Skocz do zawartości

GTA III


Masny

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

183360315_b759f1dd81.jpg

Grand Theft Auto III (GTA 3) – komputerowa gra akcji wyprodukowana przez Rockstar Northi wydana przez Rockstar Games w październiku 2001 na konsolę PlayStation 2, w maju 2002 na Microsoft Windows, w listopadzie 2003 na konsolę Xbox, a dla systemu OS X – 12 listopada 2010 w Europie i 22 listopada 2010 w Ameryce Północnej. Jest czwartą częścią serii Grand Theft Auto. Gra była przełomem zarówno dla serii, jak i dla całego świata gier komputerowych. Grand Theft Auto III od razu zyskało sobie dobrą opinię zarówno u graczy, jak i recenzentów – większość portali internetowych i magazynów traktujących o grach komputerowych zachwycała się grą i stawiała jej bardzo wysokie noty. Jest pierwszą z serii, która została osadzona w całości w trójwymiarze. Nowością była szczegółowa grafika i pieczołowicie odwzorowane modele samochodów, różnorodność i poziom trudności misji.

GTA III nie ma swojego własnego tematu, więc zakładam. A więc - co sądzicie o GTA III? Miała ona jakiś wpływ na wasze życie/postrzeganie gier wideo?


 

Edytowane przez łosion
Opublikowano

Pierwsza część GTA z jaką miałem styczność. Zawsze sentyment pozostanie, choć teraz ciężko się w nią gra.

 

 

No i sposób przejścia na drugą i trzecią wyspę przez zbugowany tunel też zawsze pozostanie w pamięci.

Opublikowano

Gra, którą darzę ogromnym sentymentem i sympatią. Po ograniu GTA I i II nie potrafiłem sobie nawet wyobrazić jak to wszystko może wyglądać w 3D. Po zobaczeniu pierwszego gameplaya, wtedy jeszcze w tv Hyper, bo przypominam, że był to 2002 rok, więc internet miałen tylko taki telefoniczny, więc mogłem siedzieć kilma minut w miesiącu, oszalałem. Wtedy byłem jeszcze graczem PCowym, więc szybko zdobyłem osiedliwą kopię i to było coś pięknego. Razem z kumplem w to graliśmy, raz u niego, raz u mnie, po 10 lat wtedy mieliśmy. Byliśmy młodymi gangsterami z Liberty City. Robiliśmy rozróby, zabijaliśmy ludzi z Triady, wykonywaliśmy zlecenia dla Pana Salvadore, no i jeździliśmy na dzifki, ale wtedy jeszcze nie wiedzieliśmy, dlaczego ten samochód tak się trzęsie jak ta pani jest w środku...

 

Niesamowita gra, jeszcze chyba 2 lata temu do niej wracałem na PS2, całej nie udałi mi się ukończyć ponownie, ale znów świetnie się bawiłem. Oczywiście na półce trzymam premierową wersję z książeczką i mapą :)

 

Ten tytuł to jedna z tych gier, które nie są dla mbie tylko grą, ale i wspomnieniami z lat dorastania.

Opublikowano

Gdyby nie czasowy ex dla PS2 to bym w ogóle dziś nie grał na konsolach. Może troche przesadzam, bo prędzej czy później i tak bym się przemógł, ale pozostaje faktem że to był pierwszy impuls zmian w mojej growej karierze ( ;) ). Co prawda ogrywałem na pożyczonej PS2, a swoją konsolę zobaczyłem dopiero gdy wyszło GT3, jednak to było to co zadecydowało o chęci posiadania tego sprzętu. Na PC to już nie było to, bo to na konsoli grało się na padziku w warunkach idealnych do grania. Uwielbiam tę część, jak i numer PSX Extreme, w którym pojawiła się genialna recenzja Myszaq. Brać, grać i szczać przez okno samochodu na chodzących po chodniku przechodniów. 

  • Plusik 1
Opublikowano

Ja ściągnąłem jakieś pół roku temu z PSStore ale po przejściu GTAIV to Trójka nie bardzo nadaje się do gry xD Ciężko sterować, nie można oglądać się na boki idąc/biegając, tylko trzeba ustać i się rozglądać, grafika to wiadomo (kiedyś była kozacka...), grywalność też była świetna.. Teraz co zostało najlepsze to radia z tej gry - Flashback.fm i jazda ;)

 

Opublikowano

flasback i game jak dla mnie. wczoraj odpaliłem w ramach oczekiwania na przyjście mejsasza i co prawda gra się koślawo, ale jednak za jednym posiedzeniem pierwsza wyspa pękła ;).

