Fanek 669 Opublikowano 25 czerwca 2018 Opublikowano 25 czerwca 2018 https://www.playstation.com/pl-pl/get-help/ps4-system-software/ Na samym dole strony Przeprowadź nową instalację oprogramowania systemowego i tam masz odpowiedni soft 1 Cytuj
SebaStianO85 2 Opublikowano 25 czerwca 2018 Opublikowano 25 czerwca 2018 3 godziny temu, Fanek napisał: https://www.playstation.com/pl-pl/get-help/ps4-system-software/ Na samym dole strony Przeprowadź nową instalację oprogramowania systemowego i tam masz odpowiedni soft Panowie dziękuję za pomoc, wszystko działa jak powinno Cytuj
Ryo-San 1 756 Opublikowano 11 września 2018 Opublikowano 11 września 2018 Mam jakiś dziwny problem z miejscem na dysku. Aktualnie prawie 80gb wolnego miejsca, zaczyna się pobierac aktualizacja do Destiny 2 o wielkości 195mb i dostaje info że na dysku jest za mało miejsca. Zrobiłem kilkanaście gb wolnego miejsca i aktualizja się zassała. WTF? Cytuj
grzybiarz 10 296 Opublikowano 11 września 2018 Opublikowano 11 września 2018 Najprawdopodobniej konsola przy patchach nie wymaga tylko miejsca na patch, ale trza mieć 2x więcej wolnego niż instalacja gry. 1 Cytuj
Ryo-San 1 756 Opublikowano 11 września 2018 Opublikowano 11 września 2018 (edytowane) Na to by właśnie wyglądało bo po zassaniu patcha (ściągał się kilkanaście sekund) pojawia się info o kopiowaniu pliku aktualizacji co trwa już z 10min a jest dopiero 57%. Oczywiście nie może tyle kopiować 195mb więc wyglada to tak jakby system robił kopię całego Destiny 2 które w całości waży dokładnie 81gb. Pytanie tylko po co Edytowane 11 września 2018 przez Ryo-San Cytuj
Gość Kyo Opublikowano 11 września 2018 Opublikowano 11 września 2018 Z własnych obserwacji i co nieco zasłyszane. Na początku system PS4 tylko dokładał patche - plus był taki że pobierało pliki i już. Koniec. Jak się miało dobre łącze to zapierdzielało to nieziemsko. Minusem było to że gry "rosły" na dysku i to strasznie a i same patche swoje ważyły. Więc Sony sobie wymyśliło że patche będą przeinstalowywać całość (potrzebną) i wywalać niepotrzebne rzeczy żeby zwalniać miejsce na dysku a i same patche mniej ważą - na rękę Sony bo ich serwery nie są tak obciążone. Zaczęło się jakoś po premierze Wiedźmina (pierwsze "kopiowania") Minus jest teraz taki że czasem konkretnie to przymuli HDD który ma dużo rzeczy do "przerobienia" a plusiki to jak wyżej. Mi ostatnio nawet SSHD przymula jak idzie kilka updejtów. Cytuj
grzybiarz 10 296 Opublikowano 11 września 2018 Opublikowano 11 września 2018 A potem dropy animacji w nieskomplikowanych indyczkach, bo w tle ciagle coś się instaluje (z 50 gier zainstalowanych i co chwila jakiś patch). Cytuj
ping 9 042 Opublikowano 11 września 2018 Opublikowano 11 września 2018 To normalne. Mam z tyłu głowy, że jak mam poniżej 100GB wolnego miejsca, to czekają mnie takie kwiatki. Dołóż sobie zewnętrzny dysk 4TB i problem z głowy - nakarmiłem tak prosiaka i mam spokój na dłuższy czas. Cytuj
Berion 207 Opublikowano 13 września 2018 Opublikowano 13 września 2018 (edytowane) W dniu 11.09.2018 o 22:55, Kyo napisał: Z własnych obserwacji i co nieco zasłyszane. Na początku system PS4 tylko dokładał patche - plus był taki że pobierało pliki i już. Koniec. Jak się miało dobre łącze to zapierdzielało to nieziemsko. Minusem było to że gry "rosły" na dysku i to strasznie a i same patche swoje ważyły. Więc Sony sobie wymyśliło że patche będą przeinstalowywać całość (potrzebną) i wywalać niepotrzebne rzeczy żeby zwalniać miejsce na dysku a i same patche mniej ważą - na rękę Sony bo ich serwery nie są tak obciążone. Zaczęło się jakoś po premierze Wiedźmina (pierwsze "kopiowania") Minus jest teraz taki