Mendrek 571 Opublikowano 1 maja 2018 Udostępnij Opublikowano 1 maja 2018 Ok, jako że kończy się drugi rok na gwarze, a konsola jest strasznie głośna nawet jak na niskie standardy tej cechy w PS4 (prawdę mówiąc od początku była), tak planuję oddać jeszcze do serwisu. Kupowałem w X-Consoles. I jak tylko wspomnę o tym, że chcę to zrobić, to sklep stara się mnie od tego odwieść, twierdząc że albo nie wyczyszczą, albo przetrzymają 2 miesiące. Nie wiem ile w tym ściemy (pewnie wiele), a ile prawdy (o serwisie Sony dużo złego słyszałem). I tu pytanie do Was - czy faktycznie jest tak źle, jak opisuje to sklep? Czy jednak lepiej wydać te 150-200 PLN by na szybkie SPA (co sprawi, że stracę gwarancję, której zostało niecałe pół roku)? Miał ktoś do czynienia z czyszczeniem konsoli w serwisie Sony? Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość _Be_ Opublikowano 1 maja 2018 Udostępnij Opublikowano 1 maja 2018 2 godziny temu, Mendrek napisał: Ok, jako że kończy się drugi rok na gwarze Wykupowałeś dodatkową gwarancje w sklepie? Bo jak nie to masz rok gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza
Mendrek 571 Opublikowano 1 maja 2018 Udostępnij Opublikowano 1 maja 2018 Godzinę temu, _Be_ napisał: Wykupowałeś dodatkową gwarancje w sklepie? Bo jak nie to masz rok gwarancji. Sklep X-console daje drugi rok, ale wysyłają do serwisu Sony. Stąd moje podejrzenia, czemu tak odwodzą do tego, pewnie bulą słono. Wolę się jednak upewnić że blefują... Cytuj Odnośnik do komentarza
BulletPOL 12 Opublikowano 1 maja 2018 Udostępnij Opublikowano 1 maja 2018 Gwarancja jest rzeczą umowną i dobrowolną. Sony na konsole PS4 daje tylko 12 miesięcy gwarancji (jako producenta) ale zawsze po upływie 12 miesięcy od daty zakupu można się powołać na rękojmię sprzedawcy która wynosi 24 miesiące od daty zakupu. Jest to dochodzenie odpowiedzialności przedsiębiorcy w związku z ujawnioną wadą fizyczną ale można równie dobrze powołać się w tym trybie na niezgodność z umową. Większe sklepy nie robią problemów i zazwyczaj przyjmują konsole. Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość ragus Opublikowano 1 maja 2018 Udostępnij Opublikowano 1 maja 2018 6 minut temu, BulletPOL napisał: Jest to dochodzenie odpowiedzialności przedsiębiorcy w związku z ujawnioną wadą fizyczną ale można równie dobrze powołać się w tym trybie na niezgodność z umową. Trochę masło maślane ci wyszło, bo wada fizyczna polega właśnie na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową pod czterema postaciami. Cytuj Odnośnik do komentarza
Nemesis 1 268 Opublikowano 4 maja 2018 Udostępnij Opublikowano 4 maja 2018 W dniu 1.05.2018 o 14:28, Mendrek napisał: Ok, jako że kończy się drugi rok na gwarze, a konsola jest strasznie głośna nawet jak na niskie standardy tej cechy w PS4 (prawdę mówiąc od początku była), tak planuję oddać jeszcze do serwisu. Kupowałem w X-Consoles. I jak tylko wspomnę o tym, że chcę to zrobić, to sklep stara się mnie od tego odwieść, twierdząc że albo nie wyczyszczą, albo przetrzymają 2 miesiące. Nie wiem ile w tym ściemy (pewnie wiele), a ile prawdy (o serwisie Sony dużo złego słyszałem). I tu pytanie do Was - czy faktycznie jest tak źle, jak opisuje to sklep? Czy jednak lepiej wydać te 150-200 PLN by na szybkie SPA (co sprawi, że stracę gwarancję, której zostało niecałe pół roku)? Miał ktoś do czynienia z czyszczeniem konsoli w serwisie Sony? Sklep ma rację. Ja na swoją konsolę czekałem ponad dwa miesiące a to była wadliwa już na starcie. Cytuj Odnośnik do komentarza
Whisker 1 401 Opublikowano 5 maja 2018 Udostępnij Opublikowano 5 maja 2018 Bo byłeś pała i trzeba było na starcie ją oddać powołując się na „14 dniowy zwrot bez podania przyczyny”. Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość _Be_ Opublikowano 5 maja 2018 Udostępnij Opublikowano 5 maja 2018 6 godzin temu, Wesker napisał: Bo byłeś pała i trzeba było na starcie ją oddać powołując się na „14 dniowy zwrot bez podania przyczyny”. Jeśli kupował sprzęt w sklepie stacjonarnym to nie mógł. Cytat nie istnieje żaden przepis, który umożliwiałby oddanie towaru sprzedawcy kupionego w sklepie stacjonarnym w terminie 14 dni bez podania powodu. Przyjęcie przez sprzedawcę zwrotu niewadliwego towaru kupionego w sklepie stacjonarnym jest tylko i wyłącznie przejawem jego dobrej woli. Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość ragus Opublikowano 5 maja 2018 Udostępnij Opublikowano 5 maja 2018 Chyba, że zamówimy przez Internet z odbiorem osobistym. Wtedy umowa wypełnia znamiona zawartej na odległość i jest si. Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość _Be_ Opublikowano 5 maja 2018 Udostępnij Opublikowano 5 maja 2018 Dlatego napisałem jeśl kupował w sklepie stacjonarnym a nie odbierał, ku,rwa prawiczku Cytuj Odnośnik do komentarza
