Accoun 252 Opublikowano 13 listopada 2013 Opublikowano 13 listopada 2013 Wprawdzie zachodnie wydanie potwierdzono już jakiś czas temu, ale w końcu podali oficjalną datę premiery. Gra ukaże się 14 lutego 2014. Trochę szkoda, że tylko jedynka, bo japońskie wydanie było zestawem obu części (oryginalnie wyszły na PSP), ale w NISA stwierdzili, że to dla nich za duży projekt do przetłumaczenia, żeby obie części zrobić za jednym zamachem. No, ale cieszę się, że w ogóle wyjdzie. Sama gra jest przygodówką - "zwykły do przesady" chłopak fartem dostaje się do superelitarnego liceum, gdzie każdy wyróżnia się w jakiejś dziedzinie (jedno miejsce przyznawane jest bardziej przeciętnym jednostkom drogą losowania). Na miejscu traci przytomność. Po przebudzeniu okazuje się, że szkoła zmieniła się nie do poznania. Okna są szczelnie zablokowane ciężkimi płytami stalowymi, zamiast drzwi wejściowych są drzwi do sejfu itp. Szybko spotyka paru innych pierwszaków. Po chwili pojawia się psychopatyczny, czarno-biały pluszowy miś, który oznajmia im, że jest dyrektorem szkoły i od którego dowiadują się, że mają wybór - zostać w zamknięciu do końca życia, lub zostać wypuszczonym. Tyle, że do tego muszą zabić kogoś innego i nie dać się zdradzić przy tym. Kilka godzin po znalezieniu ciała odbędzie się rozprawa, podczas której ogół spróbuje znaleźć w swoim szeregu mordercę. Jeśli im się uda, zostanie wykonana nań egzekucja. Jeśli nie, wychodzi na wolność, a ginie cała reszta. W sumie można by chyba powiedzieć, że jest to poniekąd Phoenix Wright + Battle Royale + Persona (klimat audiowizualny i trochę zapoznawanie się z resztą "klasy" w stylu social linków). Oprócz zwykłej wersji będzie też kolekcjonerka, dostępna tylko w sklepie NISA. Zawierać będzie dodatkowo artbook i płytę z 16 kawałkami z gry. Cytuj
Bansai 11 198 Opublikowano 13 listopada 2013 Opublikowano 13 listopada 2013 Czy jedynka zamyka historie rozpoczeta w tej czesci ? Czy mamy cliffhanger i czekamy do 2 ? Cytuj
Accoun 252 Opublikowano 13 listopada 2013 Autor Opublikowano 13 listopada 2013 (edytowane) Raczej niedopowiedziane, "urwane" zakończenie, niż typowy cliffhanger. W dwójce jest inna ekipa, ale pewnie jest jakoś powiązane (zgaduję, bo fabuły dwójki nie sprawdzałem) Edytowane 13 listopada 2013 przez Accoun Cytuj
blantman 5 780 Opublikowano 13 listopada 2013 Opublikowano 13 listopada 2013 po ograniu phoenixów i jako fan persony narobiłeś mi smaka Cytuj
Bansai 11 198 Opublikowano 13 listopada 2013 Opublikowano 13 listopada 2013 Zainteresowales mnie, na pewno sprawdze w takim razie . Cytuj
Daffy 10 553 Opublikowano 13 listopada 2013 Opublikowano 13 listopada 2013 na czym polega gameplay? Cytuj
Accoun 252 Opublikowano 13 listopada 2013 Autor Opublikowano 13 listopada 2013 (edytowane) Pozwolę zacytować sam siebie z "ostatnio ukończyłem" Są trzy schematy rozgrywki: na początku rozdziału rozglądamy się po szkole i zaciśniamy więzi z resztą uczniów. W końcu okazuje się, że mamy trupa. Nasze zadanie polega na szukaniu poszlak, które przydają nam się w trzeciej części - na sali sądowej. Po jakimś czasie od znalezienia ciała następuje rozprawa. Jednak nikt nie wie, kto zabił (poza samym mordercą oczywiście). Ludzie oskarzają się nawzajem, starając się połączyć fakty lub zrzucić z siebie winę. Sama rozprawa składa się z minigierek: - Nonstop Debate, gdzie mamy do wyboru "pociski" reprezentujące poszlaki, którymi strzelamy w zaznaczone słabe punkty w pojawiających się na ekranie argumentach. Oczywiście konkretne argumenty obalamy konkretnymi dowodami. - Epiphany Anagram, gdzie mamy niepełne słowa i staramy się w odpowiedniej kolejności zestrzelić litery pojawiające się na ekranie. - Machinegun Talk Battle, gdzie rywal wypluwa z siebie masę rzeczy, mających Cię zdyskredytować. Jest to minigierka rytmiczna - na ekranie pojawia się jego/jej paplanina, a my naciskamy przyciski do rytmu. X to zaznaczenie wypowiedzi, trójkąt to zestrzelenie ich. Na koniec wybieramy argument, który ostatecznie sprawia, że się zamykają. - Climax Logic, gdzie rekonstruujemy przebieg morderstwa, wypełniając luki w komiksie. Oczywiście, staramy się też wydostać i zrozumieć, co dokładnie się dzieje. PS: Jak ktoś ma jeszcze PSP z CFW, to oprócz pełnej wersji jest też przetłumaczone demo (pierwszy rozdział, ale ze zmienionymi faktami - np. chyba ofiara i morderca są inni) . W necie można znaleźć. Edytowane 13 listopada 2013 przez Accoun Cytuj
