Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie no ok, wiadomo o co chodzi, ze to wszystko prywaciarze. Bardziej chodzi o fakt, ze idziesz kupic nowy samochod do salonu a nie do jakiegos schu jalego komisu.

Dla mnie te dwie opony to taka wiocha ze ja prdl. To jakbym mial isc po mercedesa i kazali mi zaplacic za podana kawe.

No ale ma pan tu dwie opony, po przekatnej se pan zalozy i bedzie pan jezdzil, zima i tak lekka po co te nerwy panie.

Opublikowano

Trochę bieda z tymi oponami. Rok temu w Toyocie babka chciała żeby dopłacać do dywaników Yarisa bez opcji, na szczęście wystarczyło zasugerować gratis i dała je za darmo.

 

Co do tempomatu to było kilka przynajmniej potwierdzonych wypadków zwiechy tempomatu, głównie z Renault sprzed dekady, do tego pewnie więcej sytuacji gdzie nic się nie stało. Pewnie w automacie gorzej, w manualu możesz wrzucić na luz w ostateczności. Ale to sporadyczne przypadki. Jak ostatnio jeździłem tym Rapidem to co chwilę włączałem tempomat, a prędkość, to tak a propos tych zegarów, wyświetlałem sobie na środku i przestałem w ogóle zerkać na analogowy prędkościomierz.

Opublikowano

Nie no wieśniactwo straszne ale co się dziwisz. Mój ziomek jest od zawsze handlowcem w salonach (pracował w 5 markach). Dwa lata tem robił w Citroenie i szef oczywiście je bał ich na kasę z prowizji, kopertówki itp. ale to norma. Lepszy motyw ze szkoleniami. Nie puszczał handlowców na obowiązkowe szkolenia do PSA. Citroen się wku rwił i wprowadził opłatę z góry za rok za szkolenia aby na nie jeździć. To ten tebli płacił za to ale i tak ich nie puszczał bo:" wiecie Panowie bym jeszcze dodatkowe koszty miał, na paliwo bym musiał wam dać czy za hotel zapłacić".

Opublikowano

To był jakiś jeep a automacie. Typ nie mógł nic zrobic, pełna zwiecha. Juz nie pamietam jak policja mu pomogła go zatrzymać. 

No jeśli połączyć automat, zapłon na przycisk i ręczny na przycisk, to mogę sobie wyobrazić dość problematyczną sytuację.

Opublikowano

Poprawka, zegary sa w takich niby tubach, myslalem ze po prawej jest predkosciomierz ale nie, jest tylko ten cyfrowy na srodku. Generalnie ludzkie oko i mozg zle przyswaja szybko zmieniajace sie dane w postaci cyfrowej i dlatego 99% producentow, mimo eksperymentow juz ze 30 lat temu, dalej stosuje analogowe wskazniki bo to wynika poprostu ze sposobu postrzegania przez czlowieka.

 

Renault-Clio-Grandtour-GT-120-EDC-2014-2

 

brzydkei w chj

Opublikowano

 

To był jakiś jeep a automacie. Typ nie mógł nic zrobic, pełna zwiecha. Juz nie pamietam jak policja mu pomogła go zatrzymać. 

No jeśli połączyć automat, zapłon na przycisk i ręczny na przycisk, to mogę sobie wyobrazić dość problematyczną sytuację.

 

 

Wiadomo ze takie cos sie zdarza raz na milion ale odkąd tamto obejrzałem nawet jakbym miał tempomat nie uzywałbym go. Cykam sie.

Opublikowano

Bez tempomatu i automatycznej klimy to nie wyobrazam sobie jazdy. Nastawiam 21/22 stopnie i mi chlodzi ani za cieplo ani za zimno, nie musze nic regulowac, nawiewy same przeskakuja, predkosc sama sie zmienia.

To samo z tempomatem. Jedyne czego mi brakuje to skrzyni automatycznej, bo co sie nawahluje czasami w korkach to moje.

Opublikowano

 

To był jakiś jeep a automacie. Typ nie mógł nic zrobic, pełna zwiecha. Juz nie pamietam jak policja mu pomogła go zatrzymać.