Opublikowano

pamietam jak zagrywalem sie na moim PSOne z kumplem w GTA 2 i sie jaralismy niemilosniernie... kiedys wpadl mi do rak zdaje sie poradnik od PSXextreme, choc glowy nie dam, i przegladajac zauwazylem nazwe Grand Theft Auto 3. Nic mi to nie mowilo ,ale zerkniecie na strone obok i tam napis: GTA 3. W jakim ja bylem szoku, ze ta gra juz wyszla (nie mialem wtedy internetu), jak to wyglada, kozak i w ogole :O 2 dni potem, wujek zalatwil na moja prosbe kopie ("kupil", ekhem), i... zawod. Co to jest? jak w to sie gra? nie rozumiem :<<< takie byly moje reakcje (mialem wtedy lat... 10?) Dopiero rok pozniej, jak wyszlo VC, to zlapalem bakcyla 3D Gta i przeszedlem najpierw VC, potem III 

Opublikowano

Gra, dla której kupiłem PlayStation 2, bo zwątpiłem, że kiedykolwiek doczekam się wersji na PC. Po ograniu wszystkich poprzednich części to był kosmos, no nie mogłem uwierzyć, że to tak wygląda :)

Opublikowano

Grałem na balaszaku, wyszło jakoś na wakacje po I gimnazjum. Pamiętam, że strasznie cięło, ale i tak się grało. Pamiętam też oczekiwania przed premierą, w tej grze miało być wszystko, łącznie z tym, że przechodnie mieli dzwonić na psy, jak zobaczą nas z bronią :D

Opublikowano (edytowane)

Fanem serii byłem od jedynki, więc na GTA3 czekałem z wielkim zaciekawieniem, choć bez konkretnej perspektywy, kiedy zagram (dopiero od 2003 mam PS2, komp nie wydalał). W każdym razie perspektywa gry z wolnością i możliwościami, jakie znałem z poprzednich części, w 3D, było niesamowite. Namiastką takiej zabawy był Driver 2 i Urban Chaos. W każdym razie wyszło tak, że moim pierwszym GTA w 3D było Vice City i to do niego mam największy sentyment, tam zaznałem dopiero zabawy w GTA 3D, to był największy masakrator. Trójkę sprawdziłem rok później i siłą rzeczy, wrażenia wielkiego nie zrobiła, było to cofanie się w rozwoju. Klimat też najsłabszy z serii, muzyka taka se (choć jakiś sentyment do tych stacji mam), graficznie całkiem ok (chyba najpłynniejsza część na PS2, i całkiem ostra), no ale Liberty City, czy to w trójce, czy w czwórce, najmniej mnie cieszyło. Minusem też jest  bezimienny i w sumie bezcharakterny bohater.

Edytowane przez kotlet_schabowy
Opublikowano

Warto zaznaczyć, że bohater tej części GTA jest niemową, bo twórcy po prostu nie potrafili sobie poradzić z udźwiękowieniem go. Początkowo, miał normalnie mówić, ale potem były komplikacje, część materiałów z gry usunięto i zdecydowano także, że Claude nie będzie mówił. Dziś to wydaje się niedorzeczne, ale te 12 lat temu ta gra była bardzo dużym projektem i wyzwaniem.

Opublikowano

W 2004 wyszła gra, która została całkiem niedawno ochrzczona najlepszą grą PC minionej dekady. Tam bohater też nie mówi ani jednego słowa, a mimo to stawia się tą grę na piedestale idealnie poprowadzonej fabularnie gry w konwencji FPP. Nie wymienię tytułu, bo każdy wie o czym mowa.

Opublikowano

To nie jest tak, ze oni nie potrafili zrobic gadajacego bohatera. Przeciez przechodnie maja swoje dialogi, luigi, catalina itd. maja swoje dialogi, wiec co za problemem bylo by dla nich dodadnie paru sfxów dla Clauda.

