Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

-nie przerywac procesu dopalania dpfa

W niektorych autach proces wypalania to 70km/h, 3.bieg i jednostajna jazda przez 15km. W nocy wyjezdzac by DPFa wypalac :D

 

Ludzie kupujacy diesla do miasta to debile i takich mi nie szkoda, jak placza,ze cos im pada. A to ze one sie sypia niezaleznie od trybu jazdy, to juz inna sprawa

Opublikowano

ale to też jest takie pierdzielenie troche, diesel wcale nie jest gorszym wyborem do miasta niz benzyna, szczegolnie jakies nowoczesne 2.0 tdi. Szczególnie biorąc pod uwagę spalanie, ktore jest wyzsze w przypadku benzyny.

Opublikowano (edytowane)

ale to też jest takie pierdzielenie troche, diesel wcale nie jest gorszym wyborem do miasta niz benzyna, szczegolnie jakies nowoczesne 2.0 tdi. Szczególnie biorąc pod uwagę spalanie, ktore jest wyzsze w przypadku benzyny.

No ale jak sam pisałeś zgodnie z poradnikiem jak jeździć dla dpfa, to trzeba unikać krótkich odcinków, a jak się jeździ w mieście to głownie takie trasy..,

 

Co do tego spalania to też nie przesadzajmy. Sam teraz jeżdzę nowoczesnym niemieckim 150 konnym TDI BlueMotion z 2015 r. no i spalanie średnie na komputerze to 5,7 litra (głownie trasy 80/20) ale jak np jadę krótki odcinek od sobie do rodziców (jakieś 3 km) to pali mi wtedy 8,0-8,1 l (gdzie ix35 w benzynie pali mi na tym odcinku 9,3 l), tak że bez szału.

Edytowane przez balon
Opublikowano

no pisałem, że jazda na krótkich odcinkach nie sprzyja żywotności DPFa. Ale nie pisałem, że jak ktoś jeździ głównie po mieście to nie powinien kupować diesla z dpfem.

 

Nie ma co demonizować tych dpfów jak i samych diesli. Jakbym miał do wyboru np nowy passat benzyna vs diesel to wybralbym diesla, ale w salonie doplacac do diesla to juz imo bez sensu.

Opublikowano (edytowane)

Ale Ix35 jest pewnie na oko jakieś 250-300 kg cięższy od Golfa.

Otóż moj krupku jest całkiem na odwrót. Wg danych producenta Golf 7 Variant 2.0 TDi jest cięższy o 150 kg od ix35 z benzyną 1.6.

Edyta: Mustang ale na hubrydę wydasz tyle więcej, że na przebiegach miejskich (no chyba że na taxę ale to lepiej benzynę zagazować) nigdy się nie zwróci w stosunku do benzyny.

Edytowane przez balon
Opublikowano

No ale jak ktoś jeździ głównie po mieście, to nie powinien właśnie kupować diesla z dpfem. Jak chce oszczędzać na paliwie, to na miasto idealna będzie hybryda, z kolei diesel opłaci się w trasie.

 

no nie zgodzę się, to jest takie generalizowanie, a podchodząc rozsądnie do tematu to różnice mogą być kosztach napraw po zrobieniu 150kkm przebiegu, mało kto tyle jeździ samochodem od nowości. Za to oszczędności w spalaniu czuć od razu.

Opublikowano (edytowane)

To dziwna sprawa, żeby suv/crossover był tak lekki.

 

Bardziej szedł bym w tym kierunku, że ten golf 7 jest ciężki + silnik robi swoje. Dodatkowo ten Variant to krowa jest. W bagażniku jak złoży się podłogę nomen omen idealnie płaska (jak podłoga w domu), to mogą kimnąć się dwa samce o w zroście ok 187-190 i ani nie haczą głową o przednie fotele, ani nie wiercą stopami klapy bagażnika.

 

Tak w ogóle  to mega jestem zadowolony z tego auta i cieszę się, że nie wziąłem zamiast tego średnio wyposażonego Passata z silnikiem 110 km. Zarówno osiągi (poniżej 8 do setki) jak i wyposażenie wali paska po jajcach. No idealna fura na dojazdy do pracy, a te emocje jak patrzę na znaczek VW :banderas:

Edytowane przez balon
Opublikowano

Nie zdziwilbym sie gdyby Golf byl ciezszy. To dosyc ciezkie auta. Blizniacza do ix35 Kia Sportage na fullu z 1.6 wazy 1400kg, golf pewnie z 1550.

 

Diesel jest drozszy w zakupie (zwykle 8-10k), wymaga lagodniejszego obchodzenia sie i co najwazniejsze dla mnie; w powietrzu zawsze wisi ryzyko,ze cos zacznie sie 'dziac'. I do tego ciezej pozniej sprzedac diesla niz benzyne.

 

Ja np. od auta oczekuje by bylo przede wszystkim bezawaryjne. Za kazdym razem gdy jade dieslem, co niestety czasem mi sie zdarza, zawsze boje sie,ze sie zaraz rozleci jak mu bardziej wcisne :D .

 

I na pytanie diesel vs benzyna odpowiadam:

jesli przebiegi roczne 30-40k w gore to moze byc diesel. W kazdym innym przypadku benzyna lub lpg.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W123.

 

Producent nie podaje procedury naprawy mostu napędowego, ponieważ nie przewiduje jego awarii.

Opublikowano (edytowane)

myślę, że jakbym mieszkał na wsi jak tommo i miał 20 kafli budżetu to właśnie bym się bawił w jakieś youngtimery, mercedesy, bmw, alfy romeo, niestety mieszkając w bloku nie mogę sobie na to pozwolić :/

 

z drugiej strony takie audi i bmw jak podaje najdas są jednak w pisane w krajobraz polskiej wsi, nie można mu mieć tego za złe

Edytowane przez Szejdj
Opublikowano (edytowane)

Jesli chodzi o B6 vs E46,to wybierz te, ktore bardziej CI sie podobaja. Ja osobiscie wybralbym E46 ze wzgledu na bezapelacyjnie lepsze silniki i prowadzenie, wyglad imo tez lepszy. Za takie pieniadze kupisz juz w porzadku 'bunie' z 2.5/2.8 z LPG.

 

Beemka wcale nie jest tak latwo sie obrocic jak wszyscy mysla.

Edytowane przez Infidel

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...