Bishonen88 187 Opublikowano 7 kwietnia 2022 Opublikowano 7 kwietnia 2022 Mam skodę octavię combi od roku, i myślę nad upgradem. Jest to mój pierwszy samochód, jako że prawko zrobiłem mając 30+. Spodobała mi się jazda, idzie lato, będę chciał co weekend z rodzinką sobie skakać to tu to tam, i teraz trochę żałuję że nie kupiłem od razu czegoś lekko lepszego (np. superb czy audi). I teraz pytanie czy upgradować się opłaca. Brakuje mi paru rzeczy: haka, automat, więcej koni (150 aktualnie). A oprócz tego czego mi brakuje, jako facet rzecz jasna chcę więcej bajerow Myślę nad Audi A6 Avant. Problem mam taki, że ciężko mi samego siebie przekonać wywalić 60k euro w samochód. Skoda kosztowała mnie 25k - czyli parę ficzersów i wyższy standard oznaczałby że auto nagle jest 2.5x droższe... A przecież nie jeździ 2.5 raza szybciej Może jakieś inne pomysły na high-quality autko dla rodziny? Cytuj
LeifErikson 1 116 Opublikowano 7 kwietnia 2022 Opublikowano 7 kwietnia 2022 (edytowane) Nie mój budżet, ale z takimi oczekiwaniami nie pchałbym się w premium typu Audi, bo wzrost kosztów niewspółmierny do korzyści ("prestiż" na rodzinnych wycieczkach chyba nie jest kluczowy ). Taki Superb kombi z jakimś 2.0 TSI wydawałby się fajnym apgrejdem. Albo w podobnych pieniądzach można chyba rozważyć Kodiaqa, jeśli nie odrzucasz SUVów. W stronę Korei też bym spojrzał na Twoim miejscu, bo te współczesne modele rodzinne typu Sportage czy Tucson wydają się fajne, ale nie kojarzę, czy mają tam jakieś wyraźnie mocniejsze silniki (no i będą pewnie mniej przestronne od takiego galeonu jak Superb kombi, ale z kolei jeśli szukasz przestrzeni to jest Sorento albo Santa Fe). Edytowane 7 kwietnia 2022 przez LeifErikson Cytuj
Mustang 1 775 Opublikowano 7 kwietnia 2022 Opublikowano 7 kwietnia 2022 Jazda próbna się przyda. Wchodzisz w terytorium gdzie cena samochodu zaczyna rosnąć nieproporcjonalnie do obiektywnej jakości samochodu (zgadzam się z opinią wyżej) i zaczynasz płacić za tzw. prestiż, przyjemność z jazdy, nieco lepsze wyciszenie, nieco lepsze materiały, itd. Do tego w premium wszystkie gadżety i opcje są niewspółmiernie droższe niż w popularnych markach. Najwięcej i tak zmieni sam automat, a jeśli chcesz iść w większą moc, przyda się awd dla lepszej trakcji. Cytuj
balon 5 371 Opublikowano 7 kwietnia 2022 Opublikowano 7 kwietnia 2022 1 godzinę temu, Bishonen88 napisał: Mam skodę octavię combi od roku, i myślę nad upgradem. Jest to mój pierwszy samochód, jako że prawko zrobiłem mając 30+. Spodobała mi się jazda, idzie lato, będę chciał co weekend z rodzinką sobie skakać to tu to tam, i teraz trochę żałuję że nie kupiłem od razu czegoś lekko lepszego (np. superb czy audi). I teraz pytanie czy upgradować się opłaca. Brakuje mi paru rzeczy: haka, automat, więcej koni (150 aktualnie). A oprócz tego czego mi brakuje, jako facet rzecz jasna chcę więcej bajerow Myślę nad Audi A6 Avant. Problem mam taki, że ciężko mi samego siebie