balon 5 343 Opublikowano 9 stycznia 2016 Opublikowano 9 stycznia 2016 Mam go nadal Do kwietnia chcę się pozbyć, bo wtedy OC się kończy. Właśnie, jak to jest z leasingiem. Warto brać w leasing i sobie wliczać raty w koszty co miesiąc? Z tego co wiem to wadą jest to, że nie my będziemy właścicielami auta, tylko leasingodawca. A wraz z tym nie my będziemy mieli polisę OC, ale bank. Po 3 latach leasingu stracę wszystkie wypracowane zniżki do 0% - prawda to? Znalazłem już i30 z małopolskiego (ale heczbek i z klimą manual, poza tym spoko), pochodzący z salonu PL, pełna książka serwisowa, no i jest jego właścicielem, a nie spirytualnym pośrednikiem. 26900 zł do negocjacji, więc może do 25k zejdę, a przynajmniej potencjalny spokój ducha ze skarbówką (no i brak opłat poza bodajże 180zł za blachy i dowód). Facio wystawia FV więc odpada mi 2% PCC. Zniżki będą twoje bo ty będziesz wpisany jako użytkownik auta. Auto opłaca się brać na firmę/leasing jak jesteś Vatowcem i masz duże dochody. No i na starcie mozesz połowę Vatu sobie odpisać, czyli 11,5 % warości auta albo odliczać sobie Vat od każdej raty co miesiąc. Cytuj
milan 7 022 Opublikowano 9 stycznia 2016 Opublikowano 9 stycznia 2016 (edytowane) Mam go nadal Do kwietnia chcę się pozbyć, bo wtedy OC się kończy. Właśnie, jak to jest z leasingiem. Warto brać w leasing i sobie wliczać raty w koszty co miesiąc? Z tego co wiem to wadą jest to, że nie my będziemy właścicielami auta, tylko leasingodawca. A wraz z tym nie my będziemy mieli polisę OC, ale bank. Po 3 latach leasingu stracę wszystkie wypracowane zniżki do 0% - prawda to? Znalazłem już i30 z małopolskiego (ale heczbek i z klimą manual, poza tym spoko), pochodzący z salonu PL, pełna książka serwisowa, no i jest jego właścicielem, a nie spirytualnym pośrednikiem. 26900 zł do negocjacji, więc może do 25k zejdę, a przynajmniej potencjalny spokój ducha ze skarbówką (no i brak opłat poza bodajże 180zł za blachy i dowód). Facio wystawia FV więc odpada mi 2% PCC. Zniżki będą twoje bo ty będziesz wpisany jako użytkownik auta. Auto opłaca się brać na firmę/leasing jak jesteś Vatowcem i masz duże dochody. No i na starcie mozesz połowę Vatu sobie odpisać, czyli 11,5 % warości auta albo odliczać sobie Vat od każdej raty co miesiąc. a jak się nie jest vatowcem? przeciez raty leasingu też możesz wliczyć w koszta, i obnizyc podatek dochodowy. zdradze małą tajemnicę, nie kumam o co chodzi do konca z Vatem, no nie mogę tego rozgryżć ;P Edytowane 9 stycznia 2016 przez ajebisty Cytuj
_Red_ 12 023 Opublikowano 9 stycznia 2016 Opublikowano 9 stycznia 2016 Żona prowadzi KPiR, nie jest Vatowcem, więc nie odliczy. Mogłaby jedynie wrzucać ratę leasingową w koszty co miesiąc. Ale gotówkę też mamy przygotowaną, więc równie dobrze można kupić auto na nas prywatnie, włączyć je w środki trwałe, a potem odliczać ok 900zł kosztów amortyzacyjnych przez 2,5 roku (~900x30 mc).Problem tylko taki, że po pełnym zamortyzowaniu sprzedaż takiego auta (wykreślenie ze środków trwałych), automatycznie generuje obowiązek podatkowy od całej wartości sprzedaży. Czyli sporo oszczędzonego podatku wróci z nawiązką ;p Bez podatku można sprzedać dopiero po 6 latach od momentu wyjęcia auta ze środków firmowych. Oznacza to posiadanie go przez 8,5 roku xD Ale może tyle pobędzie z nami, jak będzie sprawny. Zawsze jednak można po 2,5 roku amortyzacji oddać auto w darowiźnie osobie prywatnej z rodziny, przeczekać 6 miesięcy i w ich imieniu sprzedać bez obowiązku dochodówki Cytuj
