Skocz do zawartości

Reklamacje / Gwarancja PS4


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ok, jako że kończy się drugi rok na gwarze, a konsola jest strasznie głośna nawet jak na niskie standardy tej cechy w PS4 (prawdę mówiąc od początku była), tak planuję oddać jeszcze do serwisu. Kupowałem w X-Consoles. I jak tylko wspomnę o tym, że chcę to zrobić, to sklep stara się mnie od tego odwieść, twierdząc że albo nie wyczyszczą, albo przetrzymają 2 miesiące. Nie wiem ile w tym ściemy (pewnie wiele), a ile prawdy (o serwisie Sony dużo złego słyszałem). I tu pytanie do Was - czy faktycznie jest tak źle, jak opisuje to sklep? Czy jednak lepiej wydać te 150-200 PLN by na szybkie SPA (co sprawi, że stracę gwarancję, której zostało niecałe pół roku)? Miał ktoś do czynienia z czyszczeniem konsoli w serwisie Sony? ;)

Gość _Be_
Opublikowano
2 godziny temu, Mendrek napisał:

Ok, jako że kończy się drugi rok na gwarze

Wykupowałeś dodatkową gwarancje w sklepie? Bo jak nie to masz rok gwarancji. 

Opublikowano
Godzinę temu, _Be_ napisał:

Wykupowałeś dodatkową gwarancje w sklepie? Bo jak nie to masz rok gwarancji. 

 

Sklep X-console daje drugi rok, ale wysyłają do serwisu Sony. Stąd moje podejrzenia, czemu tak odwodzą do tego, pewnie bulą słono. Wolę się jednak upewnić że blefują...

Opublikowano

Gwarancja jest rzeczą umowną i dobrowolną. Sony na konsole PS4 daje tylko 12 miesięcy gwarancji (jako producenta) ale zawsze po upływie 12 miesięcy od daty zakupu można się powołać na rękojmię sprzedawcy która wynosi 24 miesiące od daty zakupu. Jest to dochodzenie odpowiedzialności przedsiębiorcy w związku z ujawnioną wadą fizyczną ale można równie dobrze powołać się w tym trybie na niezgodność z umową. Większe sklepy nie robią problemów i zazwyczaj przyjmują konsole.

Gość ragus
Opublikowano
6 minut temu, BulletPOL napisał:

Jest to dochodzenie odpowiedzialności przedsiębiorcy w związku z ujawnioną wadą fizyczną ale można równie dobrze powołać się w tym trybie na niezgodność z umową. 

 

Trochę masło maślane ci wyszło, bo wada fizyczna polega właśnie na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową pod czterema postaciami.

Opublikowano
W dniu 1.05.2018 o 14:28, Mendrek napisał:

Ok, jako że kończy się drugi rok na gwarze, a konsola jest strasznie głośna nawet jak na niskie standardy tej cechy w PS4 (prawdę mówiąc od początku była), tak planuję oddać jeszcze do serwisu. Kupowałem w X-Consoles. I jak tylko wspomnę o tym, że chcę to zrobić, to sklep stara się mnie od tego odwieść, twierdząc że albo nie wyczyszczą, albo przetrzymają 2 miesiące. Nie wiem ile w tym ściemy (pewnie wiele), a ile prawdy (o serwisie Sony dużo złego słyszałem). I tu pytanie do Was - czy faktycznie jest tak źle, jak opisuje to sklep? Czy jednak lepiej wydać te 150-200 PLN by na szybkie SPA (co sprawi, że stracę gwarancję, której zostało niecałe pół roku)? Miał ktoś do czynienia z czyszczeniem konsoli w serwisie Sony? ;)

 

Sklep ma rację. Ja na swoją konsolę czekałem ponad dwa miesiące a to była wadliwa już na starcie. 

Gość _Be_
Opublikowano
6 godzin temu, Wesker napisał:

Bo byłeś pała i trzeba było na starcie ją oddać powołując się na „14 dniowy zwrot bez podania przyczyny”.

Jeśli kupował sprzęt w sklepie stacjonarnym to nie mógł. 

 

Cytat

nie istnieje żaden przepis, który umożliwiałby oddanie towaru sprzedawcy kupionego w sklepie stacjonarnym w terminie 14 dni bez podania powodu. Przyjęcie przez sprzedawcę zwrotu niewadliwego towaru kupionego w sklepie stacjonarnym jest tylko i wyłącznie przejawem jego dobrej woli.

