oświetlenia.

 

Dla mnie problem jest taki, ze obie z tych gier pozostawiają bardzo wiele do życzenia. Jakże byłoby cudownie gdyby połączyć najlepsze cechy obydwu serii w jedną całość :rolleyes:

Opublikowano

 

 

 

 

zadnej konsoli nie widzial na oczy, a juz wie ktora mocniejsza... eh te sonybojki...

 

 

 

DDR5 moze byc mocniejsze od DDR3... nie przecze, ale architektonicznie sa to inne konsole i autor artykulu na eurogamerze wprost stwierdza, ze tak bylo od zawsze i to zadaniem deweloperow jest wykorzystac najmocniejsze strony obu konsol bo obie sa porownywalne. Cale to 30% jest tak samo kretynskie, jak stwierdzenia Guerilla, ze przy Killzone 2 wykorzystali 100% mocy PS3... ponownie... w takie bajeczki tylko sonybojki uwierzyli... nie bylo tak yeti? lol

 

 

Nie do końca, w obu konsolach mamy takie same APU, różnicy tkwi w czystej RAW power. To nie sytuacja PS3 i 360. ESRAM i hUma nieco mieszają w paramterach, ale rdzeń obu konsol jest ten sam.

Liczby nie kłamią.

 

sluchaj... nie wiem o czym do mnie rozmawiasz... ja naprawde nie wiem co to jest esram, apu i inne ch,je muje. I naprawde nie mam najmniejsze ochoty, ani checi, ani ambicji by w najmniejszy sposob to pojac. Nie przyda mi sie to w mojej karierze zawodowej, a zrozumienie 1% wiedzy na temat architektury konsol nie daje mi przewagi podczas dyskusji na forach internetowych. Ta przewage wole minimalizowac artykulami napisanymi przez znawcow branzy. Tyle w temacie odnosnie mocy PS4 i Xbox One. 

 

Staram sie patrzec logicznie i chlodno na cala sytuacje... Microsoft nie jest Nintendo i dalej celuje w ten sam rynek growy co Sony i na odwrot. PS3 mialo byc o wiele potezeniejsze od X360... okazalo sie cos innego. Podobnie bedzie i teraz...

 

Upieranie się na forach że X1 jest równie mocny co PS4 mimo faktu który wszyscy wiedzą że PS4 jest MINIMUM 40% mocniejsze od X1 nie jest w żaden sposób logiczne.

Opublikowano

Halo jest najlepsza seria ever

 

Zeratul sam przyznał, że za (pipi)a się nie zna na sprawach technicznych a najwięcej się tutaj kłóci na ten temat.. stawiajac 1 głos mówiący o znikomych różnicach przed "ileś" głosów mówiących o znaczącej przewadze PS4. Już pomijam to, że przy niemal identycznej architekturze same, czyste liczby wyraźnie pokazują różnice.. ale ten dalej brnie w swoje. Jeszcze wyzywa ludzi od "sonybojków" podczas gdy sam jest od baaardzo dawna znany jako betonowy xbot. Brawo  :pinch:

 

@ Magik i MeSSer

Odnoście body rollu zgadzam się z Magikiem. Dodatkowo GT5 i niestety też GT6 (bazując na demku) ma (delikatnie mówiąc) tragiczną fizykę opon.

 

Co, do dźwięków MeSSer ma rację. Forza ma zdecydowanie bardziej "mięsiste" odgłosy, czasem za bardzo.. ale cała reszta jest słaba.

 

Znowu napiszę też, że niepojęte jest dla mnie to, że FM5 na nowej konsoli nadal nie ma real-time'owego oświetlenia.

 

Dla mnie problem jest taki, ze obie z tych gier pozostawiają bardzo wiele do życzenia. Jakże byłoby cudownie gdyby połączyć najlepsze cechy obydwu serii w jedną całość :rolleyes:

 

Zarzuc no chlopie linkami do tych glosow mowiacych o tym, ze PS4 jest mocniejsze od Xbox One i do tego, ze gry multiplatformowe na PS4 beda wygladaly lepiej. Bo jak juz wspominalem zdecydowanie wyzej stawiam sobie opinie specjalistow od "forumowych specjalistow". Do tej pory widzialem tweeta bylego pracownika IGN, ktorego wiedza technologiczna pewnie jest gdzies na tym samym poziomie co moja i artykul z Edge ktory mowi wprost o tym, ze sterowniki nie sa jeszcze gotowe i ze roznica miedzy multiplatformami na start bedzie znikoma. 

 

 

 

Even this close to launch, “the hardware isn’t locked,” said another source. Sony and Microsoft are each still working on the graphics drivers for each console, and Xbox One is lagging behind in this regard – Microsoft “has been late on their drivers and that has been hurting them,” said one source. Another described Xbox One’s graphics drivers less charitably as “horrible”. Both consoles’ graphics drivers will continue to improve right up to – and beyond – launch, which will even up the difference in performance a little.

 

Oczywiscie nadal czekam na odpowiedz YETI na moje pytanie :)

Edytowane przez Zeratul

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.