przekonać wywalić 60k euro w samochód. Skoda kosztowała mnie 25k - czyli parę ficzersów i wyższy standard oznaczałby że auto nagle jest 2.5x droższe... A przecież nie jeździ 2.5 raza szybciej Może jakieś inne pomysły na high-quality autko dla rodziny? Bylem z żoną w 2020 w trochę podobnej sytuacji. Zmieniliśmy jej 7 letniego IX35 na nowe Audi Q5. Fura za prawie 300 tys. no i było rozczarowanie. Za uj to nie było tyle warte. Udało nam się go na szczęście po 3 miesiącach oddać i jeszcze ok 15 tys do przodu na tym byliśmy Wyleczyłem się z tych aut Premium. Dla mnie segment D typu Passat, Superb, czy Suvy typu Tiguan all Space , Santfe itp to najlepsza relacja cena/komfort/gabaryt. Cytuj
krupek 15 493 Opublikowano 7 kwietnia 2022 Opublikowano 7 kwietnia 2022 Znajomy ma nowego GLE i też mówi, że zawód życia. Deska rozdzielcza skrzypi na progach zwalniających, sterowanie fotelem elektrycznym się zawiesza, a skóra na fotelu pasażera popękała po roku No, ale jak mnie będzie kiedyś stać to chciałbym coś z aut premium, żeby samemu się przekonać jak to jest z takimi autami. Cytuj
Mustang 1 775 Opublikowano 7 kwietnia 2022 Opublikowano 7 kwietnia 2022 No ja też po przesiadce z dość ubogiej wersji A3 do fajnie wyposażonego Golfa, jednak wolę gadżety niż metalowe gałki panelu klimy, idealny klik przełączników czy niby prestiżowe logo. Do tego w Audi i tak trzeszczał prawie od nowości ten chowany ekran i nawet na gwarancji nie chcieli tego zrobić. Cytuj
balon 5 371 Opublikowano 7 kwietnia 2022 Opublikowano 7 kwietnia 2022 W Q5 wyciszenie gorsze niż w Passku B8. Może też przez gabaryt. W Premium napewno gamy silnikowe są fajne. No i wiadomo inaczej się zakupki pakuje pod Lidlem do Q5 jak do „jakiejś” Skody No ale tak serio to nie warto. Ofc jak dla kogoś jest to uja nie wydatek, to wiadomo że premium > nie premium Cytuj
Bishonen88 187 Opublikowano 7 kwietnia 2022 Opublikowano 7 kwietnia 2022 Dzięki za wszystkie feedbacki. Większość z was wydaje się mieć podobną opinię i powoli też do mnie to dociera. Kwestia że mózg może i zrozumie że kasa nieproprocjonaline byłaby wydana, ale serce mówi co innego :} Zrobię chyba jazdę próbną i jeśli nie poczuję tego w 100%, to chyba dam sobie spokój. Thx jeszcze raz Cytuj
balon 5 371 Opublikowano 7 kwietnia 2022 Opublikowano 7 kwietnia 2022 6 minut temu, Bishonen88 napisał: Zrobię chyba jazdę próbną i jeśli nie poczuję tego w 100%, to chyba dam sobie spokój. Thx jeszcze raz Dla porównania zrób jazdę próbną dobrze wyposażonym Superb z silnikiem 2.0 tsi i wtedy zadaj sobie pytanie 200 czy 300/350 Cytuj
Mustang 1 775 Opublikowano 7 kwietnia 2022 Opublikowano 7 kwietnia 2022 Chociaż przyznam, że zawsze z sympatią patrzyłem na Volvo, szczególnie na konfiguracje z jasnym wnętrzem i naturalnym drewnem. Jeśli komuś nie przeszkadza ogranicznik do 180, można też sprawdzić np. takie V60. 1 Cytuj
