Skocz do zawartości

Uncharted 4: A Thief's End


MBeniek

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Spoko wypowiedź, łap plusika, zwłaszcza za ten łuk - też mnie wkurzał ten upgrade - pierwsza wersja miała sens i survivalowy sznyt, a ten ostatni rodem z jakiejś olimpiady normalnie.

Ja jednak wolę choćby te śrubki, niż zupełnie nic (bo o jakim character development piszesz, kiedy Nate sam biega po pustkowiach, że niby to kształtuje jego charakter?).

Z podobnego względu hejtowałem kiedyś Killzone 3 - jak nienawidzę znajdziek upychanych na siłę, tak uważam, że tam ich brakowało - czułem się oszukany, gdy dostałem czterogodzinny, samoprzechodzący się celowniczek na szynach, konieczność lizania ścian i cofania się w jakieś zakamarki przynajmniej dałaby mi iluzję gameplayu, a tak czułem się tylko palcem na spuście.

Opublikowano

Momenty kiedy Nate biega sam sa na prawde znikome, z reguly mamy jakiegos towarzysza z ktorym tam sobie zawsze gawedzimy o tym i o tamtym, niby puste gadki, ale bardzo czesto oferuja spory wglad w charakter danej postaci. Szczegolnie podobala mi sie pogawedka rozsiana po Madagascarze kiedy [nie skonczyles gry, nie otwieraj]...

 

 

Nate, Sully i Sam gadali sobie o Alcazarze, gdzie Sam nadal brnal w swoje klamstwo ze zostal uwolniony przez Hectora, oczywiscie wtedy o tym nie wiedzialem, ale teraz z perspektywy gracza ktory ukonczyl gre, widac jak bardzo mu zalezalo aby on i Nate znalezli razem skarb ktorego nie udalo sie odnalezc ich matce przed smiercia, caly ten watek zostal potem fajnie spotegowany jak Sam mial wybor, czy cofnac sie do samolotu, czy jednak isc po skarb, oczywiscie wybral skarb, ale jego wybor nie byl jakims z dupy twistem fabularnym, tylko faktycznie jego oczywisty wybor byl subtelnie budowany, np. wlasnie takimi klamstewkami ktore we wczesniejszej fazie gry nie wydawaly sie niczym waznym.

 

 

btw. a propos KZ3, jesli chcesz swietnego FPSa z prawilnie zrobionymi znajdzkami, to goraco polecam Dooma, wyborny gameplay, swietne replayability i fajne sekrety. :cool:

Opublikowano

Pytanie odnośnie Rankingowego TDM:

 

Na starcie gramy 5 meczów, które decydują do jakiej rangi nas przydzielą. Jaka jest maksymalnie najwyższa ranga na starcie, którą można dostać po 5 meczach kwalifikacyjnych? Czy od razu można wskoczyć do Diamond I (najwyższej)?

 

Rozegrałem 5 meczów kwalifikacyjnych w których:

>zawsze byłem 1szy na liście mojej drużyny

>w 3 meczach miałem najwyższy wynik z wszystkich graczy

>średnio punktów zdobywałem od 2500 do 3500

>KDR ok 3.0 bądź więcej w tych 5 meczach

 

>niestety wygrałem tylko 1 mecz z 5, ponieważ randomy, których mi wyszukiwało niestety w większości nie wiedzieli ocb. Chcieli mnie podnosić kwadratem itd ;).

 

Zaliczyło mnie do GOLD III (środkowa, najniższa ranga), więc szału nie ma, zatem rozumiem, że tutaj liczy się w większości status meczu wygrany/przegrany i tyle, tak?

Ja z meczy eliminacyjnych wygrałem 3/5 i statystyki też miałem zawsze najlepsze ze wszystkich graczy (3k+ punktów i co najmniej 15 powaleń na mecz) i wrzuciło mnie do GOLD I.

Nie wiem jak to działa, gram czasami ze znajomym który ma problem w meczu zdobyć 5 powaleń, a go wrzuciło do GOLD III.

Wydaje mi się że GOLD III to najwyższa liga do której można wejść z eliminacji, ale nie mam pojęcie do końca jak to działa.

 

Liczą się tylko mecze wygrane/przegrane, ale jak masz dobry wynik to za przegrany mecz stracisz tylko 5-10 punktów, a za wygrany z podobnym wynikiem dostaniesz 40.

