Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

może jak patrzysz na zdjęcia w internecie

 

na pewno klasę wyższe wykonanie niż golf plus system infotainment przecież taki sam jak w droższych modelach a napęd na tył i rozkład masy 50/50 to zupełnie inny charakter jazdy, więc nie płaci się tylko za znaczek

 

tanie audi to faktycznie tylko ładniejsze volkswageny, tu się zgodzę

Opublikowano

A czym jest premium tak naprawdę?

 

Przecież te auta nie wymagają też jakiś ogromnych dopłat w stosunku do porównywalnego Golfa - przynajmniej na rynkach zachodnioeuropejskich gdzie się najlepiej sprzedają. Dostajesz trochę lepszych materiałów, drobne niuanse w kwestii wyciszenia, czasem prowadzenia, ale wiadomo - generalnie chodzi o jeżdżenie autem dzielącym design i system infotainment (jak wspomniane wyżej) z droższymi modelami marki. Do tego masz zwykle dostęp do mocnych silników i zaawansowanych opcji wyposażenia bez konieczności zamawiania sportowych czy luksusowych wersji.

 

Tak więc wszystko zależy od podejścia. Nowe BMW 1 tak samo wypada na papierze jak Focus, po co przepłacać?  Albo - nowe BMW 1 ma design, system infotainment i detale jak kierownica czy zegary takie same jak 3 czy 5, to podobny experience za ułamek ceny.

 

BTW tak naprawdę mniejszość tych aut idzie do prywatnych nabywców rozważających pod kątem ceny zakupu. Większość trafia na służbówki, a wtedy opłacają się dużo bardziej z racji mniejszej procentowo utraty wartości i łatwej odsprzedaży po okresie leasingu. 

Opublikowano
18 godzin temu, mozi napisał:

Czytam tutaj i w sumie nie ma dramy

https://ksiegowosc.infor.pl/podatki/koszty/samochod/2783656,Koszty-leasingu-i-uzytkowania-samochodow-2019-przyklady-rozliczen.html

Jedyne co wchodzi w grę to wynajem przy większej kwocie. Nic to. 


Ciekawe, ze analiza wykonana przez carsmile.pl wypadla na korzysc wynajmu dlugoterminowego :) 

Na Twoim miejscu Poszukalbym tez informacji w innych miejscach.
Tu jest np fajne porównania (chociaz tez troche stronnicze): https://www.fmleasing.pl/porady/leasing-czy-wynajem-dlugoterminowy-samochodu

Opublikowano

Carsmile ma beznadziejna ofertę. Najem się opłaca moim zdaniem kiedy planujesz samochód wymieniać często i niczym się nie martwić. Była np. opcja Afla Guleitta na za(pipi)istym wypasie (Wartość ponad 90k) za 1050 zł brutto z ubezpieczeniem ! Gdzie takie coś w leasingu. Ja jednak wziąłem leasing, bo chce finalnie by auto było moje i móc jeździć autem nie martwiąc się czy będzie na ratę. 

Opublikowano

Dlaczego nie opłaca się brać leasingu jak się jeździ mało km? Pytam z ciekawości, bo się nie znam na tym. Tak na logikę dla mnie, to chyba warto potem wykupić auto z małym przebiegiem.

Opublikowano

Moze przy wynajmie sa jakies obwarowania, ze przy wiekszych przebiegach doplata? Mozliwe takze, ze potem będą chciali doplat za zuzycie auta, odpryski lakieru i inne slady nadmiernego eksploatowania. W leasingu z wykupem finalnie jest Twoje więc nikt nie weryfikuje.

 

:dunno:

Opublikowano

Za każdy kilometr poza limitem dopłaca się ( w zależności od marki różne kwoty,  spotkałem się z 20 groszami do nawet 50 za każdy kilometr ;/ ), na odpryski, rysy, zuzycie wnętrza jest regulamin. 

Opublikowano

Sa abonamenty, ktore maja niska rate + oplate za kazdy km przejechany (zamiast limitu rocznego np 20/30k). Wiec jesli kilka tys rocznie jezdzisz i chcesz auto oddac po zakonczeniu umowy, to sie bardziej oplaca niz leasing.

  • Plusik 1
Opublikowano (edytowane)

Siemanko potrzebuje pomocy, 

Jaki polecacie samochód do 10 tysięcy? Głównie do poruszania się po mieście, raz na jakiś czas na jakieś dłuższe wypady. Ma ktoś coś godnego polecania z doświadczenia? 