balon 5 371 Opublikowano 7 kwietnia 2022 Opublikowano 7 kwietnia 2022 No ale szczerze Volvo to takie prawie Premium, także pod kątem ceny. No ale masz rację fajne auta. Cytuj
Mustang 1 775 Opublikowano 7 kwietnia 2022 Opublikowano 7 kwietnia 2022 Mnie się Volvo kojarzy właśnie z premium Skodą. W sensie charakteru nabywców oraz ich podejścia do samochodu. Skody nie kupuje się generalnie żeby szaleć za kółkiem albo żeby szpanować samochodem i podobnie jest moim zdaniem z Volvo wśród odbiorców wydających więcej. I że jak w tym wątku, ktoś kto jeździł właśnie Octavią, mając większy budżet mógłby chcieć właśnie jakiegoś praktycznego SUV'a lub kombi od Szwedów (czy tam od Chińczyków poniekąd). A mogę bezwstydnie wrzucić ponownie moją ulubioną reklamę? 1 Cytuj
Blaise 3 614 Opublikowano 8 kwietnia 2022 Opublikowano 8 kwietnia 2022 Jak w tych suvach volvo jest z przyspieszeniem? Jak wóz z węglem się zbiera czy w miarę dynamicznie? No i on osiąga te 180 czy przy 160 już się zaczyna telepać jak alkoholik na delirce? Cytuj
balon 5 371 Opublikowano 8 kwietnia 2022 Opublikowano 8 kwietnia 2022 1 godzinę temu, Blaise napisał: Jak w tych suvach volvo jest z przyspieszeniem? Jak wóz z węglem się zbiera czy w miarę dynamicznie? No i on osiąga te 180 czy przy 160 już się zaczyna telepać jak alkoholik na delirce? No zależy od silnika, ale będzie albo przyzwoicie, albo dobrze. To już nie te czasy, że auta tej klasy potrafiły być uber mułami. Czemu ma się telepać? Nawet przy 180 się nie telepie. Po prostu masz elektroniczną blokadę. 1 Cytuj
Blaise 3 614 Opublikowano 8 kwietnia 2022 Opublikowano 8 kwietnia 2022 Nie ma elektronicznej blokady, której polski mechanik nie zdejmie. Dzięki. Cytuj
Mustang 1 775 Opublikowano 8 kwietnia 2022 Opublikowano 8 kwietnia 2022 Tutaj ilustracja działania blokady dla zainteresowanych Cytuj
krupek 15 493 Opublikowano 8 kwietnia 2022 Opublikowano 8 kwietnia 2022 Szczerze mówiąc, w ogóle by mi takie ograniczenie nie przeszkadzało. Jak jechałem te 180-200 to tylko po to, żeby sprawdzić auto, zwykle jeżdżę 140-150 na autostradzie. Powyżej tej prędkości jest dla mnie męczące, bo trzeba uważać, żeby ktoś się nie wpierdzielił przed maskę, albo być bardziej czujnym. Dla mnie moc auta ma znaczenie głównie do sprawnego przyspieszenia, kiedy trzeba. 1 Cytuj
balon 5 371 Opublikowano 8 kwietnia 2022 Opublikowano 8 kwietnia 2022 57 minut temu, krupek napisał: Szczerze mówiąc, w ogóle by mi takie ograniczenie nie przeszkadzało. Jak jechałem te 180-200 to tylko po to, żeby sprawdzić auto, zwykle jeżdżę 140-150 na autostradzie. Powyżej tej prędkości jest dla mnie męczące, bo trzeba uważać, żeby ktoś się nie wpierdzielił przed maskę, albo być bardziej czujnym. Dla mnie moc auta ma znaczenie głównie do sprawnego przyspieszenia, kiedy trzeba. To samo. Kiedyś mi się zdarzało czasami mocnej depnąć jak więcej po DE jeździłem. Obecni max 150 na aktywnym tempomacie, czasami do 170 jak trzeba jakąś kolumnę szybko wyprzedzić. Cytuj
