Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, szejdj napisał:

Do Skody nic nie mam, ale do zażynania się i brania jakiejś ubogiej werwsji to szkoda by mi było życia chyba. No ale tak tylko gdybam, bo pewnie mnie nigdy nie będzie stać nawet na taką biedacką Skodę.

Podawalem konfig i linki do katalogu. Najubozsza jest "Active" (to olałem). Potem lepsza to "Ambition", ktora  rozszerzyłem o pakiet dodatkow, a w wersji biznesowej ma jeszcze kilka elektrodupereli jak i dobry silnik. Bogatsze jest potem "Style", ktore odpuscilem, bo nie kalkulowalo mi sie. Takze tego, nie wiem co to za żale o te bjedem.

 

Ps

Po weekendzie zostawie huaweia w salonie, bo sprzedaz prywatna na otomoto idzie jak po grudzie :beksa: 

 

Edytowane przez _Red_
  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza

Przecież te 1.5 turbo ma 8.6 sekundy do 100... Więcej niż 1.4 150koni od grupy VAG. A maksymalna moc osiąga przy 5500 obrotach. Ach te niesamowite Hondy :)

 

 

A wracając do tego dlaczego wybrałem Leona za 100k. A no dlatego że jak już mam kupić auto którym robię 100km dziennie do roboty to niech to będzie dobrze wyposażony samochód z najnowocześniejszymi technologiami. Jak mam kupić kapcia 1.2 z korbami z tyłu i manualną klimą to jaki sens wymieniać BMW? To ma być jakiś upgrade, a nie tylko kupno młodszego gorszego auta.

 

Pomyślę prześpię się z tym z miesiąc i może podejmę jakaś decyzję. Na razie nigdzie mi się nie spieszy.

Odnośnik do komentarza

No dobra, ale szyby na korbki z tyłu i 1.2 to ma najtańszy Leon zbliżony cenowo do Fabii, nie taki za 80. Poza tym dopiero co rozważałeś rzeczoną Fabię.

 

Może podejdź do tematu dla odmiany z poziomu finansów - policz sobie ile jesteś w stanie płacić raty, jak długo i potem dobierz to tego samochód. Bo w konfiguratorze to wiadomo, że wszystko wydaje się ciekawe. Ja np. miałem dylemat czy nie dołożyć jeszcze opcji z dopłatą z własnej kieszeni, ale skok był na tyle duży między autami, że na razie odpuściłem. W sensie nie brałem lepszego audio, bo wiedziałem, że bazowe w nowym A3 i tak będzie na innym poziomie niż w Punto. Tak samo z dopłatą do świateł LED przy seryjnych xenonach. Za dużej zmiany i tak się pełni nie doceni.

Odnośnik do komentarza

Mustang rozważałem Fabię bo za 65k była z prawie pełnym wyposażeniem gdzie Leon z tym co chce ale z najmniejszym silnikiem wychodzi 88k. Te 100k to z 1.8TSI.

 

Chyba jednak sobie dam spokój z nowym autem i poszukam 4 letniej Octavi.

 

Mamy z żoną 10k dochodu miesięcznie i teraz płacić 1200zl na ratę i do tego jeszcze 1000zl raty za mieszkanie. No nie wiem czy to rozsądne.

Odnośnik do komentarza
26 minut temu, WisnieR napisał:

Rozwiń?

kupiłbym f10 od Niemca z podwórka. 

 

Wisnier, taka octravia to nie jest auto dla ciebie, dobrze o tym wiesz. Nie będziesz w niej szczęśliwy i się nie oszukuj. Chcesz mieć świeże auto, najlepiej nowe, dobrze wyposażone, ale cena jak i długość kredytowania też gra dużą rolę jak widać. Nie chcesz też wywalić wszystkich oszczędności na auto kosztem braku comiesięcznego uwiązania do rat. 

 

ja w takiej sytuacji, zainteresowałbym się leasingiem aut 3-5 letnich, ale wyższej klasy. 

Edytowane przez D.B. Cooper
Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, WisnieR napisał:

 

Mamy z żoną 10k dochodu miesięcznie i teraz płacić 1200zl na ratę i do tego jeszcze 1000zl raty za mieszkanie. No nie wiem czy to rozsądne.

 

Gdzies czytalem, ze bezpieczne zadłużenie to max do 50% dochodów. 2200 zl macie w ratach, rachunki i zarcie niech bedzie drugie tyle. 5k co miesiac potencjalnie zostaje bufora na wszelkie problemy. Sytuacje macie raczej bardzo przyjemna na nasze polskie warunki, żeby rozważyć auto.

