Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A sam nie wiem, ceny zaczynaja sie od 3 tysiecy za padła dorzucone w gratisie do kontenera powypadkowych passatow, po 14, ktore wolaja zboczency. Mysle, ze wystawie za 9,a znajomym sprzedam za 7tys

Opublikowano

Z racji tego że motoryzacja nie jest moja mocną stroną, proszę o pomoc w wyborze samochodu. Obecnie jeżdżę Mazdą 6, benzyna 2.0, rocznik 2009, i choć jestem z niej bardzo zadowolony, to jednak przyszła pora na coś nowego. Założenia:

 

- tylko benzyna, diesel odpada,

- odpadają wszelkie modele 3-drzwiowe, idealnie gdyby nowe auto było 4-drzwiowe,

- odpadają wszelkie kombi,

- budżet to 60 tysięcy, i wolałbym go nie przekroczyć.

 

Wszelka pomoc i rady bardzo mile widziane.

Opublikowano (edytowane)

Mi się ostatnio podoba nowa Astra Kombi z fabrycznym LPG. Coś za 60k. Duże przestronne auto ale jednak moc też ma ( 140 KM ).

Edytowane przez blakuś
  • Plusik 1
Opublikowano

Napisz więcej. Używany, jak tak to ile lat mniej więcej, 4 drzwi = sedan? Z tego co widzę jesteś na granicy budżetu nowego modelu Mazdy 6 z początku produkcji, chociaż ofert jest mało.

Używany do 3 lat, najlepiej właśnie sedan. Wolałbym spróbować coś innego niż Mazda.

Opublikowano (edytowane)

Nie miałem osobiście kontaktu z tym samochodem, ale... O ile druga generacja zdobyła zasłużenie miano królowej lawet, to trzecia jak wynikałoby z wielu artykułów z jakimi się spotkałem, była ogromną poprawą pod tym względem. Na pewno miałbym do niej większe zaufanie niż do używanych aut Peugeot/Citroen, a i koncernu VAG z używanymi TSI. Co ciekawe mimo tej poprawy słaba opinie pozostała, przekładając się na utratę wartości.

 

Do rzeczy, roczna benzynowa Laguna z gwarancją fabryczną i mieści się w budżecie.

http://uzywane.renault.pl/WyszukiwarkaSzczegoly/Renault/LAGUNA/2014/24091#TAB1

Edytowane przez Mustang
  • Plusik 1
Opublikowano (edytowane)

w tej cenie oczywiście kupisz jakieś BMW czy Audi, ale jako że powiedziałeś, że nie orientujesz się za bardzo to zaproponowałem coś pewnego i niezniszczalnego :)

 

VW_Passat_CC_front_20090608.jpg

 

volkswagen_passat_b7_sedan4d-4177.jpg

 

Skoda_Octavia_1.8_TSI_Green_tec_Elegance

 

819142135_3_1080x720_skoda-superb-ii-pla

 

 

 

ufff... mam nadzieję, że zdążyłem zanim padnie odpowiedź "e46 2.5/2.8 albo a4 b5 1.8t" :)

Edytowane przez Szejdj
  • Plusik 1
Opublikowano

No dobra Szejdj, ale jakie benzynowe silniki z grupy VAG są obecnie godne polecenia w używanym samochodzie? Przy całej mojej sympatii dla tych aut trochę niepokoją mnie liczne doniesienia o bardzo dużym zużyciu oleju w TSI i osobiście miałbym pewne obawy co do zakupu używki - na pewno zgłębiłbym temat która wersja mocy, jakiej pojemności i z jakich roczników jest mniejszym ryzykiem.

 

Po drugie nie jestem przekonany czy relacja ceny do jakości tych samochodów w stosunku do konkurencji jest wystarczająco korzystna, żeby polecać je osobie, której nie zależy na znaczku.

 

W rodzinie jest Passat z 2012 i sprawuje się dobrze po 120 k km. Zepsuł się tylko zamek klapy bagażnika. Z silnika pełna satysfakcja, dynamiczny, bezawaryjny, mało pali i nie bierze oleju, tylko że mowa o 2.0 TDI CR, który cieszy się uznaniem nabywców, ale jest też głównym powodem ostatniej afery i w przyszłym roku będą przy nim coś grzebać.