Welna 1 094 Opublikowano 8 kwietnia 2022 Opublikowano 8 kwietnia 2022 Ja tam uwazam, ze moje Audi jest boskie. Ale to glownie przez silnik. Na autostradzie z tempomatem jezdzi sie tak samo jak skoda. Jesli ma byc postaw sie a zastaw sie to nie warto. A no i ja kupilem w sumie uzywke raczej bym na nowa nie wyjebal tyle kasy Cytuj
balon 5 371 Opublikowano 8 kwietnia 2022 Opublikowano 8 kwietnia 2022 No silnik był naprawdę spoko, tu potwierdzam. Dynamika, kultura pracy, skrzynia też prima sort. Inna inszość, że ciężko byłby go w pełni wykorzystać. Podejrzewam, że jakbyśmy mieszkali w alpach + mieli obok niemieckie autobany to Quatro, trakcja oraz moc tego silnika byłaby lepiej wykorzystana. Cytuj
krupek 15 493 Opublikowano 9 kwietnia 2022 Opublikowano 9 kwietnia 2022 Jestem dziś na przeglądzie 30k w Fordzie, przeszedłem się po salonie i te ceny aut dziś to Fiesta za 85k z silnikiem 1.0 i manualem, Explorer za prawie 400k. Gurwa, myślałem, że Focusem pojeżdżę 5-6 lat, ale jak ceny będą tak rosły to do emerytury będę nim jeździł. 1 Cytuj
balon 5 371 Opublikowano 9 kwietnia 2022 Opublikowano 9 kwietnia 2022 39 minut temu, krupek napisał: Gurwa, myślałem, że Focusem pojeżdżę 5-6 lat, ale jak ceny będą tak rosły to do emerytury będę nim jeździł. Przecież wypłaty tak samo rosną Cytuj
Mustang 1 775 Opublikowano 9 kwietnia 2022 Opublikowano 9 kwietnia 2022 Mam nadzieję, że to tymczasowe, wynikające głównie z niedostatku podaży, który wiązał się najpierw z koronawirusem, potem z brakami półprzewodników, a teraz z wojną na Ukrainie, przy czym aktualnie te wszystkie czynniki się na siebie nakładają. W Polsce dochodzi jeszcze osłabienie się złotówki wobec euro, wpływające dodatkowo na cenniki. Plus Polska oraz inne kraje postkomunistyczne od lat miały ceny atrakcyjniejsze niż Europa Zachodnia, co pewnie wraz ze wzrostem zasobności ich społeczeństw będzie stopniowo korygowane przez producentów - sprawdziłem teraz dla przykładu: definicja typowego nowego europejskiego auta ad 2022 czyli Golf 1.5 130 Style z metalikiem, Niemcy 31 630 EUR, Słowacja 25 670 EUR, Polska 114 260 PLN. Cytuj
balon 5 371 Opublikowano 9 kwietnia 2022 Opublikowano 9 kwietnia 2022 No żona brała w czerwcu Troca max wersja z kamerami, elektrycznymi klapami, masą asystentów, tsi 150 km z automatem dsg - 109 tys W tamtym tygodniu ziom z VW zrobił mi konfigurację praktycznie 1:1 - 145 tys Od czerwca 2 razy wzrosła cena katalogowa, nie ma rabatu od VW 16 tys, zabrany rabat dla grup zawodowych. W pół roku podwyżka jak przez 4 lata… Cytuj
LeifErikson 1 116 Opublikowano 9 kwietnia 2022 Opublikowano 9 kwietnia 2022 13 minut temu, Mustang napisał: W Polsce dochodzi jeszcze osłabienie się złotówki wobec euro, wpływające dodatkowo na cenniki. Z tym osłabianiem się zlotowki nie jest wydaje mi się tak drastycznie. Przed kryzysami mieliśmy średnio okolice 4,30-4,40, teraz jakieś 4,65, więc to jest jakieś 7-8%. A auta skokowo po 20% w górę co chwilę. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.