milan 7 022 Opublikowano 9 stycznia 2016 Opublikowano 9 stycznia 2016 no weź, wstawiasz cebule w momencie gdy nie chcesz być okradzionym przez poyebany system naprawdę, proszę edytowac Cytuj
_Red_ 12 023 Opublikowano 9 stycznia 2016 Opublikowano 9 stycznia 2016 (edytowane) Stary, to nie jest akurat cebula, tylko normalna procedura prawna.Mam prawo oddać auto najbliższej rodzinie w darowiźnie, oni sobie mogą tym jeździć 6 miesięcy i więcej, a potem sprzedać (oczywiście na ich dane). A czy podzielimy się potem kasą czy nie to już inna sprawa.To akurat w 100% legal, moim zdaniem, nie ma tu oszustwa skarbowego. Chyba że pokażesz mi przykład, że moje myślenie jest błędne, to nie będę tego praktykował Edit: o proszę http://www.dbbiuro.com.pl/a55/Darowizna-firmowych-skladnikow-majatku-najblizszej-rodzinieNie ma tu nic potępiającego, normalny poradnik. Nie bądź taki przewrażliwiony ;] edit2: urwa, przeczytałem "odstawiasz cebulę" xD To zatem był post poparcia czy potępienia? Edytowane 9 stycznia 2016 przez _Red_ 1 Cytuj
milan 7 022 Opublikowano 9 stycznia 2016 Opublikowano 9 stycznia 2016 ja (pipi)e, marnujesz internet xD no uważam że to nie cebula xD Cytuj
_Red_ 12 023 Opublikowano 9 stycznia 2016 Opublikowano 9 stycznia 2016 Wybacz, zmęczony jestem dziś i czytałem po łebkach ;] Cytuj
tommi 345 Opublikowano 9 stycznia 2016 Opublikowano 9 stycznia 2016 (edytowane) szkoda rtommi że dałeś mu linka do wyszukiwarki gdzie do 33 tysiecy są dwa samochody, jeden dla rodziny Kurdupelskich, a drugi brzydki dieselek z 2011 roku nie koniecznie zachęcająco wygklądajacy za takie siano. Red albo ma w takim razie dokłądac dalej czego nie chce, albo się załamać, tego chcemy? jesli nawet akurat d z i s i a j nie ma opcji, ktora by mu podpasowala, to nie oznacza, ze jutro, za tydzien czy chocby za miesiac nie bedzie. Jesli nie ma cisnienia, ze musi cos (cokolwiek) kupic od razu, to lepiej poczekac i kupic z pewnego zrodla za pare tygodni, niz brac teraz na pale to, co akurat jest dostepne. Do zakupu auta lepiej podchodzic na spokojnie, z chlodna glowa. PS: @Krupek pisales, ze ojciec sie zastanawia nad malym suvem, wspomniales m.in. o BMWX1 i hiundaju Tucsonie... Akurat pare dni temu czytalem krotki test porownanie tych dwoch aut (z dieslami ok. 180 KM) od ADAC. Generalnie chwalili Tucsona za wyposazenie, miejsce itd., ale ostatecznie polegl glownie przez- uwaga- wyzsze miesieczne koszty uzytkowania. Lekki szok, co? Hiundaj drozszy w utrzymaniu od BMW Wzielo sie to stad, ze pali srednio ponad litra/100 km wiecej i ma wieksza utrate wartosci (a przy doposazeniu obu do tego samego poziomu wyposazenia kosztowaly oba prawie tyle samo, w okolicach 40 tys. €). Edytowane 9 stycznia 2016 przez tommi Cytuj
Lucek 4 417 Opublikowano 9 stycznia 2016 Opublikowano 9 stycznia 2016 No ale nie porównujmy Tucsona do tej paskudnej popierdółki X1 :v jak już to X3 bardziej Cytuj
szejdj 2 804 Opublikowano 9 stycznia 2016 Opublikowano 9 stycznia 2016 a propos tego i30 od Reda to dawno temu ktoś tu wrzucał historię jak się kupuje samochody w komisie a po jakimś czasie okazuje sie ze ten samochod wcale nie jest twoj a komis ci sprzedal nie swoj przedmiot, bylo napisane jak sie przed tym chronic. no ale coz, Red jak kazdy inny kupiec musial pojechac i stracic swoj czas przez jakiegoś jełopa, niestety tak wyglada kupowanie samochodow w naszym kraju, szczegolnie samochodow z komisu. Ja osobiscie nawet bym nie ogladal na otomoto ogloszen z komisu, jedynie bezprosrednio od wlasciciela. Cytuj