że czasem konkretnie to przymuli HDD który ma dużo rzeczy do "przerobienia" a plusiki to jak wyżej. Mi ostatnio nawet SSHD przymula jak idzie kilka updejtów. +@Ryo-San To działa tak, że z płyt kopiowana jest paczka PKG (+meta, ale to grosze +wpisy do baz danych). Jak wychodzi patch, to pobierany jest tylko patch delta. Po pobraniu meli bo deszyfruje, pat(pipi)e oryginalny plik i szyfruje z powrotem. Mocno to obciąża I/O pamięci masowej, stąd rwanie. Sklep też potrafi w tle na tajniaka się zaktualizować. Edytowane 13 września 2018 przez Berion 1 Cytuj
Ryo-San 1 756 Opublikowano 13 września 2018 Opublikowano 13 września 2018 W dniu 12.09.2018 o 00:04, ping napisał: Dołóż sobie zewnętrzny dysk 4TB i problem z głowy - nakarmiłem tak prosiaka i mam spokój na dłuższy czas. Tak właśnie zrobię. A wszystkie dyski zewnętrzne 4GB współpracują z PS4 czy tylko jakieś konkretne modele? Cytuj
ping 9 042 Opublikowano 13 września 2018 Opublikowano 13 września 2018 Byle było USB 3.0. czyli pewnie wszystkie 4TB. Jeśli Ci to w jakimś stopniu pomoże, to brałem dokładnie ten: https://allegro.pl/maxtor-m3-dysk-zewnetrzny-usb-3-0-4000gb-4tb-gw36-i7527634864.html Sprawuje się wyśmienicie. Pamiętaj tylko, żeby zrobić mu szybki format na FAT32 przed podpięciem do konsoli (domyślnie sformatowany jest na NTFS, przez co konsola mi go nie wykryła 'out of the box'). 1 Cytuj
Berion 207 Opublikowano 13 września 2018 Opublikowano 13 września 2018 (edytowane) @ping Nie wiem jakiego systemu plików używa zewnętrzny HDD w PS4, ale jeśli zastany to nie polecam FAT32 tylko exFAT. Zresztą dysku 4TiB chyba w ogóle nie sformatujesz w FAT32, nawet z sektorami 4KB bo przekracza to specyfikacje tablicy tegoż fs (ale głowy za to nie dam, w każdym razie exFAT jest odporniejszy na uszkodzenia). Jeśli swój własny (np. szyfrowany UFS2) to system plików jaki założysz nie powinien mieć jakiegokolwiek znaczenia bo i tak konsola by wszystko orała pod siebie. Edytowane 13 września 2018 przez Berion 1 Cytuj
Ryo-San 1 756 Opublikowano 13 września 2018 Opublikowano 13 września 2018 20 minut temu, ping napisał: Pamiętaj tylko, żeby zrobić mu szybki format na FAT32 przed podpięciem do konsoli (domyślnie sformatowany jest na NTFS, przez co konsola mi go nie wykryła 'out of the box'). Tylko na dysku po formacie na FAT32 można zapisywać pliki o maksymalnym rozmiarze 4GB. Chyba że gry są zapisywane w jakiś inny sposób i nie jest to ograniczeniem jeśli chodzi o współprace FAT32 z konsolą. Cytuj
Square 8 608 Opublikowano 13 września 2018 Opublikowano 13 września 2018 Zrób tak jak Berion napisał, format do exFat, konsola i tak zrobi wszystko pod siebie. Cytuj
ping 9 042 Opublikowano 13 września 2018 Opublikowano 13 września 2018 (edytowane) 1 godzinę temu, Berion napisał: @ping Nie wiem jakiego systemu plików używa zewnętrzny HDD w PS4, ale jeśli zastany to nie polecam FAT32 tylko exFAT. Zresztą dysku 4TiB chyba w ogóle nie sformatujesz w FAT32, nawet z sektorami 4KB bo przekracza to specyfikacje tablicy tegoż fs (ale głowy za to nie dam, w każdym razie exFAT jest odporniejszy na uszkodzenia). Jeśli swój własny (np. szyfrowany UFS2) to system plików jaki założysz nie powinien mieć jakiegokolwiek znaczenia bo i tak konsola by wszystko orała pod siebie. Nope, konsola potem sobie z automatu formatuje dysk pod siebie. Sugestia formatu pod FAT była uwarunkowana wyłącznie tym, że dysku z partycją NTFS sprzęt po prostu nie widzi i nie może rozpocząć procedury formatowania pod swoje potrzeby :). Edit: i tak, mea culpa, windowsowe narzędzie formatowało mi całość pod exFAT. Edytowane 13 września 2018 przez ping Cytuj
