Mustang 1 747 Opublikowano 8 maja 2019 Opublikowano 8 maja 2019 No to już zależy od priorytetów. Dla mnie wybór byłby prosty. Honda z silnikiem 100 koni bez doładowania, mizernym momentem i skrzynią CVT, bez Android Auto, a nowa Fiesta z udanym Ecoboostem i nowoczesnym systemem infotainment. Ale każdy ma swoje kryteria. Może wolisz spokojną jazdę, nie używasz nawigacji z telefonu i potrzebujesz praktycznego wnętrza. Cytuj
milan 7 022 Opublikowano 8 maja 2019 Opublikowano 8 maja 2019 Niestety android auto mogłoby umieć o wiele wiele więcej ;/ To że w tak biednej wersji potrzebuje jeszcze kabla to jakies nieporozumienie. Cytuj
Mani 686 Opublikowano 8 maja 2019 Opublikowano 8 maja 2019 Niestety android auto mogłoby umieć o wiele wiele więcej ;/ To że w tak biednej wersji potrzebuje jeszcze kabla to jakies nieporozumienie.Skoda scala i chyba z4 od BMW nie potrzebują kabla. Cytuj
Mustang 1 747 Opublikowano 8 maja 2019 Opublikowano 8 maja 2019 10 minut temu, milan napisał: Niestety android auto mogłoby umieć o wiele wiele więcej ;/ To że w tak biednej wersji potrzebuje jeszcze kabla to jakies nieporozumienie. Mnie tam ten kabel bardzo nie przeszkadza, bo przynajmniej ładuje telefon. Całkiem szybko, bo ekran jest wyłączony. Co najważniejsze to najlepsze rozwiązanie dla osób jeżdżących regularnie na mapach Google albo Waze. Elegancko wyświetlasz wszystko na ekranie samochodu i tyle, koniec z uchwytami na nawiew czy szybę. Natomiast ile się tego używa, to już zależy od osoby. Ja zawsze włączam Waze i zawsze słucham muzyki z telefonu. Z kolei np. tata woli mieć telefon podłączony przez bluetooth, czasem puszcza muzykę z karty SD i używa oplowskiej nawigacji jeśli nie zna trasy, a tak jeździ staroszkolnie, patrząc tylko przez szybę i bez minimapy. Cytuj
milan 7 022 Opublikowano 8 maja 2019 Opublikowano 8 maja 2019 Tak czy tak, jeżeli ktoś zastanawia się czy android auto to game changer przy wyborze samochodu to niech najpierw sprawdzi funkcyjność i komfort takiego rozwiązania i zderzy to z tym co oczekuje od mediów w trakcie jazdy. Bo jeden może być zachwycony a drugi może sie srogo zawieźć. Cytuj
Mustang 1 747 Opublikowano 8 maja 2019 Opublikowano 8 maja 2019 Tu się zgodzę. Dla mnie must have, dla niektórych niepotrzebny gadżet. Natomiast w przypadku Hondy moment 120 Nm kontra 170 w doładowanym Fordzie będzie niestety bardzo odczuwalny. Szkoda, że to nie 1.5. Cytuj
mozi 1 978 Opublikowano 8 maja 2019 Opublikowano 8 maja 2019 16 minut temu, milan napisał: Tak czy tak, jeżeli ktoś zastanawia się czy android auto to game changer przy wyborze samochodu to niech najpierw sprawdzi funkcyjność i komfort takiego rozwiązania i zderzy to z tym co oczekuje od mediów w trakcie jazdy. Bo jeden może być zachwycony a drugi może sie srogo zawieźć. A czego wg Ciebie nie umie android auto? Czego więcej trzeba w czasie jazdy? Cytuj
milan 7 022 Opublikowano 8 maja 2019 Opublikowano 8 maja 2019 Czasami wiedząc że mam pare minut na światłach/w korku otwieram np. załacznik do maila, czy to pismo, czy jakaś mapka. Muzyka na spotify nie do końca mi odpowiada, dużo rzeczy nie ma, nie ma koncertów, więc najczęściej wystarczy mi audio z bt, albo jednak youtube - ale tylko audio, nie patrzę się. Jako że lubie słuchac informacji, to często słucham polsat news na ipli. Jak widać są to typowo indywidualne argumenty, ale dla mnie kluczowe na tyle ze android auto nie uruchamiam jak jadę sam, tylko gdy jedziemy na wakacje w dłuższa podróż. Cytuj