Accoun 252 Opublikowano 3 stycznia 2014 Autor Opublikowano 3 stycznia 2014 (edytowane) Pierwsza recenzja zachodniego wydania - GamesRadar. Niestety (dla tych, co już tę grę znają) nie ma porównania do oryginału (wersja na Vitę miała mieć chyba rozszerzone socjalizowanie się z klasą), ani nic o jakości tłumaczenia poza voice actingiem, ale ciężko się w sumie takich rzeczy spodziewać... High school’s confusing enough as it is. Between avoiding the “wrong crowd,” trying to find yourself, and scrounging together a decent education with massive classes, belligerent classmates, and the woes of being halfway between adolescence and adulthood, it’s pretty hectic. Imagine throwing some murder mystery into the mix: “Sorry, Mrs. Smith, I couldn’t finish my math homework because I narrowly escaped impalement via sharp objects during dinner.” This is the exact sort of scenario presented in Danganronpa: Trigger Happy Havoc, a visual novel that tells the sometimes-gruesome tale of high school life gone wrong. Harrowing? For sure. Entertaining? Definitely. The plot follows the créme de la créme of high school students (“Super High School Level,” as they’re called) imprisoned in Hope's Peak Academy, the nation's most elite high school. Here, they're under the maniacal rule of the malevolent half-evil, half-angelic Monobear. The only way to escape? Graduation--which, in the eyes of Monobear, means murdering another student without getting caught. You fill the shoes of Makoto Naegi, a student who’s just been chosen to attend Hope’s Peak. The tale unfolds from his perspective as you attempt to find your way out of the academy with your sanity (and life) intact. Cue a mixture of fear, trepidation, and mistrust that grows between the captive students as they scramble to prevent killings. The endlessly entertaining plot blossoms into a gleefully sadistic journey, pushing you to power through chapter after chapter to see what happens next. Much of Danganronpa unfolds via interaction with other characters; back-and-forth dialogue exchanges compose the glut of gameplay as you uncover the mysteries from within Hope's Peak Academy. Character interactions are often spirited and hilarious, with cheeky one-liners and plenty of bear-related puns that give a lighthearted vibe to what could've otherwise been far too disturbing speech. With key players being killed off left and right, it needs that kind of balance, and the English script does a great job of providing it. Best of all, where most visual novels are content to throw wall after wall of text at players, giving little incentive to continue beyond the branching dialogue choices, Danganronpa makes excellent use of a variety of different play styles to keep up the momentum. The first of these you encounter are Phoenix Wright-esque segments where you explore crime scenes in a first-person point of view. This perspective gives the game a bit of a claustrophobic feel, emphasizing the hopeless mood that permeates the academy walls as you gather important evidence and testimonies against a possible culprit in a murder case. Finding enough clues eventually leads to a Class Trial, a set of fast-paced mini-games that put your skills to the test. Each mode of play in a Class Trial is a rapid-fire battle of wits as you point out relevant evidence to each character's testimony, "shoot down" letters to reveal clues, debate against other students in a rhythm game of sorts, and build comic strips depicting what you believe to have gone down in each case. Where the visual novel segments are at times too passive and overly wordy, Class Trials are an impeccable exercise in getting the blood flowing. They're as punchy as Danganronpa's neon-hued pop art, which is devilishly good at complementing the grisly deaths the students eventually succumb to. Unfortunately, the anime-styled artwork doesn't look as attractive in-game as it does in cutscenes. The