Sprecyzowanych wymagań nie mam, ważne żeby był 5 drzwiowy i w sumie to tyle. 

 

Edytowane przez flavio
Opublikowano

Dowolny popularny mały model z benzyną. W tej cenie stan egzemplarza będzie dużo ważniejszy niż marka i model. Może być Grande Punto (miałem i byłem zadowolony), może być Corsa, może być Fabia, Clio, itd. - to nie ma wielkiego znaczenia, jeśli trafisz na porządny egzemplarz. 

 

Jeśli tych wypadów ma być więcej, może być nieco starszy, ale mocniejszy i większy kompakt jak Astra czy Focus.

 

Odradzam marki premium w takiej cenie.

  • Plusik 1
Opublikowano
6 godzin temu, flavio napisał:

Siemanko potrzebuje pomocy, 

Jaki polecacie samochód do 10 tysięcy? Głównie do poruszania się po mieście, raz na jakiś czas na jakieś dłuższe wypady. Ma ktoś coś godnego polecania z doświadczenia? 

Sprecyzowanych wymagań nie mam, ważne żeby był 5 drzwiowy i w sumie to tyle. 

 

Oczywiscie Audi a2 :cool:

ameliniowa buda wiec rdza Cie nie dotyczy, niezawodne 1.4 benzyna jak dobrze poszukasz to trafisz wersje ze szklanym otwieranym dachem :lapka:  czesci w razie czego groszowa sprawa bo to samo idzie do polowek i fabii

Opublikowano
W dniu 8.10.2019 o 20:58, krupek napisał:

No dobra, to logiczne, ale jak to się ma do tego, że nie warto leasingu jak mało się jeździ? xd

 

Bo wynajem w większości przypadków jest bardziej korzystny od leasingu (mniejsze oprocentowanie, zerowe wpłaty własne itp.), dlatego warto wziąć go zamiast leasingu jak się mało jeździ (bo ma limity km).

  • Plusik 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 10.10.2019 o 10:38, flavio napisał:

Siemanko potrzebuje pomocy, 

Jaki polecacie samochód do 10 tysięcy? Głównie do poruszania się po mieście, raz na jakiś czas na jakieś dłuższe wypady. Ma ktoś coś godnego polecania z doświadczenia? 

Sprecyzowanych wymagań nie mam, ważne żeby był 5 drzwiowy i w sumie to tyle. 

 

 

Takie coś mi się trafiło na FB, jeden znajomy udostępnił post swojego znajomego. Wygląda w sumie dosyć ciekawie, więc podrzucam, tak prawie łapie się w budżet.

Edytowane przez Shago
  • Plusik 1
Opublikowano (edytowane)

Zawsze jak bralem uzywki to opisy wyglądały podobnie. Wszystko super, nowiutkie, wymieniane przed czasem, jeździło tylko w trasy, nie naprawiane bo po co itp. Zwykle zaraz potem coś zaczynało wyciekać z najglebszych zakamarków albo owe naprawy stały się potrzebne jedna po drugiej xd

 

No ale jak ziomek jakis zaufany to co innego niż janusz sprzedaży, wiec a nuż pojeździ dlugo i sprawnie.

 

 

Edytowane przez _Red_
Opublikowano

Używek też nie ma co się bać, swoim pierwszym poważniejszym autem jeżdżę już prawie 8 lat i jedyne co robiłem to 2 razy rozrząd, raz tarcze, klika razy klocki, jeden czujnik abs za 40 zł, 2 cewki, 3 razy świece, tłumik środkowy, 1 sonda i raz tą przetwornice na alternatorze czy jak to się nazywa. Jak na 8 lat jazdy i 210 tys km w gazie jest ok. Obecnie auto ma 370 tysięcy km i wątpię żeby był to przebieg realny xD Żadna z tych usterek nie spowodowała zatrzymania auta czy braku dalszej możliwości jazdy. Jednak w przyszłym roku chcę zmienić bo już mi się znudziło to auto, fanem motoryzacji też nie jestem to kupi się jakieś spokojnie ekonomiczne auto którym można jeździć komfortowo w dalsze trasy. 

 

To co na pewno muszę zrobić w przyszłym roku to regulacja zaworów, remont całego wydechu bo coś mi się tłucze w katalizatorze i jest jedna nieszczelność xd A następnemu właścicielowi zostawię wymianę tych poduszek gumowych w zawieszeniu czy jak to się nazywa. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...