Kiedys gdzies czytalem, ze bohater niemowa to byl celowy zabieg tworcow gry. Mialo to na celu wejscie w skore Clauda i samemu sobie odpowiadac, rozmawiac w swojej glowie z pracodawcami lub przechodniami. Po prostu Claude mial byc nami :)

Opublikowano

 Z okazji 10-lecia GTA III Rockstar odpowiadało na pytania fanów i ktoś zadał pytanie, dlaczego Claude nie mówi. Twórcy odpowiedzieli wtedy, że zrezygnowali z tego, bo nie potrafili sobie poradzić z niektórymi błędami gry, które były przez to wywołane.

Opublikowano

Uwielbiam tę część, jak i numer PSX Extreme, w którym pojawiła się genialna recenzja Myszaq.

 

Ja z kolei na zawsze zapamiętam poradnik jego autorstwa, w którym przetłumaczył skopiowane z internetu opisy. Skąd o tym wiadomo? Stąd, że misja "Speed and Crash" nie istnieje, ale porady do niej pojawiły się wtedy w internetach :teehee:.

 

 

gimby nie znajom

 

 

Ile razy ja to oglądałem, eh... Do dzisiaj pamiętam tę końcówkę, wybuch auta i śmierć Claude'a, a potem urywek w Chinatown i zmiana kamery na tę z góry. Piękne wspomnienia.

 

 

 

 

Fenomenalna giereczka. Nawet nie kojarzę, w jaki sposób się nią zainteresowałem, bo przy okazyjnym graniu w GTA 1 i 2 u kolegi nie wyróżniały się one niczym specjalnym. W każdym razie po premierze III byłem już mocno podjarany, bo pamiętam że niemal codziennie czytałem poradnik do niej i rozmieszczenie ukrytych paczek w Play'u. Jako pecetowiec czekałem, czekałem i się jej doczekałem. Przesunięto wtedy premierę polskiej edycji o miesiąc, więc kolega przyniósł wersję "recenzencką" ;) i od razu się w GTA III zakochałem. Spędziłem grając w nią setki godzin i to właśnie chyba ona pokazała mi, że kocham ścigałki (bo jak inaczej nazwać wyznaczenie sobie trasy na pierwszej wyspie i nieustanną jazdę na niej?). Kilka lat później z równie ogromną przyjemnością ukończyłem obie wersje konsolowe.

 

No i najważniejsze: GTA III oferuje najlepszą w serii stację radiową :wub:.

Opublikowano

Flashback FM, Head Radio i Rise FM to czołówka najlepszych stacji radiowych ever. 

Opublikowano
Ja z kolei na zawsze zapamiętam poradnik jego autorstwa, w którym przetłumaczył skopiowane z internetu opisy.

 

Taki mały offtop - pamiętam jak dawno dawno temu przeglądałem internet w poszukiwaniu jakichś ciekawostek odnośnie GTA Vice City. Po długich poszukiwaniach przypadkowo trafiłem na stronkę, na której słowo w słowo była skopiowana treść ciekawostek, smaczków i sztuczek z GTA Vice City zamieszczonych w PSXExtreme #65. Do dzisiaj nie wiem czy to PE skopiowało z inernetu, czy internet z PE.

 

@krupek1 faktycznie, masz dużo racji : ) 

UZOXSDC.jpg

 

  • Plusik 1
  • 1 rok później...
Opublikowano (edytowane)

Kilka filmików dla rozszerzenia swojej wiedzy o GTA3:




 

Nie mogę zmiescić więcej filmików w jendym poście więc:

Edytowane przez łosion
  • Plusik 1
  • 1 rok później...
Opublikowano

Dorwałem ostatnio trójkę na PS2 i znów się w nią zagrywam :D

Czy tylko mi się wydaje, czy jednak paleta barw (szczególnie pojazdów) jest jakby nieco bardziej "żywa" na PS2 w stosunku do PC? Nie grałem dawno na pececie, ale nie przypominam sobie, żeby pojazdy miały takie ładne, żywe kolory. Trójka zawsze była szara i ponura, ale na PS2 wydaje się nieco bardziej kolorowa.

 

Btw. Jakiej misji najbardziej nie lubicie? Jaką wspominacie najlepiej?

Opublikowano

Wersje na PC są wyprane z barw. Świetnie to widać w San Andreas, które ma taki typowy słoneczny filtr, którego brak w wersji na PC. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...