 

Gość ragus
Opublikowano

Chyba, że zamówimy przez Internet z odbiorem osobistym. Wtedy umowa wypełnia znamiona zawartej na odległość i jest si.

Gość _Be_
Opublikowano

Dlatego napisałem jeśl kupował w sklepie stacjonarnym a nie odbierał, ku,rwa prawiczku :[ 

Opublikowano
1 godzinę temu, ragus napisał:

Chyba, że zamówimy przez Internet z odbiorem osobistym. Wtedy umowa wypełnia znamiona zawartej na odległość i jest si.

Zmieniło się coś? Bo zawsze było, że nawet jak przez neta ale z odbiorem osobistym to nie banglało to.

Gość ragus
Opublikowano

Nic się nie zmieniło. Obowiązuje ustawa z 2014 roku, a orzecznictwo sądowe analizując te przepisy doszło do takiego wniosku. Zamawiając przez internet z odbiorem osobistym, chwilą zawarcia umowy jest kliknięcie na stronie. Fakt odebrania rzeczy w sklepie nie zmienia faktu, iż umowa została zawarta na odległość, więc można od takiej umowy odstąpić w ciągu 14 dni od odebrania rzeczy. Oczywiście z wyjątkami jak płyty dvd czy rzeczy zamówione o indywidualnych właściwościach, ale to wszystko jest opisane w w/w ustawie.

Gość Kyo
Opublikowano

No właśnie do niedawna w Euro w Kaliszu wmawiali że jak zamówienie przez net i odbiór osobisty to nie jest zakup "na odległość" i nawet kierownik wmawiał że to jest błędna interpretacja przepisów xD I kiedyś jeden sklep mi też wmawiał że odebrałem osobiście w paczkomacie więc to też nie był zakup na odległość. Ogólnie książkę by można było napisać.

Opublikowano
3 godziny temu, ragus napisał:

Nic się nie zmieniło. Obowiązuje ustawa z 2014 roku, a orzecznictwo sądowe analizując te przepisy doszło do takiego wniosku. Zamawiając przez internet z odbiorem osobistym, chwilą zawarcia umowy jest kliknięcie na stronie. Fakt odebrania rzeczy w sklepie nie zmienia faktu, iż umowa została zawarta na odległość, więc można od takiej umowy odstąpić w ciągu 14 dni od odebrania rzeczy. Oczywiście z wyjątkami jak płyty dvd czy rzeczy zamówione o indywidualnych właściwościach, ale to wszystko jest opisane w w/w ustawie.

Czyli zapis w regulaminie sklepu "klikniecie w 'zamawiam' jest rezerwacją towaru, a umowa kupna zawarta jest w sklepie przy odbiorze" jest niezgodny z prawem?

Gość Kyo
Opublikowano

No właśnie ja miałem akcję z Euro - tam są rezerwacje :D Tylko że zapłaciłem z góry i koniec końców kierownik przyznał mi rację. Ale ponoć rezerwacja to nie zakup i gdybym nie opłacił od razu zamówienia była by dupa zbita.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam

 

Mam konsolę PS4 PRO kupioną 1.5 roku temu w MediaMarkt. Dzisiaj niestety coś jej zaczęło dolegać i nie idzie jej uruchomić poza logo PS co bym nie robił.Gwarancja wiadomo jest 12 miesięcy jednak rękojmia jest 2 lata i moje pytanie co tu teraz zrobić czy przysługuje mi tutaj jakaś wymiana towaru jak to wygląda w takiej sytuacji ogólnie? Pytam bo nie chcę iść na ciemno do sklepu

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Korzystal ktos z tej gwarancyjnej strony sony: "get help" . Chce zareklamowac dualshocka z edycji limitowanej, bo analog sciaga mi na lewo. Na stronie wyswietla sie numer bar kodu ze spodu pada i tyle - wystarczy wpisac i zatwierdzic. Konsola kupiona ponad rok temu. Moze przejdzie co? 

 

IMG-20201102-094609.jpg

Opublikowano

Pytam, dlatego ze przeszedłem przez cala masę kroków i wypełniłem formularz na wysłanie produktu do centrali do naprawy lub wymianę. Nie było nic o dodatkowych kosztach - myślę ze to wszystko w ramach gwarancji. Mogę sie mylić, ale wole wpierw wysłać. Jeżeli koszty będę duże to każe im odesłać produkt. Jestem ciekaw jak to działa? 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...