Mani 686 Opublikowano 9 maja 2019 Opublikowano 9 maja 2019 W dniu 8.05.2019 o 06:37, Shago napisał: W Warszawie od ręki dostępna jest Honda Jazz Elegance 1.3 z automatem i nawigacją w takim kolorze: Rocznik 2018, przebieg 5km. Z tego co mi gość mówił, to auto niedawno zarejestrowane i gwarancja leci od 1 maja tego roku. Chcą za nią 74 tys. Na piątek jestem umówiony na jazdę próbną Hondą Jazz z tym silnikiem i innym samochodem z automatem CVT. Jak mi się spodoba, to chyba kupuję już teraz, będzie czym jeździć na wakacje. Nie mniej rozum mówi, żeby brać Hondę, bo od ręki i praktyczniejsza, a serce jest za Fiestą Panie wybierz Pan już to auto Było c3, później chyba jazz, następnie fabia potem fiesta a teraz znowu jazz. Chyba niczego nie pominąłem Cytuj
milan 7 022 Opublikowano 9 maja 2019 Opublikowano 9 maja 2019 Dobrze że tej szkaradnej fabii nie wziął. Cytuj
Shago 3 569 Opublikowano 10 maja 2019 Opublikowano 10 maja 2019 Nie, Fabia odpada. Tyle tego jeździ na drogach, że bardzo szybko będzie trecić na wartości. Dzisiaj mam jazdę testową Hondą, jutro Fordem i będzie decyzja, innych aut już nie biorę pod uwagę. No trochę się ciągnie epopeja z tym tematem u mnie, ale przynajmniej powoduję ruch w temacie Cytuj
mozi 1 978 Opublikowano 10 maja 2019 Opublikowano 10 maja 2019 Tak patrzę na tą nową fiestę i sporo urosła - Honda Jazz nie jest trochę mniejsza jednak? Cytuj
Shago 3 569 Opublikowano 10 maja 2019 Opublikowano 10 maja 2019 (edytowane) Dobra, jazdy próbna Hondą i Fordem za mną. Cóż mogę powiedzieć... Honda mi się nawet podobała, miała fajne wygodne fotele i bardziej przestronna od Fiesty, ale różnica w kulturze pracy silnika to jest jednak zdyb kolosalna róznica. Honda zbierała się wolno (owszem, można wysoko kręcić, ale kurde, nie mam ochoty się w to bawić, bo środku się robi po prostu głośno). Do tego to co mnie zirytowało, to, że ustawiając fotel tak jak lubię (jeżdżę dosyć mocno "wyprostowany") to w Hondzie nie widziałem połowy prędkościomierza . Twarde obicie drzwi też ani trochę nie zachęca, by oprzeć łokieć. Podłokietnik pod prawą ręką to też jakiś żart. Jeżeli chodzi o skrzynię CVT, to Jazzem nie mogłem się przejechać, bo nie mieli, ale jechałem 200KM Civic i kompletnie nie czułem tych 200 koni. Przyśpieszenie średnie, no nie zachęciło mnie to i przestraszyło jak może jeździć 100 km Jazz z tą skrzynią. Potem poszedłem do salonu Forda. Okazało się, że mogę się już dzisiaj przejechać. No, było super. 100 KM, a zbierało się świetnie, do tego na ekspresówce 140, a w aucie CISZA . Wygodna pozycja za kierownicą, podłokietnik dla prawej dłoni i obicie drzwi na lewy łokieć świetne, komfort jazdy w zakrętach i z większą prędkością rewelacyjny, fantastyczne podświetlenie wszystkich przycisków... No kupiło mnie to auto, gość nie musiał się nic starać (przynajmniej daje całkiem fajny rabat, bo 8tys). Muszę się zastanowić dzisiaj nad kolorem i jutro zamawiam Fiestę :). Będzie mnie to finalnie kosztować 79tys. Pewnie gruba przesada, ale mam nadzieję, że auto z takim wyposażeniem da radę na te 7 lat (do tylu można przedłużyć gwarancję) i sprawi radochę. Edytowane 10 maja 2019 przez Shago 2 Cytuj
milan 7 022 Opublikowano 10 maja 2019 Opublikowano 10 maja 2019 Na expresówce nei wolno 140 btw, wczoraj carensikiem po zmianie opon pojechałem 185 i musze przyznać że niebo a ziemia, troche się martwiłem ze kupiłem samochód co zahcowuje się jak karton na który wieje wiatr przy prędkosci powyzej 120, ale teraz to coś pięknego, 185 i pełny komfort. I zauważyłem ze skok spalania jest ze 120 na 140, ale ze 140 na 170 prawie żaden. Cytuj
Mustang 1 747 Opublikowano 10 maja 2019 Opublikowano 10 maja 2019 Jakoś nie dziwi mnie wynik tej jazdy próbnej. Jaką wersję i opcje rozważasz? Cytuj