Berion 207 Opublikowano 13 września 2018 Opublikowano 13 września 2018 Czyli fuszerka Sony. :) Nie wiem jaki jest FreeBSD-owy odpowiednik lsblk, ale to tym (lub jakimś ichnim odpowiednikiem) powinni próbkować wystawione urządzenia bo wygląda na to, że najpierw dysk musi być zamontowany (skoro akceptuje HDD tylko na FAT32/exFAT, a nie NTFS lub jakimkolwiek innym, który przecież w tym wypadku nie ma znaczenia). Głośno myślę. ;p Cytuj
kosci85 19 Opublikowano 23 listopada 2018 Opublikowano 23 listopada 2018 Witam. Czy ktoś używa dysku SSD w swoim PS4? "Fajne" ceny się zrobiły i myślę, czy nie zamienić wolnego talerzowca w slim na ten właśnie dysk, np 500gb. Ktoś się bawił w to, duża różnica w loadingach, jakieś problemy? Z gory dzięki za każdą odpowiedz. Cytuj
Gość Kyo Opublikowano 23 listopada 2018 Opublikowano 23 listopada 2018 No właśnie nie za duża. Na prosiaku niby powinno robić jeszcze większą różnicę ze względu na SATA3 no ale nie robi... Plus że nie widać doczytujących się teksturek jak to czasem bywało. Osobiście wróciłem do hybryd. Cytuj
Milo 56 Opublikowano 5 grudnia 2018 Opublikowano 5 grudnia 2018 (edytowane) Opłaca się zmienić oryginalny zwykły dysk 512GB, który jest w konsoli np na taki poniżej? Szlag mnie już trafia z szybkością ładowania zwłaszcza gdy w lapoptie mam SSD i jest kolosalna różnica w szybkości... https://allegro.pl/dysk-ssd-silicon-power-a55-512gb-3d-nand-560-530-i7591389362.html Edytowane 5 grudnia 2018 przez Milo Cytuj
Gość kufir Opublikowano 30 stycznia 2019 Opublikowano 30 stycznia 2019 (edytowane) Poleca ktoś jakis dobry dysk ? Edytowane 31 stycznia 2019 przez kufir Cytuj
Figuś 21 173 Opublikowano 6 lutego 2019 Opublikowano 6 lutego 2019 Pany jak podłącze przenośniaka to mam dodatkowy np.1TB miejsca na gry, czy wtedy konsola korzysta tylko z przenośniaka do instalacji gier? Cytuj
Square 8 608 Opublikowano 6 lutego 2019 Opublikowano 6 lutego 2019 Ustawiasz w opcjach gdzie ma instalować i tam będzie wrzucać. Tutaj więcej info jakby co https://www.playstation.com/pl-pl/get-help/help-library/system---hardware/storage---data/ps4--external-hdd-support/ 1 Cytuj
Guli27 4 Opublikowano 23 maja 2019 Opublikowano 23 maja 2019 No uwaga mam nietypowe pytanie jaki najMNIEJSZY dysk można podpiąć do ps4? Myślicie, że 120gb starczy by zainstalować bf'a 5 i system? w ps4 slim mam dysk 500gb czyli realnie z 460, a pokazuje mi, ze mam wolne okolo 400 czyli tak jak by 60 rezerwuje sobie konsola? Jeśli tak to może być cięzko z tym bfem i system, oczywiście wiem, ze to szalony pomysł, ale chcę tylko przetestować jak ssd wpłynie na wydajność itp w tej grze i jeśli się sprawdzi to kupię większy Cytuj
Berion 207 Opublikowano 24 maja 2019 Opublikowano 24 maja 2019 (edytowane) @Guli27 Kilkanaście partycji systemowych, zajmuje łącznie ~8GiB (sam OS to tyle ile masz w paczce PUP czyli ~1GiB). Straty masz tak jak w przypadku PS3 (od 8 do 12%), głównie na procentowym ustawianiu wolnego miejsca na UFS2. Ale niżej 32GiB bym nie próbował. Na przykład dla PS3, 4GiB to minimum mimo że system zajmuje mniej niż 256MiB (jest sporo dodatkowych innych partycji na cache etc). Tak samo jest z PS4. Ile zajmuje BF5 to nie wiem. Musisz liczyć wielkość kopii paczki z płyty + wielkość pobieranego patcha *2. Jeśli wersja cyfrowa to od razu leci najnowsza, ale chyba też trzeba liczyć *2 wolnego miejsca (ponieważ gry są dystrybuowane w paczkach, które na PS4 są potem przepakowywane). Edytowane 24 maja 2019 przez Berion Cytuj
Meanthord 326 Opublikowano 24 maja 2019 Opublikowano 24 maja 2019 Ehh, gdzie te czasy, gdy patche na Xboxa360 zajmowały kilkanaście MB i ściągały się parę sekund :). Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.