Opublikowano

do tych samochodów które zaproponowałem są tylko silniki TSI dostępne, także wybór jest dość ograniczony. Te najpopularniejsze 1.4TSI czy 1.8TSI to są już kilkuletnie, sprawdzone jednostki, myślę, że każdy z nich będzie w miarę bezproblemowy. Z drugiej strony które silniki benzynowe w nowych samochodach są godne polecenia?

Opublikowano

Z relacji w internecie wynikałoby, że nie są jednak bynajmniej bezproblemowe. Na pewno proste 2.0 od Renault jest znacznie mniej ryzykowne (ale wersja 2.0 turbo również im wyszła), tak samo większość innych silników bez doładowania. Z tych nowych fordowskie ecoboosty wydają się być rozsądnym wyborem, VAG też ciągle coś grzebie przy TSI modyfikując warianty, więc może pozbyli się już problemów (chociaż kiedyś udało im się popsuć 1.9 TDI w pewnym momencie). 1.6 THP z doładowaniem od Peugeota kiedyś sprawiał problemy, teraz poprawili.

 

Zasadniczo nie da się uogólnić, trzeba zawsze poczytać, bo temu samemu producentowi może wyjść 1.6 i nie wyjść 1.8, z czego ten drugi zostanie poprawiony w 2012, a w tym pierwszym wprowadzą odmianę XXY od 2011 do 2013 gdzie coś spier.dolą.

Opublikowano (edytowane)

Peugeoty 508 w tym budzecie sa bardzo fajne. Popatrz tez na Accordy, fajne wozki. Jesli nie bedzie dla Ciebie za mala, to Jetta jest tez super propozycja,a z takim budzetem kupisz auto z 2014.

 

Wejdz sobie na allegro, zaznacz Limuzyny, benzyna, kwoty 50-65k i przegladaj co Ci sie podoba. Zobacz, ktore auta Ci najbardziej odpowiadaja i bedziemy wtedy myslec jaki silnik,rocznik i skrzynia,

Edytowane przez Infidel
  • Plusik 1
Opublikowano

Nie wiem, czy kolega Atos w temacie, ale może Audi 80 i zostanie jeszcze trochę na naprawy i gurwy.

 

A tak na serio, to ja na Twoim miejscu na pewno brałbym Mazdę 6, tak jak Kanabeusz poleca. Jestem zakochany w tym aucie.

  • Plusik 1
Opublikowano

Jetty odradzam bo nawet obecne są na przestarzałej płycie golfa 6 zasmiast 7. Od 6 są też środki, audio i wiele, wiele więcej. Do tego jako praktycznie jedyny VW jest produkowany w Meksyku, gdzie reszta prawilnie w Wolsburgu.

Jak ma się zaifanego gościa w salonue VW to sam odradza Jettę.

 

Ja na twoim miejscu, jak jesteś naprawdę zadowolny z obecnej Mazdy 6 to bralbym ostatni wypust. No piękne auta !

  • Plusik 1
Opublikowano

Jetty i Beetle są faktycznie robione w Meksyku, ale reszta też niekoniecznie w Niemczech (np. Up i Touareg na Słowacji) albo niekoniecznie w Wolfsburgu (np. Passaty są z Emdem). Z tymże od tego gdzie jest fabryka, bardziej liczą się przestrzegane normy i standardy - kiedyś Niemcy też w NRD klepali Trabanty, a Apple jest Made in China. Natomiast rację masz o tyle, że Jetta zasadniczo jest samochodem zaprojektowanym na rynek amerykański gdzie robi za najtańszy model i kosztuje poniżej 20k USD. Wersja europejska pewnie czymś się różni, no ale zgadza się, i tak bazuje na poprzednim Golfie.

Opublikowano

Wiadomo, praktyczność może być średnia, to nie kombi;).

Wydaje się OK, opinie o tym aucie są bardzo dobre (co w sumie mnie nawet troche dziwi), dwulitrowy silnik w benzynie też podobno sprawuje się nieźle, wyposażenie jakieś tam jest, tylko kolor wydaje mi się (pipi)owiasty. Ale skoro mnie nie stać na to co bym chciał (Audi A4 B6, albo C-Klassa W203 Sedan/Coupe) to może to być jakaś alternatywa...

Opublikowano

U mnie jeden gość z mojej firmy ma tego furacza z tym samm silnikiem. Ogólnie to chwali ale narzeka na duże spalanie. W mieście na krótkich trasach 11-13 w zależności od używaej klimy i pory roku.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...