balon 5 343 Opublikowano 9 stycznia 2016 Opublikowano 9 stycznia 2016 No ale nie porównujmy Tucsona do tej paskudnej popierdółki X1 :v jak już to X3 bardziej No dokładnie jego odpowiednik gabarytowo to x3 ale cenowo to x1 więc pewno stąd takie trochę głupkowate zestawienie. Cytuj
_Red_ 12 023 Opublikowano 9 stycznia 2016 Opublikowano 9 stycznia 2016 (edytowane) a propos tego i30 od Reda to dawno temu ktoś tu wrzucał historię jak się kupuje samochody w komisie a po jakimś czasie okazuje sie ze ten samochod wcale nie jest twoj a komis ci sprzedal nie swoj przedmiot, bylo napisane jak sie przed tym chronic. no ale coz, Red jak kazdy inny kupiec musial pojechac i stracic swoj czas przez jakiegoś jełopa, niestety tak wyglada kupowanie samochodow w naszym kraju, szczegolnie samochodow z komisu. Ja osobiscie nawet bym nie ogladal na otomoto ogloszen z komisu, jedynie bezprosrednio od wlasciciela. No właśnie to taka sytuacja, co gość sprzedaje nie swój towar (formalnie). Nie żałuję w sumie wycieczki. Dopóki się nie doświadczy, to się nie jest pewnym, a teraz będę miał więcej wprawy w rozmowach. Od teraz filtr w wyszukiwarkach to: - 2010+ - własne województwo - pochodzenie: Polska Wyhaczyłem ładne czerwone i30 z polskim pochodzeniem, zarejestrowane w 2011, serwisowane w ASO z książką, dowodem przebiegów etc (80,000 km). Jutro skoczę obejrzeć, bo to tylko 40km ode mnie, pół godziny jazdy, a facet wydawał się konkretny, mając komplet dokumentacji auta od pierwszego salonowego właściciela. Teraz już przez telefon filtruję mirków, np. jeden od razu powiedział, że wystawia wyłącznie FV na 10,000 zł żeby uniknąć podatku. Dziesięć tysi za auto katalogowo warte 20-30k :facepalmz: Potem będę się tłumaczył przed skarbówką. Może i dobrze, że dyskusja się tu nawiązała, potem jak ktoś będzie w podobnej sytuacji co ja, to poczyta na bieżąco. Edytowane 9 stycznia 2016 przez _Red_ Cytuj
szejdj 2 804 Opublikowano 9 stycznia 2016 Opublikowano 9 stycznia 2016 to ja tylko dodam, że IMO filtr 2010+ nie ma sensu. Albo kupujesz samochód nowy z salonu, albo kupujesz samochód z np. niskim przebiegiem. Wolałbym 8 letni samochód mniej eksploatowany niż 4 letni ale nabite 200k przebiegu z powycieranym wnętrzem. Ważny jest konkretny egzemplarz. Jakbym szukał jakiegoś konkretnego modelu samochodu, powiedzmy Skoda Octavia ( ) to bym nie patrzył na rocznik, ew. szukałbym po prostu wersji poliftowej, a to czy z 2009 roku czy z 2011 to już ma znaczenie drugorzędne. Cytuj
_Red_ 12 023 Opublikowano 9 stycznia 2016 Opublikowano 9 stycznia 2016 Weź pod uwagę, że z każdym kolejnym rokiem "życia" auta, wszystko powoli gnije/rdzewieje/zużywa się. Wolę więc mieć (w teorii) zadbane 2010/80,000km niż 2007/50,000km, gdzie te 3 lata mogły już dać się we znaki na lakierze, nadkolach etc.Zresztą jakbym nie odfiltrował to by było tego za dużo, a tak mam punkt wyjścia i czekam aż się trafi perła wśród szrotu ;] Cytuj
tommi 345 Opublikowano 10 stycznia 2016 Opublikowano 10 stycznia 2016 (edytowane) No ale nie porównujmy Tucsona do tej paskudnej popierdółki X1 :v jak już to X3 bardziej No dokładnie jego odpowiednik gabarytowo to x3 ale cenowo to x1 więc pewno stąd takie trochę głupkowate zestawienie. A wiec twierdzicie, ze ADAC to ignoranci, a Tucsonowi gabarytowo blizej do X3 niz do X1. Dlugosc karoserii [m]: - X1: 4.44 - Tucson: 4.48 - X3: 4.66 -->Tucson - X1: 4 cm roznicy, X3 - Tucson: 18 cm roznicy Edytowane 10 stycznia 2016 przez tommi Cytuj