Edytowane przez _Red_
Odnośnik do komentarza

Ta F10 od Niemca. Na pewno będzie taniej płacić ratę za F10 i za serwis. Właśnie mam dość aut typu BMW. Zwykły lans gównem, które się sypie i runuje portfel, a jakością wykonania zeszły na psy. Wszystkie BMW po E60 to dla mnie plastiki na kółkach z silnikami z wadami fabrycznymi. Za dużo mam z nimi doświadczenia. Cenię sobie spokój i bezawaryjność niż kolejne płaszczenie się przed mechanikiem żeby mnie przyjął bez kolejki bo nie mam czym do pracy dojechać. Nowe auto to gwarancja. Z(pipi)ie się coś? Oddaje biorę zastępcze i odbieram naprawione. Bez stresu. Nie jestem motoryzacyjnym świrem żeby się pałować do samochodu. Żeby zaspokoić swojego pasażera zostanie sobie 328 i będę je doprowadzał powoli do ideału.

 

Z tymi dziećmi to tak jak Milan pisze. Dziś nie mam, ale nie po to chce kupić nowe kombi, żeby jeździć nim w dwie osoby. Gdyby nie przykra sytuacja medyczna, to za kilka miesięcy byłbym ojcem.  Niestety musieliśmy przerwać ciążę. Na razie musimy odpuścić staranie się o dziecko ale za niecały rok możemy próbować ponownie. Więc powiedzmy, że mam jeszcze ten rok czasu na podjęcie decyzji co z samochodem bo na pewno 21 letnie E36 nie jest najbezpieczniejsze. Nie pali mi się aczkolwiek wiadomo, fajnie mieć nowe zabawki jak najszybciej :)

Odnośnik do komentarza

Trochę przesmradzasz moim zdaniem  z tym ze nie mozesz zejść poniżej 100k, red ma w zasadzie podobne powody do kupna jak Ty, i skonfigurował porządny rodzinny samochodzik z paroma fajnymi funkcjami. Może dac sobie spokój  z lakierem i gadgetami i jednak złożyć coś do 80k. Jak nie masz większych wpływów miesięcznych, dodatkowo uzależnione są od 2 osób, planujesz rodzinkę, to najwazniejsza będzie niezawodnośc, bezp. i objętosć, a nie gadgety, zawodność uzywanych samochodów albo duża rata w nieodpowiendim momencie.

A jak się poprawi to oddajesz samochó i bierzesz większy.

Troche bezpiecznie napisałem, ale stres to najgorsze g,owno w zyciu. Lepiej być z dala.

Znam paru użytkowników Octavii własnie z wyposaż. do 80-85k i są mega zadowoleni. A Seacik to jeszcze będzie wyglądał ładniej.

Odnośnik do komentarza

Wychodzę też z założenia że w życiu nam się coś należy, a zakup samochodu marki Skoda w dobrym wyposażeniu nie powinien być aż tak wielkim problemem. Niestety to jest Polska a nie Niemcy :/

 

Ale aż sobie sprawdzę konfigurację jakiego Leona do 80k dostanę.

 

Różnica w racie nie jest jakaś duża. Przy 100k to 1375zl a przy 89k 1100zl.

Edytowane przez WisnieR
Odnośnik do komentarza

89k to 89% ceny w stosunku do 100k, a 1100 PLN to 80% raty w stosunku do 1375. Więc jest duża różnica w racie. Albo 3300 rocznie inaczej licząc. Jakbyś zamiast 1.8 wziął już nie tak słabe 1.4 125 masz 10k mniej na cenie zakupu i spalanie prawie litr mniejsze. Przyspieszenie nadal poniżej 10 sekund, 200 pojedzie.

Odnośnik do komentarza

Niby tak. Wybranie silnika 125KM obniży cenę o 12 tysięcy do 88. Myślę że mogę znaleźć salon który mi Xcellence 125KM sprzeda za te 80k w wyprzedaży. Z wyposażeniem zejść nie chcę. Jak wybiorę Style albo Full LED to i tak po dołożeniu niezbędnych dodatków wychrodzi tyle co Xcellence, a ten drugi ma o wiele więcej w standardzie.

Odnośnik do komentarza

Bez czujników w tak dużym aucie trochę lipa.

Z drugiej zawsze może oszczędzić 10k i dorobić czujniki z jakiś akcesoriów. Bo z cennika wynika, że ta najtańsza ma nawet reflektory LED.

Tylko pytanie, czy w praktyce ta najtańsza rzeczywiście jest o tyle tańsza co w cenniku.

 

Uwaga z Mazdą 6 w Warszawie, potwornie kradną ten model. Na noc tylko na strzeżonym.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   2 użytkowników

×
×
  • Dodaj nową pozycję...