Shago 3 569 Opublikowano 10 maja 2019 Opublikowano 10 maja 2019 Wersja Titanium 1.0 100KM automat; Opcje dodatkowe: Driver Assistance 1 (Aktywny asystent parkowania, kamera cofania z czujnikami przód - tył, lusterka składane i regulowane elektrycznie i podgrzewane); Driver Assistance 5 (Adaptacyjny tempomat, Asystent Pre-Collision, rozpoznawanie znaków, monitorowanie koncentracji kierowcy); Czujniki martwego pola i ruchu poprzecznego; Światła Full Led ; Cool & Sound 5 (klimatyzacja automatyczna, nawigacja z SYNC3 oraz FordPass Connect); Szyby elektryczne ;z przodu i styłu; Comfort 1 (podgrzewane fotele przednie i szyba); Comfort 5 (Czujniki świateł i wycieraczek, ściemniające się lusterko wsteczne); Ford KeyFree; Alarm; Fotele z regulacją odcinka lędźwiowego; Kolor Desert Island blue Generalnie na bogato, stąd cena 1 1 Cytuj
Mani 686 Opublikowano 10 maja 2019 Opublikowano 10 maja 2019 (edytowane) 10 minut temu, Shago napisał: Wersja Titanium 1.0 100KM automat; Opcje dodatkowe: Driver Assistance 1 (Aktywny asystent parkowania, kamera cofania z czujnikami przód - tył, lusterka składane i regulowane elektrycznie i podgrzewane); Driver Assistance 5 (Adaptacyjny tempomat, Asystent Pre-Collision, rozpoznawanie znaków, monitorowanie koncentracji kierowcy); Czujniki martwego pola i ruchu poprzecznego; Światła Full Led ; Cool & Sound 5 (klimatyzacja automatyczna, nawigacja z SYNC3 oraz FordPass Connect); Szyby elektryczne ;z przodu i styłu; Comfort 1 (podgrzewane fotele przednie i szyba); Comfort 5 (Czujniki świateł i wycieraczek, ściemniające się lusterko wsteczne); Ford KeyFree; Alarm; Fotele z regulacją odcinka lędźwiowego; Kolor Desert Island blue Generalnie na bogato, stąd cena Kolor mojego 4dzika. Ślij foty bo fiesty w tym kolorze nie widziałem. Odnośnie gwarancji Shago to poczytaj:https://www.ford.pl/oferta/z-mysla-o-tobie/gwarancje/gwarancja-12 Ja się zastanawiam i to bardzo bo atrakcyjna oferta i kto wie czy się nie zdecyduje jak mi minie gwara podstawowa. Edytowane 10 maja 2019 przez Mani Cytuj
Mustang 1 747 Opublikowano 10 maja 2019 Opublikowano 10 maja 2019 No rzeczywiście na bogato. Miałem się spytać, czy wobec tylu opcji nie opłaca się Vignale, ale Vignale nie jest dostępne z automatem, trochę wtf? Kolory są teraz takie jak w Focusie. Nie są to oczywiście brzydkie kolory, ale trochę szkoda, bo Fiesta premierowo miała własną gamę. Jeszcze "weselszą", ze specjalnymi turkusami. Ford jak widać poszedł na łatwiznę i w ramach oszczędności zunifikował kolory między modelami. Cytuj
Mani 686 Opublikowano 10 maja 2019 Opublikowano 10 maja 2019 Niestety tak przeglądam tego Desert Island Blue i za nic mi do fiesty nie pasuje. Kolega wybrał wersje Titanium czyli taka mega komfortowa bądź dostojna fiesta. Pasuje IMO do niej moondust silver: Cytuj
milan 7 022 Opublikowano 10 maja 2019 Opublikowano 10 maja 2019 A ile by kosztował tak dopasiony Focus? 100? Cytuj
Mustang 1 747 Opublikowano 10 maja 2019 Opublikowano 10 maja 2019 (edytowane) Ja bym sprawdził, ale pewnie coś koło tego. Trudno powiedzieć nie znając rabatów. Kolory to kwestia gustu. IMO niebieski wygląda spoko. Mnie się zawsze podobał też ten fordowski ciemnoczerwony metalik. Edytowane 10 maja 2019 przez Mustang Cytuj
Shago 3 569 Opublikowano 11 maja 2019 Opublikowano 11 maja 2019 6 godzin temu, Mani napisał: Niestety tak przeglądam tego Desert Island Blue i za nic mi do fiesty nie pasuje. Kolega wybrał wersje Titanium czyli taka mega komfortowa bądź dostojna fiesta. Pasuje IMO do niej moondust silver: Z kolorów to rozważam jeszcze Magnetic Grey, bądź Chrome Blue.. 6 godzin temu, milan napisał: A ile by kosztował tak dopasiony Focus? 100? 120 tys bez rabatu, więc pewnie do 110 dałoby radę zejść. Ale siedziałem we Focusie, bo stał tuż obok. Owszem, podobało mi się, ale poza większym bagażnikiem, oraz przestrzenią na nogi z tyłu to dla siebie z przodu nie widziałem specjalnie różnicy, bardzo podobne wykończenie. A że jazda w 4 osoby zdarzy się może ze 2 razy w roku, do tego Fiesta mniejsza, więc w mieście lepiej będzie się sprawdzać przy parkowaniu na Warszawskich osiedlach, to nie chciałem już kombinować. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.