milan 7 022 Opublikowano 10 stycznia 2016 Opublikowano 10 stycznia 2016 red, włąsnie widziałem reklame hiundaja, że nie dośc że przeceny w salonach mdeli 2015, to jeszcze upust jest przy rozlczeniu starym samochodem nieważne jakiej marki!!! Cytuj
_Red_ 12 023 Opublikowano 10 stycznia 2016 Opublikowano 10 stycznia 2016 Widzialem. Wychodzi chyba 49 900 zl za najprostszy model bez klimy po rabacie Za 6 lat to bedzie warte grosze. Za stary samochod w rozliczeniu najwyzej moga mi dolozyc gasnice gratis xd Cytuj
balon 5 343 Opublikowano 10 stycznia 2016 Opublikowano 10 stycznia 2016 No te teklamy są dobre już cena od... za czerwone auto, na ochydnych kołpakach bez żadnej elektryki. Wtedy kupując nowe auto już na start ci się nie podoba i myślisz ile to będzie warte za kilka lat jak będę to sprzedawał. Czekaj to i30 nie ma klimy w standardzie nawet w najbiedniejszej wersji ? xD Cytuj
SG1-ZIELU 870 Opublikowano 10 stycznia 2016 Opublikowano 10 stycznia 2016 Widzialem. Wychodzi chyba 49 900 zl za najprostszy model bez klimy po rabacie Za 6 lat to bedzie warte grosze. Za stary samochod w rozliczeniu najwyzej moga mi dolozyc gasnice gratis xd Aż nie chce mi się wierzyć, może źle patrzysz bryka za 50 tyś bez klimy przecież to się nadaje na żart roku Cytuj
_Red_ 12 023 Opublikowano 10 stycznia 2016 Opublikowano 10 stycznia 2016 (edytowane) No z tego co widziałem w katalogu, to nie ma w wersji najtańszej klimy xd http://www.hyundai.pl/Promocje/Promocje_na_modele/ http://www.hyundai.pl/fileadmin/user_upload/cenniki/Cennik_Nowy_i30_2015.pdf Wersja Base 1.4, 100KM, 54400 zł minus te 5k rabatu, przy wyposażeniu w polu 'klimatyzacja manualna / automatyczna' jest kreska (brak)."Moja" uzywka za 25k ta salonowa PL 2011 ma klime (manual co prawda), przyciski na kierownicy, elektryczne szyby i lusterka, wersja po liftingu, 1.4. 109KM. Może podjadę dziś obejrzeć, luknę w papiery czy wszystko legit, przejadę się testowo, a kolejnym razem na podpisanie umowy już umówię się w dzień roboczy ze znajomym mechanikiem na kanał.Balon, a czerwony kolor (metalik) to jakas popelina czy cos, czy po prostu nie lubisz? Ojciec mial od nowosci (1991) corolle w czerwieni i w sumie szanowalem. Edytowane 10 stycznia 2016 przez _Red_ Cytuj
balon 5 343 Opublikowano 10 stycznia 2016 Opublikowano 10 stycznia 2016 Nie metalic tylko mat. Jezt to bardzo częsro jedyny kolor bez dopłaty. Co do tego braku klimy to normalka. Cytuj
_Red_ 12 023 Opublikowano 10 stycznia 2016 Opublikowano 10 stycznia 2016 Zawsze myślałem, że najtańsza opcja to biały. Ja właśnie jadę obejrzeć czerwony metalik spod Krakowa i już pomyślałem, że to coś na miarę skarpet i sandałów w branży motoryzacyjnej Cytuj
balon 5 343 Opublikowano 10 stycznia 2016 Opublikowano 10 stycznia 2016 (edytowane) Nie no czerwpny metalic b. spoko, do Ferrari bardzo pasuje. Teraz częściej jest czerwony bo biały stał się modny (fakt że biały metalic albo perła ale ciiiiiii) i za dużo ich szło zamiast innych kolorów metalicznych. W związku z tym niektórzy producenci wycofali biały jako standardowy kolor. Edytowane 10 stycznia 2016 przez balon Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.