Skocz do zawartości

Zakupy growe!


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Każda bijatyka 3D w 50 klatkach to zbrodnia. O tej akcji z japońcem nie wiedziałem. Teraz mam dylemat, bo miałem brać wersję jp, ponieważ amerykaniec ma lipną okładkę.

Edytowane przez ciwa22
Opublikowano

Może ktoś wytłumaczyć mechanizm przez który te PALowskie wersje były do du.py?

Dlaczego NTSC potrafiły wyciągać 60 klatek?

 

Standard TV w USA: 60Hz czyli 60 odświeżeń obrazu na sekundę.

 

Standard TV w Europie: 50Hz czyli 50 odświeżeń obrazu na sekundę.

 

Gierki najpierw dewelopowano na rynek JP/USA, więc docelowo dopasowane do działania w 60Hz. Na rynek europejski trzeba je było dostosowywać, czyli dopasować się do zmniejszonej częstotliwości odświeżania obrazu. Najłatwiej było po prostu zwolnić grę o ~17%.

 

I dlatego retro tylko w NTSC.

  • Plusik 1
Opublikowano (edytowane)

no ale jak sie miało pirata ntsc tekkena 3 to działał na polskich  tv szybciej niz palowski

Edytowane przez milan
Opublikowano

Każda bijatyka 3D w 50 klatkach to zbrodnia. O tej akcji z japońcem nie wiedziałem. Teraz mam dylemat, bo miałem brać wersję jp, ponieważ amerykaniec ma lipną okładkę.

Usa najlepsza super wygladzona natomiast Jap jest tak zabkowaty ze mozna sie skaleczyc. Owa wersja wyszla pierwsza i jeszcze nie wrzucili AA.

Opublikowano

 

Może ktoś wytłumaczyć mechanizm przez który te PALowskie wersje były do du.py?

Dlaczego NTSC potrafiły wyciągać 60 klatek?

 

Standard TV w USA: 60Hz czyli 60 odświeżeń obrazu na sekundę.

 

Standard TV w Europie: 50Hz czyli 50 odświeżeń obrazu na sekundę.

 

Gierki najpierw dewelopowano na rynek JP/USA, więc docelowo dopasowane do działania w 60Hz. Na rynek europejski trzeba je było dostosowywać, czyli dopasować się do zmniejszonej częstotliwości odświeżania obrazu. Najłatwiej było po prostu zwolnić grę o ~17%.

 

I dlatego retro tylko w NTSC.

 

Z tym że PAL ma chyba nieco lepszą grafikę
  • Plusik 1
Opublikowano (edytowane)

Z tym że PAL ma chyba nieco lepszą grafikę

Tak, odrobinę większą rozdzielczość. No ale sorki, jeżeli ktoś z tego powodu woli grać jak inwalida w grę o 17% wolniejszą to :kaz:

 

Wersje PAL Street Fighterów na PS2 działają w 60hz. Jest też masa innych gier na PS2 w PAL 60HZ.

Tak, w generacji PS2 dużo gier wspierało PAL60 - ale niestety nie wszystkie.

Edytowane przez chmurqab
  • Plusik 1
Opublikowano

BTW My Life In Gaming wypuściło wczoraj epizod o Gameboyach. Jak zwykle fantastyczny materiał - dopiero dzisiaj się dowiedziałem, że w JP wyszedł Super Gameboy 2 i że na pierwszym gierki chodziły.. szybciej niż na oryginalnym GB.

Też widziałem ten odcinek. Jak dla mnie SGB2 nie jest warty swojej ceny, te 2% różnicy to nic w porówaniu do np. PAL vs NTSC

Opublikowano

 

Z tym że PAL ma chyba nieco lepszą grafikę

Tak, odrobinę większą rozdzielczość. No ale sorki, jeżeli ktoś z tego powodu woli grać jak inwalida w grę o 17% wolniejszą to :kaz:

 

Wersje PAL Street Fighterów na PS2 działają w 60hz. Jest też masa innych gier na PS2 w PAL 60HZ.

Tak, w generacji PS2 dużo gier wspierało PAL60 - ale niestety nie wszystkie.

 

made my day. Łap plusika.

Opublikowano

no ale jak sie miało pirata ntsc tekkena 3 to działał na polskich  tv szybciej niz palowski

 

Ale kolory trzeba bylo sobie wyobrazac jak sie nie mialo kabla rgb.

Opublikowano (edytowane)

 

no ale jak sie miało pirata ntsc tekkena 3 to działał na polskich  tv szybciej niz palowski

 

Ale kolory trzeba bylo sobie wyobrazac jak sie nie mialo kabla rgb.

 

Ja miałem composite do kosnol Sony i na moim wiekowym funaiu wszystko działało ok. Gorzej było z Dreamcastem. Gry ntsc miały lipne kolory (np. niebieski był fioletowym).

 

 Mnie większość retro gierek jak najbardziej pasi w Palu, ale nie bijatyki 3D. Za dużo ich ogrywałem za czasów PSXa i widziałem różnicę w prędkości, która w niektórych tytułach była wręcz druzgocąca na niekorzyść PAL ( Street Fighter EX 2 to najlepszy przykład). Z odsieczą przyszedł Dreamcast, na którego lwia część oferty posiadała opcję PAL 60 ( z bijatyk tylko vf3:tb jej nie miała) . Kilka miechów temu, opierając się na przykładzie DeCeka przejrzałem listę gier PAL 60 na PS2 sądząc przez lata że to naturalne, iż podobnie jak w przypadku Segi, większość tytułów będzie zaopatrzona w tę opcję. Niestety okazało się, że Sony pokpiło sprawę i sporo gierek kuleje pod tym względem. Bijatyk na szczęście w tym przypadku niewiele, między innymi wspomniany TTT oraz Street Fighter EX3.

Edytowane przez ciwa22

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...