Wczoraj pograłem solo mecze rankingowe bo już ogarnąłem build i z GOLD I wrzuciło mnie od razu do PLATINUM III, więc nie ma większego znaczenia początkowa liga, jak masz dobre wyniki to szybko dojdziesz do wyższej ligi.

Opublikowano

Kinga nie mogła przejść "zagadki" z beczkami :mog: Dobry prorok marki...

Opublikowano (edytowane)

 

Pytanie odnośnie Rankingowego TDM:

 

Na starcie gramy 5 meczów, które decydują do jakiej rangi nas przydzielą. Jaka jest maksymalnie najwyższa ranga na starcie, którą można dostać po 5 meczach kwalifikacyjnych? Czy od razu można wskoczyć do Diamond I (najwyższej)?

 

Rozegrałem 5 meczów kwalifikacyjnych w których:

>zawsze byłem 1szy na liście mojej drużyny

>w 3 meczach miałem najwyższy wynik z wszystkich graczy

>średnio punktów zdobywałem od 2500 do 3500

>KDR ok 3.0 bądź więcej w tych 5 meczach

 

>niestety wygrałem tylko 1 mecz z 5, ponieważ randomy, których mi wyszukiwało niestety w większości nie wiedzieli ocb. Chcieli mnie podnosić kwadratem itd ;).

 

Zaliczyło mnie do GOLD III (środkowa, najniższa ranga), więc szału nie ma, zatem rozumiem, że tutaj liczy się w większości status meczu wygrany/przegrany i tyle, tak?

Ja z meczy eliminacyjnych wygrałem 3/5 i statystyki też miałem zawsze najlepsze ze wszystkich graczy (3k+ punktów i co najmniej 15 powaleń na mecz) i wrzuciło mnie do GOLD I.

Nie wiem jak to działa, gram czasami ze znajomym który ma problem w meczu zdobyć 5 powaleń, a go wrzuciło do GOLD III.

Wydaje mi się że GOLD III to najwyższa liga do której można wejść z eliminacji, ale nie mam pojęcie do końca jak to działa.

 

Liczą się tylko mecze wygrane/przegrane, ale jak masz dobry wynik to za przegrany mecz stracisz tylko 5-10 punktów, a za wygrany z podobnym wynikiem dostaniesz 40.

Wczoraj pograłem solo mecze rankingowe bo już ogarnąłem build i z GOLD I wrzuciło mnie od razu do PLATINUM III, więc nie ma większego znaczenia początkowa liga, jak masz dobre wyniki to szybko dojdziesz do wyższej ligi.

 

 

 

 

He to idzie tak:

 

Gold III -> Gold II -> Gold I -> Platinum III -> Platinum II -> Platinum I -> Diamond III -> Diamond II -> Diamond I

 

Głupio ale tak jest, wczytałem się w info na stronie ND. Więc dobrze Cie wrzuciło.

 

Więc pewnie duże znaczenie mają mecze skoro mimo podobnych wyników w sensie statów Ciebie dało do G I a mnie do G III czyli Ciebie wyżej o 2 rangi. :)

Edytowane przez michu86-
Opublikowano

Byłem pewny że GIII jest wyżej niż GI więc rzeczywiście wychodzi że wszystko się zgadza.

No to jeszcze trochę roboty jest, bo myślałem że DIAMOND jest tylko jeden poziom.

Opublikowano

Chyba muszę zmienić sprzęt do grania w multi. Pierwszy mecz z użyciem pistoletu i od razu dobry wynik :) Tylko koniec słaby.

 

to zwykly para? on jest tak celny jak walisz spod biodra? czy masz do niego modyfikacje?

Opublikowano

Ostatni z listy, ten od Drejka z tłumikiem i powiększonym magazynku. Wypadł mi ze skrzyni przy pierwszym otwarciu :D w jeden dzień zrobiłem kille pistoletem do odblokowania punktu. Wywaliłem całkowicie broń długą z ekwipunku dzięki czemu mam dodatkowe punkty na boostery itp.

 

Blindfire jest przegięty wg mnie w tej części, niezależnie od broni.

Opublikowano (edytowane)

 

Dla mnie U4 rządzi całkowicie, ale jeżeli chodzi o samą frajdę z gejpleja to Lara zdecydowanie lepsza. 