character models are 2D paper cut-outs akin to Parappa the Rapper, and this presentation removes a bit of the tension when you take a step back and see how ridiculous the models actually look. Luckily, the English voice acting is competent and matches beloved characters like Junko perfectly, slightly offsetting the bizarre artwork. If you prefer the original Japanese voice acting, though, you can select it as the default language, a welcome feature Otakus will be pleased to see. Danganronpa is an accomplished amalgam of storytelling, character interaction, and deduction. It’s got an involving (if silly at times) plot to ensure you’re ensnared from the very beginning, several mini-games that make trials and evidence-gathering events worthwhile, and a macabre attitude that isn’t afraid to show its true colors. There’s a reason this niche Japanese favorite has had its praises sung several times over on forums like SomethingAwful and Let’s Play circles: it’s brilliant, and a franchise that we'd like to see more of. It is, what you might call, Super High School Level Fun--let’s just hope the same audiences who supported the Japanese release get behind this one too. With its twisted tale of murder and high school gone wrong, Danganronpa: Trigger Happy Havoc weaves a devilishly addictive tale you'll want to see through to the end. 4/5 + A dark blend of macabre and comedic dialogue + Likeable, interesting characters + An addictive mixture of mystery and suspense - Some wordier segments slow down gameplay - Character cut-outs are strange and unattractive Edytowane 3 stycznia 2014 przez Accoun 1 Cytuj
Shen 9 634 Opublikowano 3 stycznia 2014 Opublikowano 3 stycznia 2014 To nie jest zle, dla tej gry chce kupic vite niedlugo. Cytuj
Salazar 1 Opublikowano 21 stycznia 2014 Opublikowano 21 stycznia 2014 Czyli można spokojnie stwierdzić że Danganropa: Trigger Happy Havoc to visual novel z elementami gry logicznej jestem zainteresowany. w poprzednim roku zostałem bardzo pozytywnie zaskoczony przez":Zero escape virtue's last reward " która była moją pierwszą vn (wcześniej tylko o nich słyszałem ale nie miałem jakoś czasu spróbować).Pytanie wiem że na podstawi gry powstało anime (którego jeszcze nie oglądałem) i słyszałem że została tam przedstawiona scena śmierci była tak brutalna że postanowiono zmienić kolor krwi ,czy to prawda ?. Przyznam się szczerze że nie za bardzo śledziłem wiadomości na temat Danganropa(to samo miąłem przy Zero Escape) wiem jedno że graficznie bardzo mi się podoba , nie chcę czytać skrótów fabuły bo chcę być jak najbardziej zaskoczony tak jak przy ZE. Na koniec pytani do tych co bardziej śledzą temat czy jeśli Zero escape virtue's last reward wciągnęło mnie do reszty to Danganropa jest produkcją godną uwagi ?. Cytuj
Accoun 252 Opublikowano 21 stycznia 2014 Autor Opublikowano 21 stycznia 2014 Osobiście nie nazwałbym Danganronpy VNką (choć dialogi są w taki sposób przedstawione). Za dużo chodzenia po planszy w poszukiwanie dowodów itp. Jak dla mnie po prostu przygodówka z minigierkami podczas procesów. Anime nie oglądałem (raz, że słaba adaptacja - dwa, że wychodziło w mniej-więcej tym samym momencie, co fanowskie tłumaczenie i nie chciałem spoilować), ale krew jest jaskraworóżowa już w oryginale. Nie wiem, czy to próba autocenzury (Corpse Party takich zabiegów nie miało), czy też po prostu stylizacja. Stawiam na to drugie. Z VLR (ani 999) nie miałem do czynienia, więc niestety nie mogę porównać. Cytuj
Velius 5 709 Opublikowano 21 stycznia 2014 Opublikowano 21 stycznia 2014 To idz kupic 999 a potem VLR bo nawet nie wiesz ile tracisz. Czekam na na Danganronpa z niecierpliwoscia, w tym roku ladny wysyp japonskich gier na vite. Konsola powoli sie przebudze z letargu. Cytuj
Accoun 252 Opublikowano 21 stycznia 2014 Autor Opublikowano 21 stycznia 2014 No właśnie planuję w końcu kupić DSa i nadrobić choćby Phoenix Wrighta i 999 (a podobno lepiej zaliczyć ją przed VLR). Cytuj
Daffy 10 553 Opublikowano 11 lutego 2014 Opublikowano 11 lutego 2014 jest dobrze, jak ktoś lubi takie gierki można kupować: Gamesradar - 4/5Gamingtrend - 85/100Hardcore Gamer - 4/5EGM - 9/10ZTGD - 9/10Game Informer - 8.5/10PushSquare - 8/10PSNStores - 5/5Awesomegames - 9/10ExpansiveDLC - 9.5/10Twinfinite - 5/5Japanator - 9/10RPGFan - 90/100RPGsite - 10/10Destructoid - 8.5/10 Cytuj