No jeśli połączyć automat, zapłon na przycisk i ręczny na przycisk, to mogę sobie wyobrazić dość problematyczną sytuację.

A hamulce? Przeciesz jak użyjesz to tempomat się pauzuje.

Opublikowano (edytowane)

Mówimy o sytuacji, kiedy nie działa jak powinien.

 

Cyfrowe wskazanie prędkości jest lepsze do precyzyjnego określenia stałej prędkości. W świecie radarów przydaje się jechać dokładnie tyle ile można.

Edytowane przez Mustang
Opublikowano

Bez tempomatu i automatycznej klimy to nie wyobrazam sobie jazdy. Nastawiam 21/22 stopnie i mi chlodzi ani za cieplo ani za zimno, nie musze nic regulowac, nawiewy same przeskakuja, predkosc sama sie zmienia.

To samo z tempomatem. Jedyne czego mi brakuje to skrzyni automatycznej, bo co sie nawahluje czasami w korkach to moje

jazda jak tramwajem

Opublikowano

Tyle że Redy to do miasta. Na krótki odcinki. Jak robisz dużo tras to autmatyczna klima jest spoko, a tak bez ciśnienia dla mnie. Pamiętam jak w 2008 r. wymieniałem Octavię z klimą manualną na C5 z dwustrefowym climatroniciem. Myślałem, że większą różnicę mi to sprawi. Fakt teraz już od 7 lat jeżdżę na automatycznej ale przeżyłbym na manualu.

Opublikowano (edytowane)

Patrzę tak na swój profil jako kierowca, no i w sumie najdalsza trasa jaką czasem robię ze dwa razy w roku to KRK - PŃ 430km (i powrót), ale odkąd pociąg jeździ 5h za 47zł, to nawet nie chce mi się auta odpalać lol.

Nadal będzie jazda miejska + czasem wypad 100km do teściów A4ką.

Jedynie w robocie jak czasem jest delegacja (rzadko autem), to faktycznie fajnie się ustawia tempomat, ale przy mojej jeździe prywatnej to nie jest coś, czego bym potrzebował. Może w kolejnym aucie jak już spłacę mieszkanie i nie będę miał nowego celu do wydawania kasy :lapka:

Edytowane przez _Red_
Opublikowano

Ja też jeździłem tym najnowszym clio i wykonanie w środku było tragiczne, co prawda była to jakaś wersja flotowa najprawdopodobniej ale wyglądało to tandetnie. Potem miałem okazję pojeździć peugeotem 208 i było pod tym względem dużo lepiej.

 

Tempomat to podstawa, to prawda, nawet jeżdżąc 10km do pracy go używam przez 50% trasy. Tempomat aktywny to jest dopiero wypas.

Opublikowano

Niedługo to ludziom będzie ciężko nawet kierownicę w rękach trzymać - wszędzie ułatwienia, czujniki, kontrola trakcji, tempomat, automatyczne parkowanie :]

Opublikowano (edytowane)

Tempomat to serio chybanajbardziej zlewane przeze mnie wyposazenie auta, ale zdaje sobie sprawe, ze ktos moze lubic. Ja musze byc caly czas noge na gazie, aczkolwiek teraz to przydalaby sie elektroniczna blokada predkosci, a ze nie ma to pozostaje naklejka  :obama:

 

mm8nbl.jpg

Edytowane przez Pajda
Opublikowano

Ja też jeździłem tym najnowszym clio i wykonanie w środku było tragiczne, co prawda była to jakaś wersja flotowa najprawdopodobniej ale wyglądało to tandetnie. Potem miałem okazję pojeździć peugeotem 208 i było pod tym względem dużo lepiej.

 

Tempomat to podstawa, to prawda, nawet jeżdżąc 10km do pracy go używam przez 50% trasy. Tempomat aktywny to jest dopiero wypas.

Czyli widzę że w PSA dalej bez zmian:

1) Citroen

.

.

.

2) Peugot

.

.

.

.

.

.

.

.

3) Renault

Opublikowano (edytowane)

Faketycznie na telefonie nie dostrzegłem. No ale to i tak znacznie lepiej niż w tej 911! Z drugiej strony ten lewy uchwyt jest chyba na burgery, a prawe na picie. NICE!

Edytowane przez balon

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...