Square 8 517 Opublikowano 5 maja 2018 Udostępnij Opublikowano 5 maja 2018 1 godzinę temu, ragus napisał: Chyba, że zamówimy przez Internet z odbiorem osobistym. Wtedy umowa wypełnia znamiona zawartej na odległość i jest si. Zmieniło się coś? Bo zawsze było, że nawet jak przez neta ale z odbiorem osobistym to nie banglało to. Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość ragus Opublikowano 5 maja 2018 Udostępnij Opublikowano 5 maja 2018 Nic się nie zmieniło. Obowiązuje ustawa z 2014 roku, a orzecznictwo sądowe analizując te przepisy doszło do takiego wniosku. Zamawiając przez internet z odbiorem osobistym, chwilą zawarcia umowy jest kliknięcie na stronie. Fakt odebrania rzeczy w sklepie nie zmienia faktu, iż umowa została zawarta na odległość, więc można od takiej umowy odstąpić w ciągu 14 dni od odebrania rzeczy. Oczywiście z wyjątkami jak płyty dvd czy rzeczy zamówione o indywidualnych właściwościach, ale to wszystko jest opisane w w/w ustawie. Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość Kyo Opublikowano 5 maja 2018 Udostępnij Opublikowano 5 maja 2018 No właśnie do niedawna w Euro w Kaliszu wmawiali że jak zamówienie przez net i odbiór osobisty to nie jest zakup "na odległość" i nawet kierownik wmawiał że to jest błędna interpretacja przepisów xD I kiedyś jeden sklep mi też wmawiał że odebrałem osobiście w paczkomacie więc to też nie był zakup na odległość. Ogólnie książkę by można było napisać. Cytuj Odnośnik do komentarza
_Red_ 11 994 Opublikowano 5 maja 2018 Udostępnij Opublikowano 5 maja 2018 3 godziny temu, ragus napisał: Nic się nie zmieniło. Obowiązuje ustawa z 2014 roku, a orzecznictwo sądowe analizując te przepisy doszło do takiego wniosku. Zamawiając przez internet z odbiorem osobistym, chwilą zawarcia umowy jest kliknięcie na stronie. Fakt odebrania rzeczy w sklepie nie zmienia faktu, iż umowa została zawarta na odległość, więc można od takiej umowy odstąpić w ciągu 14 dni od odebrania rzeczy. Oczywiście z wyjątkami jak płyty dvd czy rzeczy zamówione o indywidualnych właściwościach, ale to wszystko jest opisane w w/w ustawie. Czyli zapis w regulaminie sklepu "klikniecie w 'zamawiam' jest rezerwacją towaru, a umowa kupna zawarta jest w sklepie przy odbiorze" jest niezgodny z prawem? Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość Kyo Opublikowano 5 maja 2018 Udostępnij Opublikowano 5 maja 2018 No właśnie ja miałem akcję z Euro - tam są rezerwacje Tylko że zapłaciłem z góry i koniec końców kierownik przyznał mi rację. Ale ponoć rezerwacja to nie zakup i gdybym nie opłacił od razu zamówienia była by dupa zbita. Cytuj Odnośnik do komentarza
Ichigo16 0 Opublikowano 17 lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 17 lipca 2020 Witam Mam konsolę PS4 PRO kupioną 1.5 roku temu w MediaMarkt. Dzisiaj niestety coś jej zaczęło dolegać i nie idzie jej uruchomić poza logo PS co bym nie robił.Gwarancja wiadomo jest 12 miesięcy jednak rękojmia jest 2 lata i moje pytanie co tu teraz zrobić czy przysługuje mi tutaj jakaś wymiana towaru jak to wygląda w takiej sytuacji ogólnie? Pytam bo nie chcę iść na ciemno do sklepu Cytuj Odnośnik do komentarza
_Red_ 11 994 Opublikowano 17 lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 17 lipca 2020 http://di.com.pl/m/art,54408.html W przypadku rękojmi klient może żądać wymiany towaru, naprawy towaru, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy. Klient sam wybiera rodzaj żądania. W przypadku gwarancji to gwarant określa swoje obowiązki. Cytuj Odnośnik do komentarza
MEVEK 3 443 Opublikowano 2 listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 2 listopada 2020 Korzystal ktos z tej gwarancyjnej strony sony: "get help" . Chce zareklamowac dualshocka z edycji limitowanej, bo analog sciaga mi na lewo. Na stronie wyswietla sie numer bar kodu ze spodu pada i tyle - wystarczy wpisac i zatwierdzic. Konsola kupiona ponad rok temu. Moze przejdzie co? Cytuj Odnośnik do komentarza
Square 8 517 Opublikowano 2 listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 2 listopada 2020 Skoro jest po gwarancji to nie przejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza
MEVEK 3 443 Opublikowano 2 listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 2 listopada 2020 Pytam, dlatego ze przeszedłem przez cala masę kroków i wypełniłem formularz na wysłanie produktu do centrali do naprawy lub wymianę. Nie było nic o dodatkowych kosztach - myślę ze to wszystko w ramach gwarancji. Mogę sie mylić, ale wole wpierw wysłać. Jeżeli koszty będę duże to każe im odesłać produkt. Jestem ciekaw jak to działa? Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.