estel 806 Opublikowano 11 lutego 2014 Opublikowano 11 lutego 2014 (edytowane) Ja sie waham. Czytalem gdzies ze historia jest konkretnie porypana ale gameplay srednio daje rade. Recenzje zachecaja. Wiadomo za ile bedzie $? Edytowane 12 lutego 2014 przez estel Cytuj
CoATI 1 051 Opublikowano 11 lutego 2014 Opublikowano 11 lutego 2014 40$ też się waham, ale gierka wygląda na taka, w którą można pograć z przyjemnością przed snem Cytuj
estel 806 Opublikowano 12 lutego 2014 Opublikowano 12 lutego 2014 (edytowane) Kurcze troche drogo biorac pod uwage, ze chcialbym kupic Dragon's Crown za niedlugo. Wstrzymam sie chyba chwilke i poczekam na jakas przecene. Btw: ale orta walnalem w poprzednim poscie Poprawione Edytowane 12 lutego 2014 przez estel Cytuj
Accoun 252 Opublikowano 14 lutego 2014 Autor Opublikowano 14 lutego 2014 Danganronpa 2: Goodbye Despair potwierdzone dla zachodu na... jesień. Tego roku. http://uk.ign.com/articles/2014/02/14/danganronpa-2-goodbye-despair-coming-to-vita Świetnie. Nie mogę się już doczekać. Kolekcjonerka wyprzedała się na pniu, a zwykła edycja najwidoczniej też radzi sobie nienajgorzej. Cytuj
blantman 5 780 Opublikowano 18 lutego 2014 Opublikowano 18 lutego 2014 chłopaki jest sens brania gry jak się anime widziało ? Podobno anime i gra to identyczna fabuła bez żadnych zmian ? Cytuj
estel 806 Opublikowano 18 lutego 2014 Opublikowano 18 lutego 2014 Ja czytalem w wywiadzie, ze gra doklada cala ta warstwe social i ze akcja idzie troche inaczej, ale nie gralem wiec nie jestem w stanie potwierdzic. Cytuj
Velius 5 709 Opublikowano 26 lutego 2014 Opublikowano 26 lutego 2014 (edytowane) Anime to scierwo w tym przypadku i nie polecam. Gra WYMIATA. Ludzie jak podobalo sie wam 999 lub last reward to brac w ciemno. A jak inni lubia gierki tego typu to nie ma co sie zastanawiac. Zakochalem sie w tej grze. Powtorze jeszcze raz, ZDECYDOWANIE ODRADZAM ogladanie Anime przed zagraniem w gre. Anime jest czastkowe, robione na predce, omija wazne szczegoly i sypie po mordzie spoilerami. Do tego jest wykonane niedokladnie. Nie zawracajcie sobie glowy anime bo wyrobicie falszywa opinie o Danganronpa a to naprawde swietna gra. Edytowane 5 marca 2014 przez Velius Cytuj
Di 839 Opublikowano 28 kwietnia 2014 Opublikowano 28 kwietnia 2014 Czy warto zagrać w School Life? (dodatkowy tryb, który odblokowuje się po przejściu głównego wątku) Cytuj
Accoun 252 Opublikowano 25 maja 2014 Autor Opublikowano 25 maja 2014 Nie wiem, czy zakładać już nowy temat, ale macie anglojęzyczny zwiastun Danganronpa 2: Goodbye Despair. (Spoilery z pierwszej części i chyba z pierwszego rozdziału dwójki. Osobiście na wszelki wypadek nie oglądałem. Plus tradycyjnie uwaga na "polecane" na YT ) http://www.youtube.com/watch?v=1g2ZlUy2h0U Cytuj
Salazar 1 Opublikowano 27 czerwca 2014 Opublikowano 27 czerwca 2014 (edytowane) Właśnie skończyłem Danganronpa: Trigger Happy Havoc i jestem bardzo zadowolony , interesująca historia ,ciekawe postacie i chyba najważniejsze brak monotonni w prowadzenie rozgrywki. Niestety przed zagraniem miałem nieszczęście poznać niektóre elementy fabuły przez co gra wydawała się przewidywalna ale mimo to mogę śmiało dać 8 na 10 , gdybym podszedł do tego tytułu bez znajomości niektórych wątków śmiało wystawił bym dziewiątkę. Pojawił się zwiastun gry z serii "Absolute Despair Girls :Danganronpa Another Episode" gra będzie pomostem między pierwszą a drugą częścią i co najlepsze nie będzie to kolejny tytuł z gatunku visual novel ale shoter TPP ! https://www.youtube.com/watch?v=SToQqrUXPTg Jak dla mnie miła odmiana i modele postaci prezentują się znakomicie , mam nadzieje że "Kolejny Epizod" zostanie wydany na zachodzie. Edytowane 27 czerwca 2014 przez Salazar Cytuj
blantman 5 780 Opublikowano 30 grudnia 2014 Opublikowano 30 grudnia 2014 Pytanie do tych co przeszli. Będę mógł potem wymaksować znajomości z całą 14 ? Bo nie ma już kilku osób a ich nawet nie ruszylem:). Może jakiś specjalny tryb będzie? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.