 

 (...) Mam na razie wrażenie, że gram chyba w najlepsze Uncharted - z ciekawą, w końcu nieco dojrzalszą narracją i klimatem. Sam gameplay wydaje się być też znacznie lepiej zbalansowany pod kątem proporcji strzelania, eksploracji i, nazwijmy to, wszelkich ekspozycji fabularnych. W końcu gunplay wydaje się też być w miarę okej, choć przeciwnicy są dziwnie odporni na nawet kilka trafień gdzie indziej niż w głowę, ale to już pikuś, szybko można przywyknąć.

 

Mimo tego wszystkiego, trudno mi odpędzić się od wrażenia, że jednak lepiej bawiłem się przy Rise of the Tomb Raider te 2 miesiące temu. Pomijając oprawę graficzną, bo RotR to jednak tylko podrasowany TR 2013, tam sama eksploracja, szukanie znajdziek, ukrytych miejscówek, czy choćby głupich napisów w innych językach dawała mi tonę funu, którego jakoś nie czuję w Uncharted. Gdzie w przygodach Drake'a coś tak dobrego jak grobowce z fajnie pomyślanymi zagadkami i designem? No, ni ma. Jest tylko przesuwanie skrzyń i banalne "obracanko-układanki" :P Większe tereny wydaję się być tu wepchnięte nieco na siłę, choć może nowa lokacja pokaże mi w tym względzie coś ciekawszego.

 

Dość sztampowo wypadają też sekwencje, gdzie gra zachęca nas do cichej eliminacji przeciwników. Szkoda, że oprócz czajenia się w trawie i zwisania na gzymsach praktycznie nie mamy dobrego sposobu na podejście oponentów. Nie ma nawet czegoś tak prostego jak mechanizm zwabiania czy odwracania uwagi, albo przynajmniej tego nie odkryłem. Tym większa szkoda, gdyż nie dysponujemy żadną bezgłośną bronią, jak łuk albo kusza, czy pistolet z tłumikiem. I tu znów punkt dla Lary.

 

Żeby nie było: Uncharted 4 póki co bardzo mi się podoba, ale do piania z zachwytu jeszcze brakuje.

 

 

Żeby nie było tak krzywdząco: Wczoraj grę ukończyłem i choć nadal uważam, że RoTR wymienione przeze mnie wcześniej rzeczy robi lepiej\ciekawiej (eksploracja, znajdźki,  zagadki, stealth) To przy całokształcie U4 to są po prostu pierdoły i można nie zwracać na nie uwagi przy ogromie i pietyzmie dopracowania gry od Psiaków. Wszystkie pozostałe elementy ostatecznej przygody Drejka doprowadzono niemal do perfekcji i bez wątpienia przez najbliższe lata będą służyć za wzór dla innych gier tego typu. Całościowo doświadczyłem jednej z najpiękniejszych growych przygód mojego życia. Czwarte Uncharted to gra kompletna, perław pełni zasługująca na miano jednej z wizytówek PS4 i Playstation w ogóle. Dla gier takich jak ta wiem, że warto być graczem i mówię to, jako chyba już znany tu, anczartedowy sceptyk. Mają ode mnie to -10/10, a niech tam. Viva la ND   :fsg:  :thanks:

 

Ano i jeszcze muszę stwierdzić, że scenariusz i sposób prowadzenia fabuły w U4 niestety tak trochę zjada dość płytką historyjkę z ostatnich przygód Larci.

Edytowane przez Frantik
  • Plusik 3
Opublikowano (edytowane)

Jutro wbijam na multi. Nie grałem od czasów Uncharted 2. Pewnie będą mnie tłuc przez pierwsze godziny. O której jutro gracie?

w godz wieczornych zawsze jakas ekipka sie znajdzie...powiedzmy ze o 20 :P

Edytowane przez Szymek_PL_
Opublikowano

Czy też macie problem z lagiem w sterowaniu na niektórych mapach multi (głównie dżungla oraz dachy w okolicy dwóch wież)? W czasie wymiany ognia płynne przesuwanie celownika jest praktycznie niemożliwe, kamera reaguje ze sporym opóźnieniem zarówno w pionie, jak i poziomie - chodzi tutaj wyłącznie o moment, w którym strzelamy. Co ciekawe, w singlu ten problem nie występuje, a w multi komfortowa rozgrywka jest praktycznie niemożliwa w niektórych sytuacjach (precyzyjne celowanie w okolic bomb dymnych również graniczy z cudem...).

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...